iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 27 Μαΐου 2017
ΑΡΩΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

11 συμβουλές για λιγότερη... πίεση


Ένας στους 3 ανθρώπους στο δυτικό κόσμο υποφέρει από αυξημένη αρτηριακή πίεση. Η καρδιαγγειακή νόσος, η σεξουαλική δυσλειτουργία, τα εγκεφαλικά επεισόδια, η νεφρική ανεπάρκεια και τα ανευρύσματα είναι προβλήματα που προκύπτουν από αυτήν.

Φυσικά, υπάρχουν πολλά φάρμακα που μπορούν να συνταγογραφηθούν για την αντιμετώπιση της υπέρτασης. Υπάρχουν όμως και φυσικές θεραπείες...


1. Αρωματοθεραπεία

Η χρήση των αιθέριων ελαίων έχει γίνει πλέον πολύ δημοφιλής και πολλοί άνθρωποι αναφέρουν χαλαρωτικά αποτελέσματα. Σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε εργαζόμενους σε κέντρα Σπα, οι ατμοί αιθέριων ελαίων μείωσαν την πίεση του αίματος και τον καρδιακό ρυθμό τους όταν χρησιμοποιήθηκαν για μία ώρα (όχι όμως περισσότερο). Τα έλαια που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι: λεβάντα, υλάνγκ υλάνγκ, φασκόμηλο και λιβάνι.


2. Προβιοτικά

Ο ρόλος της υγείας του εντέρου μας ή μικροβιώματος κυριαρχεί στις ιατρικές ειδήσεις τα τελευταία 5 χρόνια. Αρκετές μελέτες έδειξαν ότι τα προβιοτικά αλλάζουν την πίεση του αίματος. Συστήνουν τη λήψη υψηλής ποιότητας προβιοτικών ευρέως φάσματος καθημερινά, με πάνω από 10 εκατομμύρια μονάδες σχηματισμού αποικιών, και την κατανάλωση τροφίμων που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το ξινολάχανο και το τουρσί.


3. Σπαράγγια

Πιθανώς γνωρίζετε ότι η οσμή των ούρων είναι διαφορετική αφού καταναλώσετε σπαράγγια. Γνωρίζετε όμως ότι οι εκατοντάδες ενεργές χημικές ουσίες που περιέχονται σε αυτό το δημοφιλές λαχανικό (cladophylls) έχουν επίσης θετικές επιδράσεις στην καρδιά; Η κατανάλωση σπαραγγιών μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, ενώ περιέχουν επίσης πολλές φυτικές ίνες, βιταμίνες, μέταλλα και φυτοθρεπτικά συστατικά.


4. Διαλογισμός

Ο διαλογισμός έχει γίνει πλέον πολύ δημοφιλής, ενώ διάφορες έρευνες δείχνουν ότι η τακτική άσκησή του συνδέεται με την πτώση της αρτηριακής πίεσης. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη κι έτσι μπορείτε να βρείτε το κατάλληλο για σας.


5. Γιόγκα

Παρόλο που ο διαλογισμός σίγουρα αποτελεί μέρος της, η κίνηση και η εφίδρωση που προκαλούνται από τη γιόγκα έχουν επιπλέον οφέλη για την υγεία. Το πιο εκπληκτικό απ' όλα είναι το γεγονός ότι αυτή η αρχαία πρακτική είναι κατάλληλη τόσο για μικρές όσο και για μεγάλες ηλικίες, ενώ οι μελέτες δείχνουν ότι η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.


6. Λιναρόσπορος

Ο λιναρόσπορος είναι πλούσια πηγή α-λινολενικού οξέος, το οποίο μειώνει τη φλεγμονή, βοηθώντας έτσι στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Προτείνεται η προσθήκη 2 κουταλιών της σούπας αλεσμένου λιναρόσπορου στην καθημερινή διατροφή - μπορείτε να τις προσθέσετε παντού, από τα smoothie μέχρι το γιαούρτι και τα αρτοσκευάσματα.


7. Παντζάρια

Τα παντζάρια αποτελούν πλούσια πηγή νιτρικών και βοηθούν στη χαλάρωση των αιμοφόρων αγγείων, με αποτέλεσμα τη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Είτε μαγειρεμένα είτε σε χυμό, η αποτελεσματικότητα του χυμού παντζαριών στην αρτηριακή πίεση είναι κάτι που αξίζει να εξεταστεί.


8. Μπλε μούρα

Αυτό το δημοφιλές μούρο είναι μια άλλη σημαντική πηγή μονοξειδίου του αζώτου και βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Τα πρόσθετα οφέλη από τα μπλε μούρα στην υγεία του εγκεφάλου και του εντέρου τα καθιστούν μια πραγματική υπερτροφή.


9. Σάουνα

Είτε η σάουνα είναι ξηρή, ατμού ή υπέρυθρη, έχει αποδειχτεί ότι προσφέρει κάποια οφέλη στην καρδιά. Στην πραγματικότητα, σε μια μελέτη διαπιστώθηκε ότι σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας η θεραπεία με σάουνα μειώνει την αρτηριακή πίεση κατά 10 mmHg - ποσοστό αρκετά σημαντικό.


10. Υπνοθεραπεία

Ο κακός ύπνος μπορεί να οδηγήσει σε φλεγμονή, αθηροσκλήρωση και αυξημένη αρτηριακή πίεση. Ο εντοπισμός και η θεραπεία της άπνοιας ύπνου, η αποφυγή διεγερτικών ουσιών πριν κοιμηθείτε και η εφαρμογή ενός σωστού προγράμματος ύπνου, όπως ένα σκοτεινό και δροσερό δωμάτιο, και ο περιορισμός των έντονων φώτων για τουλάχιστον 30 λεπτά πριν, ενισχύει τον καλό ύπνο και μειώνει την αρτηριακή πίεση.


11. Η διατροφή του Δανιήλ

Αυτή η αρχαία δίαιτα έχει τις ρίζες της στη Βίβλο και περιλαμβάνει την κατανάλωση μόνο φρούτων, λαχανικών, όσπριων, ξηρών καρπών, σπόρων και δημητριακών ολικής αλέσεως για 21 ημέρες. Σε μια μελέτη ανακαλύφθηκαν εντυπωσιακές βελτιώσεις στην καρδιαγγειακή υγεία τόσο των αντρών όσο και των γυναικών, συμπεριλαμβανομένης σημαντικής πτώσης της αρτηριακής πίεσης.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση