iphone app
android app
iphone app android app
Τρίτη 28 Μαρτίου 2017
σχολείο, κενά

Χωρίς εκπαιδευτικούς σχολεία στην Κρήτη


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Μόνο στα δημοτικά σχολεία και στα νηπιαγωγεία της ανατολικής Κρήτης μετράμε, μεσούσης της διδακτικής χρονιάς, 177 κενά. Τα κενά αυτά, σύμφωνα με τον αιρετό του ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου Θεόφιλο Λαμπρογιαννάκη, προκύπτουν κυρίως λόγω αδειών εγκυμοσύνης και πρέπει άμεσα να καλυφθούν με αναπληρωτές, χωρίς να χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος για τους μαθητές. Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Δ. Θεοτοκόπουλος» και η ΕΛΜΕ Ηρακλείου προχωρούν σε Παράσταση Διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κρήτης σήμερα στις14:00.                                                                                                 Σκοπός της διαμαρτυρίας είναι η απαίτηση για την άμεση απόσυρση της τροπολογίας που αφορά τα Τμήματα Ένταξης θέμα που είχε αναδείξει και το neakriti.gr.

Όπως αναφέρε ο κ. Λαμπρογιαννάκης, «αυτή τη στιγμή από τα σχολεία του Ηρακλείου λείπουν 93 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων. Αν προσθέσουμε τα 65 κενά στην ειδική αγωγή και στον τομέα της παράλληλης στήριξης, πάμε στα 158 κενά. Τα κενά αυτά πρέπει να καλυφθούν άμεσα με αναπληρωτές, αλλά για να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα χρειαζόμαστε μόνιμους διορισμούς».

Ερωτηθείς σχετικά με το εάν τα κενά που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς καλύπτονταν γρηγορότερα τα προηγούμενα έτη, ο εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών απαντά: «Ούτε και πέρυσι καλύφθηκαν γρηγορότερα. Γενικά τα τελευταία 3-4 χρόνια υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην πρόσληψη αναπληρωτών».

Ακολούθως, ο κ. Λαμπρογιαννάκης παραθέτει μια πλήρη εικόνα για την κατάσταση των εκπαιδευτικών αναγκών στο ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου, ως εξής: δάσκαλοι 27, νηπιαγωγοί 22, Αγγλικών 18, γυμναστών 13, Μουσικής 1, Γαλλικών 4, Γερμανικών 3, Θεατρικής Αγωγής 2, Εικαστικών 1, Πληροφορικής 2 και εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής για παράλληλη στήριξη 65.


Λασίθι

Τα κενά στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην ανατολική Κρήτη ανεβαίνουν στα 177, αν σε αυτά προσθέσουμε και τα 19 του νομού Λασιθίου. Σύμφωνα με τον αιρετό του ΠΥΣΠΕ Λασιθίου Αλέξανδρο Αλεξάκη και τον αναπληρωτή αιρετό Γιάννη Πασπαράκη, οι ελλείψεις στα σχολεία του νομού Λασιθίου είναι 9 δασκάλων, 1 Αγγλικών, 1 γυμναστών, 1 Μουσικής, 1 Γαλλικών, 1 Γερμανικών, 1 Εικαστικών και 4 ειδικής αγωγής για παράλληλη στήριξη.

Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών επέκριναν τον υπουργό Παιδείας, αναφέροντας: «Σε μια σχολική χρονιά που τα κενά είναι πάνω από 2.000 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ο υπουργός Παιδείας προσπάθησε, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, να εμφανίσει ως υπεύθυνους των κενών τους εκπαιδευτικούς. Δυστυχώς, η μετακύλιση της ευθύνης φαίνεται να είναι πάγια τακτική του εκάστοτε υπουργού Παιδείας.

Στον κλάδο μας προκύπτουν υπηρεσιακές μεταβολές καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς, όπως και άδειες, κατά κύριο λόγω εγκυμοσύνης. Τα κενά αυτά πρέπει να καλύπτονται το συντομότερο από αναπληρωτές. Μια πρόταση που για ακόμα μια φορά είναι επίκαιρη είναι το προσωπικό έκτακτης ανάγκης, που αν υπήρχε σε κάθε Διεύθυνση, θα λύνονταν πολλά προβλήματα. Θα καλούνται άμεσα να καλύψουν κενά που θα προκύπτουν μέχρι να γίνει πρόσληψη αναπληρωτών και καμία τάξη δε θα μένει χωρίς εκπαιδευτικό. Αυτά είναι βέβαια όνειρα θερινής νυκτός, όταν τα κενά κάθε χρόνο μεγαλώνουν και υπάρχουν πολλά σχολεία χωρίς προσωπικό»...

Επίσης, σκοπός της σημερινής διαμαρτυρίας είναι η ανάδειξη και η απαίτηση από τους αρμόδιους φορείς για άμεση επίλυση των ελλείψεων που υπάρχουν ακόμη και σήμερα στα σχολεία του νομού μας. Είναι επιτακτική ανάγκη όπως τονίζουν να γίνει πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών προκειμένου να καλύψουν τα κενά που υπάρχουν τη δεδομένη χρονική στιγμή.

Συγκεκριμένα:

1.Δάσκαλοι (ΠΕ 70) : 27

7.Γερμανικών:3

2. Νηπιαγωγοί (ΠΕ 60) : 22

8.Θεατρικής Αγωγής:2

3. Αγγλικών (ΠΕ 06) : 18

9.Εικαστικών:1

4.Φ. Αγωγής (ΠΕ 11) : 13

10. Πληροφορικής: 2

5.Μουσικής(ΠΕ16):1

11. Τμήματα ένταξης : 5

6.Γαλλικών:4

12.Παράλληλη στήριξη: 50


Λ.Αυγενάκης :Στην υποβάθμιση της ειδικής αγωγής οδηγεί η κατάργηση των Τμημάτων Ένταξης»

Στην κατάργηση των Τμημάτων Ένταξης στην Α' βάθμια και Β' βάθμια εκπαίδευση και στις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει για την ειδική αγωγή και την στήριξη των μαθητών με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες, αναφέρεται ο αν. Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ και Βουλευτής Ηρακλείου  Λευτέρης Αυγενάκης με κοινοβουλευτική του παρέμβαση, προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ.Νίκο Φίλη.

Στην ερώτηση επισημαίνεται «Η υπ' αριθ. 185/6/10-02-2016 τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή με τίτλο «Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης» προκαλεί έντονες αντιδράσεις και εύλογα ερωτήματα για τις προθέσεις και την παντελή απουσία σχεδιασμού της κυβέρνησης. Σύμφωνα με την τροπολογία, ο εκπαιδευτικός του ΤΕ υποστηρίζει τους μαθητές εντός τους περιβάλλοντος της τάξης τους, ενώ η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Ουσιαστικά, με την τροπολογία αυτή καταργούνται τα τμήματα ένταξης, καταργείται ο διαχωρισμός των γενικών και των ειδικών σχολείων και αρχίζει το ξήλωμα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Τέλος, με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα εξής ερωτήματα «1. Για ποιο λόγο το Υπουργείο καταργεί τα Τμήματα Ένταξης; Πως σχεδιάζει να στηρίξει τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών; 2. Ποιος ο στρατηγικός σχεδιασμός του Υπουργείου σας για την πραγμάτωση της υποχρέωσης της πολιτείας να προσφέρει υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες;».  

Ρεπορτάζ:Ελένη Σταυρουλάκη

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση