iphone app
android app
iphone app android app
Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2017
ERASMUS 6ο Γυμνάσιο

6ο Γυμνάσιο: Εκπαιδευτική επίσκεψη σε Τουρκία και Ιταλία


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Με πλήθος δράσεων κλείνει η σχολική χρονιά για τους μαθητές του ευρωπαϊκού προγράμματος UNESCO Heritage Erasmus+2014-2016 στο οποίο συμμετέχει το 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.

Μετά τις εκπαιδευτικές επισκέψεις στην Οστράβα της Τσεχίας τον περασμένο Νοέμβριο και στην Μπιστρίτα της Ρουμανίας το Φεβρουάριο, το πρόγραμμα κινητικότητας στο πλαίσιο του προγράμματος UNESCO Heritage Erasmus+ ολοκληρώθηκε για τη φετινή σχολική χρονιά με την πραγματοποίηση δύο ακόμα συμμετοχών σε διεθνικές δραστηριότητες μάθησης, στην Κωνσταντινούπολη και στην Ιταλία τον Απρίλιο και το Μάιο αντίστοιχα.

Συγκεκριμένα, από τις 26 Απριλίου έως τις 2 Μαΐου μια ομάδα 4 μαθητών του 6ου Γυμνασίου Ηρακλείου με συνοδούς τις καθηγήτριες κ. Μαρία Φίλη, συντονίστρια του Προγράμματος και την κ. Εύη Μαρκοδημητράκη, συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στην Κωνσταντινούπολη.

Το πρόγραμμα περιελάμβανε συναντήσεις στο σχολείο "Hasan Sadoglu vocational and Technical Anatolian High School" στην πόλη Μάλτεπε και επισκέψεις σε μνημεία της Κωνσταντινούπολης. Συμμετείχαν μαθητές και καθηγητές από πέντε ευρωπαϊκές χώρες (Ρουμανία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Τσεχία και Κροατία).

Οι συναντήσεις των αποστολών όλων των εταίρων πραγματοποιήθηκαν στο "Hasan Sadoglu", ένα μεγάλο σχολείο με 1.400 περίπου μαθητές.

«Το σχολείο, αν και παλιό, ήταν πολύ καλά διατηρημένο. Οι χώροι του ήταν καθαροί, τακτοποιημένοι και διακοσμημένοι με έργα των μαθητών.

Το καλωσόρισμα στο σχολείο ήταν εγκάρδιο. Οι Τούρκοι καθηγητές αλλά και οι μαθητές ως οικοδεσπότες ήταν αρκετά φιλόξενοι, φιλικοί και ευγενικοί», αναφέρουν τα μέλη της ελληνικής αποστολής.

Πραγματοποιήθηκε εργαστήριο με θέμα "Δημιουργία διαδραστικού χάρτη zeemap με σχέδια μαθητών" με εισήγηση της Τουρκίας. Στη συνέχεια οι μαθητές όλων των χωρών παρουσίασαν 8 μνημεία που περιλαμβάνονταν στα σχέδια μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς και πρόκειται να ενσωματωθούν στο διαδραστικό χάρτη, zeemap, που έχει αναλάβει να φτιάξει η Τουρκία.

Τα σχέδια αυτά των μαθητών συμμετείχαν στο 2ο διαγωνισμό διαδικτυακής ψηφοφορίας στο πλαίσιο του προγράμματος και η ελληνική ομάδα συγκέντρωσε και τα 3 βραβεία καταλαμβάνοντας την 1η, 2η και 3η θέση.

Η επόμενη δραστηριότητα στο σχολείο ήταν αφιερωμένη στην παραδοσιακή τέχνη της ζωγραφικής στο νερό, paper marbling (άυλη πολιτιστική κληρονομιά της Τουρκίας, πρόσφατα ενταγμένη στην Πολιτιστική Κληρονομιά της Unesco). Στο εργαστήριο αυτό μικροί και μεγάλοι ξεδίπλωσαν το ταλέντο τους, δημιουργώντας ο καθένας το δικό του σχέδιο υπό την καθοδήγηση και την επίβλεψη της κυρίας Leyla Cankes, ειδικής σε αυτή την τέχνη.

Οι μαθητές έπαιξαν «escape», ένα δημοφιλές παιχνίδι που καλλιεργεί τη συλλογικότητα, τη συνεργασία, την παραγωγική συλλογιστική, την κριτική σκέψη και τη λήψη αποφάσεων. Ήταν ένα διασκεδαστικό και συνάμα εκπαιδευτικό παιχνίδι καθώς οι περισσότεροι γρίφοι ήταν δομημένοι γύρω από τη πολιτιστική κληρονομιά της Τουρκίας. Η ελληνική ομάδα μαθητών βγήκε δεύτερη.

Παράλληλα, οι καθηγητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, στο πλαίσιο εκπαιδευτικού εργαστηρίου, παρουσίασαν τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών τους, ειδικότερα τη δομή του προγράμματος σπουδών στο μάθημα της Ιστορίας και αντάλλαξαν πληροφορίες σχετικά με τις ομοιότητες και τις διαφορές τους με ιδιαίτερη έμφαση στους γενικούς και ειδικούς στόχους του μαθήματος και τις ικανότητες που προάγει.

Τις εκπαιδευτικές δράσεις συμπλήρωσαν ενδιαφέρουσες ξεναγήσεις και εκδρομές, όπως η κρουαζιέρα στο Βόσπορο, η βόλτα στο Spice Bazar, δηλαδή στην αιγυπτιακή αγορά των μπαχαρικών, στο Καπαλί Ταρσί, δηλαδή στο Μεγάλο Παζάρι, μια από τις μεγαλύτερες στεγασμένες αγορές του κόσμου. Ακολούθησε η επίσκεψη στο τζαμί του Σουλεϊμάν, ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της οθωμανικής αρχιτεκτονικής, που ανήκει στον κατάλογο μνημείων της παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, και η επίσκεψη στο Μίνιατουρκ, εκθεσιακό χώρο με μικρογραφίες μνημείων από όλη την Τουρκία.

Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην Αγια-Σοφιά που αποτελεί μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, στον Ιππόδρομο με τον οβελίσκο του Θεοδοσίου του Α' και τη στήλη των όφεων, στο τζαμί του σουλτάνου Αχμέτ (Μπλε Τζαμί), στο Υδραγωγείο, την τεράστια δεξαμενή που ίδρυσε ο Βυζαντινός αυτοκράτορας Ιουστινιανός, στο ανάκτορο Τοπ-Καπί, επίσης μνημείο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO με τους ανεκτίμητους θησαυρούς, αλλά και με την καταπληκτική θέα προς τον Κεράτιο Κόλπο. Η τελευταία μέρα έκλεισε με ένα φεστιβάλ παραδοσιακού φαγητού και με την παρουσίαση παραδοσιακών χορών στην αυλή του σχολείου που πραγματικά κέρδισε τις εντυπώσεις. Το διαγωνισμό για την ανάδειξη των τριών καλύτερων εδεσμάτων έκριναν καθηγήτριες από την Κροατία και την Ελλάδα. Πραγματικά δύσκολο έργο καθώς οι γονείς των μαθητών του σχολείου είχαν δώσει τον καλύτερό τους εαυτό καλύπτοντας πάγκους πολλών μέτρων με παραδοσιακά σπιτικά φαγητά και γλυκά.


Το ταξίδι στην Ιταλία

Ακολούθως πραγματοποιήθηκε το εκπαιδευτικό ταξίδι στην Ιταλία από 10 έως 16 Μαΐου. Τόπος συνάντησης για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των έξι χωρών που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα (Τουρκία, Ρουμανία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Κροατία και Τσεχία) ήταν το χωριό Castelnovo ne Monti της Βόρειας Ιταλίας.

Στην Τεχνική Επαγγελματική Σχολή Istituto di Istruzione Superiore Castelnovo ne' Monti "Nelson Mandela" πραγματοποιήθηκαν τρία εργαστήρια συνεργατικής μάθησης: Workshop 1: informatic puzzle about Heritage (Ψηφιακό παζλ για την κληρονομιά), Workshop 2: Man and Biosphere in the Reserve of Appennino Reggiano (natural heritage) (Άνθρωπος και βιόσφαιρα στα αποθέματα του Appennino Reggiano- φυσική κληρονομιά) με τους μαθητές να κατασκευάζουν πόστερ και κολλάζ για την πανίδα, τη χλωρίδα, την ενέργεια και το νερό, και Workshop 3: Pictures of heritage, (εικόνες κληρονομιάς), όπου οι μαθητές με τρόπο βιωματικό προσέγγισαν την πολιτιστική κληρονομιά ως συνδετικό κρίκο που ενώνει όλους τους λαούς.

Πραγματοποιήθηκαν οργανωμένες ξεναγήσεις στους χώρους και στα εργαστήρια της Τεχνικής Επαγγελματικής Σχολής του Castelnovo, στην Πάρμα, στη Φλωρεντία (Santa Maria Novella, Ponte Vecchio, Giardini di Boboli), στον υδροηλεκτρικό σταθμό του Ligonchio (Man and the Biosphere Programme (MAB) της UNESCO, στο παλιό Castelnovo Monti και στο Reggio Emilia.

Το 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου εκπροσωπήθηκε επάξια από ομάδα τεσσάρων μαθητριών, ενώ την αποστολή συνόδευσαν οι καθηγήτριες κ. Μαρία Λουλάκη, φυσικός, και κ. Άννα Μυρωνάκη, βιολόγος.

Όπως σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί, «οι δραστηριότητες μάθησης τόσο στην Κωνσταντινούπολη όσο και στην Ιταλία άφησαν άριστες εντυπώσεις στα παιδιά που συμμετείχαν, καθώς τους δόθηκε η ευκαιρία να εμπλακούν σε ένα διαδραστικό, συνεργατικό, πολυπολιτισμικό περιβάλλον εμπειρικής μάθησης με πολλαπλά οφέλη. Ταυτόχρονα, διευρύνθηκε η γνώση για την πολιτισμική κληρονομιά της Unesco και καλλιεργήθηκε ο σεβασμός στην πολιτισμική διαφορετικότητα. Οι μαθητές ενίσχυσαν τις επικοινωνιακές και γλωσσικές δεξιότητές τους αλλά και την αυτοπεποίθησή τους, καθώς ετοίμασαν και παρουσίασαν εργασίες μπροστά σε πολυεθνικό κοινό.

Η ώρα του αποχαιρετισμού και στις δύο περιπτώσεις ήταν πραγματικά δύσκολη και συγκινητική καθώς είχαν ήδη αναπτυχθεί δεσμοί τόσο μεταξύ των μαθητών από τις επτά διαφορετικές χώρες όσο και μεταξύ των μαθητών και των οικογενειών που τους φιλοξενούσαν .

Επιπλέον στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος UNESCO Heritage Erasmus+2014-2016, στις 21 Μαΐου (Παγκόσμια Ημέρα Πολιτιστικής Ποικιλομορφίας για τον Διάλογο και την Ανάπτυξη), έξω από τη Λότζια, μαθητές του 6ου Γυμνασίου, μέλη της ομάδας Erasmus+, παρουσίασαν χορευτικό δρώμενο με στοιχεία αυτοσχεδιασμού (flash mob), στέλνοντας το μήνυμα της αποδοχής της διαφορετικότητας σε κοινωνίες πολυπολιτισμικές. Εξάλλου η προβολή και ανάδειξη της πολυπολιτισμικότητας, της μοναδικότητας της κάθε χώρας, του κάθε πολιτισμού και του κάθε ανθρώπου αποτελεί στόχο του ευρωπαϊκού προγράμματος στο οποίο συμμετέχει το 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.

Τέλος οι μαθητές του 6ου Γυμνασίου Ηρακλείου ανυπομονούν να ανταποδώσουν τη θερμή φιλοξενία στους εταίρους των έξι χωρών τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, όταν θα είναι η σειρά του σχολείου μας να διοργανώσει τις επόμενες διακρατικές δραστηριότητες μάθησης στο πλαίσιο του προγράμματος».

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση