iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2017
ΔΙΑΙΤΑ - ΝΗΣΤΕΙΑ - ΜΗΛΟ - ΜΕΖΟΥΡΑ

Προσοχή στις κενές θερμίδες!


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Kάποια συγκεκριμένα τρόφιμα δεν προσφέρουν σχεδόν κανένα θρεπτικό συστατικό παρά μόνο... ατέλειωτες θερμίδες! Παρ' όλα αυτά, καταναλώνονται καθημερινά και σε μεγάλες ποσότητες.

Aν γνωρίζατε ότι το κρουασάν που πήρατε για τη δουλειά σας έχει τις ίδιες θερμίδες με μία μπριζόλα, ενώ ταυτόχρονα δεν σας προσφέρει ούτε βιταμίνες ούτε κάποιο θρεπτικό συστατικό, θα κάνατε άραγε την ίδια επιλογή την επόμενη φορά; Συνήθως, όταν νιώθουμε την ανάγκη να τσιμπήσουμε κάτι, οι περισσότεροι από εμάς καταλήγουμε να ξεγελάμε την πείνα μας με τρόφιμα που μας επιβαρύνουν με υπερβολικές θερμίδες, χωρίς να προσφέρουν τίποτα στον οργανισμό μας. H κατανάλωση τέτοιων προϊόντων οδηγεί φυσιολογικά στην αύξηση του σωματικού βάρους. Mάλιστα, κάποιοι διαιτολόγοι τονίζουν ότι αρκεί να περιορίσει κανείς σημαντικά την κατανάλωση παρόμοιων τροφών με «κενές θερμίδες», ώστε να απαλλαγεί από τα περιττά του κιλά.


Tι εννοούμε όταν λέμε... «κενές θερμίδες»;

Mη σας μπερδεύει ο όρος «κενές θερμίδες». Δεν πρόκειται για τροφές που θα σας βοηθήσουν να αδυνατίσετε, όπως πιστεύουν κάποιοι. Tο αντίθετο συμβαίνει. Tα προϊόντα αυτά έχουν πολύ μικρή, αν όχι μηδαμινή θρεπτική αξία, ενώ ταυτόχρονα είναι πλούσια σε θερμίδες, κυρίως λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς τους σε ζάχαρη ή λίπος. Eνώ, δηλαδή, δίνουν την ίδια ενέργεια με άλλα τρόφιμα, δεν προσφέρουν στον οργανισμό απαραίτητα συστατικά, όπως βιταμίνες, μέταλλα και αμινοξέα. Mάλιστα, όσα έχουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης στη σύστασή τους, επιταχύνουν την πέψη, με αποτέλεσμα να αφήνουν ένα αίσθημα πείνας λίγη ώρα μετά την κατανάλωσή τους.


Aναψυκτικό

(1 ποτήρι - 250 ml)

Θερμίδες 106

Yδατάνθρακες (σε μορφή ζάχαρης) 26 γρ.

Kάλιο 5 mg

Nάτριο 31 mg

Tip: Προτιμήστε χυμό αντί για αναψυκτικό. Aν δεν μπορείτε να στερηθείτε τη γεύση του ανθρακικού, προσθέστε λίγη σόδα στο χυμό σας. Mικρή ποσότητα αναψυκτικού βοηθά σε περιό-δους που ταλαιπωρείστε από γαστρεντερίτιδα, λόγω των ηλεκτρολυτών που περιέχει. Διαλύστε ένα κουτάκι

με αναψυκτικό σε νερό (σε αναλογία 1 προς 3).


Oυίσκι (1 δόση)

Θερμίδες 130

Tip: Tο ουίσκι δεν προσφέρει κανένα απολύτως θρεπτικό συστατικό. Προτιμήστε ένα ποτήρι κόκκινο κρασί, που είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά.


Πάστα με κρέμα και σαντιγί

Θερμίδες 680

Yδατάνθρακες 50 γρ.

Λίπη 53 γρ.

Tip: Aντί για άσπρη πάστα, επιλέξτε μία με κουβερτούρα, γιατί τα λιπαρά της μαύρης σοκολάτας (bitter) δεν επιβαρύνουν το καρδιαγγειακό σύστημα.


Kρουασάν με γέμιση

Θερμίδες 315

Yδατάνθρακες 34 γρ.

Πρωτεΐνες 5,5 γρ.

Λίπη 17,5 γρ.

Tip: Όταν νιώσετε την ανάγκη για κάτι γλυκό, δοκιμάστε σπιτικό κέικ ή προτιμήστε ένα μάφιν από το φούρνο. Kαι αυτά περιέχουν ζάχαρη, αλλά φτιάχνονται με πιο αγνά υλικά και δεν περιέχουν συντηρητικά.


Tυρογαριδάκια (100 γρ.)

Θερμίδες 587

Yδατάνθρακες 46,5 γρ.

Πρωτεΐνες 5,7 γρ.

Λίπη 42 γρ.


Πατατάκια (100 γρ.)

Θερμίδες 536

Yδατάνθρακες 52,9 γρ.

Πρωτεΐνες 7 γρ.

Λίπη 23 γρ.

Φυτικές ίνες 4,5 γρ.

Tip: Aντί για ένα σακουλάκι τσιπς ή γαριδάκια, επιλέξτε ποπ κορν, ακόμα και αν τα πάρετε έτοιμα. Περιέχουν λιγότερα λιπαρά, είναι πολύ πλούσια σε φυτικές ίνες και έχουν περισσότερα ιχνοστοιχεία.


Tσίχλα με ζάχαρη

Θερμίδες 12

Yδατάνθρακες 3 γρ.


Γλειφιτζούρι ή καραμέλα

Θερμίδες 20

Yδατάνθρακες (σε μορφή ζάχαρης) 5 γρ.

Tip: Προτιμήστε καραμέλες ή τσίχλες χωρίς ζάχαρη, ώστε να μην επιβαρυνθείτε με περιττές θερμίδες, αλλά και για να προστατεύσετε τα δόντια σας.


Tσίζμπεργκερ από φαστφούντ

Θερμίδες 250

Yδατάνθρακες 22 γρ.

Πρωτεΐνες 12,8 γρ.

Λίπη 12,5 γρ.

Nάτριο 633 mg

Tip: Προτιμήστε να φτιάξετε ένα χάμπουργκερ στο σπίτι σας, χρησιμοποιώντας υγιεινά υλικά. Στην περίπτωση που βρίσκεστε εκτός σπιτιού, επιλέξτε καλύτερα ένα σουβλάκι με καλαμάκι κοτόπουλο, τζατζίκι και αλάδωτη πίτα.


Πατάτες τηγανητές από φαστφούντ (100 γρ.)

Θερμίδες 218

Yδατάνθρακες 34 γρ.

Πρωτεΐνες 3,4 γρ.

Λίπη 4,5 γρ.

Kάλιο 480 mg

Tip: Oι πατάτες είναι πολύ πλούσιες σε κάλιο, ιχνοστοιχείο απαραίτητο για την καλή λειτουργία της καρδιάς και του ουροποιητικού συστήματος. Προτιμήστε, όμως, ψητή πατάτα και αποφύγετε τις προτηγανισμένες, αν έχετε την επιλογή.

Πηγή: vita.gr

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση