iphone app
android app
iphone app android app
Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017
τροφες για χοληστερινη

12 τροφές που μειώνουν με φυσικό τρόπο την χοληστερόλη


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Η χοληστερόλη ή χοληστερίνη, όπως είναι ευρέως γνωστή, είναι μια ουσία που βρίσκεται φυσικά στο σώμα μας και είναι σημαντική για την καλή λειτουργία κάθε κυττάρου. Το σώμα χρησιμοποιεί τη χοληστερίνη για να παρασκευάσει ζωτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη D και ορισμένες ορμόνες.Ωστόσο, εάν τα επίπεδα της χοληστερίνης στο αίμα είναι αρκετά υψηλά, αυξάνεται ο κίνδυνος εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.Διαβάστε παρακάτω 12 τροφές που μειώνουν φυσικά την χοληστερίνη...


1. Βρώμη

Αν ψάχνετε τρόπους για να μειώσετε την χοληστερίνη σας, το κλειδί μπορεί να είναι απλά αλλάζοντας το πρωινό γεύμα σας. Εάν το πρωινό σας περιέχει δύο μερίδες βρώμης μπορεί να μειώσει τη χοληστερόλη LDL κατά 5,3% σε μόλις 6 εβδομάδες. Το κλειδί για αυτό το είναι η β-γλυκάνη, μια ουσία στη βρώμη που απορροφά την LDL, από το σώμα σας.


2. Το κόκκινο κρασί

Οι επιστήμονες μας δίνουν έναν ακόμα λόγο για να πιούμε στην υγεία μας. Αποδεικνύεται ότι τα υψηλά σε φυτικές ίνες κόκκινα σταφύλια, που χρησιμοποιούνται για την Παρασκευή του κόκκινου κρασιού , μπορεί να έχουν πραγματικά μια σημαντική επίδραση στα επίπεδα χοληστερόλης. Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το τμήμα του μεταβολισμού και της διατροφής στο Πανεπιστήμιο της Μαδρίτης στην Ισπανία διαπίστωσαν ότι τα άτομα που κατανάλωσαν συμπλήρωμα σταφυλιών που βρίσκονται στο κόκκινο κρασί, τα επίπεδα της LDL μειώθηκε κατά 9%. Επιπλέον, όσοι είχαν υψηλή ολική χοληστερόλη μειώθηκε κατά 12% .


3. Σολομός & λιπαρά ψάρια

Τα Ω-3 λιπαρά είναι ένα από τα φυσικά θαύματα με πολλαπλά οφέλη για την υγεία που βοηθούν στην πρόληψη πολλών ασθενειών όπως καρδιακή νόσο, άνοια, και πολλές άλλες ασθένειες. Τώρα αυτά τα λιπαρά οξέα μπορούν να προσθέσουν ένα ακόμα όφελος για την υγεία στο ρεπερτόριό τους: τη μείωση της χοληστερόλης. Σύμφωνα με έρευνα αντικαθιστώντας τα κορεσμένα λίπη με Ω-3 λιπαρά οξέα, όπως εκείνα που βρίσκονται στο σολομό, σαρδέλες και στις ρέγγες αυξάνουμε την καλή χοληστερόλη(HDL) έως και 4%.


4. Ξηροί καρποί

Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε από το American Journal of Clinical Nutrition, οι άνθρωποι που κατανάλωναν καρύδια 6 ημέρες την εβδομάδα για 1 μήνα μείωσαν την ολική τους χοληστερόλη κατά 5,4% και την LDL χοληστερόλη κατά 9,3%. Τα αμύγδαλα και τα κάσιους αποτελούν επίσης μια καλή επιλογή. Ωστόσο, ενώ οι ξηροί καρποί αποτελούν μια υγιεινή επιλογή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, οπότε η ποσότητα που καταναλώνουμε είναι πολύ σημαντική και δεν θα πρέπει να ξεπερνά περίπου ένα σφηνάκι και ένα μισό. Χρησιμοποιήστε ένα σφηνάκι για να μετρήσετε την μερίδα σας.


5. Τσάι

Το τσάι έχει γίνει γνωστό για την καταπολέμηση του καρκίνου και τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες ενώ παρέχει υψηλή προστασία έναντι των αυξημένων επιπέδων της LDL χοληστερόλης. Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήχθη το μαύρο τσάι έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα λιπίδια του αίματος έως 10% σε 3 μόνο εβδομάδες. Τα ευρήματα αυτά είχαν συναφθεί σε μια μεγαλύτερη μελέτη για το πώς το τσάι μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου της στεφανιαίας νόσου.


6. Φασόλια

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα διαπίστωσαν ότι η προσθήκη ½ φλιτζανιού φασόλια μειώνει την ολική χοληστερόλη συμπεριλαμβανομένης και της LDL έως και 8%. Το κλειδί για αυτό είναι η αφθονία σε φυτικές ίνες, η οποία έχει αποδειχθεί ότι επιβραδύνει το ρυθμό και την ποσότητα της απορρόφησης της χοληστερόλης σε ορισμένα τρόφιμα.


7. Σοκολάτα

Αυτό το ισχυρό αντιοξειδωτικό βοηθά στην οικοδόμηση των επιπέδων της HDL χοληστερόλης. Σε μια μελέτη του 2007 που δημοσιεύθηκε στην AJCN, οι συμμετέχοντες που έλαβαν σκόνη κακάο είχαν αύξηση κατά 24% τα επίπεδα της HDL σε 12 εβδομάδες, σε σύγκριση με αύξηση 5% στην ομάδα ελέγχου. Θυμηθείτε να επιλέξετε σοκολάτα υγείας σε σύγκριση με τη σοκολάτα γάλακτος, έχει περισσότερες από 3 φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά, τα οποία εμποδίζουν τα αιμοπετάλια να κολλήσουν μεταξύ τους.


8. Μαργαρίνη

Η μετάβαση σε μια μαργαρίνη με φυτικές στερόλες, όπως Becel ή Benecol, θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερόλης. Οι φυτικές στερόλες είναι ενώσεις που μειώνουν την απορρόφηση της χοληστερόλης μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που είχαν μια δίαιτα υψηλότερη σε φυτικές στερόλες ήταν σε θέση να μειώσουν την ολική χοληστερόλη τους κατά 3,5%.


9. Σκόρδο

Το σκόρδο έχει βρεθεί να βοηθά στην μειώσει της χοληστερόλης, την πρόληψη των θρόμβων στο αίμα, την μειώσει της αρτηριακής πίεσης ενώ ακόμη συμβάλλει στην προστασία έναντι των λοιμώξεων. Τώρα η έρευνες διαπίστωσαν ότι βοηθά ακόμη στην μείωση της αρτηριακής πλάκας σε πρώιμο στάδιο εμποδίζοντας τα σωματίδια της χοληστερόλης να κολλήσουν στα τοιχώματα των αρτηριών. Συνίσταται να καταναλώνετε δύο έως τέσσερις σκελίδες φρέσκο σκόρδο την ημέρα.


10.Λάδι ελιάς

Καλά νέα: Αυτό το κοινό συστατικό μαγειρέματος μπορεί να βοηθήσει την υγεία σας. Το ελαιόλαδο είναι γεμάτο οφέλη για την υγεία σας πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που μειώνουν τη χοληστερόλη LDL. Χρησιμοποιήστε το για να φτιάξετε τις δικές σας σάλτσες για σαλάτες, μαρινάρετε το κοτόπουλο και τα ψάρια, ή τα ψητά λαχανικά.


11. Σπανάκι

Το σπανάκι είναι πλούσιο σε λουτεΐνη, μια κίτρινη χρωστική που βρέθηκε στα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και τους κρόκους αυγών. Η λουτεΐνη έχει ήδη μια «χρυσή» φήμη για την προστασία από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, η κύρια αιτία της τύφλωσης. Τώρα έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε λουτείνη1/2 φλιτζανιού) σε καθημερινή βάση προστατεύει από καρδιακή προσβολή, βοηθώντας τα αρτηριακά τοιχώματα να "διαχωρίζουν τη θέση τους" από εισβολείς χοληστερόλης που προκαλούν απόφραξη.


12. Αβοκάντο

Το αβοκάντο είναι μια πλούσια πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων ένα είδος λίπους που μπορεί πραγματικά να βοηθήσει στην αύξηση της HDL-χοληστερόλης ενώ μειώνει την LDL. Δεδομένου ότι τα αβοκάντο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και λιπαρά (300 θερμίδες και 30 γραμμάρια λίπους ανά μερίδα) συνίσταται προσοχή στην ποσότητα που καταναλώνουμε ημερησίως.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση