iphone app
android app
iphone app android app
Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2017
ύπνος, ρίχνει την πίεση

Ο μεσημεριανός ύπνος "ρίχνει" την πίεση


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Ο μεσημεριανός ύπνος σχετίζεται με μειωμένα επίπεδα αρτηριακής πίεσης σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, και επομένως, με λιγότερη ανάγκη για αντι-υπερτασικά φάρμακα, σύμφωνα με μια νέα μελέτη Ελλήνων επιστημόνων, η οποία παρουσιάστηκε το Σαββατοκύριακο στο ετήσιο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας, που πραγματοποιείται στο Λονδίνο.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καρδιολόγο δρα Μανώλη Καλλίστρατο του νοσοκομείου «Ασκληπιείου» Βούλας, μελέτησαν 386 ασθενείς με αρτηριακή υπέρταση (200 άνδρες και 186 γυναίκες) με μέση ηλικία 61,4 ετών.

Η έρευνα έδειξε ότι όσοι κοιμούνταν το μεσημέρι είχαν κατά μέσο όρο 5% μικρότερη μέση συστολική πίεση μέσα στο 24ωρο (4% μικρότερη τη μέρα και 6% μικρότερη τη νύχτα) σε σχέση με όσους δεν κοιμούνταν καθόλου τα μεσημέρια.

Ο κ. Καλλίστρατος υπογράμμισε ότι ακόμη και μια μικρή μείωση στην αρτηριακή πίεση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακού επεισοδίου έως 10%. Όπως είπε, χάρη στον μεσημεριανό ύπνο η υπέρταση ζημιώνει λιγότερο τις αρτηρίες και την καρδιά των ασθενών.

Ωστόσο, τόνισε ότι ο μεσημεριανός ύπνος τείνει δυστυχώς να γίνει πια μια πολυτέλεια, καθώς έχει σε μεγάλο βαθμό επικρατήσει το εργασιακό ωράριο 09.00-17.00, ενώ γενικότερα οι γρήγοροι ρυθμοί δουλειάς και ζωής εμποδίζουν πολλούς από το να αποκοιμηθούν τα μεσημέρια.

Σύμφωνα με τη μελέτη, όσο μεγαλύτερη είναι η διάρκεια του μεσημεριανού ύπνου, τόσο μειώνεται η σοβαρότητα της υπέρτασης. Μάλιστα, όσοι κοιμούνται περισσότερο τα μεσημέρια έχουν ακόμη χαμηλότερη πίεση κατά τον νυχτερινό ύπνο τους, πράγμα ωφέλιμο για την υγεία τους. Τέλος, όσοι κοιμούνται τα μεσημέρια παίρνουν κατά μέσο όρο λιγότερο φάρμακα κατά της υπέρτασης.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση