iphone app
android app
iphone app android app
Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2017
τουριστες

Για ποιο λόγο παραπονούνται οι τουρίστες στην Κρήτη


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Η Κρήτη μπορεί να έχει τον πρώτο λόγο όσον αφορά στην τουριστική βιομηχανία της χώρας, μιας και εδώ συγκεντρώνεται το 25% περίπου των τουριστικών αφίξεων, ωστόσο, σύμφωνα με τους φορείς του κρητικού τουρισμού, εκεί που λαμβάνει βαθμολόγια κάτω από τη βάση είναι στους τουρίστες που αποτελούν και τα λεγόμενα "βαριά" πορτοφόλια του κρητικού τουρισμού.

Σαντορίνη και Μύκονος φαίνεται αυτό να το καταφέρνουν μια χαρά, μιας και ένα μεγάλο ποσοστό των τουριστών ξοδεύουν περισσότερα χρήματα από αντίστοιχους τουρίστες σε Κρήτη και Ρόδο.


Τα παράπονα των τουριστών μας

Με βάση τις αναφορές τουριστών σε εμπλεκόμενους με την τουριστική βιομηχανία, όπως είναι για παράδειγμα οι ξεναγοί, τα βασικά παράπονα των τουριστών μας αφορούν τα αεροδρόμια, το οδικό δίκτυο, αλλά και την καθαριότητα. Επίσης, το κυκλοφοριακό πρόβλημα αποτελεί ένα βασικό στοιχείο το οποίο συχνά αναφέρουν οι επισκέπτες μας. Σε κάθε περίπτωση, στα δυνατά χαρτιά του νησιού μας, σύμφωνα με τους επισκέπτες μας, είναι οι παραλίες και γενικότερα οι ομορφιές της Κρήτης, η γαστρονομία αλλά και η νυχτερινή ζωή.

Η Κρήτη, όπως προέκυψε από την έρευνα, προσελκύει τουρίστες όλων των ηλικιών, με μια τάση προς τα νεαρότερα άτομα, αφού σχεδόν οι μισοί δεν ξεπερνούν την ηλικία των 34 ετών. Στο Ηράκλειο, οι βασικές εθνικότητες τουριστών είναι Γερμανοί, Βρετανοί, Ρώσοι, Γάλλοι, Ολλανδοί, Αυστριακοί και τα τελευταία χρόνια και Ισραηλινοί.

Στα Χανιά, οι Σκανδιναβοί (Σουηδοί, Νορβηγοί, Φιλανδοί) έχουν τον πρώτο λόγο, ενώ στο Ρέθυμνο Γερμανοί, Βρετανοί, Ρώσοι, Βέλγοι αλλά τα τελευταία χρόνια και αρκετοί Γάλλοι. Στο νόμο Λασιθίου υπάρχει η ιδιαιτερότητα της Ελούντας, που καταγράφει τους τουρίστες με το υψηλότερο εισόδημα, όπως Αμερικάνοι, Ελβετοί, Γερμανοί, Ρώσοι αλλά και τουρίστες από αραβικές χώρες.


Το τουριστικό προφίλ στην Κρήτη

Σε ό,τι αφορά το τουριστικό προφίλ, με βάση στοιχεία από το ΣΕΤΕ αλλά και φορείς του κρητικού τουρισμού προκύπτει ότι οι 2 βασικές πηγές πληροφόρησης πριν από το ταξίδι τους στην Κρήτη ήταν το διαδίκτυο (43%) και τα ταξιδιωτικά πρακτορεία (32%). Η πλειονότητα οργάνωσε το ταξίδι μέσω ταξιδιωτικών πρακτορείων (53%), ενώ το 39% μέσω διαδικτύου. Τα ξενοδοχεία έως 4 αστέρων αποτελούν την κύρια επιλογή καταλύματος σε ποσοστό 40%, ενώ ένας στους 4 επιλέγει all inclusive καταλύματα κατά τη διαμονή του στην Κρήτη. Επίσης, το 57% διαμένει συνολικά στο νησί έως 1 εβδομάδα, το 46% των τουριστών έχει επαναλάβει τις διακοπές του στην Κρήτη και το 67% δηλώνει ότι είναι πολύ πιθανό να ξαναέρθει στο νησί.

Επίσης, οι Ρώσοι είναι η εθνικότητα με τη μεγαλύτερη εκτίμηση συνολικών δαπανών (1.487 €), καθώς και οι μόνοι που παρουσιάζουν δαπάνες σε αγορές (283 €) υψηλότερες από δαπάνες σε εστίαση (214 €). Αντίθετα, οι Γάλλοι εμφανίζουν τη μικρότερη εκτίμηση συνολικών δαπανών (950 €) και οι Γερμανοί τη μικρότερη εκτίμηση δαπανών σε αγορές (105 €).


Βασικές πηγές πληροφόρησης για Κρήτη

Α. Διαδίκτυο      43%

Β. Ταξιδιωτικά πρακτορεία      32%


Τι ξενοδοχεία επιλέγουν

Α. Ξενοδοχεία 4 αστέρων      40%

Β. 1 στους 4 τουρίστες επιλέγει all inclusive


Μέρες διαμονής τουριστών στην Κρήτη

1. Εβδομάδα διαμένει το 57%

2. Το 67% δηλώνει ότι θα ξαναέρθει στο νησί

Οι περιοχές τώρα που στην Κρήτη φαίνεται να έχουν τον πρώτο λόγο όσον αφορά στη νεολαία είναι η Χερσόνησος, τα Μάλια, το Ρέθυμνο και η περιοχή του Πλατανιά στα Χανιά. Μάλιστα, τα Χανιά και κυρίως οι περιοχές του Πλατανιά και της Αγίας Μαρίνας είναι οι αγαπημένες και Ελλήνων νεαρής ηλικίας, που κατακλύζουν το νόμο κυρίως Ιούλιο αλλά και Αύγουστο.


Σταλίδα... Η πρωτεύουσα των επαναλαμβανόμενων τουριστών

Στην Κρήτη υπάρχουν ορισμένες περιοχές που φημίζονται για τις σχέσεις ουσίας που αναπτύσσουν οι ντόπιοι με τους τουρίστες μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περιοχή της Σταλίδας, που καταγράφει διαχρονικά το υψηλότερο ποσοστό επαναλαμβανόμενων τουριστών στη διάρκεια της τουριστικής περιόδου. Μάλιστα, κάθε Ιούνιο αλλά και Σεπτέμβριο και Οκτώβριο η περιοχή γεμίζει από «φίλους» τουρίστες, που συνδέονται με πολύ δυνατούς δεσμούς με ντόπιους.

Συνήθως τις δύο φορές που θα βρεθούν στη Σταλίδα οι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες, την πρώτη φορά θα μείνουν για μια εβδομάδα και τη δεύτερη φορά περίπου 20 μέρες. Δηλαδή η συγκεκριμένη κατηγορία τουριστών παραμένει στην Κρήτη περίπου ένα μήνα κάθε χρόνο, κάνοντας το νησί δεύτερη πατρίδα τους. Οι εθνικότητες των repeaters στην ευρύτερη περιοχή Χερσονήσου, Μαλίων και Σταλίδας είναι Ολλανδοί, Γερμανοί και Βρετανοί. Υψηλά ποσοστά επαναλαμβανόμενων καταγράφει το Ρεθύμνο, κυρίως με Γερμανούς τουρίστες, όπως και η περιοχή του Πλατάνια στα Χανιά, κυρίως με Σκανδιναβούς.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση