iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 25 Μαρτίου 2017
ΚΝΩΣΣΟΣ

1 στους 4 τουρίστες επιστρέφει - "Πρωταθλητές" οι Γερμανοί


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Η δύναμη του κρητικού τουρισμού αποτυπώνεται κυρίως στον αριθμό των τουριστών που αν δεν έρθουν τουλάχιστον τρεις φορές το χρόνο στο νησί μας θεωρούν ότι η ζωή τους έχει χάσει το νόημά της!

Είναι όλοι αυτοί οι άνθρωποι που αποτελούν την καλύτερη διαφήμιση του νησιού μας στο εξωτερικό και ο καθένας από αυτούς θα φέρει στην Κρήτη, τουλάχιστον για μία φορά, 20 επισκέπτες. Είναι γνωστό εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες ότι η γερμανική αγορά αποτελεί το βασικό πυλώνα ανάπτυξης για τον κρητικό τουρισμό, καθώς ακόμα και σε κακές τουριστικά χρονιές οι Γερμανοί τουρίστες αποτελούν τη βάση για το τελικό συμπέρασμα, τόσο αριθμητικά όσο και στα κρατικά έσοδα.

Εν μέσω δε της πιο σοβαρής οικονομικής κρίσης που πλήττει τη χώρα μας, η γερμανική αγορά, βάσει και των στοιχείων, φαίνεται να επανακάμπτει δυναμικά, μιας και με το "καλημέρα" της τουριστικής περιόδου πάνω από το 50% των αφίξεων μέχρι στιγμής καλύπτεται από τους Γερμανούς τουρίστες, με το σύνολό τους αυτή την περίοδο να είναι μάλιστα επαναλαμβανόμενοι.

Από τα πρώτα βήματα του κρητικού τουρισμού, εκεί στα τέλη της δεκαετίας του '60, μέχρι και σήμερα, οι Γερμανοί τουρίστες μαζί με τους Βρετανούς σίγουρα αποτελούν τους πιο παλιούς πελάτες του νησιού. Συνάμα ο πυρήνας τους έχει δημιουργήσει το «δυνατό χαρτί της Κρήτης», που ονομάζεται «επαναλαμβανόμενοι τουρίστες».

Με βάση τα στοιχεία, οι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες στην Κρήτη αποτελούν τουλάχιστον το 25% της τουριστικής μας δύναμης, δημιουργώντας έτσι μια καλή βάση για μια περαιτέρω ανάπτυξη της τουριστικής μας βιομηχανίας. Φέτος δεν αποκλείεται σε ολόκληρη τη χώρα ο αριθμός των Γερμανών τουριστών να αγγίξει ακόμα και το 1,5 εκατομμύριο, με την Κρήτη και τη Ρόδο να παίρνουν τη μερίδα του λέοντος από αυτή την αγορά. Άλλωστε, τα δύο αυτά νησιά αποτελούν και τους δύο πιο δημοφιλείς προορισμούς για τους Γερμανούς, ενώ τα τελευταία χρόνια δυναμικά ανεβαίνει και η περιοχή της Μάνης, νότια της Πελοποννήσου.

Η αύξηση για φέτος, σε σχέση με πέρυσι, όσον αφορά τη γερμανική αγορά, αγγίζει μέχρι στιγμής το 10%, ενώ δεν αποκλείεται το ποσοστό αυτό μέχρι τα τέλη της σεζόν, και εφόσον υπάρξει η λεγόμενη επιμήκυνση, να γίνει ακόμα μεγαλύτερο. Στην τουριστική βιομηχανία της Κρήτης υπάρχουν χαρακτηριστικά εκατοντάδες παραδείγματα τουριστών που ήρθαν στην Κρήτη τη δεκαετία του 1970 και έρχονται μέχρι και σήμερα μαζί με τα παιδιά τους, αλλά και τα εγγόνια τους..!

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό των επαναλαμβανόμενων τουριστών είναι ότι επιλέγουν πάντα μικρά ξενοδοχεία ή ενοικιαζόμενα δωμάτια, τρώνε στην ίδια ταβέρνα από την πρώτη φορά που ήρθαν στην Κρήτη, επιλέγουν την ίδια παραλία για κολύμπι, και ακολουθούν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα καθημερινότητας, κάνοντας παρέα με ντόπιους, που πλέον τους θεωρούν στενούς φίλους τους. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια οι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες μπορεί να έρθουν και μέσα στο χειμώνα, επιλέγοντας κυρίως χωριά στα οποία ζουν ντόπιοι φίλοι τους ή τα λεγόμενα αστικά ξενοδοχεία. Είναι εκείνοι που δηλώνουν λάτρεις της Κρήτης.

Οι περιοχές που προτιμούν οι Γερμανοί επαναλαμβανόμενοι τουρίστες είναι αυτές που αποτελούν και το "δυνατό χαρτί" της κρητικής τουριστικής βιομηχανίας, όπως είναι η Χερσόνησος, η Σταλίδα, ο Άγιος Νικόλαος και το Ρέθυμνο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα για το νησί μας είναι ότι πολύ συχνά συναντάς περιπτώσεις Γερμανών τουριστών που ερωτεύτηκαν στην Ελλάδα, παντρεύτηκαν και από τότε, από γενιά σε γενιά, κάνουν διακοπές στη χώρα μας, έχοντας δημιουργήσει ισχυρούς δεσμούς τόσο με περιοχές όσο και με ανθρώπους. Εδώ είναι και το "δυνατό χαρτί" του κρητικού τουρισμού. Δηλαδή, ο ανθρώπινος παράγοντας και κυρίως οι δυνατές σχέσεις που δημιουργούνται μεταξύ Γερμανών τουριστών αλλά και ντόπιων.


"Εραστές" της Κρήτης και οι Ρώσοι

Οι περισσότεροι repeaters, όπως είναι γνωστοί στην τουριστική γλώσσα, προέρχονται, όπως προαναφέρθηκε, από τη Γερμανία και ακολουθούν οι Βρετανοί, οι Γάλλοι και οι Ολλανδοί. Με πρόχειρους υπολογισμούς, περίπου 40% από τη γερμανική αγορά είναι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες, καθώς έχουν επισκεφτεί τουλάχιστον πέντε φορές τη χώρα μας τα τελευταία δέκα χρόνια. Βέβαια, παρά το γεγονός ότι οι Γερμανοί είναι ο βασικός όγκος των επαναλαμβανόμενων τουριστών, οι πρώτοι "εραστές" της Κρήτης ήταν οι Βρετανοί, οι οποίοι και έθεσαν τη βάση για τη σημαντική αυτή "προίκα" του ελληνικού τουρισμού.

Σε ολόκληρη τη χώρα ετησίως οι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες είναι πάνω από 4 εκατομμύρια - δηλαδή αυτοί που έχουν έρθει στην Ελλάδα τουλάχιστον δύο φορές. Ακόμα πιο θετικό όμως είναι το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η Κρήτη διαθέτει και ένα δίκτυο επαναλαμβανόμενων τουριστών από τη Ρωσία, κάποιοι εκ των οποίων έχουν αγοράσει ακόμα και σπίτια στο νησί για να έρχονται οπότε μπορούν.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι πολλοί από τους επαναλαμβανόμενους τουρίστες σε μεγαλύτερη ηλικία επιλέγουν την Κρήτη ως τόπο μόνιμης κατοικίας.

Ρεπορτάζ: Μάνος Δασκαλάκης

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση