iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2017
ΜΑΣΤΟΡΑΚΗΣ ΛΟΥΛΟΥΔΑΚΗΣ

Ο Α.Λουλουδάκης απαντά: τα βαθύτερα αίτια μιας "ανάκλησης"


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Με μια μακροσκελέστατη επιστολή ο δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Χεροσνήσου και μέλος του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ Αποστόλης Λουλουδάκης επιχειρεί να απαντήσει και να δώσει την δική του εκδοχή των πραγμάτων, στην ανάκληση του από τα καθήκοντα του αντιδημάρχου.

Στην επιστολή που επιγράφεται "τα βαθύτερα αίτια μιας ανάκλησης", ο κ. Λουλουδάκης κάνει ιδιαίτερα σημαντικές καταγγελίες και θέτει φλέγοντα ερωτήματα, ως προς την λειτουργία του Δήμου Χερσονήσου αλλά και της τοπικής αυτοδιοίκησης συνολικότερα.

Το κείμενο της επιστολής του κ. Λουλουδακη έχει ως εξής:

"Η πραγματική πλευρά μιας καθοδηγημένης, προμελετημένης και προγραμματισμένης ανάκλησης μου από τα καθήκοντα του Αντιδημάρχου, και οι αθέατες πλευρές αυτής της κρίσης, όπως προσδιορίζονται από τα πραγματικά γεγονότα που σε ένα μέρος θα αναφερθώ παρακάτω.

Από τη στιγμή που αποφάσισα την ενεργή συμμετοχή μου στα αυτοδιοικητικά δρώμενα του Δήμου μας, που χρονολογείται με την έναρξη λειτουργίας του νέου Καλλικρατικού Δήμου, θέσαμε με το Νίκο Μπελιβάνη ένα σαφές πολιτικό πλαίσιο με αυτοδιοικητικά χαρακτηριστικά, που στόχευαν στην απεξάρτηση της τοπικής αυτοδιοίκησης από τον κομματικό στραγγαλισμό. Καταθέσαμε μια πρόταση στοχευμένων μεταρρυθμίσεων και δράσεων, και αντιμετωπίσαμε το σκληρό πρόσωπο ενός πελατειακού συστήματος ιδιαίτερα ανθεκτικού στην κρίση, δυνάστη των τοπικών κοινωνιών, μια στρατιά επαγγελματιών που σιτίζονται εδώ και χρόνια από την τοπική αυτοδιοίκηση και αποτελεί την γάγγραινα του συστήματος.

Βρήκαμε μπροστά μας ένα δομημένο πελατειακό σύστημα με ασύλληπτη αρχιτεκτονική, εντελώς διαφορετικού τύπου από εκείνο των αστικών κέντρων, με υψηλές αντοχές αντίστασης, ακόμα και σήμερα που έχουν καταρρεύσει τα πάντα. Μικρές κοινωνίες απόλυτα εξαρτημένες και εθισμένες στην αποδοχή των όρων ενός συστήματος που παράγει διαφθορά, όχι ιδιαίτερα σημαντική όσον αφορά την ποσότητα του χρήματος, διότι δεν υπάρχει, αλλά αρκετά παραγωγική όσον αφορά την ηθική διάβρωση της κοινωνίας. Η μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας απέρριψε την πρόταση μας. Δώσαμε μάχες μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο από τη θέση της αντιπολίτευσης. Διδαχθήκαμε πολλά πράγματα, γνωρίσαμε τις πρακτικές, την θηριωδία, τον κανιβαλισμό, τον κυνισμό και τις πρακτικές ενός συστήματος ιδιαίτερα ευέλικτου, ικανό να καλύπτεται πίσω από τις ασάφειες των νόμων ενός πολύπλοκου και πολυδαίδαλου νομικού συμπλέγματος. Όλοι έχουμε ευθύνες στη δημιουργία και τη γιγάντωση αυτού του συστήματος.  

Εισαγωγικά αναφέρομαι σε αυτή την ζοφερή πραγματικότητα, διότι αυτά που συμβαίνουν σήμερα στο Δήμο μας δεν είναι τίποτα άλλο παρά η αγωνία και η προσπάθεια ενός σάπιου συστήματος να επιβιώσει, να αναπαραχθεί και να ενσωματώσει το νέο πολιτικό προσωπικό το οποίο συγκυριακά δεν μπορεί να αποδεχθεί και να κατανοήσει το παρασκήνιο, και να απορρίψει το παραμυθένιο αφήγημα του Δημάρχου Χερσονήσου και τον αθέατων συνεργατών του.

Το Σεπτέμβρη του 2014 παραλάβαμε ένα Δήμο στην απόλυτη διάλυση, χωρίς φορολογική ενημερότητα για χρέη προς το δημόσιο. Εδώ θέλω να σημειώσω ότι αυτό το γεγονός αποκρύβεται επιμελώς από το Δήμαρχο και το αντιλήφθηκα το Γενάρη του 2015 λόγω του αδιεξόδου που υπήρχε για την  υπογραφή σύμβασης με την Αναπτυξιακή Ηρακλείου για την δρομολόγηση τεσσάρων έργων του Leader που απαιτούσε φορολογική ενημερότητα. Σε συντονισμό με τον Αντιδήμαρχο Οικονομικών διερευνήσαμε την προέλευση αυτού του χρέους, οι οποίες προερχόταν στο σύνολο τους από βεβαίωση οφειλών προς την κτηματική υπηρεσία του δημοσίου, λόγω μη καταβολής του 20% από την εκμετάλλευση των παραλιών που είχε παραχθεί από τους πρώην Καποδιστριακούς Δήμους Μαλίων Χερσονήσου και Γουβών.

Οι πρώην δημοτικές αρχές είχαν φροντίσει να εκδοθούν τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις από το 2008 και 2009 για αναστολή εκτέλεσης της βεβαίωσης και ρητής απαγόρευσης συμψηφισμού των οφειλών. Η απελθούσα δημοτική αρχή δεν ενεργοποίησε ποτέ αυτές τις αποφάσεις με αποτέλεσμα να έχει παρακρατηθεί ένα ποσό που προσεγγίζει το ένα 1 εκατομμύριο €. Εδώ θέλω να επισημάνω ότι κατόπιν συνεχών  παραστάσεων μου στις αρμόδιες υπηρεσίες, στα Υπουργεία, στη Γενική Γραμματεία Εσόδων, είχε ως αποτέλεσμα: α) την κατάργηση της Υπουργικής Απόφασης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης που απαιτούσε τη φορολογική ενημερότητα από τους ΟΤΑ κατά παράβαση της υφιστάμενης νομοθεσίας, β) επίσης ολοκληρώθηκε με ιδιαίτερα επίπονη εργασία από τη Γενική Γραμματεία Εσόδων την ΔΟΥ Ηρακλείου και την Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου, και δρομολογήθηκε η επιστροφή στα ταμεία του Δήμου, ενός ποσού που θα προσεγγίσει το ένα εκατομμύριο ευρώ. Αυτό το αποτέλεσμα δεν είναι ιδιαίτερα αρεστό στο Δήμαρχο διότι ανάμεσα στα άλλα διετέλεσε και Αντιδήμαρχος Οικονομικών της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής.

Παραλάβαμε ένα Δήμο χωρίς καμιά μελέτη κυριολεκτικά και προετοιμασία του Δήμου για το ΕΣΠΑ 2014-2020. Το μοναδικό έργο που ήταν σε διαδικασία εκτέλεσης η - ανάπλαση των πεζοδρομίων των Μαλίων - αντιμετώπιζε πλήθος προβλημάτων, έλλειψη δικαιολογητικών, ειδικών αδειοδοτήσεων από την αστυνομική Διεύθυνση, εμπλοκή με τον εργολάβο που ετοίμαζε την αποχώρηση του και την διεκδίκηση αποζημιώσεων Η διάσωση του συγκεκριμένου έργου γνωρίζουν όλοι πως έγινε και εκτελείται σήμερα. Η διάσωση του  συγκεκριμένου έργου αποτέλεσε προσωπικό μου στοίχημα και χρέος στην κοινωνία των Μαλίων.

Την τραγική οικονομική κατάσταση που παρέλαβε ο νέος πρόεδρος της ΔΕΥΑΧ την γνωρίζουμε όλοι. Εάν δεν υπάρξει άμεσα ένα σχέδιο εξυγίανσης, οδηγείται στην πλήρη κατάρρευση.  Εξεπλάγην δε όταν αντιλήφθηκα ότι δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός για σύνδεση του αγωγού του φράγματος Αποσελέμη με τις δεξαμενές του Δήμου μας, ούτε καμία πρόβλεψη από τον ΟΑΚ για κάλυψη του συγκεκριμένου κόστους, όπως γίνεται για το Δήμο Ηρακλείου και Αγίου Νικολάου. Έξω από τα στενά πλαίσια των αρμοδιοτήτων μου συγκάλεσα σύσκεψη στο γραφείο μου με τα στελέχη της ΔΕΥΑΧ, τα οποία προς τιμή τους, σε χρόνο που δεν μας έχει συνηθίσει η Δημόσια Διοίκηση, κατέθεσαν ολοκληρωμένη πρόταση σε ειδική σύσκεψη που έγινε στον ΟΑΚ και δρομολογείται έστω και αποσπασματικά η σύνδεση τουλάχιστον με τους οικισμούς Χερσονήσου (παραδοσιακός οικισμός) και Ανάληψης.

Είναι ίσως από τος λίγους Δήμους της χώρας, με αυτά τα μεγέθη, χωρίς κοινωνικές υποδομές.  Οι λέξεις του κοινωνικού παντοπωλείου, του κοινωνικό ιατρείου, του κοινωνικού φαρμακείου, κοινωνικού φροντιστήριο είναι άγνωστες στο λεξιλόγιο του Δήμου μας.

Η ακύρωση του διαγωνισμού για το γενικό πολεοδομικό σχεδιασμό, πρωταρχικής σημασίας για την βιωσιμότητα και την ανάπτυξη του Δήμου μας, δύο χρόνια μετά από τη δημοπράτησή του επέστρεψε πίσω, νομίζω το μήνα Φλεβάρη του 2015, και δικαιώνει τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις που είχαμε κάνει με τον Νίκο Μπελιβάνη και η απερχόμενη Δημοτική Αρχή με δογματικό τρόπο, απαξίωσε και δεν έλαβε υπόψη της. Αλήθεια αυτός ο χαμένος χρόνος πόσο κοστίζει; και ποιος τον πληρώνει;

Σχέδια πόλης βαλτωμένα για χρόνια σε όλα τα Δημοτικά Διαμερίσματα, κάποια λόγω έλλειψης γεωλογικών μελετών κόστους μόλις 10.000 €.

Φωτισμός, διαλυμένα δίκτυα φωτισμού, έλλειψη λαμπτήρων και ειδικά στις τουριστικές περιοχές του παραλιακού μετώπου Γουβών και Ανισσαρά (η επίκληση της Δημοτικής Αρχής ότι δεν υπάρχουν λεφτά δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα καθώς στα ταμεία του Δήμου υπάρχουν έξι εκατομμύρια ευρώ που προέρχονται από τα Δημοτικά Τέλη).

Κληρονομήσαμε ένα σύστημα ειδικών έμπιστων συμβούλων και παρατρεχάμενων με μηδενικό παραγωγικό αποτέλεσμα (κανένας από αυτούς δημότης του Δήμου μας - αλήθεια είναι τόσο άχρηστο το επιστημονικό δυναμικού του Δήμου μας;). Ο νέος Δήμαρχος φρόντισε να το διατηρήσει και μάλιστα προχώρησε σε επιλεκτικές αναβαθμίσεις, αναρωτιέμαι με ποια κριτήρια και με ποιες εμπειρίες γύρω από τη Δημόσια Διοίκηση; Είναι  δε αξιοσημείωτο ότι αυτές οι επιλογές έγιναν με μονοπρόσημο ιδεολογικό και κομματικό στίγμα που προκαλεί αν θέλετε την ισχυρή προοδευτική και δημοκρατική παράδοση της κοινωνίας μας.

Ποτέ δεν υπερασπίστηκα στο δημόσιο βίο μου τον αποκλεισμό και υπερασπίζομε δογματικά μάλιστα την αξιοκρατία, την ιεράρχηση των αναγκών, την συνδεση κόστους και παραγόμενου οφέλους. Ήθελα και να ήξερα αυτή η προτίμηση σε ένα σκληρό νεοφιλελεύθερο λόμπι, σε τι εξυπηρετεί το Δήμο, αν όχι σε τίποτα άλλο, από τους πολιτικούς στόχους αυτού του ανθρώπου που τους επέλεξε και μας τους φόρτωσε για να πετύχει το στόχο της πολιτικής του μετανάστευσης.

Η αποσύνθεση και η διάσπαση των υπηρεσιών του Δήμου βαρύνει αποκλειστικά την προηγούμενη δημοτική αρχή που δεν φρόντισε την αποπεράτωση του κτιρίου στην Αμερικανική Βάση, την συγκέντρωση των υπηρεσιών του Δήμου στην έδρα, για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και το αρμονικό συντονισμό του δημοτικού έργου. Και σε αυτό θέλω να σταθώ ιδιαίτερα, διότι με εγγαλεί ο Δήμαρχος σε σχέση με την ελλιπή παρουσία μου στα γραφεία του Δήμου. Είναι η μοναδική Αντιδημαρχία χωρίς γραμματειακή υποστήριξη αποκομμένη και αποξενωμένη από τον κεντρικό μηχανισμό του Δήμου και από το γραφείο προγραμματισμού το οποίο στεγάζεται σε διαφορετικό χώρο από εκείνο της Αντιδημαρχίας (απίστευτη σύλληψη παραγωγικής οργάνωσης!), τυχαίο άραγε.

Η παρουσία μου στο κορυφαίο όργανο του πρώτου βαθμού αυτοδιοίκησης στο διοικητικό συμβούλιο της ΚΕΔΕ, στις διάφορες επιτροπές και στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Αθήνα, η οποία είναι απόλυτα συνεπής, πληγώνει βαθιά το Δήμαρχο που βρέθηκε λυσσαλέα απέναντι στις πολιτικές μου επιλογές. Είναι αναφαίρετο δημοκρατικό του δικαίωμα, αλλά όπως φαίνεται και εκδηλώνεται αρκετά δύσκολη η διαχείρισή του. Αντί να την αξιοποιήσει προς όφελος του Δήμου και του ίδιου προσωπικά προσπαθεί με κάθε τρόπο να λειτουργήσει ανταγωνιστικά υποβιβάζοντας το από πολιτικό σε προσωπικό επίπεδο.

Όσον αφορά το επιχείρημα της καθυστέρησης εκπόνησης του στρατηγικού σχεδίου του Δήμου μας, ένας ουσιαστικός σχεδιασμός υλοποιήσιμος και ρεαλιστικός είναι πρώτιστα πολιτικός σχεδιασμός. Σε αυτή την κρίσιμη φάση πρέπει να συνδυάζει και να συντονίζει πολιτικές παρεμβάσεις και οραματικούς στόχους που βρίσκονται σε απόλυτη αρμονία με τις ανάγκες της κοινωνίας. Προσπάθησε με κάθε τρόπο αυτή την πολιτική κηδεμονία να την αφαιρέσει από τον εκλεγμένο Αντιδήμαρχο και να την μεταβιβάσει με τρόπο όχι ιδιαίτερα κομψό στην γενική γραμματέα του Δήμου, άτομο με ισχυρή κομματική ταυτότητα και παρελθόν, η οποία ήταν μόνιμο εμπόδιο σε κάθε προσπάθεια προοδευτικής στρατηγικής (αναφέρομαι ιδιαίτερα στην ακύρωση της ημερίδας με το ΙΤΕ το ΤΕΕ και άλλους φορείς για το μέλλον της Αμερικάνικης Βάσης, για τον εξαναγκασμό σε 2ετή άδεια του μόνιμου στελέχους του Δήμου μας Μαρία Συμεωνίδου κλπ.). Τα άτομα που θέλουν να καθορίσουν πολιτικές, τις απόψεις τους τις θέτουν στην κρίση της κοινωνίας.

Καθ' όλη αυτή την περίοδο της συνύπαρξης μας οι αυθαίρετες παρεμβάσεις στόχευαν στην ακύρωση της προγραμματικής μας συμφωνίας. Χαρακτηριστικά θέλω να αναφέρω τον αντιδημοκρατικό, απαξιωτικό και άκρως προσβλητικό για το πρόσωπό μου, τους συνεργάτες μου και τους πολίτες των Μαλίων τρόπο παρέμβασης στη νομική υπηρεσία του Δήμου για να σταματήσει άμεσα να συνεργάζεται μαζί μου για την αντιμετώπιση και λύση αυτού του μεγάλου προβλήματος των τετράτροχων "Γουρούνες" που βουλιάζει κάθε μέρα και περισσότερο την τοπική οικονομία και διαλύει την κοινωνική ζωή. Ίσως αυτή η πράξη είναι αυτή που ξεχείλισε το ποτήρι διότι σαφώς οι δεσμεύσεις στα οργανωμένα συμφέροντα είναι ισχυρότερες από την εκφρασμένη βούληση να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά αυτό το φαινόμενο.

Είχαμε επεξεργαστεί με τους φορείς των Μαλίων και τους συνεργάτες μου μια ολοκληρωμένη κανονιστική απόφαση που έχει σχέση με την κυκλοφορία του συγκεκριμένου οχήματος.

Στην τελευταία παράγραφο του εγγράφου της "απόλυσης" μου φαίνεται ξεκάθαρα ο βασικός λόγος που οδήγησε τον κ. Μαστοράκη στην απόφαση του. Η διαφορετική προσέγγιση στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων είναι γνωστή και εκφράζεται στο δημόσιο διάλογο που έχει ανοίξει εδώ και καιρό και έχει να κάνει τόσο σε επίπεδο Περιφερειακού σχεδιασμού διαχείρισης απορριμμάτων όσο και στο Δήμο Χερσονήσου. Βρέθηκε στο τιμόνι ενός συνδέσμου (ΕΣΔΑΚ) από τον οποίο είχαν αποχωρήσει με ομόφωνες αποφάσεις των ΔΣ των πρώην καποδιστριακών δήμων Μαλίων, Χερσονήσου, Γουβών και η παρουσία μας σήμερα στον ΕΣΔΑΚ προέρχεται εξαιτίας της συμμετοχής του πρώην Δήμου Επισκοπής με μια ισχνή εκπροσώπηση, δυσανάλογη του πληθυσμού του Καποδιστριακού Δήμου (Ως "πρόεδρος" του ΕΣΔΑΚ δεν φρόντισες να αναβαθμίσεις της εκπροσώπηση του Δήμου, όπως έπραξες για τον περιφερειακό ΦΟΣΔΑ; Πρέπει επιτέλους να πάρεις επαφή με την σοβαρότητα, διότι δεν αξίζει μια τέτοια γελοιοποίηση ένας τόσο ιστορικός Δήμος). Βασικά πρέπει να ελεγχθεί η νομιμότητα της συμμετοχής του Δήμου μας ταυτόχρονα σε δύο ΦΟΣΔΑ.

Δεν θέλω να αναφερθώ ιδιαίτερα, γιατί είναι γνωστή η διαφορετική μας τοποθέτηση, στο μεγάλο θέμα της μονάδας βιοξήρανσης. Είναι επίσης γνωστός ο ρόλος του Δημάρχου Χερσονήσου στην υλοποίηση των πολιτικών στραγγαλισμού του Δήμου Ηρακλείου και στην ρεβανσιστική συμπεριφορά και ανήθικα πολιτικά, πράξη αποξένωσης του Δήμου Ηρακλείου από το φορέα που διαχειρίζεται τα απορρίμματα του, και αφορά το 80% και πλέον του συνολικού όγκου απορριμμάτων που παράγει ο ΕΣΔΑΚ.

Θα ήθελα να σταθώ ιδιαίτερα στο Δήμο Χερσονήσου, κατά πόσον είναι ενημερωμένοι οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, τα τοπικά συμβούλια, οι κάτοικοι ιδιαίτερα των οικισμών του Μοχού και Λαγκαδάς, διοτι στα πλαίσια του Περιφερειακού Σχεδιασμού, ο ΧΥΤΑ Χερσονήσου θα αποτελέσει το χώρο ταφής των απορριμμάτων μιας ευρύτερης διαχειριστικής ενότητας των Δήμων Χερσονήσου, Μήνωα Πεδιάδος, Βιάννου, Οροπεδίου Λασιθίου και Αγίου Νικολάου. Σε ποιο επίπεδο έγινε διαβούλευση για αυτό το τεράστιο θέμα;

Στα πλαίσια αναμόρφωσης του περιφερειακού σχεδιασμού απορριμμάτων Κρήτης είναι ένα θέμα που πρέπει με κάθε τρόπο να το αποτρέψουμε και σε ότι με αφορά, θα αναλάβουμε σημαντικές πρωτοβουλίες στο άμεσο μέλλον.

Ίσως ο λόγος της παρεμπόδισης της εκλογής μου στο διοικητικό συμβούλιο του περιφερειακού ΦΟΔΣΑ να στοχεύει ακριβώς σε αυτή την κατεύθυνση. Ενός φορέα που πρωτοστάτησα για την ενεργοποίηση και τη λειτουργία του και κατήγγειλα την σκοπιμότητα της αδρανοποίησης του και την υποκατάσταση του από τον ΕΣΔΑΚ.

Όσον αφορά το μεγάλο θέμα της αποκομιδής στο Δήμο μας. Ο Δήμος Χερσονήσου αποτελεί ένα Δήμο με μοναδικό ενδιαφέρον σε πανελλήνιο επίπεδο και χρήζει ιδιαίτερης ανάλυσης. Είναι ίσως ο μοναδικός Δήμος στην Ελλάδα που εφαρμόστηκε με ένα  τόσο βάρβαρο τρόπο, η ιδιωτικοποίηση βασικών υπηρεσιών, όπως καθαριότητας, της συντήρησης πρασίνου, του καθαρισμού των πρανών κλπ.

Θα πρέπει να γίνει μια αξιολόγηση με σοβαρή, επιστημονική προσέγγιση χωρίς δογματισμούς και ιδεοληψίες, για να δούμε τα παράγωγα αποτελέσματα αυτής της εργολαβίας.

Θα ήθελα να κάνω μόνο ορισμένες επισημάνσεις και απορίες που πραγματικά με έχουν αφάνταστα προβληματίσει

Γιατί ο Δήμαρχος παρεμπόδισε μια τέτοια αξιολόγηση από το επιστημονικό δυναμικό του Δήμου τις καθ' ύλην αρμόδιες υπηρεσίες και με δική του εντολή ανέθεσε στο διευθυντή του ΦΟΣΔΑ τη σύνταξη της μελέτης κοστολόγησης εισήγησης προς το ΔΣ; Ο συγκεκριμένος κύριος ελέγχεται για πάρα πολλές παραλήψεις, αλλά κυρίως για την απόκρυψη της εγκατάστασης τον επόμενο χρόνο δύο σταθμών μεταφόρτωσης που μπορούν να μειώσουν το κόστος αποκομιδής έως και 30% (τα μηχανήματα αξίας εξακοσίων χιλιάδων ευρώ έχουν παραληφθεί εδώ και δύο χρόνια και βρίσκονται ακινητοποιημένα, χρηματοδοτήθηκαν εξολοκλήρου από κονδύλια της ευρωπαϊκής ένωσης)

Γιατί απέκρυψε την την ύπαρξη του πλυντηρίου κάδων το οποίο έχει να δουλέψει τέσσερα ολόκληρα χρόνια;

Ειλικρινά ποιος θα ωφεληθεί με βάση τα στοιχεία της μελέτης από την εγκατάσταση των σταθμών μεταφόρτωσης;

Γιατί δεν προσέγγισε το θέμα της ανακύκλωσης, τα αρνητικά αποτελέσματα της εργολαβίας που ακύρωσε μια προσπάθεια πολλών χρόνων των προηγούμενων δημοτικών αρχών;

Γιατί δεν αξιολόγησε τους λόγους ακινητοποίησης 7 απορριμματοφόρων του Δήμου από τα 12 συνολικά που διέθεσε ο δήμος στον εργολάβο κατά τη διάρκεια της προηγούμενης σύμβασης και όφειλε με βάση τις συμβατικές του υποχρεώσεις να παρέχει πλημμελή συντήρηση;

Ακόμα ως Αντιδήμαρχος δεν μπόρεσα ποτέ να μάθω αν υπήρξε πρωτόκολλο παραλαβής αυτών των οχημάτων και έκθεση της τεχνικής υπηρεσίας για την κατάσταση που διέθεσε στον εργολάβο;

Ποιοι λόγοι οδήγησαν τον Δήμαρχο να φέρει το θέμα του διεθνούς διαγωνισμού, 15 ημέρες μόλις πριν από τη λήξη της σύμβασης με τον εργολάβο (αν και υπήρχε επαρκείς χρόνος από το Σεπτέμβρη);

Η βαριά αυτή αμέλεια και ο τρόπος που ήρθε στο δημοτικό συμβούλιο χωρίς στοιχειώδη διαβούλευση, μια εργολαβία που κυμαίνεται στα δέκα εκατομμύρια ευρώ (10.000.000€) μόνο λόγους απειρίας δεν μπορεί να επικαλεστεί, λόγω της θητείας του στην προηγούμενη δημοτική αρχή.

Έτσι οδηγηθήκαμε σε τρεις συνεχόμενες απευθείας αναθέσεις στον ίδιο εργολάβο, σε μια περίοδο δύο μηνών χωρίς σύμβαση έργου, σε ένα καθεστώς ανώμαλο. Αλήθεια ποιος προμήθευε τους εργάτες; Ποιος οδηγούσε τα οχήματα του Δήμου; Ποιο ήταν το καθεστώς ασφάλισης των εργαζομένων; Απορώ αυτή η περίοδος με ποιο τρόπο θα πληρωθεί;

Όλη αυτή την περίοδο οι δημοτικοί σύμβουλοι εξαναγκάζονταν κυριολεκτικά, κάτω από το βάρος των περιστάσεων, να ψηφίζουν τις απευθείας αναθέσεις και μάλιστα μεσούσης της της τουριστικής περιόδου. Πως είναι δυνατόν να μην υπάρχει  μηχανισμός καθαριότητας του Δήμου;

Πως είναι δυνατόν ένας οργανισμός του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα να κλείνει τα μάτια του μπροστά σε συνθήκες εργασίας που θυμίζουν μεσαίωνα; Πως είναι δυνατόν να ανέχεται να είναι απλήρωτοι οι εργαζόμενοι της καθαριότητας εδώ και 4 μήνες.

Υπερασπίστηκα στο ΔΣ αυτά που πιστεύω ότι υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον όπως σαφώς ορίζει ο νόμος και ο όρκος που δίνουμε στην ανάληψη των καθηκόντων μας. Καταψήφισα την απόφαση και δήλωσα ότι θα προσφύγω κατά της απόφασης ακύρωσης του συγκεκριμένου διαγωνισμού σε όλα τα επίπεδα και θα κάνω χρήση των δικαιωμάτων που μου δίνει ο νόμος. Η απάντηση του Δημάρχου ήταν η αναστολή από τα καθήκοντά μου προφασιζόμενος λόγους που στερούνται στοιχειώδους σοβαρότητας. Δημόσια πρόσωπα διαβάλλονται από τις πράξεις τους και την ανεπάρκειά τους, και έχουν το θάρρος ανάληψης των ευθυνών τους, και όχι την αναζήτηση συνενόχων, ανθρώπων που η ευγένεια και η σεμνότητά τους, δεν τους επιτρέπουν να εκφράσουν αυτό που πραγματικά πιστεύουν.

Εξάλλου το τελευταίο καταφύγιο ενός Δημόσιου Προσώπου, που δεν έχει την εντιμότητα της αυτοκριτικής και της ευθύνης, είναι να αναζητεί στήριξη από ένα διαβλητό σύστημα που μοιράζει θέσεις και αξιώματα αμειβόμενα που ο ίδιος ορίζει και ελέγχει.

Οι άμεσες επόμενες ενέργειες μου στοχεύουν στην δημοκρατική λειτουργία του Δήμου, στην ενίσχυση της διαφάνειας, του ελέγχου και στην υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος, με ευρύτερες συνεργασίες σε επίπεδο κοινωνίας. Η δημοτική αρχή έχει απολέσει τη δεδηλωμένη όχι μόνο σε επίπεδο Δημοτικού Συμβουλίου αλλά και σε επίπεδο κοινωνίας. Στην δημοκρατία δεν υπάρχουν φραγμοί και αδιέξοδα.

Απόστολος

ΥΓ. Για όσους ενδιαφέρονται να έχουν περισσότερη πληροφόρηση για το προφίλ της εταιρείας που έχει εγκατασταθεί στο Δήμο μας από το 2006 μπορούν να αναζητήσουν στοιχεία στο διαδίκτυο με το εμπορικό της όνομα HELESI."

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση