iphone app
android app
iphone app android app
Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 2017
super market

Γεν Γρ. Εμπορίου: Δν τίθεται ζήτημα επάρκειας τροφίμων και καυσίμων


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, αναφορικά με τη λειτουργία της αγοράς κατά τη σημερινή ημέρα ενημερώνει ότι:

Σήμερα πραγματοποιήθηκαν από τη Γενική Γραμματεία και την Περιφέρεια Αττικής εκτεταμένες τιμοληψίες σε πρατήρια καυσίμων,  σούπερ μάρκετ και λαϊκές αγορές, σε ολόκληρη την Περιφέρεια Αττικής.

Στην υπόλοιπη Ελλάδα, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών, πραγματοποιήθηκαν σήμερα αυξημένοι έλεγχοι και τιμοληψίες, και μέχρι στιγμής υπάρχει εικόνα για τις περιοχές:

Δήμος Θεσσαλονίκης, Κεντρική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, Αιτωλοακαρνανία, Φωκίδα, Λήμνος, Ιωάννινα, Γρεβενά, Χανιά, Σαντορίνη.

Ως αποτέλεσμα των ελέγχων, δεν παρατηρούνται στην αγορά ανατιμήσεις ή υπερτιμολογήσεις σε καύσιμα και τρόφιμα,  και διαπιστώνεται επάρκεια προϊόντων.

Εξάλλου, ο Γενικός Γραμματέας κος Παπαδεράκης επικοινώνησε με τους φορείς και τις επιχειρήσεις των κλάδων τροφίμων και καυσίμων, και έλαβε από όλους τις διαβεβαιώσεις ότι δεν τίθεται ζήτημα επάρκειας, και οι τιμές κυμαίνονται σε φυσιολογικά επίπεδα. Για το θέμα του εφοδιασμού, τα μεμονωμένα και μικρής έκτασης προβλήματα που παρατηρήθηκαν οφείλονται στα δίκτυα διανομής και θα εξομαλυνθούν.

Επιπλέον, ο Οργανισμός Κεντρικής Αγοράς και Αλιείας και η Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης λειτουργούν κανονικά, χωρίς προβλήματα εφοδιασμού, ενώ οι τιμές στα οπωροκηπευτικά παρουσιάζουν ελαφριά πτώση, όπως διαπιστώθηκε και από τιμοληψίες στις λαϊκές αγορές.

Γενικά, παρατηρείται ομαλοποίηση της ζήτησης σε καύσιμα και τρόφιμα, μετά και την αυξημένη ζήτηση των προηγούμενων ημερών, με τάση επαναφοράς σε φυσιολογικά επίπεδα ζήτησης.

Οι τιμοληψίες θα συνεχιστούν και θα ενταθούν σε όλη την Επικράτεια. Στην κατεύθυνση αυτή, ο Γενικός Γραμματέας επικοινώνησε με όλους τους/τις Περιφερειάρχες και ζήτησε τη συμβολή τους στη διεύρυνση της δράσης των εποπτικών υπηρεσιών των Περιφερειών.

Αναφορικά με τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, με βάση και τις καταγγελίες καταναλωτών:

-          Παρατηρούνται προβλήματα κυρίως σε ιδιόκτητα πρατήρια βενζίνης που δεν διαθέτουν συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών (web-banking) και συνεπώς αναγκάζονται να πραγματοποιούν εφοδιασμό μόνο με μετρητά, όπως αναφέρει  και η σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος.

-          Έχουν καταγγελθεί περιορισμένα προβλήματα σε καταστήματα σούπερ μάρκετ, τα οποία όπως αναφέρουν οι εταιρείες δεν οφείλονται στις ίδιες, αλλά σε προσωρινές τεχνικές αδυναμίες των συστημάτων των τραπεζών.

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή υπενθυμίζει ότι οι συναλλαγές με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες γίνονται μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβαση του καταναλωτή με την Τράπεζα.

Συστήνουμε στις επιχειρήσεις να δέχονται ανεπιφύλακτα πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες και καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίλυση των προβλημάτων επιχειρήσεων που δεν διαθέτουν web-banking.

Επιχειρήσεις που επιθυμούν να καταθέσουν στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους μετρητά προκειμένου να προβούν σε ηλεκτρονικές πληρωμές, μπορούν να απευθυνθούν τηλεφωνικά στο τραπεζικό κατάστημα με το οποίο συνεργάζονται, ή εναλλακτικά στους κεντρικούς τηλεφωνικούς αριθμούς των εμπορικών τραπεζών, για περισσότερες πληροφορίες.

Πολίτες και επιχειρήσεις που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν εμβάσματα προς το εξωτερικό (πχ για κάλυψη εξόδων υγείας, για πραγματοποίηση εισαγωγών, προς φοιτητές), θα πρέπει να απευθύνουν, μέσω της τράπεζας που συνεργάζονται, αίτημα προς την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών. Για περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες μπορούν να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με το κατάστημα που συνεργάζονται  ή με τους κεντρικούς αριθμούς των τραπεζών.

Υπενθυμίζουμε ότι η τηλεφωνική γραμμή 1520 είναι διαθέσιμη για την παροχή πληροφοριών σχετικά με την τραπεζική αργία βραχείας διάρκειας, καθώς και για την υποβολή καταγγελιών. Αντίστοιχη δυνατότητα παρέχεται και μέσω της ιστοσελίδας 520.gov.gr

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή εργάζεται εντατικά ώστε να ομαλοποιηθεί πλήρως η λειτουργία της αγοράς και να εξυπηρετούνται οι πολίτες στις καθημερινές συναλλαγές τους.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση