iphone app
android app
iphone app android app
Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017
Παππάς Ν. - Βουλή

Αν η αγορά σηκώνει ίσως δοθούν περισσότερες άδειες καναλιών


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Ανοιχτό το ενδεχόμενο ευρύτερων συναινέσεων, άρα και συνεργασιών, στο κυβερνητικό σχήμα αφήνει ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς. Όπως... ανοιχτή αφήνει και την πιθανότητα προσεχώς να δοθούν και άλλες άδειες για κανάλια εθνικής εμβέλειας, ίσως και θεματικά, ανάλογα με το πώς θα κυλήσει... η δημοπρασία.

Συνέντευξη εφ' όλης της ύλης δίνει ο υπουργός Επικρατείας κ. Νίκος Παππάς στην Εφημερίδα των Συντακτών και στον δημοσιογράφο Σωτήρη Μανιάτη.

• Πιστεύετε ότι με τον διαγωνισμό για τις άδειες περιεχομένου θα ξεκαθαρίσει οριστικά το τηλεοπτικό τοπίο; Με αυτό θα χτυπηθεί οριστικά η διαπλοκή; Ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Η διαδικασία του διαγωνισμού λύνει μια εκκρεμότητα στοιχειώδους νομιμότητας. Για πρώτη φορά θα λειτουργήσουν τηλεοπτικοί σταθμοί με νόμιμες άδειες. Για να χτυπηθεί η διαπλοκή πρέπει να έχουμε βιώσιμα σχήματα. Σχήματα που βγαίνουν οικονομικά, που δεν έχουν διαρκώς την ανάγκη δανείων, ρυθμίσεων και διευκολύνσεων.

Η μη βιωσιμότητα των καναλιών και η έλλειψη πολιτικής βούλησης από τη μεριά των κυβερνήσεων ήταν οι δύο προϋποθέσεις βλάστησης και κυριαρχίας της διαπλοκής. Τα αμέσως επόμενα βήματα είναι η αδειοδότηση των περιφερειακών σταθμών και μετά η εξέταση του ενδεχομένου αδειοδότησης τηλεοπτικών σταθμών θεματικού περιεχομένου.

• Γιατί επιμένετε σε τέσσερις άδειες πανελλαδικής εμβέλειας, κάτι που έχει στρέψει πυρά εναντίον σας; Και γιατί, ενώ η νομοθεσία προβλέπει και εθνικής εμβέλειας κανάλια θεματικά και ειδικής στόχευσης, εσείς το περιορίσατε σε γενικής στόχευσης;

Ο αριθμός των αδειών στους προηγούμενους νόμους ήταν υπουργικό προνόμιο. Αφορούσε απλώς μια υπουργική απόφαση. Σήμερα ο αριθμός είναι απόφαση της Βουλής. Ακούσαμε πολλή κριτική για αυτή την επιλογή.

Όμως οι τελευταίες εξελίξεις δείχνουν ότι ακόμα και μέτοχοι καναλιών αμφισβητούν τη βιωσιμότητά τους και αρνούνται να συμμετάσχουν στις απαιτούμενες αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου. Αν υπάρχει ισχυρισμός ότι η αγορά σηκώνει περισσότερα κανάλια, κάτι που σήμερα δεν φαίνεται, αυτό μπορεί να αποδειχθεί μόνο όταν δημοπρατηθεί και η 4η άδεια σε καλή τιμή και υπάρξει ενδιαφέρον για περισσότερες.

• Τι θα κάνετε αν τελικά ο διαγωνισμός «μπλοκαριστεί» με προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας ή και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ή αν κηρυχθεί άγονος λόγω π.χ. μη συμμετοχής;

Ο νόμος 4339 και ο διαγωνισμός που προκύπτει από την εφαρμογή του είναι συμβατός με το Σύνταγμα και το ευρωπαϊκό δίκαιο. Αν ο διαγωνισμός κηρυχθεί άγονος, θα σημαίνει ότι η «αγορά» θα έχει αποφανθεί ότι ο αριθμός τέσσερα είναι πολύ μεγάλος για την Ελλάδα.

• Τι θα γίνει με το ΕΣΡ που παραμένει επί εξάμηνο ουσιαστικά ανενεργό;

Η Ν.Δ. επιχείρησε να μπλοκάρει τη διεξαγωγή διαγωνισμού μέσω του μπλοκαρίσματος της συγκρότησης ΕΣΡ. Το ΕΣΡ δεν είχε νόμιμη σύνθεση. Ως εκ τούτου, ο διαγωνισμός που θα έκανε, αμφιβάλλω βέβαια αν θα έκανε ποτέ διαγωνισμό, θα ήταν ευάλωτος ακριβώς λόγω της μη νόμιμης σύνθεσης του ΕΣΡ.

• Κάνετε συχνά λόγο για διαφθορά και διαπλοκή, για το «τρίγωνο της αμαρτίας», τράπεζες, πολιτικοί, μίντια, αλλά με τις επιλογές και τις κινήσεις σας πολλοί είναι εκείνοι που σας κατηγορούν ότι επιχειρείτε να δημιουργήσετε νέο σύστημα που να το ελέγχετε και να είναι πιο… φιλικό προς την κυβέρνηση.

Τα έχουμε χιλιοακούσει αυτά. Τα λένε όσοι θέλουν να συνεχιστεί το καθεστώς των τετελεσμένων στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο. Ίσα- ίσα, αν δημιουργηθούν βιώσιμες επιχειρήσεις, δεν θα εξαρτώνται ούτε από τραπεζικές χάρες ούτε από πολιτικές αλληλεξαρτήσεις. Αν υπάρχει μία πιθανότητα να μη χρησιμοποιούνται οι επιχειρήσεις media για να εξυπηρετούνται αλλότρια επιχειρηματικά συμφέροντα, είναι να είναι βιώσιμες οι ίδιες.

• Έχει ξεκινήσει δικαστική διερεύνηση για τον υπερδανεισμό μιντιακών συγκροτημάτων. Έχετε εικόνα για το τι συμβαίνει με τις δανειοδοτήσεις αυτές;

Η Δικαιοσύνη αφήνεται να κάνει τη δουλειά της και δεν θα σχολιάσω. Η Βουλή, επίσης, μέσω της Εξεταστικής των Πραγμάτων Επιτροπής, θα συμβάλει ώστε να βγουν στο φως όσα μέχρι χτες δεν έβγαιναν.

• Υπό τις παρούσες συνθήκες, με έναν ασφυκτικό κλοιό από την τρόικα και τις τελευταίες εξελίξεις με τα νέα επιπλέον μέτρα φοβάστε ότι μπορεί να υπάρξει αποσταθεροποίηση της κυβέρνησης; Υπάρχει η πιθανότητα πιο ευρείας συμμαχίας (π.χ. με Ποτάμι και Δημοκρατική Συμπαράταξη) για να ισχυροποιηθούν οι κυβερνητικές επιλογές; Σκέψεις ακόμα και για εκλογές;

Η κυβερνητική πλειοψηφία είναι συμπαγής και σταθερή. Στο πλαίσιο της συμφωνίας προστατεύει τα χαμηλά εισοδήματα. Στο πλαίσιο λοιπόν της συμφωνίας που έχει και ο λαός μας εγκρίνει, διεκδικούμε διαρκώς τις ευρύτερες δυνατές συναινέσεις.

• Πότε θα προχωρήσετε με τα περιφερειακής εμβέλειας κανάλια και θα υπάρξει προφανώς περιορισμός του αριθμού και σε αυτά;

Στην παρούσα φάση έχουμε ρίξει όλη την προσοχή μας στη διαγωνιστική διαδικασία για την αδειοδότηση των παρόχων περιεχομένου πανελλαδικής κάλυψης η οποία, όπως γνωρίζετε, είναι σε πλήρη εξέλιξη. Για την αδειοδότηση των σταθμών περιφερειακής εμβέλειας έχω ήδη πει ότι είναι ένα πλάνο που θα βάλουμε σε λειτουργία σε μεταγενέστερο χρόνο.

Θα είναι το επόμενο βήμα, ώστε οι προσεχείς τηλεοπτικές σεζόν να βρουν το τηλεοπτικό περιβάλλον διαφανές και νόμιμο. Αυτήν την περίοδο, πάντως, επεξεργαζόμαστε ένα πλαίσιο που θα λαμβάνει υπόψη πληθυσμιακά κριτήρια για τους περιφερειακούς σταθμούς. Στόχος μας είναι τα κανάλια αυτά να παίξουν ευρύτερο ρόλο στην τοπική κοινωνία ως «καταλύτης» για την περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας.

• Ποιο είναι το σχέδιό σας και το χρονοδιάγραμμα για την αδειοδότηση των ραδιοσταθμών;

Η ρύθμιση για το ραδιόφωνο είναι η λογική συνέχεια της ρύθμισης για την τηλεόραση. Έχουμε ένα τοπίο θολό και στο ραδιόφωνο, χωρίς άδειες. Πρέπει να υπάρξει εξαντλητικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους για την από κοινού εξεύρεση των βέλτιστων όρων, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές συνθήκες του χώρου.

Η σύνταξη του νέου ραδιοφωνικού χάρτη είναι άκρως απαραίτητη. Έχουμε ξεκινήσει, με τον υπουργό Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη, τον διάλογο με την Πανελλήνια Ένωση Ιδιοκτητών Ραδιοφωνικών Σταθμών και με την Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αττικής, ώστε να γίνει μια πρώτη ενημέρωση επί της κατάστασης. Αμέσως μετά τις τηλεοπτικές άδειες θα προχωρήσουμε με τη διαδικασία και για τις ραδιοφωνικές. Δεν είναι θέμα που αφήνουμε στην τύχη του, πρέπει να εξεταστούν ενδελεχώς όλες οι παράμετροι - χάρτες συχνοτήτων, περιοχές κάλυψης, διαφάνεια, διαφήμιση, κριτήρια αδειοδότησης…

• Αναφέρεστε συχνά στις εταιρείες μέτρησης τηλεθέασης, ακροαματικότητας, ερευνών γνώμης αλλά και στα media shops και τις διαφημιστικές εταιρείες. Σχεδιάζετε να προχωρήσετε σε νομοθετικές ρυθμίσεις και με ποιες επιδιώξεις;

Δεν είναι μυστικό ότι υπάρχει στην κοινωνία μια γενικότερη αίσθηση αδιαφάνειας, σχετικά με όλες αυτές τις εταιρείες που αναφέρατε. Πρόθεσή μας είναι να είναι όλα ξεκάθαρα, νόμιμα και υγιή. Τις εταιρείες μέτρησης τηλεθέασης, ακροαματικότητας, κοινής γνώμης κ.λπ., οφείλω να τονίσω ότι η κυβέρνηση τις αξιολογεί ως απαραίτητα εργαλεία μέτρησης τάσεων και εκτιμά ότι πρέπει να ενισχυθεί το νομοθετικό πλαίσιο που τις διέπει, ώστε αφενός να περιοριστούν παλαιότερα φαινόμενα «παραπλάνησης» της κοινής γνώμης και αφετέρου να ενισχυθεί η έρευνα.

Έχουν γίνει ήδη συναντήσεις με τον Σύλλογο Εταιρειών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς, μας έχει καταθέσει τις προτάσεις του, τις οποίες και μελετούμε, ώστε να επανέλθουμε με συγκεκριμένο πλάνο. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι οι σφυγμομετρήσεις θα υλοποιούνται από εταιρείες που αποδεδειγμένα εφαρμόζουν τους κανόνες δεοντολογίας και πιστοποιούνται από τον Σύλλογο.

Αναφορικά με τη διαφήμιση είναι γεγονός ότι τα προηγούμενα χρόνια η διαφημιστική αγορά υπολογιζόταν μέχρι και σε 600-800 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σήμερα η διαφημιστική δαπάνη έχει περιοριστεί δραματικά, στα περίπου 180 εκατομμύρια.

Πριν αποφασιστεί, ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο, τελικά, θα εφαρμοστούν νέες ρυθμίσεις, θα εξετάσουμε όλα τα ενδεχόμενα και τις κατατεθείσες προτάσεις και, σε κάθε περίπτωση, θα είμαστε ανοιχτοί στον διάλογο με τους εμπλεκόμενους - έχουν προηγηθεί ήδη συζητήσεις τόσο με τον Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδος όσο και με την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας. Η αγορά πρέπει να λειτουργεί σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού και προς αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε.

Πηγή: efsyn.gr

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση