iphone app
android app
iphone app android app
Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017
Έρευνα MRB για τον τουρισμό της Κρήτης

Πρωτιές της Κρήτης κατέδειξε έρευνα της MRB για τον τουρισμό


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Το DNA του κρητικού τουρισμού, τα δυνατά σημεία, οι ευκαιρίες και οι… απειλές από ανταγωνίστριες χώρες αποτυπώνονται σε μεγάλη έρευνα που διενήργησε η εταιρεία MRB σε Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ρωσία, Σουηδία και Νορβηγία, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν σήμερα στην Περιφέρεια Κρήτης.

Η Κρήτη φιγουράρει στις 3 πρώτες θέσεις ανάμεσα σε 12 προορισμούς, ενώ σημειώνει και σημαντικές πρωτιές.

Σε ποσοστό 86%, τουρίστες γνωρίζουν την Κρήτη σε σύγκριση με άλλες τουριστικές περιοχές, με το νησί μας να έρχεται πρώτο σε πρόθεση επισκεψιμότητας από τουρίστες που δεν έχουν έρθει στο νησί, ενώ η φιλοξενία των Κρητικών κερδίζει πόντους στην αγάπη όσων επισκέφτηκαν τους το νησί μας.

Τη 2η θέση καταλαμβάνει η Κρήτη στην πρόθεση εξοικείωσης, επισκεψιμότητας αλλά και εικόνας που περιλαμβάνει από τις φυσικές ομορφιές, την ιστορία, τον πολιτισμό και τη φύση μέχρι τις υποδομές και τη νυχτερινή ζωή και διασκέδαση.

Την τρίτη θέση, ανάμεσα σε 12 προορισμούς, καταλαμβάνει σε επισκεψιμότητα έστω και μια φορά στο παρελθόν και σε επισκεψιμότητα τα τελευταία 3 χρόνια, όπου καταγράφεται και η ικανοποίηση, ενώ παράλληλα προτείνεται ως τρίτη περιοχή για διακοπές, ενώ οι Βαλεαρίδες Νήσοι και η Αττάλεια είναι οι ανταγωνίστριες περιοχές της Κρήτης.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι λόγοι που οδηγούν τους τουρίστες για διακοπές είναι το φυσικό περιβάλλον σε ποσοστό 81% ενώ το υπόλοιπο αφορά τις υποδομές, τη διασκέδαση και όχι μόνο.

Ένας στους τρεις, εξάλλου, επιλέγει διακοπές all inclusive, ενώ μεγάλο επίσης είναι το ποσοστό τουριστών που επιλέγουν πρώτα τον τύπο των καταλυμάτων και μετέπειτα τον προορισμό.

Για παράδειγμα, Γερμανοί τουρίστες επιλέγουν περισσότερο πακέτα διακοπών με ημιδιατροφή, σε αντίθεση με τους Άγγλους και τους Ρώσους που επιλέγουν all inclusive, ενώ σε ό,τι αφορά στους Γάλλους επιλέγουν διακοπές με πλήρη διατροφή σε ξενοδοχεία.

Το γυναικείο κοινό υπερτερεί στην έρευνα και όπως φαίνεται κινεί και τα νήματα του κρητικού τουρισμού.

ΕΡΕΥΝΑ MRB ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Πρωτιά Κρήτης (μεταξύ 12 προορισμών)

-

Γνώση (ποσοστό 86%)

-

Πρόθεση επισκεψιμότητας για τουρίστες που δεν έχουν έρθει στην Κρήτη

-

Αγάπη  

Τη 2η θέση καταλαμβάνει η Κρήτη:

-

Στην πρόθεση εξοικείωσης

-

Πρόθεση επισκεψιμότητας (γενικώς)

-

Εικόνα

Την 3η θέση καταλαμβάνει η Κρήτη:

-

Σε επισκεψιμότητα έστω και μια φορά στο παρελθόν

-

Σε επισκεψιμότητα τα τελευταία 3 χρόνια

-

Ικανοποίηση από την επισκεψιμότητα τα τελευταία 3 χρόνια

-

Ως περιοχή σύστασης για τουρισμό

ΕΜΦΑΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ

81% φυσικό περιβάλλον

19% στα ξενοδοχεία, διασκέδαση κ.α.

ΤΥΠΟΣ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΟΣ

1 στους 3 all inclusive

Σε δηλώσεις του για το περιεχόμενο της έρευνας, ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης ανέφερε πως «πρόκειται για μια εξαίρετη έρευνα, ένα αξιόπιστο "εργαλείο" γιατί πάντα με σοβαρότητα και υπευθυνότητα πρέπει να χαράζουμε και να υλοποιούμε κάθε καμπάνια ως Περιφέρεια. Το αποδεικνύουμε εξάλλου μέσα από τις συνεργασίες που έχουμε με διάφορους φορείς και μια αξιόπιστη εταιρεία με την έρευνα της μας δίνει όλα τα στοιχεία, θετικά και αρνητικά, που πρέπει να επεξεργαστούμε προς όφελος της περαιτέρω ανάπτυξης του τουριστικού μας προϊόντος».

Από την πλευρά του ο εντεταλμένος σύμβουλος για θέματα τουρισμού Μιχάλης Βαμιεδάκης επισήμανε: «Αξιοποιούμε στο έπακρο τα στοιχεία της έρευνας που χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού της Περιφέρειας για την ανάπτυξη του τουρισμού μας. Σκοπός να μας δείξει την αποτελεσματικότητα της προβολής του νησιού στο εξωτερικό, επίσης να μας δείξει τα ισχυρά αλλά και τα αδύναμά μας σημεία προκειμένου να επικεντρωθούμε σε αυτά στα πλαίσια της χάραξης της τουριστικής μας στρατηγικής. Τα ευρήματα είναι πάρα πολύ ενδιαφέροντα τόσο σε ποσοτικό όσο και σε ποιοτικό επίπεδο και μπορούμε να δούμε ποια είναι τα δυνατά μας σημεία που μπορούμε να αναπτύξουμε περαιτέρω, οι ευκαιρίες, και ποια είναι τα αδύναμα μας σημεία που χρήζουν βελτίωσης».

Ο διευθύνων σύμβουλος MRB Hellas Δημήτρης Μαύρος επισήμανε σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας: «Κεντρικό συμπέρασμα των ευρημάτων της έρευνας είναι ότι το νησί είναι γεμάτο ευκαιρίες. Η Κρήτη έρχεται στην πρώτη ή δεύτερη θέση σε σχέση με τις ανταγωνιστικές περιοχές, έχουμε πολλά κοινά σε σχέση με ποιες χώρες προσελκύουμε. Οι δυο περιοχές  που έχουμε να ανταγωνιστούμε είναι η Βαλεαρίδες νήσοι και η Αττάλεια που μαζί με την Κρήτη βρίσκονται στις πρώτες θέσεις ανάμεσα σε 12 προορισμούς που έχουμε ανά τον κόσμο. Υπάρχουν ακόμα "κρυμμένοι" τομείς της Κρήτης όπως η γαστρονομία της, που μπορούμε να την αναπτύξουμε περαιτέρω. Επίσης το φυσικό κάλλος, που πρέπει να το εκμεταλλευτούμε ακόμα περισσότερο. Η Κρήτη έχει αφηγήματα που οι τουρίστες περιγράφουν όταν επιστρέψουν στις πατρίδες τους. Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο είναι ότι την Κρήτη επιλέγουν οι γυναίκες, οικογένειες με παιδιά και άτομα με ανώτερη μόρφωση και κοινωνικοοικονομική τάξη. Αυτοί που επιλέγουν Κρήτη είναι νεότερες ηλικίες από 25 έως 45 ετών κυρίως από Ρωσία, Νορβηγία, Σουηδία και στην 4η θέση τη Γαλλία. Οι Άγγλοι και οι Γερμανοί εμφανίζουν λίγο πιο συγκρατημένες δυναμικές αλλά και αυτοί αν γίνει το σωστό μάρκετινγκ θα ακολουθήσουν. Τέλος ας μην ξεχνάμε ότι η Κρήτη αποτελεί το νοτιότερο κομμάτι της Ευρώπης ό,τι και αν σημαίνει αυτό κλιματολογικά αλλά και σε επίπεδο μοναδικότητας».

Η έρευνα παρουσιάστηκε από το διευθύνοντα σύμβουλο MRB Δημήτρη Α. Μαύρο παρουσία του περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη, του εντεταλμένου συμβούλου Τουρισμού Μιχάλη Βαμιεδάκη, της προϊσταμένης της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Μαρίας Κασωτάκη, του προϊσταμένου του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Κρήτης Νίκου Ζωγραφάκη, στελεχών της Περιφέρειας, της διευθύνουσας συμβούλου της εταιρείας "Encore" Ζένιας Γεωργιάδου, του στελέχους της εταιρείας Ελένης Χανόγλου, και του γενικού διευθυντή της εταιρείας "Lowe" Θάνου Βλαχόπουλου.

Τέλος να σημειωθεί ότι η έρευνα, που διεξήχθη τον περασμένο Σεπτέμβριο μέσω ίντερνετ σε έξι χώρες του κόσμου, χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ και αποτελεί τμήμα του έργου "Τουριστική προβολή της Περιφέρειας Κρήτης" με αναδόχους της εταιρίες Lowe Athens και Encore.

Γεωργία Μακάκη

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση
 
   



Photo Stories

Έρευνα MRB για τον τουρισμό της Κρήτης