iphone app
android app
iphone app android app
Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017
Ηχητικό Μ.Μπελαδάκης

Μπελαδάκης: Πλούσιο το έργο της κυβέρνησης στις εξαγγελίες


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

«Πλούσιο το έργο της κυβέρνησης στις εξαγγελίες», ήταν το σχόλιο του Μανόλη Μπελαδάκη, δασκάλου και προέδρου του Συλλόγου "Νίκος Καζαντζάκης" όταν ρωτήθηκε για την πρόθεση του υπουργού Παιδείας να προχωρήσει στη μετατροπή όλων των δημοτικών σχολειών της χώρας σε ολοήμερα την επόμενη χρονιά.

Όπως είχε πει ο Νίκος Φίλης, «στόχος μας είναι να λειτουργήσουν παντού ολοήμερα. Θα προχωρήσουμε σε σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές, θα εξασφαλίσουμε εκπαιδευτικό προσωπικό και το Σεπτέμβριο θα είμαστε έτοιμοι».

«Ο υπουργός», είπε ο Μανόλης Μπελαδάκης, «έπρεπε πρώτα να καλύψει τα κενά στα ολοήμερα που φτάνουν σε όλη την Ελλάδα τα 3.000 σύμφωνα με τα στοιχεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας. Αντ' αυτού», ανέφερε, «είδε τα λεφτά του ΕΣΠΑ και σκέφτηκε να τα μετατρέψει όλα σε ολοήμερα προκειμένου να απαλλαγεί ο κρατικός μηχανισμός από τα έξοδα λειτουργίας του».

Καταπέλτης ο ίδιος και για τις δηλώσεις της αναπληρώτριας υπουργού Σίας Αναγνωστοπούλου που εκδήλωσε την πρόθεση της να αλλάξουν τα σχολικά βιβλία της Ιστορίας χωρίς τη χρήση εθνόμετρου και να μετατραπούν σε γνωμοδοτικά τα συμβούλια στα ΑΕΙ.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου "Νίκος Καζαντζάκης" είπε ότι ανοίγει χωρίς διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα ένα θέμα με προχειρότητα, ανευθυνότητα και επιπολαιότητα.

Σημειώνεται ότι η αν. υπουργός ανέφερε: «Πρέπει να πάψει να μπαίνει σε καλούπια εθνόμετρου η έρευνα και η άποψη των επιστημόνων για την Ιστορία και όπως αυτή διδάσκεται στο σχολείο. Στην Ελλάδα, εθνική ιστορία θεωρείται ό,τι κάποιοι έχουν επιβάλει, δηλαδή αυτό που οι ίδιοι θεωρούν πως αποτελεί την εθνική ιστορία των Ελλήνων.

Για παράδειγμα χαρακτηρίζει τη Μικρασιατική Καταστροφή ως ένα μεγάλο ιστορικό γεγονός, το οποίο όμως δε συνέβη επειδή οι Έλληνες είναι Έλληνες με μια συγκεκριμένη μοίρα, αλλά είναι ένα μεγάλο εθνικό γεγονός επειδή το προσφυγικό είναι μεγάλο ζήτημα στην ανθρώπινη ιστορία».

Παρουσιάζοντας τη διαφορά ιστορικής και εθνικής ταυτότητας, σημειώνει ότι ο εθνικιστής έχει «τη μανία ότι τα κατορθώματα του έθνους του αποτελούν εθνική ιδιομορφία».

Εξηγεί ότι «ο εθνικιστής θεωρεί ότι ο Κολοκοτρώνης υπήρξε επειδή ήταν Έλληνας και επειδή ο ηρωισμός είναι ίδιον της φυλής, ενώ ο ιστορικός τον κατατάσσει ως ηρωική μορφή μιας ευρωπαϊκής περιόδου επαναστάσεων».

Ερωτηθείσα για το κρυφό σχολείο σημειώνει ότι «εάν υπήρχε ή όχι αφορά την ιστορική έρευνα» και ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία είχε θρησκευτικά σχολεία.

Επισημαίνει ότι στη δημόσια ιστορία το σχολείο ως δημόσιο αγαθό είναι προϊόν του έθνους-κράτους.

Για την υπόθεση της Μαρίας Ρεπούση, η οποία είχε εκφράσει παρεμφερείς απόψεις, η κ. Αναγνωστοπούλου ομολογεί ότι «φοβήθηκα το φανατισμό που έστησε έναν άνθρωπο στον τοίχο με τάση απομόνωσής του ως εθνικό προδότη».

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση