iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2017
Αεροδρόμιο Χανίων Ι. Δασκαλογιάννης

Άδειο "γιαπί" το αεροδρόμιο Χανίων


Μπορεί στα λόγια, είτε σε δηλώσεις είτε από τα έδρανα της Βουλής, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας-Υποδομών άλλα να λέει, στην πράξη όμως η εμπλοκή με το έργο επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων παίρνει ολοένα και πιο ανησυχητική τροπή...

Οι εργασίες που, σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις του υπουργού Γιώργου Σταθάκη, επρόκειτο να επαναληφθούν από την περασμένη Δευτέρα, δεν ξεκίνησαν... Αντίθετα, η ανάδοχος εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, σύμφωνα με όσα βγαίνουν στο φως, έχει δώσει υποχρεωτική άδεια στους απασχολούμενους εργαζόμενους.

Το εργοτάξιο έχει "στοιχειώσει" τις τελευταίες ημέρες, ενώ ο ανάδοχος δεν προχώρησε - αντίθετα με τα όσα είχε επίσης διαβεβαιώσει ο υπουργός - σε άρση της δήλωσης παύσης εργασιών που είχε υποβάλει πριν από δέκα ημέρες.

Με άλλα λόγια, οι εργασίες παραμένουν "παγωμένες" και η απεμπλοκή δεν πήρε ποτέ σάρκα και οστά. Σενάριο που δυστυχώς είχαμε προφητεύσει και εδώ στο neakriti.gr και τη "Νέα Κρήτη", "ακτινογραφώντας" με ανησυχία τη λιτή, καθησυχαστική ανακοίνωση του υπουργείου.

Μετά τη θύελλα που είχε ξεσπάσει στην είδηση της κατάθεσης δήλωσης παύσης εργασιών από την ΑΚΤΩΡ, το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε επισήμως ότι ήρθε σε συνεννόηση με τον ανάδοχο και έτσι τα έργα θα αρχίσουν ξανά τη Δευτέρα 8 Ιουνίου. Τη Δευτέρα, δηλαδή, που μας πέρασε. Στη λιτή ανακοίνωση δε δίνονταν, ωστόσο, όπως είχαμε επισημάνει, διευκρινίσεις για το τι μέλλει γενέσθαι με τις οφειλές προς την ΑΚΤΩΡ, γεγονός που προκαλεί έντονο προβληματισμό. Ακόμα και τώρα παραμένει ορατός ο κίνδυνος οριστικής παύσης και καταγγελίας της σύμβασης από τον εργολάβο, καθώς "τρέχει" ένας ακόμα λογαριασμός περίπου 4 εκατομμυρίων ευρώ...

Οι φόβοι τους οποίους εξέφρασε εντόνως και επανειλημμένα και ο τομεάρχης Υποδομών της Ν.Δ. Λευτέρης Αυγενάκης, δυστυχώς, επιβεβαιώθηκαν. Καλοί οι καθησυχασμοί στα λόγια, όμως οι συσσωρευμένες οφειλές ύψους 6 εκατ. ευρώ προς τον ανάδοχο παραμένουν. Και η εταιρεία δε φαίνεται διατεθειμένη να φανεί ελαστική.

Άλλωστε, δεν έχει καμία υποχρέωση, από τη στιγμή που το Δημόσιο τής χρωστά τόσα χρήματα και ο νόμος της δίνει το δικαίωμα να τα διεκδικήσει μέσω συγκεκριμένων διαδικασιών...


Κίνδυνος απένταξης

Η ουσία είναι όμως πως το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο που εκτελείται τη στιγμή αυτή στην Κρήτη και από τα μεγαλύτερα στη χώρα είναι στον... αέρα! Έχει μπλέξει σε Συμπληγάδες από τις όποιες θα πρέπει να απεμπλακεί το γρηγορότερο, διότι υπάρχει ένας σοβαρός κίνδυνος: Το αεροδρόμιο να μας μείνει γιαπί, το έργο να απενταχθεί από το ΕΣΠΑ και να επιστρέψει και η χώρα μας "ένα σκασμό" χρήματα προς την Ε.Ε.!

Αν επιβεβαιωθούν τα πιο δυσοίωνα σενάρια, το ερώτημα είναι: Πώς θα τελειώσει το έργο; Με χρήματα από το άδειο κρατικό ταμείο;

Μπάμπης Σαββίδης

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση