iphone app
android app
iphone app android app
Κυριακή 26 Μαρτίου 2017
Δανέλλη

Ερώτηση Δανέλλη για τα προβλήματα λειτουργίας των ΚΔΒΜ


Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κατέθεσε ο βουλευτής Ηρακλείου με Το Ποτάμι, Σπύρος Δανέλλης, σχετικά με τα προβλήματα λειτουργίας των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ).

Τα ΚΔΒΜ, που λειτουργούν σε 235 δήμους σε ολόκληρη την Ελλάδα την τελευταία διετία, παρέχουν δωρεάν προγράμματα σε ενήλικες συνδέοντας τις εργασιακές απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας με την εκπαίδευση, ενώ χρηματοδοτούνται κυρίως από κονδύλια της Ε.Ε. στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020".

Δυστυχώς ο αργός ρυθμός της κυβέρνησης σε όλα τα πεδία, δεν άφησε ανεπηρέαστη την εύρυθμη λειτουργία των ΚΔΒΜ που ξεκίνησαν στις 01/12/2015, παρότι η εκπαιδευτική περίοδος ξεκινά από 01/10 του εκάστοτε έτους, με αποτέλεσμα να αναμένεται σημαντική μείωση προγραμμάτων για το τρέχον έτος.

Φαίνεται πως η κυβέρνηση αγνοεί, πως τα ΚΔΒΜ παίζουν σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση των ενηλίκων ειδικά σε μια κοινωνία που μαστίζεται από την ανεργία, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κανένας σχεδιασμός για το μέλλον των ΚΔΒΜ.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης προς τον κ. υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων:

«Την τελευταία διετία, 235 Δήμοι σε ολόκληρη την Επικράτεια παρέχουν δωρεάν προγράμματα σε ενήλικες μέσω των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ), που συνδέονται με τις ανάγκες της σύγχρονής κοινωνίας, όπως ξένες γλώσσες, νέες τεχνολογίες, επιχειρηματικότητα και ποιοτικός ελεύθερος χρόνος κ.α..

Οι εκπαιδευόμενοι, οι οποίοι ωφελούνται σε περίοδο οικονομικής κρίσης από τη δωρεάν, δημόσια εκπαίδευση υπερβαίνουν τις 250 χιλιάδες, ενώ η ζήτηση των εν λόγω προγραμμάτων βαίνει συνεχώς αυξανόμενη.

Τα ΚΔΒΜ και τα υλοποιούμενα από αυτά προγράμματα παράγουν πολλαπλά οφέλη οικονομικού και κοινωνικού χαρακτήρα, με τη διασφάλιση θέσεων εργασίας εκατοντάδων στελεχών (περίπου 500 στελέχη-συμβασιούχοι έργου πανελλαδικά), χιλιάδων εκπαιδευτών ωρομίσθιας απασχόλησης, και παράλληλα ενισχύουν τις τοπικές οικονομίες, μέσω της αγοράς όλων των αναγκαίων για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου (αναλώσιμα, πετρέλαιο, καθαρισμοί, κ.α.).

Τα ΚΔΒΜ χρηματοδοτούνται από κονδύλια της Ε.Ε. και συγκεκριμένα από το από 17.12.2014 εγκριθέν Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020».

Κατά την τρέχουσα εκπαιδευτική περίοδο (2015-2016), ωστόσο, υπήρξε καθυστέρηση στην έναρξη υλοποίησης των τμημάτων, παρά τις συνεχείς οχλήσεις των εργαζομένων των ΚΔΒΜ και των μελών της προσωρινής διοικούσας επιτροπής του σωματείου των εργαζομένων προς τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης, όπως και προς τον φορέα υλοποίησης, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ.

Λόγω της καθυστέρησης έναρξης των εργασιών, τα οποία ουσιαστικά ξεκίνησαν στις 01/12/2015, παρότι η εκπαιδευτική περίοδος ξεκινά από 01/10 του εκάστοτε έτους, αναμένεται να υπάρξει σημαντική μείωση προγραμμάτων για το τρέχον έτος.

Δεδομένου ότι η αναγκαιότητα της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης έχει επιβληθεί απ' τα φαινόμενα της δημογραφικής γήρανσης, αλλά και της παγκοσμιοποίησης, η οποία έχει οδηγήσει στη συνεχή εισαγωγή νέων τεχνολογιών, όπως και στην παγκόσμια αναδιάρθρωση της ζήτησης επαγγελματικών ειδικοτήτων.

Δεδομένου ότι η συμβολή της δια βίου μάθησης είναι σημαντικότατη στην αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού και ιδιαίτερα των πιο ευαίσθητων κατηγοριών του πληθυσμού.

Δεδομένου ότι η δια βίου μάθηση παρέχει τη δυνατότητα αναβάθμισης, προόδου και ανέλιξης τόσο για τους εργαζομένους, όσο και για τους άνεργους και δημιουργεί όρους αποδοτικότερης λειτουργίας της αγοράς.

Δεδομένου ότι η καθυστέρηση του σχεδιασμού της νέας φάσης του Έργου θα επιδεινώσει περεταίρω την απασχολησιμότητα των άνεργων και ημιαπασχολούμενων εκπαιδευτών, οι οποίοι αποτελούν το 70% και πλέον του ενεργού δυναμικού των εκπαιδευτών των Κ.Δ.Β.Μ., ενώ παράλληλα καθιστά βέβαιη την αναστολή λειτουργίας των Κ.Δ.Β.Μ. για πολλούς μήνες, δημιουργώντας εύλογους φόβους για το μέλλον τους.

Δεδομένου ότι το φυσικό αντικείμενο (υλοποίηση προγραμμάτων) του παρόντος έργου μετά την παράταση που δόθηκε πέραν της 30/06/2015, λήγει στις 29/02/2016 για τους άξονες ΑΠ7 και ΑΠ8 (περιφέρειες εκτός Στερεάς Ελλάδας και νησιών Νοτίου Αιγαίου), ενώ για τον άξονα ΑΠ9 (Στερεά Ελλάδα και νησιά Νοτίου Αιγαίου, με χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους) λήγει στις 31/7/2016.

Ερωτάται ο κ. υπουργός:

1. Αν είναι στις προθέσεις του η διατήρηση των εκπαιδευτικών δομών των ΚΔΒΜ ως έχουν, διατηρώντας τον υφιστάμενο αριθμό των στελεχών των ΚΔΒΜ;

2. Αν προτίθεται να παρατείνει τόσο το Έργο όσο και τις ενεργές συμβάσεις όλων των στελεχών των ΑΠ 7 και 8 στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 μέχρι και τον Ιούλιο του 2016, μαζί με τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης του ΑΠ 9.

3. Αν έχει προβεί σε οποιονδήποτε σχεδιασμό σε σχέση με την έναρξη της νέας φάσης του Έργου των Κ.Δ.Β.Μ. απ' τον Σεπτέμβριο του 2016, με τον σχεδιασμό και τη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου με μακροπρόθεσμη προοπτική, το οποίο να διασφαλίζει την ευρύτερη δυνατή πρόσβαση και συμμετοχή των πολιτών στα εν λόγω εκπαιδευτικά προγράμματα».

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση