iphone app
android app
iphone app android app
Κυριακή 20 Αυγούστου 2017
The Garage

Σεμινάρια συγγραφής και υποκριτικής από το "The Garage"


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Δύο νέους κύκλους σεμιναρίων παρουσιάζει από τον Φεβρουάριο το "The Garage". Ο πρώτος κύκλος αφορά το "Εργαστήρι Θεατρικής Γραφής" και σκοπό έχει μεταξύ άλλων, να δώσει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να διερευνήσουν τις προσωπικές συγγραφικές δυνατότητές τους, ενώ ο δεύτερος κύκλος αφορά την "Υποκριτική στην κάμερα" και στόχος του είναι, μέσω της δομής του, η ανάπτυξη, ανάλυση και αποδόμηση θεμάτων που αφορούν την τεχνική εμπειρία της υποκριτικής μπροστά στην κάμερα.

1. Τρίμηνο Εργαστήριο Θεατρικής Γραφής

Εργαστήρι Θεατρικής Γραφής με σκοπό να δώσει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να διερευνήσουν τις προσωπικές συγγραφικές τους δυνατότητες και να τους μυήσει στο δημιουργικό κόσμο της σκηνικής αναπαράστασης με όχημα το λόγο με τον θεατρικό συγγραφέα- σκηνοθέτη Δημήτρη Φοινίτση. Τα μαθήματα θα γίνονται σε δεκαπενθήμερη - τετράωρη - βάση (Σάββατο 14:30-18:00). Το κάθε μάθημα θα έχει απολύτως πρακτική κατεύθυνση και θα εστιάζει στη σύνθεση δραματικού κειμένου με σχέσεις και θεατρικούς χαρακτήρες. Το Εργαστήριο απευθύνεται σε οποιονδήποτε επιθυμεί να έρθει σε επαφή με τη διαδικασία διαμόρφωσης σκηνών ή ολοκληρωμένων έργων για τη Σκηνή και δεν προϋποθέτει προηγούμενη σχετική εμπειρία.

2. Τετράμηνο σεμινάριο: "Υποκριτική στην κάμερα"

"Ο κινηματογράφος απαιτεί αμεσότητα και αλήθεια και αυτή είναι η μόνη προϋπόθεση για την κινηματογραφική εμπειρία".

Στόχος του εργαστηρίου, μέσω της δομή του, είναι η ανάπτυξη, ανάλυση και αποδόμηση θεμάτων που αφορούν την τεχνική εμπειρία της υποκριτικής μπροστά στην κάμερα. Χρησιμοποιώντας κλασσικά και σύγχρονα κείμενα, αποσπάσματα από σενάρια, μονολόγους, μεμονωμένες σκηνές αλλά και αυτοσχεδιασμούς θα διερευνήσουμε τη σχέση του ηθοποιού με την κάμερα και θα εντοπίσουμε τις διαφορές, αλλά και τα κοινά σημεία, της θεατρικής από την κινηματογραφική ερμηνεία.

Οι συμμετέχοντες θα διερευνήσουν τις εκφραστικές δυνατότητες του προσώπου τους, αναπτύσσοντας "σχέσεις εμπιστοσύνης" με τον κινηματογραφικό φακό. Με την παρατήρηση του αποτελέσματος των πολλαπλών λήψεων θα επικεντρωθούν στην οικοδόμηση των βασικών δεξιοτήτων: φωνή, σώμα, υποκριτική, δημιουργική ερμηνεία. Απευθύνεται σε νέους ηθοποιούς αλλά και σε όποιον επιθυμεί να αποκτήσει κινηματογραφική εμπειρία. Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί με την υποστήριξη και την χρήση κάμερας και προβολής της σκηνής.

Οι συναντήσεις αφορούν ένα τρίωρο την εβδομάδα. Η μέρα και οι ώρες διεξαγωγής του σεμιναρίου θα προσδιοριστούν κατόπιν κοινής συνεννόησης μεταξύ των συμμετεχόντων.

Βασικές ενότητες του εργαστηρίου είναι:

• Τεχνικές προσέγγισης ρόλου στον κινηματογράφο (τεχνική David Mamet, Stella Adler). Βασικά χαρακτηριστικά, διαφορές, πως εφαρμόζονται στην πράξη.

• Διερεύνηση των εκφραστικών δυνατοτήτων του προσώπου μπροστά στην κάμερα.

• Η «υποκριτική κλίμακα» στο θέατρο και στον κινηματογράφο.

• Η δύναμη του βλέμματος στον κινηματογράφο.

• Χώρος δράσης στα κοντινά και γενικά πλάνα.

• Σωστό πλασάρισμα στο φακό και χειρισμό του βάρος του σώματος μας.

• Βασικές ασκήσεις συγκέντρωσης του ηθοποιού (ανάλυση-εφαρμογή-εξάσκηση)

• Ορολογία γυρίσματος - για να καταλαβαίνουμε τι μας ζητάνε να κάνουμε.

• Διαδικασία πολλαπλών λήψεων. Οικειοποίηση της τεχνικής.

• Η ροή του ρόλου και η ασυνέχεια των γυρισμάτων.

Για πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στα τηλ. 6932492752 (Σάββατο & Κυριακή) και 6937425294 (καθημερινά 18.00-21.00)

Ποιοι είναι οι διδάσκοντες:


Δημήτρης Φοινίτσης

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο της Κρήτης από μικρασιατική οικογένεια. Σπούδασε στο μεταπτυχιακό τμήμα Δημιουργικής Γραφής της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (διπλωματική εργασία στο Θεατρικό Έργο), στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών - Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (κατεύθυνση Θεατρολογίας με διπλωματική εργασία στη Σκηνοθεσία), στο Scuola di Lettere e Filosofia - Universita degli Studi di Genova, στη Δραματική Σχολή Αθηνών, στην Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης «Θεμέλιο» και στη Σχολή Δημοσιογραφίας «ΑΝΤ1». Έχει γράψει θεατρικά έργα, μονολόγους, διηγήματα και παραμύθια. Εργάστηκε επί σειρά ετών στον έντυπο και τον ηλεκτρονικό Τύπο της Αθήνας και της περιφέρειας ως πολιτιστικός συντάκτης, εκφωνητής ειδήσεων και ραδιοφωνικός παραγωγός. Μετά από συνεργασίες στις κρατικές σκηνές και το ελεύθερο θέατρο ως ηθοποιός αποφάσισε να στραφεί -καλλιτεχνικά- στη σκηνοθεσία. Δημιουργός και σκηνοθέτης της «Ομάδας Παραστατικών Τεχνών προΤΑΣΗ» (www.protasi.org), έχει ανεβάσει κλασσικά και σύγχρονα έργα σε, κυρίως, μη θεατρικούς χώρους. Μεταξύ άλλων έχει καταπιαστεί με κείμενα των Γιόχαν Άουγκουστ Στρίντμπεργκ («Δεσποινίς Τζούλια», «Η πιο δυνατή», «Ο Πελεκάνος»), Γιάννη Ρίτσου («Φιλοκτήτης», «Η Σονάτα του Σεληνόφωτος»), Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (πασχαλινά και χριστουγεννιάτικα διηγήματα), Έλενα Σοπράνο («Η Ταξιθέτρια»), Χουάν Κάρλος Ρούμπιο («Οι πληγές του ανέμου»), Μαρία Μπενέτ Ι Ζουρνέτ («Υπόγειο»), Άκη Δήμου («Ανδρομάχη ή Τοπίο Γυναίκας στο Ύψος της Νύχτας»), Ανδρέα Φλουράκη («Κάσσυ»), Κλαίρης Λιονάκη («Πραγματικότητα»), Ράινερ Μαρία Ρίλκε («Ελεγείες του Ντουίνο»), Γκότφριντ Άουγκουστ Μπύργκερ («Λεονώρα»), Κωνσταντίνου Θεοτόκη («Κορφιάτικες Ιστορίες»). Εκτός ομάδας ανέλαβε τη σκηνοθετική επιμέλεια των θεατρικών έργων «Balance» στις Αναγνώσεις του Εθνικού Θεάτρου, «Μήδεια show» στο Φόρουμ Σύγχρονης Δραματουργίας του Ι.Τ.Ι. στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών και της επετειακής συναυλίας της Φιλαρμονικής Εταιρείας Μάντζαρος «Μάνος Χατζιδάκις: 20 χρόνια μετά…» στο Θέατρο Μον Ρεπό της Κέρκυρας. Τα τελευταία χρόνια διδάσκει το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής σε σχολεία Ε.Α.Ε.Π. στη Ρόδο, την Κέρκυρα και την Κρήτη, ενώ παράλληλα διοργανώνει εργαστήρια θεατρικής γραφής στα μέρη που εργάζεται. Από τις Εκδόσεις Αιγόκερως κυκλοφορούν η πρώτη τετραλογία θεατρικών έργων του με γενικό τίτλο «Dominatrix», ένα δίπτυχο έργων docudrama με γενικό τίτλο «ΕΓΚΑΤΑλελειμμένοι» και μια τριλογία αρχαιόθεμων έργων με γενικό τίτλο «BELLEΛΕΝ - Η (αιώνια) τραγωδία της Ελένης». Το τελευταίο έργο του «BELLEΛΕΝ» -σε δική του σκηνοθεσία- περιοδεύει σε Ελλάδα και εξωτερικό σε παραγωγή του Χοροθεάτρου Λυδία Λίθος.


Μαριάννα Κοντούλη

Η Μαριάννα Κοντούλη είναι θεατρολόγος και σκηνοθέτης. Απόφοιτη του τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής σχολής Αθηνών με μετέπειτα σπουδές στην Σκηνοθεσία θεάτρου και κινηματογράφου. Από το 2001 εργάζεται στο χώρο του θεάτρου, κινηματογράφου και τηλεόρασης. Ενδεικτικά, στο θέατρο έχει σκηνοθετήσει το έργο του John Pielmeier «Η Αγνή του Θεού» στο θέατρο Αλκμήνη, το «No Shakespeare please» με την Μπέσυ Μάλφα στο Music Hall Casablanca, με τους Γεράσιμο Σκιαδαρέση, Κρατερό Κατσούλη, Κατερίνα Παπουτσάκη, Ορέστη Τζιόβα κ.ά., καθώς και το «Γελώντας Άγρια» του Christopher Durang στο θέατρο Μέλι. Έχει σκηνοθετήσει τις μικρού μήκους ταινίες «Και η φλόγα καίει τα σωθικά μας» και «Στιγμή» συμμετέχοντας σε φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού, καθώς και διαδικτυακά διαφημιστικά, ντοκιμαντέρ και video clips. Στην τηλεόραση, έχει συνεργαστεί με τον Πάνο Κοκκινόπουλο, ως βοηθός σκηνοθέτη, στο σήριαλ του MEGA «Μαύρα Μεσάνυχτα». Τέλος, τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την διδασκαλία θεάτρου και κινηματογράφου τόσο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όσο και σε δραματικές σχολές.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση