iphone app
android app
iphone app android app
Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017
aegean

Λεπτοί χειρισμοί από την AEGEAN


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Με διπλωματικό, λεπτό τρόπο και πολύ σωστά συνεχίζει να χειρίζεται η Aegean Airlines τα «απόνερα» από το πρωτοφανές ταξιδιωτικό περιστατικό στο οποίο βρέθηκε, άθελά της φυσικά, άμεσα εμπλεκόμενη.

Η ελληνική αεροπορική εταιρεία, πληρώνοντας το τίμημα του τρομοκρατικού φόβου που έχει απλώσει τους τελευταίους μήνες τα πλοκάμια του στον απλό κόσμο, βρέθηκε στη μέση ενός επεισοδίου μεταξύ Ισραηλινών και Παλαιστίνιων επιβατών. Βρισκόμενη σε δύσκολη θέση, και καλούμενη να ακροβατήσει σε τεταμένες... ισορροπίες, η εταιρεία προσπάθησε εξαρχής να ξεπεράσει τον αναπάντεχο σκόπελο με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο. Βεβαίως ήταν μια κατάσταση πρωτοφανής και αδιέξοδη, η οποία αναπόφευκτα θα συνοδευόταν από αντιδράσεις. Αντιδράσεις υπήρξαν, και στο περιθώριό τους, κινούμενη στο σωστό μοτίβο μιας λεπτής γραμμής, η Aegean επανήλθε με νέες διευκρινιστικές εξηγήσεις.

Το περιστατικό, που πήρε διαστάσεις, αφορά στην προγραμματισμένη κυριακάτικη πτήση της Aegean Airlines από την Αθήνα στο Τελ Αβίβ.

Σε μια ασυνήθιστη, αν μη τι άλλο, κίνηση, Ισραηλινοί επιβάτες άρχισαν να διαμαρτύρονται για την παρουσία μέσα στο αεροσκάφος 2 Αράβων Ισραηλινών, που οι ίδιοι αυθαίρετα και από μόνοι τους θεώρησαν ως πιθανούς τρομοκράτες!

Οι Ισραηλινοί επιβάτες άρχισαν να ζητούν επίμονα, επιτακτικά να ελεγχθούν οι δύο επιβάτες, τους οποίους οι ίδιοι εξέλαβαν από το πουθενά ως ύποπτους τρομοκρατίας...

Κάπου εκεί λοιπόν άρχισε να ξεδιπλώνεται μια ομολογουμένως ασυνήθιστη και ιδιαίτερα δύσκολη ιστορία για το προσωπικό του αεροσκάφους και την ίδια την Aegean. Δίχως να παραγνωρίζουν την παράμετρο της διάκρισης, οι αρμόδιοι αναγκάστηκαν - χωρίς προφανώς να συντάσσονται ή να συμφωνούν - να αποδεχθούν το επιτακτικό αίτημα και για παν ενδεχόμενο έγινε ο σχετικός έλεγχος στα χαρτιά των δύο ατυχώς θεωρούμενων ως τρομοκρατών επιβατών...

Ο έλεγχος δεν έδειξε τίποτε απολύτως το ύποπτο ή περίεργο. Ωστόσο υπήρξε νέος γύρος διαμαρτυριών και πιέσεων από Ισραηλινούς επιβάτες εντός του αεροσκάφους, παρά μάλιστα τις καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις του πληρώματος. Τελικά πυροσβεστική λύση βρέθηκε χάρη στη λεπτότητα και των δύο εν λόγω επιβατών.

Στους δύο Ισραηλινούς αραβικής καταγωγής προσφέρθηκε κατάλυμα σε ξενοδοχείο για το βράδυ και εισιτήριο για πτήση προς Τελ Αβίβ την επόμενη μέρα. Ανάλογη προσφορά έγινε προς κάθε επιβάτη που δεν ένιωθε ασφάλεια, έστω κι αν δε συνέτρεχε κανένας λόγος, να ταξιδέψει με τη συγκεκριμένη πτήση.

Οι δύο επιβάτες, που βρέθηκαν ατυχώς και αδικαιολόγητα στο μάτι του κυκλώνα, αποδέχτηκαν την πρόταση. Και κάπου εκεί έληξε ένα πρωτοφανές και εξαιρετικά δύσκολο στη διαχείρισή του συμβάν.

Στη σχετική ανακοίνωσή της για το περιστατικό, η αεροπορική εταιρεία επισήμανε: «Σε συνέχεια σχετικών δημοσιευμάτων, η AEGEAN ενημερώνει ότι στην προγραμματισμένη πτήση Α3 928 από Αθήνα προς Τελ Αβίβ, στις 3 Ιανουαρίου 2016, εκφράστηκε από αριθμό Ισραηλινών επιβατών ανησυχία και έντονη διαμαρτυρία για δύο Ισραηλινούς συνεπιβάτες τους. Η εταιρεία προέβη σε επιπλέον έλεγχο, από τον οποίο, όπως ήταν αναμενόμενο, δεν εντοπίστηκε κάποιο ζήτημα.

Πρόκειται για ένα μεμονωμένο και ατυχές περιστατικό, το οποίο έληξε σύντομα χάρη στη συνεργασία και τη συναινετική διάθεση των δύο επιβατών, στους οποίους προσφέρθηκε η δυνατότητα να ταξιδέψουν με επόμενη πτήση, τα έξοδα της οποίας μαζί με τη διαμονή καλύφθηκαν από την εταιρεία.

Η AEGEAN λυπάται για το δυσάρεστο περιστατικό, που δεν εκφράζει την εταιρεία, και ευχαριστεί τους δύο Ισραηλινούς επιβάτες για την κατανόηση και συνεργασία τους».


Η ανακοίνωση της εταιρείας

Στην πορεία των ημερών υπήρξαν αντιδράσεις από πλευράς των παλαιστινιακών αλλά και όχι μόνο Αρχών... Υπήρξε μάλιστα και ανακοίνωση από πλευράς της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης (PLO).

Για το λόγο αυτό, η Aegean επανήλθε εκ νέου χθες, με νέες εξηγήσεις και διευκρινίσεις. Αυτή τη φορά μέσω απαντητικής επιστολής προς το γενικό γραμματέα της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης (PLO) Σάεμπ Έρεκατ, στην οποία ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης αναφέρει: «Σε συνέχεια της ανακοίνωσης της PLO νωρίτερα σήμερα σχετικά με το επεισόδιο που συνέβη στην πτήση μας Α3 928 για Τελ Αβίβ, θα θέλαμε να εκφράσουμε για άλλη μια φορά, όπως το έχουμε ήδη κάνει πολλές φορές στα διεθνή Μέσα Ενημέρωσης, τη μεγάλη μας λύπη για το γεγονός.

Ταυτόχρονα, επιθυμούμε να διαβεβαιώσουμε ότι το πλήρωμά μας αντέδρασε, σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση, με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια και εξυπηρέτηση όλων των επιβατών.

Απορρίπτουμε κάθε πιθανότητα συμπεριφορών διακρίσεων, οι οποίες αντιτίθενται πλήρως στις αρχές που διέπουν την εταιρεία μας, και τις οποίες ακολουθούν και εφαρμόζουν όλοι οι άνθρωποί μας.

Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι το πλήρωμά μας προσπάθησε για περισσότερο από μία ώρα και τριάντα λεπτά να διευθετήσει την κατάσταση. Δυστυχώς, μέχρι να ολοκληρωθούν όλοι οι επιπλέον έλεγχοι ασφάλειας από τις αρμόδιες Αρχές, ναι, υπήρξε αδικαιολόγητη και μάλιστα άδικη αντίδραση από μια μεγάλη ομάδα επιβατών. Ωστόσο, και οι δύο θιγόμενοι επιβάτες δεν αισθάνονταν άνετα να πετάξουν, λόγω της κατάστασης που επικρατούσε.

Ήταν κυρίως λόγω της ανησυχίας για την ασφάλεια αυτών των δύο επιβατών μετά απ' όλα αυτά που είχαν προηγηθεί, που προτείναμε να διανυκτερεύσουν με έξοδά μας και να επιβιβαστούν σε άλλη πτήση την επόμενη ημέρα.

Άλλωστε, το μόνο που γνωρίζαμε γι' αυτούς τους 2 επιβάτες είναι ότι - όπως και οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους επιβάτες - είχαν ισραηλινά έγγραφα και φυσικά δεν υπήρξε καμία διάθεση διακριτικής μεταχείρισής τους από την πλευρά του πληρώματος.

Και πάλι λυπούμαστε για το γεγονός, το οποίο σημειωτέoν συνιστά πρωτόγνωρη εμπειρία για εμάς, παρά το γεγονός ότι πετάμε πολλά χρόνια στη Μέση Ανατολή. Σεβόμαστε τα δικαιώματα όλων των επιβατών να ταξιδεύουν, χωρίς φυσικά επιπτώσεις δυνητικών φυλετικών διαχωρισμών»...

Μπάμπης Σαββίδης

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση