iphone app
android app
iphone app android app
Κυριακή 23 Ιουλίου 2017
Σαχίνης

Γ. Σαχίνης: Πάει πολύ, κύριε Ρίχτερ


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Παρότι πρώτοι σηκώσαμε τη "σημαία" για το επαχθές της αναγόρευσης του Γερμανού ιστορικού Χάιντς Ρίχτερ σε επίτιμο διδάκτορα του Πανεπιστημίου Κρήτης, για τον τρόπο που αυτή έγινε και με το σκεπτικό που αυτή έγινε, έπειτα από πρόταση μεταπτυχιακού του φοιτητή, μετέπειτα καθηγητή στο Ρέθυμνο και τώρα - αφού έκανε τη δουλειά του - καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, πρώτοι ήμασταν και αυτοί που καυτηριάσαμε το γεγονός πως το επίμαχο βιβλίο του δεν μπορεί να βρεθεί στο εδώλιο του κατηγορουμένου και να δικάζεται, όσο επαχθές κι αν το θεωρούμε, όσο κι αν έχει έρευνα του ποδαριού (ο ίδιος άλλωστε παραδέχτηκε ότι την Κρήτη για το υλικό την επισκέφτηκε μόλις 48 ώρες), όσα ψεύδη και ανακρίβειες κι αν περιέχει.

Εσχάτως όμως διαπιστώνουμε ότι με ενορχήστρωση αθηναϊκών μέσων και διανοουμένων, που καν ιδέα δεν έχουν για το θέμα, επιχειρείται μία ολική επαναφορά και δικαίωση του Ρίχτερ, περίπου, με τους Κρήτες εμφανιζόμενους ως «αγροίκους, πρωτόγονους και τζιχαντιστές της σκέψης», όμοια όπως ο Ρίχτερ χαρακτήρισε την αντίσταση των Κρητών του '40 έναντι των Γερμανών κατακτητών ναζί «βρόμικη και απάνθρωπα βάρβαρη», σε βαθμό που τα αντίποινα των ναζί να γίνουν εξίσου βρόμικα (!!!) για πρώτη φορά στις τότε παγκόσμιες πολεμικές συγκρούσεις (!).

Σοβαρά τώρα, αν αυτό δεν είναι πλήρης παραχάραξη της ιστορίας και βαθύς, επικίνδυνος αναθεωρητισμός, τότε τι είναι;

Μήπως οι εισβολές σε Τσεχία, Πολωνία, Ολλανδία, Γαλλία κ.λπ. έγιναν με το γάντι; Μήπως δηλαδή και η συμπεριφορά προς Εβραίους, Ρομά, ομοφυλόφιλους και κομμουνιστές ήταν, μέχρι την εισβολή στην Κρήτη, με το γάντι; Ε, κάτι τέτοια είδε ο κ. Ρίχτερ, πήρε θάρρος και βρήκε και βήμα στην "Καθημερινή" προχθές για να μας πει πόσο φιλέλληνας είναι από το 1958 (!). Θάρρος που δεν είχε να αντικρούσει δημόσια όσους επέκριναν την αναγόρευσή του σε επίτιμο διδάκτορα στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και προτίμησε μία τελετή εν κρυπτώ στο Πανεπιστήμιο και μάλιστα σε συνθήκες φοιτητικής κατάληψης.

Τα αθηναϊκά μέσα και οι διανοούμενοι, που έσπευσαν να μας αποκαλέσουν στην Κρήτη «σκοταδιστές», έχουν να πουν κάτι γι' αυτά; Η τελετή αναγόρευσης, όχι δημόσια, αλλά στα κρυφά, λέει κάτι;

Πάει πολύ, κύριε Ρίχτερ, να μας λέτε ότι ο ιστορικός έχει καθήκον του να αναζητά την αλήθεια. Εσείς μόνο αυτό που δεν κάνατε στην περίπτωσή μας. Ωμό αναθεωρητισμό της ιστορίας μάς "πουλάτε", με πηγές μονοθεματικά τα αρχεία των ναζί, που αξιοποιείτε κατά το δοκούν και ως αρθρογράφος στο περιοδικό των Γερμανών Αλεξιπτωτιστών (ιδέα του Στούντεντ). Αρκεί τα όσα είπε για την ιστορία, που με ψεύδη και ανακρίβειες ξαναγράφετε, ο Έλληνας πανεπιστημιακός καθηγητής Σύγχρονης Ιστορίας Γιώργος Μαργαρίτης. Κατά τα άλλα, να χαρακτηρίζετε "μύθο" τη σημασία της Μάχης της Κρήτης και την αντίσταση του κρητικού λαού, δικαίωμά σας.

Μπορείτε, αν θέλετε, με τα αθηναϊκά μέσα αλά μπρατσέτα και τους διανοούμενους αλά Ρεπούση να έρθετε στην Κρήτη και να ισοπεδώσετε επικοινωνιακά το νησί. Εμείς τη φιλοξενία μας δεν την παραβιάζουμε για καμία απρέπεια σε βάρος μας, ούτε όμως και την ψυχή μας. Αυτή η ίδια μας οδήγησε το 1941 στη πιο ηρωική λαϊκή εποποιία, αρνούμενοι να δεχτούμε την τότε "συνθηκολόγηση" των Τσολάκογλου και των εφημερίδων και διανοουμένων της εποχής εκείνης.

Του Γιώργου Σαχίνη

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση