iphone app
android app
iphone app android app
Τετάρτη 26 Ιουλίου 2017
Διαβήτης

Αλκοόλ και Σακχαρώδης Διαβήτης


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Η κατανάλωση αλκοόλ από άτομα με σακχαρώδη διαβήτη μπορεί να οδηγήσει είτε σε αύξηση είτε σε μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

της Αλεξάνδρας Γκατζίεβα, Διαιτολόγου- Διατροφολόγου, ΒSc Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Ασπρόπυργου, Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας.

Για τον λόγο αυτό, αν έχετε σακχαρώδη διαβήτη προσπαθήστε να πίνετε περιστασιακά και μόνο όταν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σας είναι καλά ρυθμισμένα.

Παράλληλα, εάν ακολουθείτε κάποιο πρόγραμμα διατροφής συγκεκριμένων θερμίδων, θα πρέπει να υπολογίζετε κάθε ποτό ως 2 ισοδύναμα λίπους.

Σε κάθε περίπτωση, καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε το γιατρό σας ώστε να ελέγξετε αν η κατανάλωση αλκοόλ είναι ασφαλής για σας.


Οι επιδράσεις του αλκοόλ στον διαβήτη

Ενώ μια μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, η υπερβολική κατανάλωσή του μπορεί να έχει αντίθετα αποτελέσματα - μερικές φορές μάλιστα τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα μπορεί να  μειωθούν επικίνδυνα , ειδικά για τα άτομα με διαβήτη τύπου 1.  Πιο συγκεκριμένα, το αλκοόλ:

Ø      Αλληλεπιδρά με τη φαρμακευτική σας αγωγή.  Τα χάπια που δίνονται για την αντιμετώπιση του διαβήτη μειώνουν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα.  Το ίδιο αποτέλεσμα επιφέρει και η χρήση ινσουλίνης.  Έτσι, καθώς το αλκοόλ μπορεί επίσης να μειώσει το σάκχαρο του αίματος, υπάρχει ο κίνδυνος της υπογλυκαιμίας.

Ø      Μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων στο αίμα καθώς και την αρτηριακή πίεση, αλλά και να προκαλέσει έξαψη, ναυτία και αύξηση του καρδιακού ρυθμού.

Ø      Διεγείρει την όρεξη κι έτσι μπορεί να οδηγηθείτε σε υπερκατανάλωση φαγητού, η οποία με τη σειρά της μπορεί να επηρεάσει τον γλυκαιμικό σας έλεγχο.

Ø      Η μπύρα και το γλυκό κρασί περιέχουν υδατάνθρακες και μπορεί να αυξήσουν τα επίπεδα γλυκόζης του αίματος.

Ø      Επίσης, το αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει την κρίση ή τη δύναμη της θέλησης σας, οδηγώντας σας σε «κακές» επιλογές τροφίμων.

Ø      Τέλος, τα αλκοολούχα ποτά συχνά έχουν πολλές θερμίδες, γεγονός που καθιστά πιο δύσκολη την απώλεια των περιττών κιλών.


Κατανάλωση αλκοόλ

Για τους λόγους που προαναφέρθηκαν, αν καταναλώνετε αλκοόλ θα πρέπει να δώσετε προσοχή στα παρακάτω:

Ø      Αν είστε άνδρας, μην πίνετε περισσότερο από δύο ποτά την ημέρα, ενώ για τις γυναίκες η σύσταση αφορά στην κατανάλωση ενός ποτού ημερησίως.  (ένα ποτό ισοδυναμεί με 25ml «σκληρού» ποτού π.χ βότκα, τσίπουρο, ουίσκι κλπ ή 100ml κρασιού ή 250 ml μπύρας)

Ø      Η κατανάλωση αλκοόλ θα πρέπει να γίνεται αργά και σε συνδυασμό με την κατανάλωση φαγητού, ώστε να αποφεύγεται η πιθανότητα υπογλυκαιμικού επεισοδίου

Ø      Αποφύγετε τα κοκτέιλ, τα γλυκά κρασιά και τα λικέρ.  Σε περίπτωση που τα καταναλώσετε, αραιώστε τα με νερό, σόδα ή αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη

Ø      Μετρήστε τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σας πριν από τον ύπνο.  Αν τα επίπεδα αυτά είναι κάτω από 100mg/dl καταναλώστε ένα σνακ όπως 1 φρυγανιά σικάλεως και 30g τυρί χαμηλών λιπαρών

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση