iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2017
ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ

Παραλιακή: Δεν προκύπτουν για τους "10" ενδείξεις ενοχής


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Χωρίς κανέναν περιοριστικό όρο - με τη σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέως - έφυγαν χθες όλα τα πρόσωπα τα οποία φέρονται να εμπλέκονται στην πολύκροτη υπόθεση της νέας παραλιακής λεωφόρου του Ηρακλείου προς τη Νέα Αλικαρνασσό, από το γραφείο της ανακρίτριας.

Ένα-ένα τα στελέχη προηγούμενων διοικήσεων του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, κρατικοί λειτουργοί, αλλά και εργολάβοι, έφευγαν από το Δικαστικό Μέγαρο χωρίς να τους έχει επιβληθεί ο οποιοσδήποτε περιοριστικός όρος κι αφού νωρίτερα είχαν ολοκληρώσει τις καταθέσεις τους.

Πρόκειται για τους εξής 10: τα πρώην στελέχη του ΟΛΗ, Καπετανάκη, Βιδάκη, Μηλάκη, Αντωνακάκη, τον πρώην δήμαρχο Νέας Αλικαρνασσού Πατεράκη, τους πρώην προϊσταμένους της διαχειριστικής Αρχής του ΠΕΠ Κρήτης, Κολυβάκη και Μπρεδάκη, δύο εργολάβους, καθώς και πρώην τεχνικό διευθυντή του ΟΛΗ, στον οποίο επιβλήθηκε χρηματική εγγύηση ύψους 1.500 ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση βαρύνονται - κατά περίπτωση - για «απάτη κατ' εξακολούθηση από κοινού, από την οποία το όφελος που πέτυχαν οι δράστες ή άλλοι, με αντίστοιχη προξενηθείσα ή οπωσδήποτε απειληθείσα ζημία του Δημοσίου υπερβαίνει το ποσό των 150.000 ευρώ (με την επιβαρυντική περίπτωση της ιδιαίτερα μεγάλης ελάττωσης δημόσιας περιουσίας κατά το νόμο 1608/50)», καθώς και για απιστία υπαλλήλου.


«Δεν προκύπτουν ενδείξεις ενοχής για κανέναν»

Στο μεταξύ, με δηλώσεις που παραχώρησε στη "Νέα Κρήτη" ο δικηγόρος των κ.κ. Καπετανάκη και Αντωνακάκη, Γιώργος Κοκοσάλης, ανέφερε ότι η μη επιβολή οποιουδήποτε περιοριστικού όρου στους κατηγορούμενους που απολογήθηκαν χθες φανερώνει ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις ενοχής τους.

«Πρόκειται για ένα έργο (σ.σ. η παραλιακή λεωφόρος Ηρακλείου-Νέας Αλικαρνασσού), το οποίο ολοκληρώθηκε και δόθηκε σε δημόσια χρήση και το οποίο είχε λάβει τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις, οι οποίες παρήγαγαν κανονικά όλα τα νόμιμα αποτελέσματά τους, μέχρι και τον Οκτώβριο του 2011, οπότε το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφάσισε διαφορετικά. Μέχρι εκείνο το χρονικό σημείο, όλες οι αδειοδοτήσεις ήταν εντελώς νόμιμες», υπογράμμισε ο κ. Κοκοσάλης και πρόσθεσε:

«Αλίμονο αν κάθε απόφαση Διοικητικού Δικαστηρίου η οποία ακυρώνει περιβαλλοντικούς όρους ή επιμέρους αποφάσεις που αφορούν σε δημόσια έργα οδηγούν αυτόματα σε καταδίκες για ειδεχθέστατα ποινικά αδικήματα».

Κλείνοντας, ο δικηγόρος των δύο πρώην στελεχών του ΟΛΗ δήλωσε με νόημα: «Κατά τη γνώμη μου, το ότι δεν επιβλήθηκαν περιοριστικοί όροι καταδεικνύει την ανυπαρξία ενδείξεων ενοχής σε βάρος των κατηγορουμένων».

Στο μεταξύ, σήμερα το πρωί αναμένεται να περάσουν το κατώφλι του ανακριτικού γραφείου οι δύο εναπομείναντες κατηγορούμενοι: ο πρώην περιφερειάρχης Κρήτης Σεραφείμ Τσόκας και ο πρώην δήμαρχος του καποδιστριακού Δήμου της Νέας Αλικαρνασσού Βαγγέλης Σισαμάκης.


Το χρονικό της υπόθεσης και οι προσφυγές

Η υπόθεση της κατασκευής της παραλιακής λεωφόρου έχει απασχολήσει πολλάκις τις δικαστικές και διοικητικές Αρχές, ωστόσο σίγουρα δεν αναμένονταν τόσο σοβαρές κατηγορίες - κακουργηματικού χαρακτήρα - έτσι όπως προσδιορίζονται βάσει των χρηματικών ποσών με τα οποία φέρονται να έχουν ζημιωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ελληνικό Δημόσιο.

Η υλοποίηση του έργου της νέας παραλιακής του Ηρακλείου με επέκτασή της προς τα ανατολικά και με προϋπολογισμό ύψους 2.419.454 ευρώ άρχιζε να σχεδιάζεται και να παίρνει το δρόμο προς ένταξη, για να χρηματοδοτηθεί από κοινοτικούς πόρους, στα μέσα της δεκαετίας του 2000. Τότε ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου ως φορέας υλοποίησης, σε συνεργασία και με την Περιφέρεια Κρήτης και έπειτα από παρότρυνση του Δήμου Νέας Αλικαρνασσού, ανέθεσαν στον ΟΑΝΑΚ την εκπόνηση μελέτης για το έργο.

Ο Οργανισμός Ανάπτυξης Ανατολικής Κρήτης ολοκλήρωσε το μελετητικό φάκελο του έργου, ενώ σε ό,τι αφορά το σκέλος της μελέτης για τους περιβαλλοντικούς όρους έκανε χρήση της ήδη εκπονημένης μελέτης που αφορούσε στα ολυμπιακά έργα των κόμβων κατά μήκος της παραλιακής λεωφόρου του Ηρακλείου έως και το Παγκρήτιο Στάδιο. Ο φάκελος του έργου εγκρίθηκε από την εποπτεύουσα Αρχή, που ήταν η Περιφέρεια Κρήτης, από τον τότε γενικό γραμματέα, ενώ το "πράσινο φως" για τη χρηματοδότηση του έργου άναψε μετά την έγκριση η προϊσταμένη της διαχειριστικής Αρχής του ΠΕΠ. Μάλιστα το ίδιο έργο εγκρίθηκε ως καθ' όλα νόμιμο και από το Ελεγκτικό Συνέδριο, χωρίς την έγκριση του οποίου δε θα μπορούσε να υπογραφεί η σύμβαση εκτέλεσής του.

Στη συνέχεια ιδιώτης προσέφυγε στα διοικητικά όργανα καταγγέλλοντας ότι το έργο δε διαθέτει αποκλειστικά δική του Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και ως εκ τούτου παράνομα υλοποιείται με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι εμπλεκόμενοι φορείς είχαν τότε υποστηρίξει πως κάτι τέτοιο δεν υφίσταται, αφού ο ΟΑΝΑΚ είχε συμπεριλάβει τη ΜΠΕ των ολυμπιακών έργων, η οποία, όπως εξηγούσαν, κάλυπτε και το επίμαχο έργο της νέας παραλιακής προς την Αλικαρνασσό, ενώ παρέπεμπαν και στην έγκριση του φάκελου του έργου από το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο ήλεγξε ως νόμιμη τη σύμβασή του εξετάζοντας όλο το φάκελο της δημοπράτησης.

Τον Απρίλιο του 2011 και ενώ έχει μεσολαβήσει η κυβερνητική αλλαγή ο νέος γενικός γραμματέας της Περιφέρειας Κρήτης, που πλέον έχει μετονομαστεί σε Αποκεντρωμένη Διοίκηση, Θανάσης Καρούντζος, αποδέχεται τις αιτιάσεις του ιδιώτη και παίρνει απόφαση για απένταξη του έργου από το ΠΕΠ, αν και το έργο είχε ήδη χρηματοδοτηθεί από κοινοτικά κονδύλια του ΕΣΠΑ. Όμως η τότε διοικητική απόφαση απένταξης άφησε "ανοιχτούς" λογαριασμούς για το έργο, με αποτέλεσμα να φτάσει πλέον στα χέρια της δικαιοσύνης, αφού οι κοινοτικοί θεωρούν ότι κακώς χρηματοδότησαν το έργο και ως εκ τούτου πρέπει να επιστραφούν τα χρήματα, ενώ και το Ελληνικό Δημόσιο εμφανίζεται - σύμφωνα με το κατηγορητήριο - να έχει ζημιωθεί, αφού η επιστροφή του κονδυλίου στις Βρυξέλλες θα σημάνει και την άντληση αντίστοιχου ποσού από καθαρά εθνικούς πόρους.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση