iphone app
android app
iphone app android app
Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2017
στάσεις ύπνου

Τα υπέρ και τα κατά της στάσης που κοιμόμαστε


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Οι στάσεις με τις οποίες ένας άνθρωπος κοιμάται, ανάσκελα, μπρούμυτα και στο πλάι η επηρεάζουν την υγεία του ανθρώπου με διαφορετικό τρόπο η καθεμιά.

Ας τα δούμε ένα προς ένα:


-Ανάσκελα

Ο ύπνος ανάσκελα είναι καλός γιατί στηρίζεται το κεφάλι, ο λαιμός και η σπονδυλική στήλη.

Ακόμα, είναι η καλύτερη στάση για την καταπολέμηση της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης, επειδή το κεφάλι είναι ψηλά και το στομάχι είναι κάτω από τον οισοφάγο. Έτσι τα οξέα του στομάχου δεν μπορούν να ανέβουν προς τα πάνω.

Όποιος κοιμάται ανάσκελα κάνει λιγότερες ρυτίδες, επειδή τίποτα δεν πιέζει το πρόσωπό (π.χ. Μαξιλάρι), ενώ και το βάρος του στήθους υποστηρίζεται πλήρως, μειώνοντας την χαλάρωσή του.

Παρόλα αυτά όσοι κοιμούνται ανάσκελα είναι πιο πιθανό να ροχαλίζουν.


-Στο πλάι

Η στάση αυτή βοηθά αποτελεσματικά στη μείωση του ροχαλητού και κρατά την σπονδυλική στήλη ίσια.

Επιπλέον, αν κοιμάστε στο πλάι μειώνονται τα συμπτώματα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης.

Το βασικό μειονέκτημα είναι ότι συμβάλλει στην ανάπτυξη ρυτίδων, καθώς το πρόσωπο πιέζεται επάνω στο μαξιλάρι.

Με αυτή τη στάση επίσης χαλαρώνει ο μαστός, δεδομένου ότι το βάρος του στήθους δεν υποστηρίζεται από τίποτα και οι συνδετικοί ιστοί μοιραία τεντώνονται και χαλαρώνουν

Πολύ συχνά επίσης συμβαίνει να μουδιάζει το ένα χέρι, το οποίο είναι στην κάτω πλευρά και πιέζεται από το σώμα ή από το κεφάλι.


-Μπρούμυτα

Σύμφωνα με τους ειδικούς αυτή είναι η χειρότερη στάση ύπνου για την υγεία του ανθρώπου.

Είναι δύσκολο να διατηρηθεί μια ουδέτερη θέση στη σπονδυλική στήλη.

Επιπρόσθετα, ασκείται πίεση στις αρθρώσεις και τους μυς, κάτι που μπορεί να ερεθίσει τα νεύρα και να οδηγήσει σε πόνο, μούδιασμα και μυρμήγκιασμα.

Σε αυτή τη θέση, το κεφάλι βρίσκεται προς τη μία πλευρά για πολλές ώρες κάθε νύχτα, αλλά και συνολικά σε έναν χρόνο. Δεν είναι απαραίτητο ότι το επόμενο πρωί θα αισθάνεστε πιασμένοι, αλλά σταδιακά είναι πιθανό να έχετε πόνους στον αυχένα.

Είναι αναγκαίο επίσης να γνωρίζετε ότι όλοι οι άνθρωποι κινούνται κατά μέσο όρο το λιγότερο 3-4 φορές κάθε ώρα ύπνου, κάτι που σημαίνει ότι το κάνουν τουλάχιστον 20 φορές κάθε βράδυ.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση