iphone app
android app
iphone app android app
Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2017
ΚΝΩΣΟΣ

"Καμία παρατυπία στην Κνωσό" λένε υπουργείο και φορείς


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

«Ούτε ίχνος φοροδιαφυγής στο εκθετήριο της Κνωσού» υπογραμμίζει η πρόεδρος του Ταμείου Απαλλοτριώσεων στο ίδιο μήκος κύματος με τα όσα δήλωνε τις προηγούμενες ώρες και η διαχειρίστρια του καταστήματος εντός του αρχαιολογικού χώρου. Σε συνέντευξή της στον Τύπο η κ. Ασπασία Λούβη τόνισε μάλιστα πως υπήρξε για το θέμα μία πολύ επιθετική ενημέρωση που του προσέδωσε μεγάλες διαστάσεις με λάθος συμπεράσματα.

Στο ίδιο δημοσίευμα πάντως στον "Ελεύθερο Τύπο" αναφέρεται πως και οι έλεγχοι του υπουργείου Πολιτισμού φαίνεται να καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα, πως δηλαδή δεν υπήρξε καθεστώς αδιαφάνειας και παρατυπιών ενώ αναμένεται πάντα το πόρισμα της Υπηρεσίας Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων.

«Σε καμία περίπτωση δεν προκύπτει φοροδιαφυγή. Από τις δύο εκθέσεις δεν προκύπτει κανένα θέμα», επισημαίνει η πρόεδρος της υπηρεσίας που διαχειρίζεται τα πωλητήρια στους αρχαιολογικούς χώρους.

Και εν συνεχεία σημείωσε: «Ως υπηρεσία έχουμε ελεγκτικό μηχανισμό ο οποίος μπορεί να είναι αρχαίος αλλά κάνει τη δουλειά του. Βάσει των ελέγχων γνωρίζουμε πόσα αντικείμενα φεύγουν στο ΤΑΠ, το πωλητήριο στο οποίο χρεώνονται, τον αριθμό των πωλήσεων όπως και των εισπράξεων που αναλογούν σε αυτές τις πωλήσεις. Το συμπέρασμα είναι ότι δεν υπάρχει φοροδιαφυγή».


«Καμία παρατυπία στην Κνωσό»

Στη διαβεβαίωση ότι το καθεστώς των πωλήσεων στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού λειτουργεί καθ' όλα νόμιμα προχώρησε η διαχειρίστρια του καταστήματος αναμνηστικών του αρχαιολογικού χώρου Χρυσούλα Ζαχαριάδη.

Η κ. Ζαχαριάδη, μιλώντας χθες σε αθηναϊκό τηλεοπτικό σταθμό, προχώρησε σε διευκρινιστικές δηλώσεις, μετά και το σάλο που προκλήθηκε πριν από λίγες ημέρες, έπειτα από καταγγελίες τουριστών, οι οποίοι υποστήριξαν ότι δεν έλαβαν απόδειξη - παρά το γεγονός ότι αγόρασαν αναμνηστικά είδη - από το εν λόγω κατάστημα που λειτουργεί εντός του αρχαιολογικού χώρου της Κνωσού.

Ειδικότερα, η κ. Ζαχαριάδη υποστήριξε ότι τα προϊόντα που πωλούνται είναι χρεωμένα στην ίδια και τους υπαλλήλους του καταστήματος, ενώ ξεκαθάρισε ότι δεν ασκείται εμπορική δραστηριότητα, καθώς «πωλούν και αποδίδουν χρήματα στο Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ)».

«Εμείς είμαστε υπάλληλοι και δεν έχουμε καμία σχέση με την Εφορία», ανέφερε, μεταξύ άλλων, η διαχειρίστρια του καταστήματος, τονίζοντας ότι οι εκδόσεις του ΤΑΠ δεν υπόκεινται σε ΦΠΑ. Μάλιστα, διαβεβαίωσε πως τα προϊόντα δεν υπερκοστολογούνται και ότι οι χειρόγραφες αποδείξεις φυλάσσονται στο κατάστημα σε περίπτωση ελέγχου.


Περί... ταμειακής μηχανής

Σχετικά με την ταμειακή μηχανή, η οποία, σύμφωνα με τα όσα φέρονται να ανέφεραν οι ελεγκτές της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων μετά την έφοδο στο κατάστημα, δεν ήταν δηλωμένη στην Εφορία, η κ. Ζαχαριάδη είπε: «Την ταμειακή μηχανή την πήραμε πέρυσι. Εμείς είχαμε εδώ μόνο προϊόντα του ΤΑΠ, που δεν εμπίπτουν σε ΦΠΑ. Τον Απρίλιο πέρυσι, που μας έφεραν τα βιβλία που εμπίπτουν σε ΦΠΑ, μας έφεραν και τη μηχανή. Ποτέ δεν ειπώθηκε ότι η ταμειακή μηχανή είναι χαλασμένη».


«Δεν μπορώ να κλέψω τον εαυτό μου»

Η κ. Ζαχαριάδη ανέφερε, ακόμη, ότι τα βιβλία έχουν κωδικούς και πως δεν μπορεί να πωληθεί κανένα προϊόν εάν πρώτα δεν καταγραφεί ο κωδικός, ενώ διευκρίνισε πως όλα τα βιβλία είναι χρεωμένα στο όνομά της, οπότε και θα ήταν παράλογο να κλέψει τον ίδιο της τον εαυτό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε η ίδια η διαχειρίστρια του καταστήματος, «οι υπάλληλοι προσπαθούν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα για το κράτος, κάτι το οποίο φαίνεται και από τις καταθέσεις που γίνονται στο τέλος κάθε μήνα στις τράπεζες».


Το χρονικό της υπόθεσης

Το κουβάρι της υπόθεσης, που προκάλεσε αίσθηση στο πανελλήνιο, άρχισε να ξετυλίγεται όταν, προ ημερών, κλιμάκιο της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών δέχτηκε καταγγελίες τουριστών, οι οποίοι ανέφεραν ότι κατά την αγορά αναμνηστικών από το κατάστημα του Μουσείου της Κνωσού δεν τους δόθηκαν αποδείξεις.

Οι ελεγκτές εμφανίστηκαν την περασμένη Τετάρτη στο κατάστημα παριστάνοντας τους επισκέπτες: Έκοψαν κανονικά εισιτήριο εισόδου και για ώρες παρακολουθούσαν και κατέγραφαν τις πωλήσεις που γίνονταν από τους υπαλλήλους. Όπως διαπιστώθηκε, καθ' όλη τη διάρκεια της παραμονής τους στο χώρο, δεν κόπηκε ούτε μία απόδειξη, ενώ κάθε φορά που οι υπάλληλοι εισέπρατταν χρήματα από μια πώληση, απλώς σημείωναν ένα ποσό σε κάποιο βιβλίο.

Αφού οι ελεγκτές αποκάλυψαν την ταυτότητά τους, οι υπάλληλοι φέρονται να υποστήριξαν ενώπιόν τους ότι δεν κόβουν αποδείξεις, καθώς δεν προλαβαίνουν λόγω φόρτου εργασίας.

Σύμφωνα με τους ελεγκτές, οι υπάλληλοι είπαν ακόμη ότι δε χτυπούν αποδείξεις στην ταμειακή μηχανή επειδή ήταν χαλασμένη, κάτι που, όπως αποδείχθηκε, δεν ίσχυε, αφού η μηχανή βρισκόταν σε λειτουργική κατάσταση.

Νικόλας Αγγελίνος

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση