iphone app
android app
iphone app android app
Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2017
Σαπιοκάραβα 1

Σαπιοκάραβα στο λιμάνι της Αγίας Γαλήνης


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Θλιβερό είναι το θέαμα που επικρατεί το φετινό καλοκαίρι στην Αγία Γαλήνη, καθώς δύο πλοία που έχουν κατασχεθεί από τις λιμενικές Αρχές παραμένουν εδώ και μήνες εγκαταλελειμμένα στο λιμάνι της περιοχής, προκαλώντας αρνητικά συναισθήματα σε ντόπιους και επισκέπτες. Την ίδια ώρα, σε περίπτωση βύθισης των δύο σκαφών - η οποία είναι δυστυχώς πιθανή - οι συνέπειες για την υγεία των λουομένων και φυσικά για το περιβάλλον θα είναι πολύ δυσάρεστες...

Κι ενώ για το ένα από τα δύο πλοία, το αιγυπτιακό "Barakat Al Fourkan", οι νομικές διαδικασίες προκειμένου να απομακρυνθεί από το λιμάνι της Αγίας Γαλήνης έχουν ήδη δρομολογηθεί, για το έτερο κατασχεμένο καράβι, το "Ζahra", με σημαία Sao Tome, τα νέα δεν είναι το ίδιο ευχάριστα. Κι αυτό γιατί με βούλευμα που εκδόθηκε πριν από λίγες εβδομάδες το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Ηρακλείου έκρινε ότι οι δικαστικές Αρχές είναι αναρμόδιες για την «απόδοση υπό μεσεγγύηση των πλωτών μεταφορικών μέσων», απορρίπτοντας έτσι την αίτηση της εταιρείας "Αντωνάτος Group of Companies" - η οποία δραστηριοποιείται στις ρυμουλκήσεις πλοίων - να απομακρύνει το καράβι από την Αγία Γαλήνη.


Σε απόγνωση οι ντόπιοι

Μιλώντας στη "Νέα Κρήτη", ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Αγίας Γαλήνης του Δήμου Αγίου Βασιλείου Μανόλης Φουντιδάκης εξέφρασε την απόγνωση τόσο του ίδιου, όσο και του συνόλου των κατοίκων του πασίγνωστου οικισμού που κάθε καλοκαίρι προσελκύει χιλιάδες Έλληνες και ξένους επισκέπτες. «Το πρόβλημα που υπάρχει είναι πάρα πολύ σοβαρό. Κατ' αρχάς, το θέαμα και για εμάς που μένουμε στην Αγία Γαλήνη, αλλά και για τους τουρίστες, είναι αντιαισθητικό», μας λέει ο κ. Φουντιδάκης, ο οποίος επισημαίνει ότι η εικόνα των δύο παλιών πλοίων σε απόσταση μόλις 150 μέτρων από την παραλία καταστρέφει το ειδυλλιακό γραφικό τοπίο της περιοχής.

«Σαν να μη φτάνει αυτό, υπάρχει θέμα και με τις θαλαμηγούς, οι οποίες αιτούνται να αράξουν στο λιμάνι της Αγίας Γαλήνης και οι οποίες αντιμετωπίζουν πρόβλημα λόγω της τεράστιας έκτασης που καταλαμβάνουν τα δύο πλοία», προσθέτει ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας.


Κίνδυνοι για την υγεία

Ωστόσο - εκτός των άλλων - η παρουσία των δύο κατασχεμένων σκαφών εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους τόσο για τους ανθρώπους όσο και για το περιβάλλον. Όπως δήλωσαν στη "Νέα Κρήτη" οι  νομικοί σύμβουλοι της εταιρείας "Αντωνάτος Group of Companies", δικηγόροι Πέτρος Ανδρεάδης και  Τάνια Πέτκοβα (αρμόδια για θέματα περιβάλλοντος, από τις Βρυξέλλες), τα δύο πλοία «συνιστούν για την περιοχή περιβαλλοντική βόμβα».

«Το πλοίο "Ζahra" είναι σκουριασμένο, κάτι που σημαίνει ότι παράγεται ηλεκτρόλυση, η οποία αποτελεί σοβαρή αιτία πρόκλησης βλαβών στην υγεία του ανθρώπου», μας λέει ο κ. Ανδρεάδης.

Σύμφωνα πάντα με το δικηγόρο, ο οποίος έχει προβεί σε αίτηση διόρθωσης του βουλεύματος του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Ηρακλείου, το "Zahra" αναμένεται να βυθιστεί το αργότερο σε τρεις μήνες από σήμερα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί ανά πάσα ώρα και στιγμή. Όπως μας εξηγεί, σε μια τέτοια περίπτωση, το κόστος που θα κληθεί να επωμιστεί η Πολιτεία για την ανέλκυση του πλοίου θα είναι τεράστιο. «Αντίθετα, εάν το πλοίο ρυμουλκηθεί από την Αγία Γαλήνη στο καραβοστάσι της Ελευσίνας, όπου καταλήγουν συνήθως τα κατασχεμένα από το Λιμενικό σκάφη, δε θα ζημιωθεί κανείς, αφού η ρυμούλκηση από την εταιρεία μας γίνεται αφιλοκερδώς».

Σ' αυτό το σημείο πρέπει να προσθέσουμε ότι, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας της Αγίας Γαλήνης Μανόλη Φουντιδάκη, το "Zahra" περιέχει τεράστια ποσότητα πετρελαίου (20 τόνους), το οποίο σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα θα διαχυθεί στη θάλασσα, προκαλώντας ανείπωτη περιβαλλοντική καταστροφή. «Πρέπει να πούμε, ακόμη, ότι παρά τις προσπάθειες των ανδρών του Λιμενικού Σταθμού Αγίας Γαλήνης, οι οποίοι σε καθημερινή βάση εποπτεύουν τα πλοία, ειδικά το χειμώνα ο κίνδυνος βύθισής τους είναι πολύ μεγάλος», μας λέει, τέλος, ο κ. Φουντιδάκης και μας εξηγεί: «Λόγω κακοκαιρίας, θα είναι δύσκολο να ελεγχθούν, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα πρόσκρουσης και πρόκλησης ρηγμάτων».

Νικόλας Αγγελίνος

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση