iphone app
android app
iphone app android app
Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017
ΔΕΡΜΑΤΑΣ

ΣτΕ: Απέρριψε τις ενστάσεις για τη μαρίνα στο Δερματά


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Νέα τροπή έρχεται να πάρει η μεγάλη και αμφιλεγόμενη επένδυση στον κόλπο του Δερματά για την κατασκευή μαρίνας ελλιμενισμού σκαφών μεγέθους megayacht, καθώς, σύμφωνα με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, απορρίπτονται οι αιτιάσεις του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων, που αντιδρούσαν σφοδρά στην επενδυτική ευκαιρία των 50 εκατ. ευρώ με έτοιμους επενδυτές.

Επτά χρόνια μετά ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου δικαιώνεται δικαστικά για τη μεγάλη επένδυση, η οποία έθετε σε ομηρία την ανάπτυξη του παραθαλάσσιου μετώπου της πόλης εξαιτίας των αντιδράσεων από Δήμο και άλλους φορείς, καταστάσεις που έβαλαν στο παρά ένα μπλόκο στη δημοπράτηση του έργου το 2009.

Και μπορεί, όπως τονίζεται από τον ΟΛΗ, να χάθηκε τότε η επενδυτική αυτή ευκαιρία για την Κρήτη, όμως ποτέ δεν είναι αργά, καθώς μπορεί να ξεκινήσει και πάλι η διαδικασία της δημοπράτησης, εφόσον βεβαίως υπάρξει πολιτική βούληση για το έργο. Ως προς αυτήν την κατεύθυνση μάλιστα, άμεσα ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού θα επιδιώξει επαφές με το αρμόδιο υπουργείο, ενώ από πλευράς αρχιτεκτόνων τονίζεται ότι θα υπάρξουν αντιδράσεις στην περίπτωση που τρέξουν παρόμοιες διαδικασίες που υποβαθμίζουν, όπως υποστηρίζουν, ιστορικά και περιβαλλοντικά το Ηράκλειο.

«Αυτή η εξέλιξη μπορεί να αποτελεί μια δικαίωση για τον Οργανισμό, αλλά νομίζω πως η συγκεκριμένη απόφαση βοηθά και άλλες μαρίνες στην υπόλοιπη Ελλάδα. Κανείς δεν αμφισβητεί την συνθήκη ότι πρέπει να έχουμε μια μεγάλη μαρίνα στο Ηράκλειο. Νομίζω, όμως, ότι παράλληλα ξεκαθάρισε άλλη μια μεγάλη υπόθεση που χρόνιζε. Οπότε θεωρώ πως από εδώ και πέρα, με νέο πνεύμα στρατηγικής εναρμονισμένο με την εποχή, θα δούμε πού και πόσο μεγάλη μαρίνα χρειαζόμαστε», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ Γιάννης Μπρας.


Ποτέ δεν είναι αργά

Το μάστερ πλαν του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου στον κόλπο Δερματά αφορούσε στην κατασκευή σύγχρονης μαρίνας ελλιμενισμού και εξυπηρέτησης πολυτελών σκαφών αναψυχής μεγάλου μεγέθους κατηγορίας megayacht 400 θέσεων. Σχεδιασμός που όμως είχε προκαλέσει τότε σφοδρές αντιδράσεις. Ωστόσο, όπως τονίστηκε, το έργο μπορεί να μπει και πάλι σε τροχιά δημοπράτησης, εφόσον υπάρξει πολιτική βούληση, όπως υποστηρίζει ο πρώην αντιπρόεδρος του ΟΛΗ Νίκος Αντωνακάκης, εξέλιξη που όμως πυροδότησε νέο κύκλο αντιδράσεων από το Σύλλογο Αρχιτεκτόνων. «Αν δε γίνονται τέτοιες μεγάλες επενδύσεις, από που άραγε περιμένουν αυτά τα σκουριασμένα μυαλά ότι μπορεί η χώρα μας οικονομικά να αναπνεύσει; Μετά από αυτήν την εξέλιξη, η διοίκηση του ΟΛΗ οφείλει άμεσα, για να μην πω χθες, να επισκεφτεί τον αρμόδιο υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και να ζητήσει την πολιτική απόφαση προκειμένου να συνεχίσει τη διαδικασία, ώστε σύντομα η Κρήτη να έχει μια μεγάλη μαρίνα για 400 megayacht, τα οποία θα δημιουργήσουν τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον και μια τεράστια οικονομική ανάπτυξη», τόνισε κ. Αντωνακάκης.

«Δεν ήταν μόνο οι φορείς που το αμφισβήτησαν, αλλά και το ρυθμιστικό και το περιφερειακό σχέδιο δεν το εντάσσει στο σχεδιασμό του. Είναι όμως για εμάς θέμα ουσίας όταν σχεδιάζει το υπουργείο Ναυτιλίας και μάλιστα με τις δεδομένες τότε κυβερνήσεις, που σχεδιάζουν κάτω από συγκεκριμένα συμφέροντα, θα καταγγείλω εγώ. Από την άλλη, ίσως και εμείς να πρέπει να επανέλθουμε με νέα στοιχεία και νέα προσφυγή. Έχουμε πολλές προτάσεις να συζητήσουμε με τον ΟΛΗ για επενδύσεις, αν θέλει. Ας κατεβάσει λοιπόν τα κάγκελά του και ας καλέσει τους φορείς να συζητήσουν αυτά που σχεδιάζει για την πόλη χωρίς την πόλη», είπε η πρόεδρος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Ηρακλείου Φανή Κουτσουμπού.

Για την κατασκευή μαρίνας είχαν ενδιαφερθεί 22 εταιρείες και όμιλοι, ενώ στην πρώτη φάση του διαγωνισμού μεταξύ των μεγάλων επενδυτικών και κατασκευαστικών εταιρειών που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον ήταν αυτή του Λάτση, αλλά και άραβες από το Ντουμπάι. Όπως υποστηρίζουν στελέχη του Οργανισμού, αν δεν υπήρχαν οι δικαστικές εμπλοκές, η μαρίνα στον κόλπο του Δερματά θα ήταν μια πραγματικότητα, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του τόπου, με τις προοπτικές ανάπτυξης να εξακολουθούν ωστόσο να παραμένουν ανοικτές.

Γεωργία Μακάκη

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση