iphone app
android app
iphone app android app
Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017
Μανώλης Χαιρετάκης

Μ. Χαιρετάκης: Τα ΜΜΕ για το φασισμό και τον Πόλεμο του '40


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Ο καθηγητής στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών Μανώλης Χαιρετάκης, μιλώντας σήμερα στο Ράδιο 9,84 και τον Γιώργο Σαχίνη, παρουσίασε άγνωστες πτυχές του ρόλου των ΜΜΕ την περίοδο του μεσοπολέμου ως προς την άνοδο του φασισμού στην Ευρώπη, με το ραδιόφωνο να αποτελεί το βασικό μέσο προπαγάνδας με ειδικό χειρισμό από τους Ναζί στη Γερμανία ως του πιο διαδεδομένου ηλεκτρονικού μέσου εκείνης της εποχής.

Αντίθετα στην Ελλάδα, όπως αναφέρει ο κ. Χαιρετάκης, το ραδιόφωνο αποτελεί κυρίως μέσο ενημέρωσης των ανώτερων και δυνάμενων να το αποκτήσουν οικονομικά τάξεων, αποτελώντας κυρίως τμήμα κοινωνικών εκδηλώσεων για τα σπίτια της ελληνικής οικογένειας. Παράλληλα, όμως, περιγράφει πως αυτό με τον ελληνο-ιταλικό πόλεμο αλλάζει, πως η προπαγάνδα παίζει καθοριστικό ρόλο, αναλύοντας και το σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της Ελληνικής Ραδιοφωνίας που διαδραμάτισε και η πλατιά γνωστή - για την ανάμιξή της σε πάμπολλες κατοπινές εξελίξεις - γερμανική πολυεθνική Siemens, μέσω της θυγατρικής της Telefunken.

Παράλληλα παρέθεσε τη συνεργασία του ραδιοφώνου με τις εφημερίδες, τόσο πριν το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο όσο και την περίοδο της Κατοχής, το ρόλο τους στο μεγάλο λιμό της Αθήνας αλλά και το περίφημο «σφράγισμα» των ραδιοφώνων από τον κατακτητή και τις «πατέντες» των Ελλήνων μαστόρων για να ακούγεται το Κάιρο ή το Λονδίνο. Ο κ. Χαιρετάκης απάντησε τέλος με μία έκπληξη στο υποθετικό ερώτημα για την τύχη του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, αν το ηλεκτρονικό μέσο εκείνη την εποχή στα πρωτεία της ενημέρωσης ήταν η τηλεόραση και όχι το ραδιόφωνο.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση