iphone app
android app
iphone app android app
Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2017
Μανώλης Συντυχάκης

Ανοιχτή επιστολή Μ. Συντυχάκη για το αεροδρόμιο Χανίων


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Για «υπεκφυγή» κατηγορεί την κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό κ. Σταθάκη σε επιστολή του ο βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης, καθώς, όπως λέει, εν μέσω τουριστικής περιόδου και με τόσο σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το αεροδρόμιο Χανίων, με ευθύνη του υπουργού της αναβλήθηκε η συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης που είχε καταθέσει ο ίδιος ο βουλευτής στη Βουλή για το θέμα της ομαλής λειτουργίας του αεροδρομίου.

«Η στρατηγική των ιδιωτικοποιήσεων της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι η ίδια με εκείνη της προηγούμενης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ», τονίζει ο κ. Συντυχάκης στην επιστολή του και υπογραμμίζει ότι μόνη λύση για τους Χανιώτες πλέον είναι να πάρουν την υπόθεση της αποτροπής της ιδιωτικοποίησης, κάθε μορφής, στα χέρια τους, συντασσόμενοι με το ΚΚΕ.

Το κείμενο της επιστολής του Μανώλη Συντυχάκη, βουλευτή Ηρακλείου του ΚΚΕ, για το αεροδρόμιο Χανίων έχει ως εξής:

«Άλλος ένας υπουργός φρόντισε να αναβάλει στις 25/5/2015 την προγραμματισμένη συζήτηση επίκαιρων ερωτήσεων βουλευτών προς τους υπουργούς. Έτσι, αναβλήθηκε και η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Συντυχάκη Μανώλη, με θέμα "Τα προβλήματα του αεροδρομίου Χανίων".

Η ταχτική των επαναλαμβανόμενων αναβολών από την κυβέρνηση μόνο ως υπεκφυγή μπορεί να εκληφθεί. Δεν πείθουν κανένα οι επίσης επαναλαμβανόμενες δικαιολογίες, περί "ανειλημμένων υποχρεώσεων του υπουργού" ή "ο υπουργός έχει κώλυμα" ή "ο υπουργός είναι άρρωστος".

Κάθε αναβολή μεταθέτει τη συζήτηση για την αμέσως επόμενη εβδομάδα την ίδια ημέρα, με βάση τα νέα ήθη που έχει επιβάλει η πρόεδρος της Βουλής. Η αναβολή της συγκεκριμένης επίκαιρης ερώτησης του ΚΚΕ σημαίνει ότι μετατίθεται για τη μεθεπόμενη Δευτέρα 8/6/2015, δηλαδή 15 μέρες μετά, αφού την ερχόμενη Δευτέρα είναι του Αγίου Πνεύματος.

Ωστόσο, τα προβλήματα του αεροδρομίου Χανίων και πολλών άλλων ανά την επικράτεια είναι εκρηκτικά, βάζουν σε κίνδυνο τη λειτουργία τους, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που η τουριστική κίνηση είναι στην εξέλιξή της και χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.

Να υπενθυμίσω ότι είχε προηγηθεί ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ από 8/4/2015 για το ίδιο θέμα, και αφορούσε την υποχρηματοδότηση του αεροδρομίου, τις προσλήψεις προσωπικού και την επικείμενη ιδιωτικοποίησή του.

Η απάντηση, όπως όλοι θα ανέμεναν, έπρεπε να δοθεί από τον καθ' ύλην αρμόδιο υπουργό κ. Σταθάκη, ο οποίος μεταξύ άλλων τυγχάνει να κατάγεται από τα Χανιά, γνωρίζει το θέμα, είχε δεσμευτεί προεκλογικά ότι θα ακυρώσει την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου "Ι. Δασκαλογιάννης", και μετεκλογικά πολλάκις είχε δεσμευτεί ότι θα το χρηματοδοτήσει επαρκώς. Ο υπουργός απέφυγε επιμελώς να πάρει ο ίδιος θέση, παραπέμποντας το καθήκον της κοινοποίησης της απάντησης στον αναπληρωτή υπουργό κ. Σπίρτζη. Οι απαντήσεις τελικά δόθηκαν από τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και ήταν "άλλα λόγια να αγαπιόμαστε". Γι' αυτό και το ΚΚΕ επανέφερε το θέμα με τη μορφή επίκαιρης ερώτησης, προκειμένου να απαντήσει ο ίδιος ο κ. Σταθάκης.

Η κυβερνητική προσήλωση στις δεσμευτικές αποφάσεις της 20ής Φλεβάρη, ότι "δεν θα προβεί σε καμία μονομερή ενέργεια" προς τους πιστωτές, δηλαδή δε θα δώσει στο λαό δεκάρα τσακιστή, αλλά "εγκαίρως και στο ακέραιο" θα εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της απέναντί τους, καθώς και η δέσμευσή της για ιδιωτικοποίηση "πάση θυσία" των 14 αεροδρομίων της χώρας, κάνουν τον κ. Σταθάκη να κρύβεται.

Ως προς την ουσία των απαντήσεων:

1. Για τις οφειλόμενες πιστώσεις των αεροδρομίων από τον κρατικό Π/Υ, ο διοικητής της ΥΠΑ (κ. Κούκης) απαντά ότι "αυτές καταβάλλονται σταθερά και συστηματικά, εξασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου". Επίσης, ότι "για το τρέχον οικονομικό έτος έχει πιστωθεί το αεροδρόμιο Χανίων με 500.000 ευρώ". Είναι μέγα ψέμα! Τα 500.000 ευρώ αφορούσαν εκκρεμότητες του 2014 (προμηθευτές, κ.λπ.) και μόνο 20.000 ευρώ (!!) αφορούν το 2015, με βάση τα έγγραφα του αερολιμενάρχη. Το αεροδρόμιο δεν έχει ούτε χαρτί τουαλέτας. Έτσι εξασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία του αερολιμένα;

2. Για τις ελλείψεις προσωπικού, η απάντηση και πάλι από το διοικητή της ΥΠΑ, που ούτε λίγο ούτε πολύ, αφού κάνει μια περιοδολόγηση των μέχρι σήμερα μνημονίων και εφαρμοστικών νόμων των προηγούμενων κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. που απαγορεύουν τις προσλήψεις, καταλήγει - εμμέσως πλην σαφώς - ότι δεν μπορεί η κυβέρνηση να τους αθετήσει. Εξ ου και η δέσμευση της 20ής Φλεβάρη ότι δε θα προβεί η κυβέρνηση σε καμία μονομερή ενέργεια.

3. Για την επικείμενη ιδιωτικοποίηση των 14 αεροδρομίων της χώρας, μεταξύ αυτών και των Χανίων, δηλώνει αναρμόδιο το υπουργείο και "πετάει" το μπαλάκι στο ΤΑΙΠΕΔ, λες και αυτό ενεργεί από μόνο του, χωρίς τις εντολές της κυβέρνησης και του συναρμόδιου υπουργού κ. Σταθάκη.

Συμπέρασμα:

Η στρατηγική των ιδιωτικοποιήσεων της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι η ίδια με εκείνη της προηγούμενης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ - ανεξάρτητα από τη συνταγή της "επαναδιαπραγμάτευσης" και την αναθεώρηση των όρων διαγωνισμού - είναι ακριβώς η ίδια. Όλα στο μεγάλο κεφάλαιο για την εξασφάλιση της κερδοφορίας του και ο λαός στη φτώχεια, την ανεργία και την ανασφάλεια. Ίδια και η ταχτική τους. Μέσα απ' την εικόνα της απαξίωσης και της εγκατάλειψης προετοιμάζεται η κοινή γνώμη ώστε να δικαιολογηθεί η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων στη συνέχεια.

Όλα αυτά, η συμπεριφορά του υπουργού και της κυβέρνησης, δείχνουν ότι η τελευταία είναι διατεθειμένη να καταλήξει πάση θυσία στη νέα συμφωνία, με νέα αντιλαϊκά μέτρα επώδυνα για το λαό.

Η μόνη λύση για το λαό, τους Χανιώτες, είναι να σπάσουν το κέλυφος της αναμονής και της πίστωσης χρόνου και να πάρουν την υπόθεση της αποτροπής της ιδιωτικοποίησης, κάθε μορφής, στα χέρια τους. Κι ακόμη πιο πέρα, να συνταχθούν με το ΚΚΕ και να παλέψουν για την ανάκτηση των μέχρι σήμερα απωλειών, την αποδέσμευση από την ΕΕ, τη μη αναγνώριση του χρέους και την κοινωνικοποίηση των μέσω παραγωγής.

Όσο οι αερομεταφορές αποτελούν εμπόρευμα, όσο αξιοποιούνται και σχεδιάζονται με γνώμονα την κερδοφορία των ομίλων, τα λαϊκά στρώματα θα βιώνουν συνεχείς αρνητικές συνέπειες.

Μόνο ο ίδιος λαός με τη δική του εξουσία μπορεί να επιβάλει τον κεντρικό σχεδιασμό στην οικονομία, όπου και οι αερομεταφορές θα είναι λαϊκή περιουσία».

25/5/2015

Το Γραφείο Τύπου

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση