iphone app
android app
iphone app android app
Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017
Δρόμος Ηρακλείου-Μεσαράς - οδικός άξονας Ηράκλειο-Μεσαρά

Στις καλένδες ο δρόμος Ηρακλείου-Μεσαράς (video)


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Ο πολύπαθος κάθετος οδικός άξονας Ηρακλείου-Μεσαράς, που έχει περάσει από... σαράντα κύματα, θα συνεχίσει να βρίσκεται εκκρεμής και ημιτελής για πολύ ακόμη.

Αυτό τουλάχιστον συνάγεται από την απάντηση του αρμοδίου γ.γ. Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ στη σχετική παρέμβαση του τομεάρχη Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων-βουλευτή Ηρακλείου κ. Λευτέρη Αυγενάκη αναφορικά με την εμπλοκή που είχε προκύψει στο δρόμο Ηρακλείου-Μεσαράς και πιο συγκεκριμένα στο γεγονός ότι το αντίγραφο πτυχίου του εργολάβου την ημέρα της δημοπρασίας δεν ίσχυε.

«Ο χρόνος ολοκλήρωσης της κατασκευής του έργου υπερβαίνει την ημερομηνία λήξης της επιλεξιμότητας του ΕΣΠΑ 2007-2013» και «δε δύναται να συνεχιστεί η συγχρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ 2014-2020», αναφέρεται χαρακτηριστικά σε απάντηση του γ.γ. κ. Παναγιώτη Κορκολή στις παρεμβάσεις του Ηρακλειώτη βουλευτή.


Ιστορικό

Ο οδικός άξονας Ηρακλείου-Μεσαράς, που ανήκει στο διευρωπαικό δίκτυο, έχει μήκος 15,7 χιλιόμετρα και χωρίζεται σε δύο υποτμήματα: "Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά" και "Απομαρμά-Καστέλι". Το πρώτο τμήμα αποδείχτηκε «προβληματικό», λόγω του σαθρού εδάφους και των κατολισθήσεων, σε καμιά όμως περίπτωση δε δικαιολογείται η τεράστια καθυστέρηση στην ολοκλήρωση κατασκευής του, την ώρα που μεγαλύτερα και δυσκολότερα έργα σε άλλα μέρη της χώρας έχουν προ πολλού ολοκληρωθεί.

Το οδικό τμήμα "Απομαρμά-Αγία Βαρβάρα" αποτελεί το τελευταίο ουσιαστικά υπό εξέλιξη έργο για την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου Ηρακλείου-Μεσαράς, η ολοκλήρωση του οποίου θα συμβάλει στην άμεση σύνδεση μεταξύ βόρειου και νότιου τμήματος του νομού Ηρακλείου μειώνοντας το χρόνο μετακίνησης και ενισχύοντας την ασφάλεια των μετακινήσεων και την ανάπτυξη της περιοχής.


Το κώλυμα

Στις αρχές του χρόνου ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο "Άγ. Βαρβάρα-Απομαρμά", ο έλεγχος από το ΣτΕ, η ενημέρωση της Βουλής και απέμενε η συμβασιοποίηση, η οποία αντιμετώπιζε κωλύματα. Πιο συγκεκριμένα η αναθέτουσα Αρχή διαπίστωσε ότι το αντίγραφο πτυχίου του εργολάβου την ημέρα της δημοπρασίας δεν ίσχυε. Το ζήτημα βρίσκεται στη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών και στη Διεύθυνση Μητρώου Εργοληπτών του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.

Όπως είχε επισημάνει με κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του αλλά και σε συναντήσεις με τους αρμοδίους ο τομεάρχης Υποδομών της Ν.Δ. και βουλευτής Ηρακλείου κ. Λ. Αυγενάκης, «μια ενδεχόμενη καθυστέρηση στην εγκατάσταση του αναδόχου στο έργο θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα αναφορικά με τη χρηματοδότηση του έργου καθότι συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, το οποίο ολοκληρώνεται στα τέλη του 2015 και οι χρόνοι υλοποίησης πλέον είναι οριακοί».

«Το πρόβλημα θα διογκωθεί περαιτέρω», είχε υπογραμμίσει, «εάν απορριφθούν οι εργολάβοι που μειοψήφησαν, και οι θιγόμενοι προσφύγουν στη δικαιοσύνη, δημιουργώντας δικαστική εμπλοκή με συνέπεια την ακόμη μεγαλύτερη καθυστέρηση του έργου. Οι τυχόν κόντρες και διαγκωνισμοί εργολάβων δεν επιτρέπεται να βλάπτουν τα έργα, με κίνδυνο, μάλιστα, την ολοκλήρωσή τους. Αν υπάρχει όντως πρόβλημα πρέπει να διερευνηθεί, να βρεθεί το συντομότερο δυνατό λύση και να προχωρήσει με ό,τι προβλέπει ο νόμος, διότι αφενός κινδυνεύουν να χαθούν πόροι από το ΕΣΠΑ, το οποίο ολοκληρώνεται στα τέλη του 2015, και αφετέρου κινδυνεύει να παραμείνει το προαναφερόμενο οδικό τμήμα ημιτελές με αποτέλεσμα τη μερική ολοκλήρωση του οδικού δικτύου Ηράκλειο-Μεσαρά».


Η απάντηση των αρμοδίων

Στην πρόσφατη κοινοβουλευτική του παρέμβαση που κατατέθηκε στις 9 Οκτωβρίου 2015, ο αρμόδιος γ.γ. Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ κ. Παναγιώτης Κορκολής αναφέρει: «Δεδομένων των σημαντικών εμπλοκών που ανέκυψαν προηγούμενα αλλά και κατά το στάδιο της δημοπράτησης, ο χρόνος ολοκλήρωσης της κατασκευής του έργου υπερβαίνει την ημερομηνία λήξης της επιλεξιμότητας του ΕΣΠΑ 2007-2013. Κατά συνέπεια, και στο βαθμό που δε δύναται να συνεχιστεί η συγχρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ 2014-2020, θα πρέπει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια άμεσης συμβασιοποίησης και έναρξης των εργασιών, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η επιβάρυνση του εθνικού σκέλους του ΠΔΕ για την ολοκλήρωση του έργου μετά την 31/12/2015. Σε ό,τι αφορά σε ειδικότερα θέματα σχετικά με την εξέλιξη της δημοπράτησης και συμβασιοποίησης του έργου, αρμόδιες να απαντήσουν είναι οι υπηρεσίες του συνερωτώμενου υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων».

Όπως δήλωσε ο κ. Λ. Αυγενάκης, «δυστυχώς, οι φόβοι που είχα από τον Ιανουάριο επιβεβαιώθηκαν. Η κυβέρνηση αδιαφόρησε προκλητικά για το έργο, παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις μου προς τον υπουργό Οικονομίας κ. Γιώργο Σταθάκη, όσο και προς τον υπουργό κ. Χρήστο Σπίρτζη, τόσο για την άμεση έναρξη των έργων και την εγκατάσταση του εργολάβου, όσο και όταν αργότερα διαπιστώθηκε το πρόβλημα με τον εργολάβο.

Η κυβέρνηση στερείται πολιτικής βούλησης, αδιαφορεί για την Κρήτη και τους πολίτες του Ηρακλείου και πολύ περισσότερο αδιαφορεί για τα δεκάδες θύματα που κινούνται στο οδικό δίκτυο της Κρήτης.

Καλούμε τους αρμοδίους υπουργούς κ.κ. Γ. Σταθάκη και Χ. Σπίρτζη να τοποθετηθούν δημόσια επί του θέματος και να δεσμευτούν απέναντι στους Κρητικούς, τους Ηρακλειώτες και τους Μεσαρίτες ότι το έργο θα προχωρήσει δίχως άλλες καθυστερήσεις».

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση