iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2017
ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

Ποια είναι η καλύτερη άσκηση για χαμηλή αρτηριακή πίεση


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Ποια είναι η καλύτερη άσκηση για χαμηλή αρτηριακή πίεση; Η απάντηση είναι απλή: όποια σας αρέσει διότι πρακτικά κάθε μορφή φυσικής δραστηριότητας, από την ποδηλασία και τη βάδιση έως τις ασκήσεις με βάρη, ωφελεί, ιδίως όταν γίνεται πολλές φορές και από λίγο μέσα στην ημέρα.

«Ακόμα και η απλή ορθοστασία μπορεί να βοηθήσει», λέει στην εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς» ο καθηγητής Γκλεν Γκέσερ, διευθυντής στο Κέντρο Ερευνας Υγιεινών Τρόπων Ζωής του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Αριζόνας και ειδικός σε θέματα ασκήσεων και υπέρτασης.

Η άσκηση ελαττώνει την πίεση σε μεγάλο βαθμό επειδή αυξάνει την ευκαμψία των αιμοφόρων αγγείων, επιτρέποντας την ευκολότερη διέλευση του αίματος. Αυτό συμβαίνει μόνο στη διάρκειά της και αμέσως μετά, επομένως ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπιστεί η υπέρταση μπορεί να είναι λίγη φυσική δραστηριότητα πολλές φορές την ημέρα.

Σε μελέτη του 2012, ο δρ Γκέσερ ανακάλυψε ότι τρεις δεκάλεπτοι περίπατοι την ημέρα μπορεί να αντιμετωπίσουν καλύτερα τις απότομες αυξήσεις της αρτηριακής πίεσης απ' ό,τι ένας μεγάλος περίπατος των 30 λεπτών ημερησίως.

Αν τα 10 λεπτά περπάτημα σάς φαίνονται πολλά, δοκιμάστε να στέκεστε όρθιοι. Σε μια άλλη μελέτη του δρος Γκέσερ ζητήθηκε από υπέρβαρους εθελοντές με υπέρταση να κάνουν καθιστοί δουλειά γραφείου και ταυτοχρόνως συνεχή καταγραφή της πίεσής τους επί οκτώ ώρες.

Οπως ήταν αναμενόμενο, τα αποτελέσματα των μετρήσεων ήταν ανθυγιεινά. Οταν όμως οι ίδιοι εθελοντές επανέλαβαν το οκτάωρο, φροντίζοντας να σηκώνονται ανά ώρα για 10 λεπτά, οι μετρήσεις τους βελτιώθηκαν αισθητά.

«Η ένταση της άσκησης δεν φαίνεται να παίζει σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης», λέει ο δρ Γκέσερ. «Αυτό που έχει σημασία είναι να μην είμαστε ακίνητοι σε μια καρέκλα». Ας κάνει επομένως ο καθένας ό,τι θέλει, αρκεί να κινητοποιεί το σώμα του.

Πηγή : omorfamystika.gr

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση