iphone app
android app
iphone app android app
Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2017
Μαθητές 6ο Γυμνάσιο

6οΓυμνάσιο:Διάκριση σε Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό για τους μαθητές


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Μία ακόμη διάκριση για την εκπαιδευτική κοινότητα του Ηρακλείου καθώς μαθητές γυμνασίου κατάφεραν με τις γνώσεις τους να διακριθούν και μάλιστα εκτός Ελλάδος. Συγκεκριμένα οι μαθητές του 6ου Γυμνασίου Ηρακλείου δημιούργησαν βίντεο σχετικά με την νανοτεχνολογία και κατάφεραν να κατακτήσουν την Τρίτη θέση σε Πανευρωπαϊκό Μαθητικό Διαγωνισμό.

Η  νανοτεχνολογία βρίσκεται σχεδόν παντού γύρω μας. Πρωτοποριακά υλικά σε διαστάσεις τόσο μικρές που δεν φαίνονται με γυμνό μάτι βρίσκουν εφαρμογή σε ιατρική, ηλεκτρονική, παραγωγή ενέργειας, καταναλωτικά προϊόντα και  σε ένα πλήθος άλλες εφαρμογές.

Οι μαθητές του 6ου Γυμνασίου Κρήτης ευαισθητοποιήθηκαν και αποφάσισαν να λάβουν μέρος σε διαγωνισμό βίντεο με θέμα τη Νανοτεχνολογία, όπου διατύπωσαν την άποψή τους για το τι είδος νανοτεχνολογία θέλουν. Το διαγωνισμό οργάνωσαν το ευρωπαϊκό έργο NanoDiode και η Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Δημοσιογράφων Επιστημονικών Περιοδικών (European Union of Science Journalists Associations, EUSJA) για μαθητές 11-18 ετών.

Οι μαθητές, μέσω του διαγωνισμού κλήθηκαν να παίξουν το ρόλο των δημοσιογράφων, να πάρουν συνέντευξη απόεπιστήμονες, κατασκευαστές νανο-προϊόντων, εκπρόσωπους μη-κυβερνητικών οργανώσεων, συγγενείς, φίλους, συμμαθητές και καθηγητές και να παράγουν βίντεο με θέμα τη νανοτεχνολογία, από τη δική τους οπτική γωνία, αναζητώντας απαντήσεις σε ερωτήματα όπως: τι είναι η νανοτεχνολογία, ποια προϊόντα νανοτεχνολογίας γνωρίζετε ή χρησιμοποιείτε; ποιες εφαρμογές της νανοτεχνολογίας θα θέλατε ή δεν θα θέλατε να δείτε στο μέλλον;

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν σχολεία, κυρίως δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από όλη την Ευρώπη. Το βίντεο των μαθητών αναρτήθηκε στο YouTube όπου ψηφίστηκε από το κοινό ενώ αξιολογήθηκε και από την αρμόδια Επιτροπή, η οποία είχε και την τελική κρίση. Τα τελικά αποτελέσματα κατέταξαν το βίντεο του 6ου Γυμνασίου Ηρακλείου στην τρίτη θέση του Πανευρωπαϊκού διαγωνισμού.


Παρακολουθήστε το βίντεο με θέμα με τη Νανοτεχνολογία, όπου οι μαθητές διατύπωσαν την άποψή τους για το τι είδος νανοτεχνολογία θέλουν.

Το βίντεο δημιουργήθηκε στα πλαίσια του Προγράμματος Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης "Applied 75Re34Se18Ar6C1H Tricks in chemistry" (ART in chemistry), το οποίο υλοποιείται φέτος στο 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, με υπεύθυνη καθηγήτρια την Ευαγγελία Λαγουδάκη, χημικό, και συνεργάτιδες την καθηγήτρια Αγγλικών, Καρύδη Κατερίνα, η οποία βοήθησε τα παιδιά να αποδώσουν τα κείμενα του βίντεο στα Αγγλικά, και τη φιλόλογο Μανουσάκη Αμαλία.  

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν εντελώς εθελοντικά, μαθητές και καθηγητές, και πραγματοποιείται μετά το πέρας του σχολικού ωραρίου.  Η κα. Λαγουδάκη τόνισε: "Οι μαθητές μας δημιούργησαν το βίντεο μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα 10 ημερών μιας και ενημερωθήκαμε για τον διαγωνισμό λίγες εβδομάδες πριν τη λήξη του. Τα παιδιά πραγματικά επωφελήθηκαν από τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό, δεδομένου ότι μπόρεσαν να συλλέξουν πολλές πληροφορίες κατανοώντας  την έννοια της Νανοτεχνολογίας  και των εφαρμογών της.

Η Νανοτεχνολογία συνδέεται με τη Φυσική, τη Χημεία, τη Βιολογία, τις Περιβαλλοντικές Επιστήμες και τη Μηχανική, κι έτσι οι μαθητές μπόρεσαν να κατανοήσουν καλύτερα τη σχέση μεταξύ των επιστημών αυτών. Παράλληλα, δεδομένου ότι θα έπρεπε να συμμετέχουν ενεργά στη διάρκεια παραγωγής του βίντεο, οι μαθητές εξασκήθηκαν σε δεξιότητες όπως η οργάνωση, η διαχείριση του χρόνου, η συνεργασία, η επίλυση προβλημάτων ενώ αναδείχτηκε και η δημιουργικότητά τους και ταυτόχρονα διασκέδασαν".

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και ως επιβράβευση της Πανευρωπαϊκής τους διάκρισης, οι μαθητές ξεναγήθηκαν την Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ). Ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Ηλεκτρονικής Δομής και Λέιζερ (ΙΗΔΛ), καθηγητής κ. Σπύρος Αναστασιάδης, υποδέχθηκε και συνεχάρη τους μαθητές και τους μίλησε για τα μοντέρνα έξυπνα υλικά και την Νανοτεχνολογία. Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφθηκαν τα εργαστήρια του ΙΗΔΛ καθώς και αυτά του Ινστιτούτου Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας (ΙΜΒΒ). Οι μαθητές πραγματικά ενθουσιάστηκαν με την επίσκεψη όπως και την ερευνητική δουλειά που γίνεται στο ΙΤΕ και τους παρουσιάστηκε.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση