iphone app
android app
iphone app android app
Τρίτη 23 Μαΐου 2017
ΒΟΥΛΗ

Φωτογραφικές Διατάξεις που εκθέτουν τον Υπουργό Έρευνας;


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Με την κατάθεση του σχέδιου νόμου "Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις" από τον αναπληρωτή υπουργό έρευνας και καινοτομίας Κωνσταντίνο Φωτάκη βγήκαν στο φως στοιχεία που ολοκληρώνουν ένα παζλ ενεργειών συγκάλυψης υποθέσεων κακοδιοίκησης στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας που ξεκινά πίσω στις αρχές του 2010, με κύριο πρωταγωνιστή τον ίδιο ως πρόεδρο διοικητικού συμβουλίου του ΙΤΕ.

Εδώ και δύο περίπου χρόνια η «ΝΚ», με πλήθος άρθρων, έχει αναδείξει το καθεστώς φεουδαρχίας που επικρατεί στα ερευνητικά κέντρα όπως το ΙΤΕ, με παράθεση στοιχείων που τεκμηριώνουν απολύτως τους ισχυρισμούς μας. Πρόσφατα, έντεκα βουλευτές της ΝΔ, με ερώτησή τους στις 11 Μαρτίου 2016 προς τον υπουργό δικαιοσύνης κύριο Παρασκευόπουλο, ρώτησαν εάν έχει ο υπουργός γνώση της υπόθεσης κατηγοριών του Αναπληρωτή Υπουργού Κωνσταντίνου Φωτάκη για απιστία σε δημόσιο φορέα ορισμένων εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, όπως επίσης και το εάν προτίθεται να ζητήσει την επίσπευση της εκδίκασης, η οποία παρεμπιπτόντως είναι θαμμένη σε κάποιο συρτάρι. 

Αναμενόμενα, ο αρμόδιος υπουργός για θέματα δικαιοσύνης, ένα μήνα μετά δεν μπόρεσε ακόμα να βρει στοιχεία και να απαντήσει σε αυτή την απλή ερώτηση.

Το portal neakriti .gr  ρίχνει φως στη υπόθεση οποία εκκρεμεί εδώ και 4 χρόνια χωρίς οι αρμόδιες υπηρεσίες να πράττουν τα οφειλόμενα. Αργά χθες βράδυ το πανελλήνιο site Liberal. Gr δημοσίευσε όλο το επίμαχο κατηγορητήριο, το οποίο από τις 27-10-2014 ( κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου) είχε αποσταλεί στον τότε Γ.Γ. Έρευνας τον κ. Χρήστο Βασιλάκο.

Σύμφωνα με την δικογραφία, που δημοσίευσε το liberal.gr ,  έχει ασκηθεί δίωξη κακουργηματικού χαρακτήρα στον κ. Φωτάκη, για την πράξη της απιστίας από κοινού και κατ' εξακολούθηση με τους συγκατηγορούμενούς του.

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο δίωξης όπως το δημοσίευσε το liberal.gr πατώντας πάνω στον σύνδεσμό.

Το μείζον πολιτικό θέμα που προκύπτει είναι ότι η διάταξη που αποσύρθηκε δεν είναι η μόνη που τελικά απαλλάσσει τον κ. Υπουργό από την διερεύνηση των ποινικών του ευθυνών. Στο Νομοσχέδιο ακόμα και μετά την επανακατάθεσή του, περιλαμβάνονται άλλες δύο σκανδαλώδεις διατάξεις που φωτογραφίζουν την προσωπική υπόθεση του κ. Φωτάκη και τον απαλλάσσουν από πράξεις κακουργηματικού χαρακτήρα για τις οποίες του έχει ήδη ασκηθεί ποινική δίωξη!Ο κ. Φωτάκης, μεταξύ άλλων, διώκεται για παράνομες αναθέσεις σε εταιρίες καθαρισμού και παράνομη χορήγηση επιδομάτων σε υπαλλήλους του ΙΤΕ!  Σύμφωνα όμως με το Σχέδιο Νόμου που κατατέθηκε , αθωώνεται ο αρμόδιος υπουργός ακριβώς γι' αυτές τις παραλείψεις αφού προβλέπεται ότι τα αντίστοιχα Ιδρύματα (άρθρο 24 - παράγραφος 9β και 9γ)  "δύνανται να διενεργούν αντίστοιχες δαπάνες" και "δύνανται να καταβάλλονται αμοιβές αποδοτικότητας"!

Κυβερνητικές πηγές που ρωτήθηκαν για την αποκάλυψη του liberal.gr, ενώ διαπίστωναν τη σοβαρότητα του θέματος, δήλωναν ότι για το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο για τα "Ερευνητικά Κέντρα" την ευθύνη φέρει ο αναπληρωτής Υπουργός ο οποίος  είχε και την αποκλειστική αρμοδιότητα στα επίμαχα ζητήματα! 

Έμπειροι Νομικοί Κύκλοι σημείωναν, ότι ο κ. Φωτάκης δεν είναι βουλευτής και ως εκ τούτου ως εξωκοινοβουλευτικός υπουργός δεν απολαμβάνει του προνομίου της Βουλευτικής ασυλίας. Γι' αυτό τον λόγο, η μόνη διέξοδος  απαλλαγής του από το κακούργημα της απιστίας κατ' εξακολούθηση είναι αποκλειστικά η "νομική διευθέτησή των εκκρεμοτήτων".

Με έγγραφο της η Εισαγγελία Πρωτοδικών Ηρακλείου που αποστέλλει στις 27 Οκτωβρίου 2014 στον τότε Γενικό Γραμματέα Έρευνας και Τεχνολογίας Χρήστο Βασιλάκο, του γνωστοποιεί ότι μετά από ανώνυμη καταγγελία αναφορικά με κακή διαχείριση και αδιαφάνεια στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας και μετά από διενέργεια προκαταρτικής εξέτασης, έχει ασκηθεί ποινική δίωξη στους: α) Φωτάκη Κωνσταντίνο, Καθηγητή του τμήματος φυσικής του πανεπιστημίου Κρήτης, β) Δουγαλή Βασίλειο, Δ/ντη Ινστιτούτου Υπολογιστικών Μαθηματικών και καθηγητή του τμήματος μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης, γ) Στεφανίδη Κωνσταντίνο Δ/ντη του Ινστιτούτου Πληροφορικής και καθηγητή του τμήματος επιστήμης υπολογιστών του πανεπιστημίου Κρήτης, δ) Αναστασιάδη Σπύρο Δ/ντη του ινστιτούτου ηλεκτρονικής δομής και λέιζερ και καθηγητή του τμήματος χημείας του πανεπιστημίου Κρήτης, ε) Χατζηιωσήφ Χρήστο Δ/ντη του ινστιτούτου μεσογειακών σπουδών και καθηγητή του τμήματος ιστορίας και αρχαιολογίας του πανεπιστημίου Κρήτης, στ) Γαλιώτη Κωνσταντίνο καθηγητή του τμήματος επιστήμης υλικών του πανεπιστημίου Πατρών, ζ) Φώτση Θεόδωρο Δ/νων του τμήματος βιοϊατρικών ερευνών του ινστιτούτου μοριακής βιολογίας και βιοτεχνολογίας και καθηγητή της ιατρικής σχολής του πανεπιστημίου Ιωαννίνων και η) Σπηλιώτη Πηνελόπη-Μαρία, προϊσταμένη της διεύθυνσης πληροφορικής και οργάνωσης της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας και διευθυντρίας του γραφείου του Γενικού Γραμματέα Έρευνας και Τεχνολογίας. Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του ΙΤΕ ελέγχονται για την πράξη της απιστίας από κοινού και κατ' εξακολούθηση, με περιουσιακή ζημία που υπερβαίνει το ποσό των 30.000 ευρώ και που οι δράστες, με τις μερικότερες πράξεις τους, απέβλεπαν στο συνολικό αποτέλεσμα. Με το ίδιο έγγραφο ενημερώνει ότι η υπόθεση αυτή διαβιβάστηκε στη συνέχεια στην Ανακρίτρια Ηρακλείου για διενέργεια κύριας ανάκρισης.

Ποιες είναι οι επιμέρους υποθέσεις για τις οποίες ελέγχονται τα μέλη του δσ του ΙΤΕ; Καταβολή ποσών σε εργαζομένους, χορήγηση επιδομάτων θέσης ευθύνης, παράνομες προαγωγές, κατάταξη υπαλλήλου χωρίς την προσκόμιση τίτλου σπουδών, ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας και φύλαξης χωρίς την προηγούμενη διαδικασία ανοικτού διαγωνισμού με δημοσίευση σχετικής διακήρυξης. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «ΝΚ», για την υπόθεση των αναθέσεων υπηρεσιών φύλαξης και καθαριότητας έχει πραγματοποιηθεί ένα δικαστήριο το οποίο έχει αθωώσει ομόφωνα τους ελεγχόμενους, εξακολουθεί όμως να εκκρεμεί στο ποινικό της σκέλος. Για τις υπόλοιπες και σοβαρότερες υποθέσεις δεν έχει ακόμα ξεκινήσει η κύρια ανάκριση.

Πως σχετίζονται αυτές οι υποθέσεις με το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε τη Δευτέρα στη Βουλή; Για αυτές τις εκκρεμούσες δικαστικά υποθέσεις, εισάγονται ευνοϊκές διατάξεις στο άρθρο 24 ώστε παρεκκλίσεις για παρόμοιες με τις υποθέσεις περιπτώσεις κακοδιοίκησης να πέσουν στα «μαλακά».

Παρατηρώντας κανείς προσεκτικά σκόρπιες διατάξεις σε αυτό το σχέδιο νόμου ανακαλύπτει και άλλα συγκοινωνούντα δοχεία με τις συγκεκριμένες σε δικαστική εκκρεμότητα υποθέσεις. Μία ακόμα διάταξη που σχετίζεται με ορισμένα από τα ελεγχόμενα για τις παραπάνω πράξεις μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας αφορά την παράταση των θητειών τους.

Η «ΝΚ» έχει αναφερθεί πολλές φορές στην ισόβια παράταση της θητείας διευθυντών των ερευνητικών ινστιτούτων, για 15 ή και 20 χρόνια, σε όλα ανεξαιρέτως τα ερευνητικά κέντρα. Στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας υπάρχει όμως μία ιδιαιτερότητα. Πρόεδρος σε αναστολή εξακολουθεί να παραμένει ο νυν Αν. Υπουργός Έρευνας, παρότι προκήρυξε ο ίδιος την θέση του 6 μήνες πριν ακόμα λήξει η θητεία του. Την ίδια στιγμή που έπαυσε την επόμενη ημέρα των γενεθλίων του (λόγω του 67ου έτους) τον πρόεδρο του Δημόκριτου, δεν έπραξε το ίδιο για τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του ιδρύματος που προΐσταται.

•  Του εκτελόντα χρέη προέδρου του ΔΣ του ΙΤΕ Δουγαλή Βασίλειου, Διευθυντή του Ινστιτούτου Υπολογιστικών Μαθηματικών, του οποίου η πενταετής θητεία έχει λήξει από τις 20-7-2014

•  Του Κώστα Στεφανίδη, Διευθυντή του Ινστιτούτου Πληροφορικής, του οποίου η πενταετής θητεία έχει λήξει στις 30-3-2015

•  Του Χρήστου Χατζηιωσήφ, ∆ιευθυντή του Ινστιτούτου Μεσογειακών Σπουδών, του οποίου η πενταετής θητεία έχει λήξει στις 30-3-2015.

Γι' αυτούς τους διεθυντές και για άλλους, μιας και η συγκεκριμένη φωτογραφική διάταξη δεν είναι σέλφι όπως άλλη του ιδίου νομοσχεδίου, σύμφωνα με την παράγραφο 10 του άρθρου 25, ο Υπουργός προσφέρει άλλη μία εξάμηνη παράταση στη θητεία των τριών μελών του ΔΣ του ΙΤΕ.

Οι πειραματικοί σωλήνες όμως συνεχίζουν να απλώνονται, καθώς και το υγρό που μεταφέρουν μέσα τους. Υπάρχουν ακόμα δύο βασικές ιστορίες που φαίνονται να σχετίζονται με όλα όσα διαδραματίζονται εντός των τειχίων του ΙΤΕ και που η συντεχνιακή ομερτά δεν τα αφήνει να διαρρεύσουν. Η πρώτη αφορά την παράνομη απόλυση ερευνήτριας με 20ετή εργασία στο ΙΤΕ, προ ενός περίπου έτους, επειδή τόλμησε και διεκδίκησε αμοιβή από εφεύρεση την οποία εκμεταλλευτήκαν από κοινού το ΙΤΕ και καθηγητής του πανεπιστημίου Κρήτης χωρίς την άδειά της. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «ΝΚ», η απολυμένη ερευνήτρια κατέφυγε στη δικαιοσύνη από την οποία πρωτοδίκως δικαιώθηκε για το ότι όντως είχε σημαντική συμβολή στην επίμαχη εφεύρεση χωρίς να λάβει έστω και μία τιμητική οικονομική ανταμοιβή. Ενώ λοιπόν το δικαστήριο την δικαίωσε για την ουσία της υπόθεσης, ένα άλλο δικαστήριο αποφάσισε ότι ο ΙΤΕ νόμιμα την απέλυσε παρότι δεν είχε ακολουθηθεί καμία νομότυπη διαδικασία (έστω και για τα μάτια του κόσμου).

Η επιχειρηματολογία του δικαστηρίου στηρίχθηκε στο ότι τα Ερευνητικά Κέντρα έχουν εσωτερικούς κανονισμούς και σε αυτά ισχύει ότι προβλέπεται ή δεν προβλέπεται εκεί, χωρίς κατ' ανάγκη να ισχύει όλο το εργασιακό δίκαιο! Δηλαδή με απλά λόγια εάν ένας κανονισμός προβλέπει οι εργαζόμενοι να δουλεύουν σε ανθυγιεινές συνθήκες εργασίας χωρίς καμία προστασία, αυτό είναι «θεμιτό» παρά την γενικότερη πρόνοια του εργασιακού δικαίου. Και ενώ λοιπόν βρίσκεται σε εξέλιξη ο έλεγχος αυτής της υπόθεσης σε δεύτερο βαθμό, έρχεται η διάταξη του άρθρου 11 με την οποία οι εσωτερικοί κανονισμοί των ερευνητικών κέντρων αποκτούν ισοδύναμη ισχύ Νόμου, ώστε να ξεπεραστεί το όποιο νομικό εμπόδιο προκύψει κατά τη διαδικασία επαναξέτασης της υπόθεσης.

Στη "Ν.Κ." έχουμε αναφερθεί για τους εσωτερικούς κανονισμούς των "φέουδων" των Ερευνητικών Κέντρων, εκεί όπου βασιλεύουν η κακοδιαχείριση, η αδιαφάνεια, η πρόσληψη συγγενών και φίλων, η συμμετοχή σε off shore εταιρείες, και γενικότερα η κατασπατάληση ανθρωπίνων και οικονομικών πόρων χωρίς κανένα απολύτως έλεγχο. Όλα αυτά επιτυγχάνονται από τους εσωτερικούς τους κανονισμούς, οι οποίοι δημιουργήθηκαν εποχές όπου οι έλεγχοι νομιμότητας ήταν από τυπικοί έως ανύπαρκτοι. Φτάνοντας στις μέρες μας, χαρακτηριστικό στοιχείο της απόλυτης άρνησης των διοικητικών συμβουλίων των ερευνητικών κέντρων να αλλάξουν αυτούς τους κανονισμούς, με συντεχνιακά όργανα που αναλαμβάνουν το έργο της καθυστέρησης όπως η Σύγκλητος των προέδρων, είναι μία πρόνοια του Νόμου 4310 που συνεχώς μεταφέρεται στο …μέλλον. Το ότι οι περισσότεροι ένα όχι όλοι οι κανονισμοί  είναι ασύμβατοι με την ισχύουσα νομοθεσία, αναδείχθηκε κατά τη διάρκεια νομοθέτησης του προηγούμενου νόμου για την έρευνα, του Νόμου 4310. Σε αυτόν προστέθηκε για τον λόγο αυτό η ανάγκη προσαρμογής των εσωτερικών κανονισμών με όλη την ισχύουσα νομοθεσία. Μάλιστα, προκειμένου να καμφτούν οι αντιδράσεις των μελών ΔΕΠ που διοικούν τα κέντρα, πέρα από αποκλειστική προθεσμία τροποποίησης των κανονισμών ορίστηκε και ποινή μη συμμόρφωσης.

Τι έγινε από τον Δεκέμβριο του 2014 για το θέμα αυτό σε όλα τα κέντρα όπως και στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας; Απολύτως τίποτα. Εάν άλλαζε ο εσωτερικός κανονισμός θα υποχρεώνονταν να εναρμονιστεί με τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα και άλλες διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας, που αφορούν την διευθέτηση των πνευματικών δικαιωμάτων εφευρέσεων που κατά κόρον δημιουργούνται στο ΙΤΕ, και που θεωρούνται ιδιοκτησία του διευθυντή του εκάστοτε ινστιτούτου να τα διαχειριστεί όπως εκείνος επιθυμεί, στοιχείο που και αυτό επηρεάζει κάπως την εξέλιξη της δικαστικής διαμάχης. Μάλιστα, με μία χειρουργικά προσεγμένη ρύθμιση στο σχέδιο νόμου, η προσαρμογή αυτή παίρνει μία ακόμα παράταση για τις 31.6.2016 μέχρι την επόμενη προθεσμία!

Αφήσαμε τελευταίο το μείζον ζήτημα της αντικατάστασης του προέδρου του ΕΣΕΤ, του Ιωσήφ Σηφάκη. Δεν το κάναμε τυχαία διότι η τύχη όλων των ανοικτών δικαστικά ζητημάτων του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας εξαρτώνται σε απόλυτο βαθμό από αυτή την αντικατάσταση, λόγω του ότι αυτή «διευκολύνει» την πλήρωση των τεσσάρων θέσεων (του Προέδρου του ΔΣ και των τριών διευθυντών ινστιτούτων).

Η απόπειρα υποβάθμισης του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας (ΕΣΕΤΑΚ) από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αναδείχτηκε σε πολιτικό επίπεδο από την ερώτηση που κατέθεσαν στην Βουλή η υπεύθυνη του τομέα Έρευνας και Καινοτομίας της ΝΔ Μαρία Αντωνίου και ο συντονιστής Μορφωτικών Υποθέσεων Θεόδωρος Φορτσάκης. Το ζήτημα όμως της αντικατάστασης του προέδρου του ΕΣΕΤΑΚ ξεπερνά τα όποια κομματικά συμφέροντα και άπτεται της προσπάθειας «προσανατολισμού επιλογής» των μελών των επιτροπών που με τη σειρά τους θα κρίνουν τους «αρίστους» για να αναλάβουν δέκα διευθυντικά πόστα σε όλα τα ερευνητικά κέντρα. Σε αυτά τα δέκα πόστα προεξέχουσα θέση έχουν η θέση του προέδρου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας και των διευθυντών τριών ινστιτούτων του, χωρίς βεβαίως να υποβιβάζουμε την αξία της θέσης του προέδρου του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, του Γενικού Διευθυντή του Ερευνητικού Κέντρου Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των Επικοινωνιών και της Γνώσης «ΑΘΗΝΑ», του προέδρου του Εθνικού Κέντρου Ερευνας Φυσικών Επιστημών "Δημόκριτος", του Διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, του Επιστημονικού Διευθυντή του Ερευνητικού Κέντρου Βιοϊατρικών Επιστημών «Αλ.Φλέμιγκ», όλα τους μαγαζιά γωνιακά!

Η διαδικασία εκλογής των μελών των επιτροπών είναι περίπου η ακόλουθη: τα κέντρα προτείνουν μία λίστα από 20 περίπου φίλια προσκείμενους επιστήμονες, οι οποίοι έχουν επιλεχθεί με ιδιαίτερη προσοχή ώστε να προκρίνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Το ΕΣΕΤΑΚ παραδοσιακά, μιας και πρόεδροι είναι διεθνούς φήμης επιστήμονες που … δεν γνωρίζουν και τόσο καλά την «ελληνική πραγματικότητα», συνήθως αλλάζουν 5-6 μέλη από αυτή τη λίστα ώστε να την καταστήσουν περισσότερο αξιοκρατική και να μπει και κάποιος τυχαία, παρότι είναι στη διακριτική ευχέρεια να αντικατασταθούν όλα τα αρχικά προτεινόμενα μέλη. Παρότι οι περισσότερες θέσεις των διευθυντών θα έπρεπε να έχουν προκηρυχθεί εδώ και πλέον του ενός έτους, με χαρακτηριστική καθυστέρηση ο αρμόδιος Αν. Υπουργός Φωτάκης και ο αρμόδιος Γενικός Γραμματέας Μαλούτας έχουν επιβάλει αγρανάπαυση σε όλες τις διαδικασίες από τον Φεβρουάριο του 2015. Αποτέλεσμα αυτής της καθυστέρησης είναι το ΕΣΕΤΑΚ να μην έχει παραλάβει τις προσωρινές λίστες για τις θέσεις που τελικά προκηρύχθηκαν τον Οκτώβριο του 2015, και να μην μπορεί να ορίσει τις οριστικές συνθέσεις για να προχωρήσουν οι διαδικασίες κρίσης.

Ποια λοιπόν η ανάγκη αντικατάστασης; Στο σχέδιο νόμου, ο αρμόδιος υπουργός παύει το ΕΣΕΤΑΚ όχι για να ορίσει άλλο καλύτερο ή έστω με «ισοδύναμα» εξέχουσες επιστημονικά προσωπικότητες με διαδικασία υπό κοινοβουλευτικό έλεγχο, παρά να ορίσει χωρίς καμία διαδικασία ελέγχου το δικό του! Με τον τρόπο αυτό οι προσωρινές λίστες των κέντρων, όπως αυτή του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας, θα αποκτήσουν τον «οριστικό» χαρακτήρα που διακαώς επιθυμούν οι υποψήφιοι που έχουν κανονίσει ήδη το ύψος της καρέκλας που θα κατακτήσουν.

Έχουμε πολλές φορές αναφερθεί στην ανάγκη αυτού του είδους η συντεχνιακή αντίληψη να εκλείψει εκ των έσω ή διαφορετικά να στιγματιστεί και να εκδιωχθεί. Η Ελλάδα στο σημείο που έχει φτάσει χρειάζεται όλη τη δύναμη και τα επιστημονικά αποτελέσματα των εργαζομένων στα ερευνητικά κέντρα, που κοπιάζουν νυχθημερόν για να ανακαλύψουν κάτι το καινούργιο, κάτι το συναρπαστικό και, έστω και σπανιότερα, κάτι το αξιοποιήσιμο από το κοινωνικό σύνολο.

Η αντίληψη ότι τα ερευνητικά κέντρα όπως το ΙΤΕ αποτελούν προσωπικά φέουδα για προσωπικές διαδρομές με οικονομικά αλισβερίσια, με εκμετάλλευση ή διωγμό νέων επιστημόνων που όρθωσαν το ανάστημά τους είναι όχι μόνο επιζήμια στο μικρόκοσμο αυτών των κέντρων φαινομενικής αριστείας αλλά και σε όλους εμάς που πληρώνουμε από τον κρατικό προϋπολογισμό την λειτουργία τους, ή που τους έχει εκχωρηθεί λειτουργία εν ονόματι της κοινής ωφέλειας, κάτι που εντέχνως λησμονείται. Η ηθική κατάπτωση που παρατηρείται στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας, στο καμάρι της Κρήτης, είναι χειρότερη από την οικονομική χρεοκοπία ενός συστήματος διοίκησης από μέλη ΔΕΠ με μισθούς εφάμιλλους του προέδρου της Δημοκρατίας που συνεχώς αποζητούν την εξουσία, την ίδια στιγμή που νέοι επιστήμονες στα πρώτα τους βήματα αμείβονται με μπλοκάκια των 300 ευρώ. Δυστυχώς αποδείχτηκε περίτρανα ότι η όποια αλλαγή δεν μπορεί να προέρθει από εκείνους που αποτελούν χρόνια τώρα υποστηρικτές αυτού του φεουδαρχικού συστήματος διοίκησης.


του Γιώργου Σαχίνη

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση