iphone app
android app
iphone app android app
Παρασκευή 26 Μαΐου 2017
ΥΓΕΙΑ ΠΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ

Παλινδρόμηση χολής: Συμπτώματα και αντιμετώπιση


Τρώγοντας ένα γεύμα που περιέχει ακόμα και μια μικρή ποσότητα λίπους, η χοληδόχος κύστη λαμβάνει σήμα για την απελευθέρωση χολής, η οποία ρέει μέσα από δύο μικρούς σωλήνες (κυστικό πόρο και χοληδόχο πόρο) στο άνω τμήμα του λεπτού εντέρου (δωδεκαδάκτυλο).

Η παλινδρόμηση της χολής, συμβαίνει όταν η χολή επαναρρέει στο στομάχι και τον οισοφάγο.


Αίτια

Η παλινδρόμηση της χολής μπορεί να προκληθεί από:

-Επιπλοκές χειρουργικής επέμβασης. Οι περισσότερες βλάβες στη πυλωρική βαλβίδα εμφανίζονται ως επιπλοκή μιας γαστρικής χειρουργικής επέμβασης, συμπεριλαμβανομένης της ολική αφαίρεσης στομάχου (γαστρεκτομή) και της γαστρικής χειρουργικής επέμβασης για την απώλεια βάρους.

-Πεπτικά έλκη. Ένα πεπτικό έλκος μπορεί να εμποδίσει την πυλωρική βαλβίδα να ανοίξει όσο χρειάζεται για να επιτρέψει στο στομάχι να αδειάσει. Η στάσιμη τροφή στο στομάχι μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη γαστρική πίεση που επαναρρέει τη χολή και τα οξέα του στομάχου στον οισοφάγο.

-Χειρουργική επέμβαση χοληδόχου κύστης (χολοκυστεκτομή)

Η παλινδρόμηση της χολής μπορεί να συνοδεύεται από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση.

Συχνά είναι δύσκολη η διάκριση μεταξύ παλινδρόμησης χολής και γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης, αφού και τα συμπτώματα είναι παρόμοια.


Συμπτώματα

Τα συμπτώματα της παλινδρόμησης χολής είναι τα εξής:

-Πόνος στο πάνω μέρος της κοιλιάς

-Συχνή καούρα στο στήθος που φτάνει ως το λαιμό.

-Πικρή γεύση στο στόμα

-Ναυτία

-Εμετός

-Βήχας ή βραχνάδα

-Ακούσια απώλεια βάρους


Αντιμετώπιση

Σε αντίθεση με την γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, η παλινδρόμηση της χολής δεν μπορεί να ελεγχθεί πλήρως μέσω των αλλαγών στη διατροφή ή τον τρόπο ζωής. Είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμη με φάρμακα ή, σε σοβαρές περιπτώσεις, με χειρουργική επέμβαση.

Αλλαγές στον τρόπο ζωής

-Σταματήστε το κάπνισμα

-Τρώτε μικρότερα γεύματα

-Μείνετε σε όρθια θέση μετά το φαγητό

-Περιορίστε τα λιπαρά τρόφιμα

-Αποφύγετε τα τρόφιμα και τα ποτά, που αυξάνουν την παραγωγή οξέων στο στομάχι, όπως η καφεΐνη και τα ανθρακούχα ποτά, η σοκολάτα, τα τρόφιμα και οι χυμοί εσπεριδοειδών, το ξύδι, τα κρεμμύδια, και τα πικάντικα τρόφιμα

-Περιορίστε ή αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ

-Χάστε το περιττό βάρος

-Μειώστε το άγχος και το στρες

Πηγή: onmed.gr

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση