iphone app
android app
iphone app android app
Τρίτη 30 Μαΐου 2017
ΣΧΟΛΕΙΟ - ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ - ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ

Θρησκευτικά ή... θρησκειολογία διχάζουν Φίλη-Εκκλησία


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Μπαρούτι όπως όλα δείχνουν, αρχίζει να μυρίζει ενόψει της ολοκλήρωσης του διαλόγου, που εδώ και καιρό είναι σε εξέλιξη μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας, με φόντο την αναμόρφωση του μαθήματος των Θρησκευτικών.

Με διατυπώσεις από τη μία του υπουργού που μιλάει όχι για μάθημα θρησκευτικών, αλλά θρησκειολογία και από την άλλη την παγιωμένη θέση της Εκκλησίας σε σχέση με το μάθημα, η απόσταση που δείχνει να έχει δημιουργηθεί για πολλούς θεωρείται αγεφύρωτη και η πόλωση φυσική εξέλιξη.

Μετά το Πάσχα, όπως όλα δείχνουν η Ειδική Επιτροπή που συστάθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, θα είναι έτοιμη να διατυπώσει την άποψή της. Στην επιτροπή αυτή ενεργό ρόλο έχει και ο σχολικός σύμβουλος Θεολόγων ο κ. Γιώργος Στριλιγκάς που μιλώντας στο neakriti.gr, διευκρίνισε ότι η συζήτηση για το μάθημα των Θρησκευτικών έχει ανοίξει εδώ και χρόνια.

Ένα μεγάλο μέρος πάντως, της σχολικής κοινότητας είναι υπέρ της διαμόρφωσης νέων δεδομένων για το μάθημα των Θρησκευτικών που θα πρέπει να μπορεί, όπως επισήμαναν να δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα των εφήβων.


Η Ένωση Θεολόγων διαμαρτύρεται για την Επιτροπή

Η Πανελλήνια Ενωση Θεολόγων μετά τη δημοσιοποίηση των μελών της Ειδικής Επιτροπής η οποία θα μελετήσει και θα εκπονήσει σχέδιο-πρόταση για την αναμόρφωση του Αναλυτικού Προγράμματος του μαθήματος των Θρησκευτικών, με ανακοίνωσή της:

1. Καταγγέλλει ως μονομερή θέαση του ζητήματος του μαθήματος των Θρησκευτικών που επιδιώκει το ΙΕΠ με την προταθείσα Επιτροπή του.

2. Καταδικάζει εντονότατα "τη συνέχιση αντιδημοκρατικών νοοτροπιών που δείχνουν ολοκάθαρα την προσπάθεια εμπαιγμού και διάσπασης του θεολογικού κόσμου, με τη δρομολόγηση προσχηματικών διαλογικών διαδικασιών από το ΙΕΠ, οι οποίες επιδιώκουν την νομιμοποίηση αποφάσεων, που φαίνεται ότι ήδη έχουν ληφθεί".

3. Δηλώνει ότι "θα εξαντλήσει κάθε νόμιμo μέσο για να προφυλάξει το μάθημα των Θρησκευτικών και τον θεολογικό κόσμο από την επιβολή μονομερών τετελεσμένων που παραβλέπουν προκλητικά τη θέληση της πλειονοψηφίας".

4. Σημειώνει πως με τη σύσταση από το ΙΕΠ της εν λόγω Επιτροπής καταστρατηγήθηκε κάθε δημοκρατική διαδικασία, τακτική που θυμίζει εντονότατα εποχές και τακτικές διακυβέρνησης πολιτικών συστημάτων και σχημάτων που ο άνθρωπος θέλει να ξεχάσει.

3.  Υπογραμμίζει πως καταπατήθηκε κάθε δοθείσα υπόσχεση από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ προς την ΠΕΘ, για μη αιφνιδιασμό και συμμετοχή της στη διαδικασία του διαλόγου που αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών.

5.  Κάθε προσπάθεια που κατέβαλε η ΠΕΘ για να συναντήσει την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ δεν τελεσφόρησε.

Ρεπορτάζ:

Ράνια Μωραΐτη

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση