iphone app
android app
iphone app android app
Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2017
ΙΩΣΗ

Η στέρηση ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο ιώσεων


Η στέρηση ύπνου σε τακτική βάση, έχει σχετιστεί με κακή διάθεση, έλλειψη παραγωγικότητας και σε βάθος χρόνου με απώλεια μνήμης και διανοητικά προβλήματα.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν πώς η έλλειψη ύπνου μπορεί να σας ρίξει και στο κρεβάτι λόγω ίωσης.

Για τη διενέργεια της μελέτης, οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια παρακολούθησαν 164 εθελοντές από το 2007 έως το 2011, χρησιμοποιώντας έναν αισθητήρα-ρολόι για να καταγράφουν την ποιότητα του ύπνου τους.

Επί δύο μήνες, οι συμμετέχοντες υποβάλλονταν σε ελέγχους υγείας και συνεντεύξεις για να καταγραφεί το επίπεδο άγχους τους, η προσωπικότητα και οι καθημερινές τους συνήθειες.

Μετά τους δύο μήνες, οι συμμετέχοντες μεταφέρθηκαν σε ένα ξενοδοχείο και τους δόθηκε ο ιός του απλού κρυολογήματος. Κατόπιν, οι ειδικοί τους παρακολούθησαν για να δουν αν θα «κολλήσουν».

Οι ερευνητές θεωρούν πως αυτή η μεθοδολογία αναπαράγει με ακρίβεια μια τυπική εβδομάδα κάποιου κατά την περίοδο των ιώσεων και της γρίπης, καθώς βασίζεται στα φυσικά πρότυπα ύπνου των συμμετεχόντων, σε αντίθεση με μελέτες όπου οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε τεχνητή στέρηση ύπνου.

Αυτό που βρέθηκε, ήταν πως οι συμμετέχοντες που είχαν κοιμηθεί λιγότερες από έξι ώρες το βράδυ την εβδομάδα πριν τους δοθεί ο ιός ήταν 4,2 φορές πιο πιθανό να καταλήξουν με ίωση, συγκριτικά με εκείνους που κοιμήθηκαν τουλάχιστον επτά ώρες. Εκείνοι που κοιμήθηκαν λιγότερες από πέντε ώρες ανά βράδυ, ήταν 4,5 φορές πιο πιθανό να καταλήξουν άρρωστοι.

«Η έλλειψη ύπνου ήταν πιο σημαντική από κάθε άλλο παράγοντα στην πρόβλεψη της πιθανότητας να αρρωστήσουν οι συμμετέχοντες» δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας Aric Prather.

«Η ηλικία, τα επίπεδα άγχους, η μόρφωση ή το εισόδημά τους δεν έπαιξε κανένα ρόλο. Ούτε καν το αν ήταν καπνιστές ή όχι. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω στοιχεία, στατιστικά οι ώρες ύπνου ήταν εκείνες που καθόρισαν τη δύναμη του ανοσοποιητικού τους».

Τα ευρήματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση Sleep.

Πηγή: onmed.gr

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση