iphone app
android app
iphone app android app
Τρίτη 23 Μαΐου 2017
ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Καταψηφίζει η Λαϊκή Συσπείρωση τον προϋπολογισμό του Δήμου


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Στην καταψήφιση του προϋπολογισμού του Δήμου Ηρακλείου, αφού, όπως αναφέρει, δεν εξυπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες αλλά τις ανάγκες ντόπιου και ξένου κεφαλαίου, τοπικά και πανελλαδικά, θα προχωρήσει η "Λαϊκή Συσπείρωση" κατά τη συζήτηση του θέματος στο σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο, όπως κάνει γνωστό με ανακοίνωσή της.

Στην ίδια ανακοίνωση η παράταξη, που πρόσκειται στο ΚΚΕ, παρουσιάζει στοιχεία, πίνακες αλλά και τις θέσεις της για τον προϋπολογισμό του Δήμου για το 2016.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

«Σήμερα συζητείται στο Δημοτικό Συμβούλιο ο προϋπολογισμός του Δήμου για το 2016 που, όπως και οι προηγούμενοι, είναι ο βασικός μηχανισμός αναδιανομής του πλούτου υπέρ του κεφαλαίου. Αυτό έκανε ο κρατικός που ψηφίστηκε αυτές τις μέρες, αυτό κάνουν και όλοι οι προϋπολογισμοί Δήμων και Περιφερειών που συναποτελούν τη γενική κυβέρνηση.

Αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που εμείς δεν μιλάμε για Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά για Τοπική Διοίκηση, το μακρύ χέρι του κράτους. Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από το γεγονός ότι το πνεύμα αλλά και ο τρόπος σύνταξης του προϋπολογισμού, ακολουθεί κατά γράμμα την εγκύκλιο 26945/31-7-2015 που συντάχθηκε από την "πρώτη φορά αριστερή κυβέρνηση" ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ακολουθώντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ και τις πρακτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων. Δηλαδή για ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς με περικοπές στις κοινωνικές δαπάνες, ελαχιστοποίηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, ενδυνάμωση της ανταποδοτικότητας και αναβάθμιση του Παρατηρητηρίου (τώρα βαφτίστηκε "Επιτροπή Οικονομικής Ανασυγκρότησης των ΟΤΑ"). Ήδη δήμοι μπαίνουν σε επιτήρηση όπως Σαλαμίνας, Φαιστού και Γόρτυνας.

Το γεγονός όμως ότι ο δήθεν "ρεαλιστικός" και "υλοποιήσιμος" προϋπολογισμός είναι προέκταση του κρατικού προϋπολογισμού, αποδεικνύεται και από την εισηγητική έκθεση της δημοτικής Αρχής, όπου αναφέρεται ότι η δημοτική Αρχή καταβάλλει προσπάθειες για την τόνωση της αγοράς και των ιδιωτικών επενδύσεων που θα φέρουν την ανάπτυξη και την έξοδο από την κρίση. Πρόκειται για την υιοθέτηση του στόχου για την ανάκαμψη του κεφαλαίου και την καπιταλιστική "ανάπτυξη" που θα πατάει πάνω στα αποκαΐδια των λαϊκών δικαιωμάτων, όπως θα αποδείξουμε παρακάτω με στοιχεία. Τα ίδια δηλαδή ακριβώς που λέει η σημερινή κυβέρνηση εκφράζοντας τη στρατηγική της Ε.Ε. και του κεφαλαίου στην περίφημη "Ευρώπη 2020", που προβλέπει "παρατηρητήριο" για τα κράτη-μέλη που δε θα εφαρμόζουν τις κατευθύνσεις που έχουν αποφασιστεί (περικοπές κοινωνικών δαπανών, επιδοτήσεις στο κεφάλαιο, φόρους και μέτρα για το λαό φοροαπαλλαγές και ελαφρύνσεις για τους επενδυτές, κ.λπ.).  

Αλλά και η δήθεν αναβάθμιση της κοινωνικής πολιτικής του Δήμου, που περιγράφεται στην εισήγηση, είναι εντελώς υποκριτική: η κοινωνική πολιτική του Δήμου, όπως και του κράτους, είναι ενταγμένη και πλήρως εναρμονισμένη στη λογική "να σε κάψω Γιάννη να σε αλείψω λάδι". Περιορίζεται στους πιο εξαθλιωμένους, γι αυτό και χρηματοδοτείται από την ΕΕ σχεδόν εξολοκλήρου. Δεν είναι κοινωνική πολιτική τα ψίχουλα φαγητού, υγείας, περίθαλψης, πρόνοιας που δίνονται ίσα-ίσα για να κρατήσουν σε καταστολή τους πεινασμένους. Πόσο μάλλον ο εθελοντισμός, όπως τον έχουν καταντήσει, δηλαδή ο φτωχός να προσφέρει στον εντελώς εξαθλιωμένο. Ξέρουν πολύ καλά ότι η πολιτική αυτή, που την υιοθετεί στο ακέραιο η Δημοτική Αρχή αλλά και οι άλλες παρατάξεις, η πολιτική του κεφαλαίου και της ΕΕ, δημιουργεί καθημερινά νέα θύματα, μεγαλώνει την ανεργία και την εξαθλίωση. Περιμένουν νέα θύματα και γι αυτό η ΕΕ εξακολουθεί να δίνει κονδύλια-ψίχουλα για την πείνα και τη φτώχεια.

Η κορυφαία όμως προσφορά της δημοτικής Αρχής στους σχεδιασμούς του κεφαλαίου τοπικά και πανελλαδικά είναι το γεγονός ότι έχει "ξεγράψει" παντελώς τη διεκδίκηση, αποδεχόμενη τη λογική της συγκυβέρνησης, ότι δηλαδή δεν πρόκειται να δοθούν χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό ούτε το 2016, πόσο μάλλον αυτά που οφείλονται από παλαιότερα έτη στο Δήμο μας. Έτσι κάνει πλάτες και "εξοικονομεί" ζεστό χρήμα που το έχουν πληρώσει με αίμα οι εργαζόμενοι και τα φτωχά λαϊκά στρώματα, προκειμένου να χαριστεί στους "επενδυτές", όπως έχει γίνει και στο παρελθόν. Έτσι στην Τοπική Διοίκηση συμβαίνει ότι π.χ. και στο Ασφαλιστικό όπου, αφού μάδησαν τα ταμεία, κυβερνήσεις και εργοδοσία, σήμερα έρχονται δήθεν να τα εξυγιάνουν, διαλύοντας την κοινωνική ασφάλιση, για την οποία μάτωσαν γενιές και γενιές ασφαλισμένων. Τόσο πολύ συντάσσονται με τις κατευθύνσεις αυτές, που προτιμούν να προσφύγουν σε δανεισμό από την ΕΤΕ -αρχικά - προκειμένου να "καλύψουν" το κενό της κρατικής χρηματοδότησης και συμπληρώνοντας με ίδιους πόρους- από την υπερφορολόγηση των δημοτών, την αύξηση δημοτικών τελών, προστίμων κ.α., να παρουσιάσουν "έργο" - χρεώνοντας και τα δισέγγονα μας!


Στοιχεία

Το γεγονός ότι ο φετινός προϋπολογισμός είναι φορομπηχτικός, αντιλαϊκός και ακολουθεί την ίδια ρότα με όλους τους προηγούμενους, σύμφωνα με την κυβερνητική πολιτική (εγκύκλιος ΥΠΕΣ), αποτυπώνεται και στα παρακάτω στοιχεία που παραθέτουμε ενδεικτικά σε πίνακες. Να τι σημαίνει λοιπόν ανταποδοτικότητα:

  1. Αύξηση στα τέλη για υπηρεσίες καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού κατά 9% για τα λαϊκά νοικοκυριά, εξισώνοντας τα με αυτά των επιχειρηματιών στη ΒΙΠΕΗ και του ΟΛΗ ΑΕ (ίδιο ποσό ανά τμ!). Στις υποτιθέμενες μειώσεις για ΑμΕΑ, πολύτεκνους και τρίτεκνους, με απλή αριθμητική, βγαίνει ότι η μείωση από αυτά που πλήρωναν για ένα σπίτι 100 m2, αντιστοιχεί σε 3 (τρία) € το χρόνο. Και αυτό, μόνο αν το οικογενειακό εισόδημα δεν ξεπερνά τις 9.000 € το χρόνο προσαυξανόμενο κατά 1.000 € για κάθε παιδί. Δηλαδή σε 5μελή οικογένεια (3 τέκνα) μηνιαίο εισόδημα ανά άτομο 200 € ή σε 7μελή (5 τέκνα) μόλις 167 €!!!
  2. Αύξηση στα τέλη νεκροταφείων, καθώς η μικρή μείωση που εμφανίζεται στον προϋπολογισμό, γίνεται στους οικογενειακούς τάφους, με ταυτόχρονη αύξηση τους τάφους τριετούς ταφής.
  3. Παραμένουν στα ίδια επίπεδα διάφοροι φόροι και εισφορές που χρεώνονται οι δημότες ενώ αυξάνονται τα πρόστιμα και οι προσαυξήσεις τους!
  4. Σε όλα τα παραπάνω, θα πρέπει να προσθέσουμε και αυτά που δεν περιέχονται μεν στον προϋπολογισμό του δήμου, εισπράττονται όμως από τις δημοτικές επιχειρήσεις, όπως λογαριασμοί ύδρευσης, αποχέτευσης με την παράνομη ενσωμάτωση του τέλους 80% επί της κατανάλωσης (και μάλιστα επί της πλασματικής του πάγιου), έξοδα εγκατάστασης (μοτέρ, ντεπόζιτα κ.τ.λ.), έξοδα εμφιαλωμένου νερού, καθώς και τα τροφεία στους παιδικούς σταθμούς, το αντίτιμο που πληρώνουν οι γονείς για τη λειτουργία των παιδικών σταθμών, στις διάφορες αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, κ.λπ. Ειδικά η χρηματοδότηση των παιδικών σταθμών που κρέμεται σε μια κλωστή - καθώς το ΕΣΠΑ λήγει- ελάχιστα απασχολεί τη δημοτική Αρχή που μειώνει την χρηματοδότηση στο ΔΟΠΑΦΜΑΗ! Το ίδιο θα ισχύσει για τα ΚΗΦΗ και το "Βοήθεια στο Σπίτι".

Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε το γεγονός ότι η δημοτική Αρχή έχει αποδεχτεί στην πράξη τη μείωση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό. Και αυτό μπορεί κανείς εύκολα να το δει από τα ποσοστά εισπραξιμότητας εσόδων από μεν τους δημότες πολύ μεγάλα ή και με υπερκάλυψη, ενώ από το κράτος ελάχιστα έως μηδενικά! Αυτό για τους δημότες σημαίνει ακόμα μεγαλύτερη αφαίμαξη αλλά και στο βάθος ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών καθαριότητας, πρασίνου, ηλεκτροφωτισμού, κλπ με εργολαβίες, όπως είδαμε πρόσφατα στο Δ. Χερσονήσου, μιας και το προσωπικό που υπάρχει σήμερα σε αυτές δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες. Δηλαδή, ακόμα μεγαλύτερη επιβάρυνση των δημοτών, με χειρότερες υπηρεσίες και τεράστια κέρδη για τους επιχειρηματίες!

Δε χρειάζονται καν τα στοιχεία για τη μισθοδοσία των εργαζομένων στο Δήμο Ηρακλείου για να φανεί η δραματική μείωση του μόνιμου προσωπικού (όποιος αποχωρεί εδώ και χρόνια λόγω συνταξιοδότησης δεν αντικαθίσταται) και η κατακόρυφη αύξηση των εργαζομένων με συμβάσεις κάθε είδους (έργου-μπλοκάκι, 2μηνίτες, 5μηνίτες, από ΟΑΕΔ και μαθητεία, με Voucher, ακόμα και από το ΙΝΕ της ΓΣΕΕ στέλνουν παιδιά να εργαστούν με μισθό 200€ το μήνα!! Ο Δήμος Ηρακλείου φιγουράρει ανάμεσα στους χειρότερους εργοδότες στο Ηράκλειο! Καθυστερεί πληρωμές, προσφεύγει σε εφέσεις για να μη μονιμοποιηθούν απαραίτητοι εργαζόμενοι για τη λειτουργία των παιδικών σταθμών όταν τα δικαστήρια τους δικαιώνουν κ.λπ. Την ίδια ώρα αβαντάρει ΜΚΟ, που στα μέσα του καλοκαιριού αποχώρησαν από όλες τις χρηματοδοτούμενες με ΕΣΠΑ κοινωνικές δομές του Δήμου γιατί καθυστερούσαν τα χρήματα, με αποτέλεσμα να πεταχτούν στο δρόμο δεκάδες εργαζόμενοι που πρόσφεραν σημαντικό έργο παρ' όλο που αμείβονταν με πενιχρούς μισθούς (λαχανόκηπος, τράπεζα χρόνου, δομή για αστέγους).  Και ποια είναι η απάντηση τους σε όλα αυτά; Ο «εθελοντισμός» σε κοινωνικές δομές που απαιτούν, λόγω της φύσης τους, μόνιμο και καλά αμειβόμενο επιστημονικό και άλλο προσωπικό, κοινωνικό ιατρείο που θα λειτουργεί ελέω εκκλησίας, ΜΚΟ και επιχειρήσεων και καμάρι για τίτλους «έξυπνης» πόλης και πρόσφατα "έξυπνου" πολίτη!

Είναι τραγικό το γεγονός ότι καμία πρόβλεψη δεν γίνεται για τις συμβασιούχες σχολικές καθαρίστριες! Φαίνεται ότι τους πενιχρούς, μειωμένους κατά 10% μισθούς τους φέτος από τη 2η φορά "αριστερή" κυβέρνηση, ή θα τις πληρώσουν πάλι οι δημότες μέσω των σχολικών επιτροπών ή τα σχολειά θα μείνουν χωρίς καθαριότητα! Ή μήπως θα τις βάλουν να δουλέψουν εθελοντικά; Ακόμα όμως και για τη Δημοτική Αστυνομία, που ανασυστάθηκε κουτσουρεμένη, καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για το πώς θα συνεχίσει, αφού το κράτος δεν τη χρηματοδοτεί. Και αυτή θα την πληρώσουν οι δημότες!

Στην Κοινωνική Πολιτική, που είναι η "σημαία" της δημοτικής Αρχής, τα χρήματα που δόθηκαν το α΄6μηνο του 2015 ήταν 0€ (μηδέν!) ενώ η εκτίμηση που υπάρχει μέχρι τέλος του 2015 είναι για 52.000€! Όμως από φιέστες και παράτες άλλο τίποτα, για να διαφημίζεται ο Δήμος, οι ΜΚΟ και οι επιχειρήσεις!

Και ερχόμαστε στα έργα, στο τεχνικό πρόγραμμα. Εδώ είναι η μεγάλη σφαγή. Προκειμένου να καλυφθεί το μεγάλο κενό που δημιουργείται από την ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ 2007-2013 και καθώς το νέο ΣΕΣ (2014-2020) προβλέπει ελάχιστα χρήματα για έργα, η δημοτική Αρχή έχοντας αποφασίσει ότι δεν θα απαιτήσει χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό, προχωράει σε "αξιοποίηση" του δανείου ύψους 50 εκατ.€ που είχε πάρει η προηγούμενη δημοτική Αρχή από την Τράπεζα Ευρωπαϊκών Επενδύσεων για την αποπεράτωση του Πολιτιστικού κ.ά. Έτσι, από το δάνειο μαζί με ιδίους πόρους (δηλαδή τα λεφτά των δημοτών), θα χρηματοδοτηθεί μια σειρά από έργα, προγραμματικές συμβάσεις κλπ που αναγράφονται στον προϋπολογισμό αν βέβαια εγκριθούν από την ΕΤΕ! Η σημερινή, όπως και η προηγούμενη δημοτική Αρχή, θα χρεώσει και τα δισέγγονα μας με φόρους, χαράτσια και τοκοχρεολύσια! Τύφλα να έχει η κεντρική κυβέρνηση!

Αλλά ακόμα και αυτά τα έργα που θα γίνουν, στην πλειονότητα τους, απέχουν παρασάγγας από τις λαϊκές ανάγκες. Πρόκειται για έργα που θα τα πληρώσουν διπλά και τρίδιπλα οι δημότες και στην ουσία τους θα είναι μπαλώματα, αφού η αντισεισμική θωράκιση λείπει εντελώς, για αντιπλημμυρική και αντιπυρική προστασία προβλέπονται ελάχιστα έως καθόλου, για σχολική στέγη καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει.

Η γνωστή απάντηση σε όλα αυτά είναι ότι "έχουμε μια κακή κατάσταση και τη διαχειριζόμαστε όσο πιο καλά μπορούμε". Ακόμα και σε αυτό όμως υστερούν. Εκτός τις διαρκείς αναμορφώσεις του προϋπολογισμού σε όλη τη διάρκεια του έτους, είναι απαράδεκτο να γίνονται εκτιμήσεις για όλο το 2015 βασιζόμενοι στο α' εξάμηνο (γιατί όχι στο πρώτο 9μηνο;). Η προχειρότητα και η βιασύνη στη σύνταξη του προϋπολογισμού φαίνεται και από το γεγονός ότι ενώ στο Τεχνικό Πρόγραμμα εντάχθηκαν τελευταία στιγμή έργα, προϋπολογισμού 3 εκατ. €, δεν έχει ενταχθεί στον προϋπολογισμό έστω η άμεση συμμετοχή του δήμου που είναι 1,5 εκατ € (50%) μια και υπολογίζουν να τα εντάξουν στο δάνειο από την ΕΤΕ.

Πίνακες

Κωδ

Περιγραφή

Διαμορφ-30/6/15

Βεβαιωθ-30/6/15

Εκτίμ.Εισπρ31/12/15

Ψηφισθένταγια 2016

Από δημότες

031

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ  

7.726.907

3.090.471

6.158.763

11.589.660

80% επιτυχία στην είσπραξη, αύξηση 88% με βάση την εκτίμηση εισπραχθέντων

041

ΕΣΟΔΑ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΩΝ (άρθρο 4 ΑΝ 582/1968, άρθρο 3 Ν 547/1977)  

623.508

394.013

587.074

569.350

94% επιτυχία στην είσπραξη, η αμελητέα μείωση θα προκύψει από ελάφρυνση στους οικογενειακούς και αύξηση στους τριετούς ταφής

05

ΦΟΡΟΙ ΚΑΙ ΕΙΣΦΟΡΕΣ  

2.280.410

2.077.823

2.622.606

2.218.296

115% επιτυχία στην είσπραξη

151

ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΑ  

405.471

450.272

956.453

508.512

235% !!! επιτυχία στην είσπραξη

9

από κράτος

121

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΨΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ  

508.239

27.906

0

0

0% επιτυχία στην είσπραξη και 0 πρόβλεψη

1211

Από εθνικούς πόρους (μέσω του τακτικού προϋπολογισμού)  

442.807

0

0

0

0% επιτυχία στην είσπραξη και 0 πρόβλεψη

1214

Επιχορηγήσεις για πυροπροστασία που προορίζονται για λειτουργικές δαπάνες

0

0

0

0

0% επιτυχία στην είσπραξη και 0 πρόβλεψη

1313

Επιχορηγήσεις για πυροπροστασία που προορίζονται για επενδυτικές δαπάνες

0

0

0

50.600

0% επιτυχία στην είσπραξη και 0 πρόβλεψη

1216

Από εθνικούς πόρους (μέσω του εθνικού τμήματος του Π.Δ.Ε.)  

0

0

0

0

Όλα ΜΗΔΕΝ !!!

132

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ  

19.824.836

3.303.626

4.199.021

165.547

21% επιτυχία στην είσπραξη και μηδενισμός ουσιαστικά για το 2016 (κυρίως ΕΣΠΑ που τελείωσε)

0614

ΚΑΠ για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολειων Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης (άρθρο 55 Ν 1946/91)

1.562.765

792.761

1.030.597

1.540.007

65% εκτίμηση εισπραξιμότητας, γιατί υπολογίζεται ότι και πέρυσι;

0619.003

ΚΑΠ για την κάλυψη γενικών αναγκών (από οφειλές Ελληνικού Δημοσίου προς ΟΤΑ Α' βαθμού άρθρο 25 Ν.1828/89 και άρθρο 27 Ν.3756/09)

897.008

0

0

2.695.797

0% επιτυχία στην είσπραξη, που βασίζεται η αισιοδοξία για το 2016;

36

37

31

ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΔΑΝΕΙΑ  

0

0

0

0

38

μόνο τα έργα που εντάχθηκαν στο Τεχνικό Πρόγραμμα για συγχρηματοδότηση από το Δάνειο της ΕΤΕπ είναι 1,5 εκατ. και εγγράφονται 0!

έργαμελέτες

Κωδ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Διαμορφ30/6/15

Ενταλθ30/6/15

Εκτίμ Πληρ.31/12/15

Ψηφισθ2016

73

ΕΡΓΑ

25.791.543

2.063.259

5.558.123

8.247.550

68% μείωση στα προϋπολογιζόμενα. Αν από τα 25,8 εκατ. εκτιμάται ότι θα εκτελεστούν το 21,5%, από τα 8,25 εκατ. τι θα εκτελεστεί; Το 1,78 εκατ.;

74

ΜΕΛΕΤΕΣ, ΕΡΕΥΝΕΣ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

9.443.166

1.748.299

1.459.787

6.554.941

31% μείωση στα προϋπολογιζόμενα. Αν από τα 9,5 εκατ. εκτιμάται ότι θα εκτελεστεί το 15%, από τα 6,5 εκατ. τι θα εκτελεστεί; Το 1 εκατ.; (οι μελέτες ουσιαστικά είναι η προετοιμασία για έργα στα επόμενα έτη)

ΔΑΠΑΝΗ

50-    .

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Διαμορφ30/6/15

Ενταλθ30/6/15

Εκτίμ Πληρ.31/12/15

Ψηφισθ2016

6011.001

Τακτικές αποδοχές μονίμων υπαλλήλων (περιλαμβάνονται βασικός μισθός, δώρα εορτών, γενικά και ειδικά τακτικά επιδόματα) (Δ. Αστυνομία) (ΕΣΟΔΟ:ΚΑ.1211.001)

252.000

54.407

220.000

350.000

6012.001

Αποζημίωση για υπερωριακή εργασία.

0

0

0

40.000

6051.001

Εργοδοτικές εισφορές προσωπικού με σύμβαση Δημοσίου Δικαίου (Δ.Αστυνομία)

40.000

8.836

35.000

55.000

6061.001

Προμήθεια ειδών ρουχισμού, υπόδησης κλπ  ένστολου προσωπικού. ΑΔΣ: (417/15)

0

0

10.000

100.000

6062.001

Έξοδα κηδείας αποβιωσάντων υπαλλήλων (άρθρο 112 Ν 118/81)  (ΚΥΑ.2/512/0022,ΦΕΚ 146/8-2/06)

0

0

0

2.000

6063.001

Προμήθεια ειδών ατομικής προστασίας (γάλα, γάντια, γιλέκα, κράνη, κ.λπ.)

0

0

0

30.000

6063.002

Προμήθεια κρανών δικυκλιστών Δημοτικών Αστυνομικών

0

0

0

5.000

6072.001

Δαπάνες εκπαίδευσης προσωπικού Δημοτικής Αστυνομίας (άρθρο 16 ΠΔ 23/2002)

0

0

0

10.000

292.000

63.243

265.000

592.000

ΕΣΟΔΟ

1211.001

Από  Υπουργείο  Εσωτερικών (για το προσωπικό της Δημ. Αστυνομίας παρ.4,άρθ.30,Ν.3448/06 & για μόνιμους ΚΕΠ ,για παραπληγικούς υπ/λους) ΕΞΟΔΟ.ΚΑ: 50-6011.001+10-6011.001

92.794

0

0

0

Ποιος θα την πληρώσει;

ΔΑΠΑΝΗ

6711.003

Έξοδα για κάλυψη δαπανών καθαριότητας σχολικών μονάδων Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης Δήμου Ηρακλείου ΔΑΠΑΝΗ

325.000

0

325.000

0

ΕΣΟΔΟ

1211.013

Μισθοδοσία Καθαριστριών ΕΣΟΔΟ

325.000

0

0

0

Το 2016 δεν θα καθαρίζονται τα σχολεία ή θα δουλεύουν τζάμπα οι καθαρίστριες;

αντιπλημμυρικά

6736.004

Υλοποίηση Προγραμματικής Σύμβασης ΔΗΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ-ΟΑΝΑΚ της μελέτης για την κατασκευή φράγματος επί του Ξηροποτάμου πλησίον της περιοχής Δαφνών. ΑΔΣ :(335/06,859/06,389/06,860/06,460/07 - ίδιοι πόροι,429/08,101/09-Σ)

180.000

0

20.000

0

6736.005

Υλοποίηση Προγραμματικής Σύμβασης ΔΗΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ-ΟΑΝΑΚ για την εκπόνηση μελετών οριοθέτησης των ρεμάτων εντός των ορίων του Δ.Η. ΑΔΣ:(779/06,428/08,523/08,101/09-Σ)

150.000

0

10.000

0

Τα μόνα που έχουν σχέση με αντιπλημμυρικά, εκκρεμούν από το 2006 και φαίνεται να εγκαταλείπονται πλήρως

6712.001

Απόδοση στον Δημοτικό Οργανισμό Προσχολικής Αγωγής Φροντίδας Μαζικής Άθλησης Ηρακλείου (ΔΟΠΑΦΜΑΗ) (άρθ.12 Ν.2880/2001, αρθ.8 Ν.3106/2003) (ΕΣΟΔΟ: Κ.Α 0611.002) ΑΔΣ: (679/11)

781.170

390.000

78.000

660.000

6712.002

Απόδοση σε βρεφονηπιακούς σταθμούς (παρ.2 άρθρο 56 Ν.3518/06).  ΑΔΣ: (692/10).  (ΕΣΟΔΟ 1211.009)

27.906

27.906

27.906

0

6715.001

Επιχορήγηση Ν.Π.Δ.Δ (Δημοτικός Οργανισμός Προσχολικής Αγωγής - Φροντίδας και Μαζικής Άθλησης Ηρακλείου)  ΑΔΣ: (383/10)

1.300.000

200.000

800.000

1.300.000

2.109.076

617.906

905.906

1.960.000

Τι εμποδίζει να αποδοθούν στον οργανισμό, όσα λένε κάθε φορά πως θα αποδώσουν;

κοινωνική πολιτική

6737.014

Προγραμματική σύμβαση Δήμου Ηρακλείου και ΠαΓΝΗ για τη λειτουργία του δημοτικού κοινωνικού ιατρείου (ΑΔΣ: 514/2015)

0

0

0

63.000

6737.016

 Προγραμματική Σύμβαση με Περιφέρεια Κρήτης για τη λειτουργία του Ξενώνα Φιλοξενίας Αστέγων.

0

0

0

45.000

6737.017

Προγραμματική Σύμβαση με την Ψυχιατρική Κλινική του ΠΑΓΝΗ για την λειτουργία του Ξενώνα Ψυχιατρικών Ασθενών.

0

0

0

25.000

6737.018

Προγραμματική Σύμβαση με Αναπτυξιακή Α.Ε για λειτουργία του Δημοτικού Λαχανόκηπου.

0

0

0

35.000

6733

Καταβολή χρηματικών βοηθημάτων σε άπορους δημότες

4.000

0

0

7.000

6734

Καταβολή του επιδόματος ένδειας στους δικαιούχους

0

0

0

3.000

6739

Καταβολή επιδόματος ένδειας σε δικαιούχους δημότες

10.000

0

0

0

6481

Δαπάνες για την περίθαλψη ενδεών (είδη διαβίωσης ή περίθαλψης). (άρθρο 262 παρ.2 ΠΔ.410/05)

210.000

0

52.000

210.000

Τα μόνα που έχουν σχέση με κοινωνική πολιτική (το α΄ εξ. του 2015 δόθηκαν 0 € !!! και εκτιμούν πως θα ! δώσουν 52.000)


Τι κάνουμε λοιπόν;

Η "Λαϊκή Συσπείρωση" καταψηφίζει τον προϋπολογισμό, γιατί δεν εξυπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες αλλά τις ανάγκες ντόπιου και ξένου κεφαλαίου, τοπικά και πανελλαδικά. Η σημερινή δημοτική Αρχή όπως και οι προηγούμενες, αλλά και όλες οι άλλες παρατάξεις, είτε θέλουν να ονομάζονται "αριστερές" είτε "ακομμάτιστες", κάνουν πλάτες στην κυβέρνηση, στο κεφάλαιο αφού αποδέχονται τη λεγόμενη "ανταποδοτικότητα". Είναι συνυπεύθυνες και συμμετέχουν στην γενικότερη επίθεση ενάντια στο λαό. Οι Δήμοι και οι Περιφέρειες είναι αναπόσπαστο κομμάτι του καπιταλιστικού συστήματος γιατί μέσω αυτών των "θεσμών", εξειδικεύεται σε τοπικό επίπεδο η πολιτική υπέρ του κεφαλαίου. Χωρίς τη "βοήθειά" τους δε θα μπορούσαν εύκολα να περάσουν οι ιδιωτικοποιήσεις, οι ΜΚΟ, οι ελαστικές μορφές εργασίας και η χείριστη μορφή τους, οι ΚΟΙΝΣΕΠ (Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις). Χωρίς τη "βοήθεια" τους, το κεντρικό καπιταλιστικό κράτος δεν θα μπορούσε ποτέ να αποποιηθεί κάθε ευθύνη και χρηματοδότηση αναγκαίων έργων για τους δημότες και να τα κάνει δώρο στο κεφάλαιο: τη διαχείριση του νερού, των απορριμμάτων, τη λειτουργία των σχολείων και παιδικών σταθμών, τις κοινωνικές δομές, που είναι απαραίτητες (ΚΗΦΗ, "Βοήθεια στο Σπίτι", ΚΔΑΠ, κ.λπ). Τέλος, χωρίς τη "βοήθειά" τους δε θα μπορούσαν να εφαρμοστούν αυτές οι πολιτικές της φτώχειας και της εξαθλίωσης, αφού φροντίζουν τα όργανα και οι πλειοψηφίες σε αυτά, να αποπροσανατολίζουν το λαό, πασπαλίζοντας με τοπική χρυσόσκονη τον καπιταλισμό. Και η σημερινή και οι προηγούμενες δημοτικές αρχές έχουν ευθύνη που ακολουθείται αυτή η πολιτική. Είναι κομμάτι του καπιταλιστικού κράτους, διαχειριστές της μιζέριας του λαού, εχθροί του τόσο, όσο και η κυβέρνηση.


Οι θέσεις της "Λαϊκής Συσπείρωσης"

Οι θέσεις της "Λαϊκής Συσπείρωσης", του ΚΚΕ, ξεκινούν από διαφορετική αφετηρία. Στόχο έχουν την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, τις οποίες μόνο ο ίδιος ο λαός μπορεί να διεκδικήσει και να κερδίσει. Εμείς δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις στην ενίσχυση και το δυνάμωμα της πάλης του λαού για μια άλλη πολιτική, για τη λαϊκή εξουσία, με κοινωνική ιδιοκτησία στον παραγόμενο πλούτο, με κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, με κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας και εργατικό-λαϊκό έλεγχο μέσα από τους τόπους δουλειάς και όχι απλά για μια άλλη διαχείριση του καπιταλισμού, που όπως και να την γυρίσεις, πάλι στα ίδια καταλήγει: φτώχεια για το λαό, κέρδη για το κεφάλαιο.

Καλούμε λοιπόν τον ηρακλειώτικο λαό να διεκδικήσει:

  • Πλήρη κρατική χρηματοδότηση που να καλύπτει το σύνολο των αναγκών των λαϊκών στρωμάτων του Δήμου Ηρακλείου, με 45% φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου, φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας, αύξηση του ΦΠΑ στα είδη πολυτελείας, κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, στην υγεία και το φάρμακο, στο σχολειό, κ.λπ.
  • Εξασφάλιση από τον κρατικό προϋπολογισμό όλων των αναγκαίων λειτουργικών δαπανών και της μισθοδοσίας των εργαζομένων. Να λυθεί το πρόβλημα των ληξιπρόθεσμων  οφειλών στο Δήμο. Κατάργηση "Καλλικράτη" και όλου του θεσμικού πλαισίου που μετατρέπει  την Τοπική Διοίκηση σε επιχείρηση που λειτουργεί με ανταποδοτικότητα. Κατάργηση της ΠΝΠ για τη μεταφορά μετρητών σε ενιαίο λογαριασμό στην ΤτΕ.
  • Εξασφάλιση λειτουργίας και ανάπτυξη νέων δημόσιων κοινωνικών δομών με σύγχρονες, δωρεάν παροχές και υπηρεσίες για όλους χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας, ανταπόδοσης, των ΣΔΙΤ, των παραχωρήσεων σε ιδιώτες, σε ΜΚΟ και σε  ΚΟΙΝΣΕΠ, εθελοντές σε υπηρεσίες του Δήμου (Καθαριότητα, Πράσινο, Κοινωνική Πολιτική, κ.λπ.). Να καταργηθούν όλες οι κοινωφελείς επιχειρήσεις στο Δήμο και οι δομές να περάσουν εξολοκλήρου στην Κοινωνική Υπηρεσία. Πραγματικό πρόγραμμα αλληλεγγύης στη σίτιση, στέγαση, για την αντιμετώπιση του υποσιτισμού στα σχολεία με τη διεκδίκηση κονδυλίων για ένα δεκατιανό για όλα τα παιδιά, τον εμβολιασμό τους, την πρόληψη και υγιεινή στα σχολεία. Κατάργηση των τροφείων στους παιδικούς σταθμούς.
  • Επαρκής στελέχωση της λειτουργίας των υπηρεσιών και δομών του Δήμου (παιδικοί σταθμοί, Βοήθεια στο Σπίτι , ΚΗΦΗ, ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ-ΑΜΕΑ, κ.λπ.) με εργαζόμενους όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων με μόνιμη και σταθερή δουλειά και πλήρη μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Άρση απαγόρευσης προσλήψεων, με κατάργηση όλων των σχετικών νόμων. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Να καταργηθεί το αίσχος των 2μηνων, 5μηνων, ΟΑΕΔ, voucher, και όλων των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Κανένας εργαζόμενος να μην αμείβεται κάτω από 751€ μεικτά! Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου που επιτάσσει οι δημοτικές Αρχές να προσφεύγουν αναγκαστικά σε ένδικα μέσα ενάντια σε εργαζόμενους που διεκδικούν το δικαίωμά τους στη δουλειά ακόμα και δικαιώνονται από τα δικαστήρια. Κατάργηση του ν. 3833/10 και έκδοση πράξεων διορισμού όλων των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ/2009. Κατά προτεραιότητα να προσλαμβάνονται στο δήμο μέσα από προγράμματα τα άτομα που βρίσκονται στη φάση της απεξάρτησης από τις εξαρτησιογόνες ουσίες και επανένταξής τους.
  • Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων για σύγχρονες κτιριακές υποδομές για προνοιακές, αθλητικές και πολιτιστικές ανάγκες. Να ανοίξουν τις πύλες τους τα δημοτικά αθλητικά κέντρα σε όλους τους νέους χωρίς καμία πληρωμή. Να καταργηθεί το αντίτιμο. Τα αθλητικά κέντρα και οι πολιτιστικές δομές να φύγουν από τα χέρια των ΑΕ και να ενταχθούν στις δημοτικές υπηρεσίες με την ίδρυση αντίστοιχων οργανισμών. Να μεταφερθεί το σύνολο των εργαζομένων που σήμερα εργάζονται στις ΑΕ στους αντίστοιχους οργανισμούς .
  • Γενναία χρηματοδότηση των αναγκαίων έργων για σχολική στέγη. Όχι στη μετατροπή των συλλόγων γονέων σε επιχειρηματίες και εργοδότες. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων σχολικών καθαριστριών.
  • Γενναία χρηματοδότηση για τα αναγκαία έργα αντισεισμικής θωράκισης, αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής προστασίας, αξιοποίηση και διασφάλιση ελεύθερων χώρων για τους δημότες. Κανένα έργο με δάνειο! Να μην αξιοποιηθεί περαιτέρω το δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Να δοθεί λύση με κρατική χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση του Πολιτιστικού Κέντρου με έλεγχο της μέχρι τώρα πορείας του. Κανένα νέο δάνειο που θα χρεώσει εκ νέου τον ηρακλειώτικο λαό.
  • Διαχείριση των απορριμμάτων συνολικά με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες, με σεβασμό στο περιβάλλον, στην υγεία, στους φυσικούς πόρους, στο λαϊκό εισόδημα, με βασικές προϋποθέσεις τον επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό, τον ενιαίο κρατικό φορέα κατασκευών που θα υλοποιεί φιλολαϊκά έργα. Να σταματήσει τώρα το αίσχος με τον εργολάβο στο ΚΔΑΥ Ηρακλείου, με τον εργολάβο να κρατάει όμηρους για πάνω από 1 μήνα Δήμους, δημότες και εργαζόμενους. Να ξαναρχίσει άμεσα η ανακύκλωση με την επιστροφή στη δουλειά των 42 εργαζομένων, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, όπως τα κατέκτησαν το 2012 μέσα από τον πολυήμερο απεργιακό τους αγώνα.
  • Μείωση ανταποδοτικών τελών, φόρων, ουσιαστική ελάφρυνση για εργατικά, λαϊκά στρώματα, ανέργους, μικρομάγαζα, φτωχούς αγρότες- αύξηση στις μεγάλες επιχειρήσεις και τις τράπεζες. Για τις κατοικίες -μείωση τουλάχιστον κατά 10%. Άπορες οικογένειες καθώς και για τους άνεργους και για όσο διάστημα είναι άνεργοι - πλήρη απαλλαγή. Άτομα με αναπηρία άνω του 67% , με οικογενειακό εισόδημα μικρότερο των 30.000 € συν 5.000 € για κάθε παιδί - πλήρη απαλλαγή. Με οικογενειακό εισόδημα έως 45.000 € συν 5.000 € για κάθε παιδί -μείωση 50%. Πολύτεκνες και τρίτεκνες οικογένειες με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μικρότερο των 20.000 € συν 5.000 € για κάθε παιδί - πλήρη απαλλαγή και από 20.000 € έως 30.000 € συν 5.000€ για κάθε παιδί, μείωση 50%. Μείωση 80% στο Δημοτικό τέλος για α) τα νέα έγγαμα σε άγαμο ζευγάρια έως 40 ετών, με σύνολο ετήσιου εισοδήματος έως 20.000 €, και β) τους νέους επιτηδευματίες (πλην αυτών της εστίασης και αναψυχής), ετήσιου συνολικού εισοδήματος έως 20.000 €.
  • Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου που μετατρέπει την Τοπική Διοίκηση σε πολλαπλασιαστή χαρατσιών και φόρων για το λαό και απαλλαγών για το κεφάλαιο. Το πάγωμα με απόφαση του ΔΣ του προγράμματος κατασχέσεων και πλειστηριασμών για χρέη στο δήμο. Να γίνει ουσιαστική μελέτη των στοιχείων συνεκτίμησης των δεδομένων με βάση την πραγματική εισοδηματική κατάσταση των οφειλετών. Καμιά διακοπή παροχής νερού στους άνεργους, στα λαϊκά στρώματα. Μείωση της τιμής του νερού, κατάργηση όλων των χαρατσιών και φόρων σε ύδρευση και αποχέτευση. Ειδικό τιμολόγιο για τους αγρότες.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση