iphone app
android app
iphone app android app
Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017
ΡΑΝΤΑΡ ΔΥΟ ΑΟΡΑΚΙΑ

Η βλάβη, το ραντάρ και η αλήθεια


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Απάντηση απέστειλε ο Τοπικός Σύλλογος Εργαζομένων Αεροναυτιλίας Ηρακλείου σχετικά με το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της "Νέας Κρήτης" και του neakriti.gr για την άρνηση κάποιων εκ των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας με ειδικότητα ηλεκτρονικού να μεταβούν από το αεροδρόμιο του Ηρακλείου στη θέση Δυο Αοράκια - απόσταση μόλις 1.500 μέτρων - εκεί οπού εδρεύει το ραντάρ του αεροδρομίου, για την επιδιόρθωση βλάβης, επειδή δεν μπορούσε εκείνη τη στιγμή να εξασφαλιστεί οδηγός οχήματος, όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία. Συγκεκριμένα, στην απαντητική επιστολή αναφέρεται...

«Αγαπητέ κύριε διευθυντά, Στο φύλλο της έγκριτης εφημερίδας σας, με αρ. φύλλου 4450 της 19ης/6/2015, στη σελίδα 12, φιλοξενείτε δημοσίευμα-"γνώμη" με τον τίτλο "Αεροδρόμιο Ηρακλείου: Αυτή(-οι) είναι η ντροπή του ελληνικού Δημοσίου" του δημοσιογράφου κ. Χρήστου Κώνστα, το οποίο θεωρούμε ανυπόστατο και προσβλητικό για τους εργαζόμενους, που έχουμε την τιμή να εκπροσωπούμε, και για το λόγο αυτό θα θέλαμε μέσω της απάντησής μας με την παρούσα επιστολή να αποκαταστήσουμε την αλήθεια προς τους αναγνώστες σας, παρακαλώντας σας να τη δημοσιεύσετε στην ίδια θέση στο προσεχές φύλλο σας.

Δεν έχουμε καμιά αμφιβολία ότι ο έγκριτος δημοσιογράφος σας και σχολιαστής έπεσε θύμα παραπληροφόρησης από κάποιους κύκλους, οι οποίοι στο βωμό της προσωπικής φιλοδοξίας τους ή συντεχνιακών αντεγκλήσεων και διεκδικήσεων μεθοδεύουν αφελώς και για να εντυπωσιάσουν ψευδείς ειδήσεις, οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν σύγχυση και ζημιά στον τουρισμό και στη χώρα μας που περνάει δύσκολες μέρες.

Θεωρούμε το δημοσίευμα:

1. Ανυπόστατο, γιατί η βλάβη στην οποία αναφέρεται το ρεπορτάζ ήταν μια βλάβη ρουτίνας και σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να: "Θέσει εκτός προγράμματος αφίξεων-αναχωρήσεων το αεροδρόμιο, αφού κινδύνευε με διακοπή λειτουργίας!", όπως χαρακτηριστικά περιγράφει το ρεπορτάζ.

Δεν υπήρξε ούτε θα μπορούσε να υπάρξει κανένα πρόβλημα στην ασφάλεια των πτήσεων και στη λειτουργία του αερολιμένος. Όλοι οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ και ιδιαίτερα στον τομέα της αεροναυτιλίας φροντίζουν γι' αυτό και το διασφαλίζουν.

2. Προσβλητικό, για τους εργαζόμενους ηλεκτρονικούς, οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως "καπεταναίοι" και "κατάντια του ελληνικού Δημοσίου", επειδή απλώς κάνουν τη δουλειά τους και δεν παρανομούν.

Στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι δε νομιμοποιούνται οι ηλεκτρονικοί υπάλληλοι ή άλλων ειδικοτήτων να οδηγούν υπηρεσιακό όχημα (τη στιγμή που υπάρχουν στη μονάδα οδηγοί ειδικότητας), χωρίς τις σχετικές εγκρίσεις, και δεν είναι ασφαλιστικά καλυμμένοι σε περίπτωση ατυχήματος.

Επίσης δεν είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν το ιδιωτικό τους όχημα σε επικίνδυνες περιοχές που στο παρελθόν έχουν δεχτεί επιθέσεις και έχουν υποστεί ζημιές από περιοίκους. Είναι γνωστές και έχουν απασχολήσει πολλές φορές τον Τύπο και τις Αρχές οι ρευματοκλοπές στη συγκεκριμένη περιοχή του Ραντάρ, η ρίψη μπάζων και σκουπιδιών, οι δολιοφθορές κ.λπ. Υπάρχει πρόβλημα για την ατομική ασφάλεια και τη σωματική ακεραιότητα των εργαζομένων όταν επισκέπτονται την περιοχή αυτή για επιδιόρθωση βλαβών (τα περιστατικά είναι πολλά και γνωστά), και για το λόγο αυτό πρέπει να πηγαίνουν πάντα δύο μαζί ή να συνοδεύονται.

Είναι υποχρέωση της Διοίκησης του Αερολιμένος να διαθέτει οδηγό και να φροντίζει για την ασφάλεια και προστασία των εργαζομένων εν ώρα εργασίας, ή να βρει άλλες εναλλακτικές νόμιμες λύσεις, κάτι που δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει κάνει, παρά το ότι το πρόβλημα επαναλαμβάνεται κάθε φορά και οξύτερο.

Η μετακύλιση των ευθυνών από τους ώμους της Διοίκησης στους εργαζόμενους και η κατασυκοφάντησή τους ως φέροντες "δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία" μπορεί να βολεύει κάποιους, αλλά είναι πράξη ανεύθυνη και δεν μπορούμε να τη δεχτούμε.

Και είναι πραγματικά άδικο όταν σήμερα το πρωτεύον ραντάρ είναι σε λειτουργία χάριν των ενεργειών των ίδιων των εργαζομένων που με αγώνα μέσω του Συλλόγου κατάφεραν να προμηθεύσουν το αεροδρόμιο ένα κρίσιμο ανταλλακτικό για τη λειτουργία του χωρίς να επιβαρύνουν οικονομικά την Υπηρεσία τους και το εγκατέστησαν με επιτυχία, πράγμα που από μόνο του δείχνει ότι κινούνται έξω από κάθε "Δημοσιοϋπαλληλίστικη λογική".

Επομένως, έχουμε να κάνουμε με υπαλλήλους τεχνικούς, που εργάζονται με αυταπάρνηση πολλές φορές πέραν του ωραρίου εργασίας τους, με ελάχιστα μέσα (λόγω των ελλείψεων σε ανταλλακτικά), αλλά με πολλή φαντασία και πείσμα να δίνουν λύσεις εκεί που κανείς δε θα περίμενε, εξοικονομώντας πολλά χρήματα για το Δημόσιο και συμβάλλοντας στην καλή και αποτελεσματική λειτουργία του αεροδρομίου.

Για το Δ.Σ.

Ο πρόεδρος, Εμμ. Μανωλάκης.

Ο γενικός γραμματέας, Νικ. Νταμπακάκης».


Η απάντηση της "Νέας Κρήτης"

Όταν ένα ρεπορτάζ χαρακτηρίζεται ανυπόστατο, τότε σημαίνει ότι το γεγονός δε συνέβη ποτέ και ό,τι αναφέρεται από το δημοσιογράφο προφανώς και θα πρόκειται για αποκύημα της φαντασίας του. Όμως, στη συγκεκριμένη περίπτωση και από την απάντηση προκύπτει ότι η άρνηση των συγκεκριμένων υπαλλήλων να οδηγήσουν για 1.500 μέτρα και να επιδιορθώσουν τη βλάβη είναι αναμφισβήτητο γεγονός. Επομένως, αναρωτιόμαστε προς τι ο χαρακτηρισμός του ρεπορτάζ ως ανυπόστατου, εκτός βέβαια από την εξυπηρέτηση του συνδικαλιστικού καθήκοντος που ως ένα βαθμό την κατανοούμε.

Σε ό,τι αφορά τη βλάβη στο ραντάρ, ούτε αυτή αμφισβητείται απλώς επιχειρείται για ευνόητους λόγους να υποβαθμιστεί. Επίσης, ο Σύλλογος χαρακτηρίζει το ρεπορτάζ προσβλητικό. Σκληρά κριτικό μπορεί. Το προσβλητικό που διακρίνει κανείς στη συγκεκριμένη υπόθεση είναι οι συμπεριφορές σαν αυτές που περιγράφονται στο ίδιο το ρεπορτάζ. Ειδικά σε περιόδους σαν αυτή που διανύουμε είναι τουλάχιστον προσβολή απέναντι στους χιλιάδες εργαζόμενους, τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, να απαιτείς οδηγό για να μεταβείς απόσταση 1,5 χλμ. για να εκτελέσεις την υπηρεσία σου, καλυπτόμενος πίσω από το νόμο, ο οποίος δεν αμφισβητήθηκε ούτε στο ρεπορτάζ, αλλά που όμως δεν αλλάζει την ουσία αυτού που έχει ανάγκη η χώρα περισσότερο από ποτέ. Δηλαδή "να βάλουμε λίγο νερό στο κρασί μας" για να υπερβεί τις διαπιστωμένες αγκυλώσεις του το Δημόσιο του οποίου μέρος είναι και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.

Οι συμπεριφορές μερίδας δημοσίων υπαλλήλων είναι αυτές που τους "συκοφαντούν" και όχι όσοι ασκούν κριτική. Σε κάθε περίπτωση, όπως θα διαπίστωσε οποιοσδήποτε καλόπιστος και χωρίς συνδικαλιστικές παρωπίδες αναγνώστης, το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον επικεντρώθηκε σε συμπεριφορές και όχι σε πρόσωπα. Σε ό,τι αφορά τυχόν ενδοϋπαλληλικές διενέξεις που είναι πρόδηλο ότι υπονοούνται στην απάντηση, αυτές αφορούν τους ίδιους τους εργαζόμενους και τους διοικητικούς προϊσταμένους τους. Τους πολίτες τους αφορά η εύρυθμη λειτουργία του δεύτερου μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας, που αποτελεί και την τουριστική "βιτρίνα" της Κρήτης.

Πάντως, δε θα πρέπει να διαφεύγει στους συνδικαλιστές, κάτι που άλλωστε το γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα, ότι είναι πολυάριθμες οι φορές που μέσα από τα ρεπορτάζ της "Νέας Κρήτης" έχει επικροτηθεί η εργατικότητα και η προσφορά των εργαζομένων του αεροδρομίου Ηρακλείου. Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση σημειώθηκε ένα σοβαρό ατόπημα, το οποίο μάλιστα αδικεί και την προσφορά τους, και αυτό δεν αμφισβητείται όποια ερμηνεία ή εξήγηση και να επιχειρήσει να δώσει κανείς.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση