iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2017
ΠΑΙΔΙ - ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ

Ο Σύλλογος "Αγιος Χριστόφορος" για τα τροχαία δυστυχήματα


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Τροχαίων Δυστυχημάτων "Άγιος Χριστόφορος", με αναφορά του προς τον υπουργό Δικαιοσύνης - Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Νίκο Παρασκευόπουλο, τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπιρτζή και τον πρόεδρο Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής για την οδική ασφάλεια της Βουλής των Ελλήνων κ. Νικόλαο Μανιό, ζητά όπως εξετάσουν τα τροχαία (δυστυχήματα-ατυχήματα) από μηδενική βάση με την αλλαγή νομοθεσίας ώστε οι αποκλειστικά υπεύθυνοι ενός τροχαίο εγκλήματος να εκτίουν ποινή.

Ολόκληρη η επιστολή:

«Αγαπητέ κύριε υπουργέ, καταρχάς σας παρακαλούμε να μας επιτρέψετε όπως, σας ευχηθούμε καλή δύναμη και επιτυχία στα νέα σας καθήκοντα. Κύριε υπουργέ, ο νομός Χανίων, η Κρήτη και η χώρα μας γενικότερα έχουν θρηνήσει μέχρι τώρα αρκετά θύματα στο βωμό της ασφάλτου και κρατούν σταθερά την πρωτιά στα τροχαία.

Η χώρα μας σύμφωνα με επίσημα στοιχεία είναι η χώρα με τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα, έχοντας την πρωτιά των 12,2 θανάτων ανά 100.000 κατοίκους σε αντίθεση με την Σουηδία όπου εκεί καταγράφονται 3 τροχαίοι θάνατοι ανά 100.000

Οι τροχαίοι θάνατοι και οι αναπηρίες έχουν σαν αποτέλεσμα τις τεράστιες και πρωτόγνωρες για την κάθε οικογένεια κοινωνικές, οικονομικές επιπτώσεις οι οποίες επιτείνουν την ανάγκη καταλυτικής και άμεσα αποτελεσματικής Κρατικής βοήθειας και  παρέμβασης.

Η ανισορροπία που προκαλείται από τα τροχαία δυστυχήματα όχι μόνο σε διαπροσωπικό αλλά και οικονομικό επίπεδο μέσα στην οικογένεια καθώς και στα άτομα με αναπηρία, επιβαρύνουν το ίδιο το Κράτος και διαλύουν κυριολεκτικά τις οικογένειες των θυμάτων και των ατόμων με αναπηρία.

Οι οικογένειες των τροχαίων θυμάτων καλούνται ξαφνικά να αντιμετωπίσουν εντελώς μόνοι τους ένα απίστευτό κυκεώνας γραφειοκρατίας και παγερής κρατικής αντιμετώπισης στον αγώνα των για την απόδοση ευθυνών στους υπαιτίους και για τη δικαίωση της μνήμης των ανθρώπων τους.

Οικογένειες, συγγενείς και φίλοι των τροχαίων θυμάτων συσσωρεύονται και συγκροτούν  σιγά-σιγά, μαζί με τον ανθρώπινο περίγυρο τους, μία αφανή και άφωνη στρατιά. Είναι η μόνη μη οργανωμένη κοινωνική ομάδα που σε διαφορετική περίπτωση με την τεράστια πίεση που θα ασκούσε, θα μπορούσε κάλλιστα να απαιτούσε και να συνεισφέρει στη μεταβολή του απαράδεκτου καθεστώτος και στον περιορισμό αυτών παραλόγων ανθρωποθυσιών στο βωμό της ασφάλτου.

Ο τροχαίος θάνατος-αναπηρία και η οδική ασφάλεια γενικότερα θεωρείται δυστυχώς κάτι το μηχανικό και τεχνικό, αποτελεί δευτερεύον θέμα, που δεν παράγει αποκλειστικότητες και το περνάνε όλοι στα ψιλά γράμματα.

Ο αριθμός των θυμάτων είναι πλέον μια δημοσιογραφική μονάδα μέτρησης είναι ένας απόλυτος αριθμός για στατιστικά και μόνο στοιχεία, δεν έχει ψυχή, δεν έχει σώμα και δεν έχει πλέον καμία επίδραση στο αναγνώστη.

Η έλλειψη ενημέρωσης για τα δικαιώματα και υποχρεώσεις των οικογενειών των τροχαίων θυμάτων και των τροχαίων αναπήρων - τραυματιών και η ανύπαρκτη υποστήριξή των από Κρατικούς Φορείς και Υπηρεσίες, μας οδήγησε στην επιτακτική ανάγκη να δημιουργήσουμε τον Σύλλογό μας, προκειμένου να είμαστε δίπλα στις οικογένειες και να συνδράμουμε εθελοντικά με όλες τις δυνάμεις μας στον δύσκολο αγώνα τους, για την δικαίωση των τροχαίων θυμάτων. Στην προσπάθειά μας αυτή και με την βοήθεια ειδικών επιστημόνων που είναι μέλη του Συλλόγου μας, συντάξαμε με δικά μας και μόνο έξοδα τον "οδηγό αντιμετώπισης των τροχαίων", με σκοπό η κάθε οικογένεια θύματος τροχαίου που συχνά ως γνωστό μένουν μόνοι με τον πόνο τους να είναι σε θέση να πληροφορείται για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που έχει καθώς και για την διαδικασία διενέργειας και παρακολούθησης της σχετικής Δικογραφίας.

Τον ως άνω οδηγό έχουν θέσει μέχρι τώρα υπό την αιγίδα  τους: Η Ιερά Αρχιεπισκοπή Κρήτης, Η Ιερά Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου, Η Ιερά Μητρόπολη Κυδωνίας και Αποκορώνου, Η Περιφέρεια Κρήτης, Η Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, Οι Δήμοι Χανίων, Πλατανιά, Κισάμου, Καντάνου, Σφακίων, και Αποκορώνου.

Ο οδηγός αυτός θα διατίθεται ΔΩΡΕΑΝ σε κάθε ενδιαφερόμενο, από τις ενορίες των Ιερών Μητροπόλεων από τους Δήμους, τις Περιφέρειες και Περιφερειακές Ενότητες.

Επιπρόσθετα σας γνωρίζουμε ότι για την αντιμετώπιση της τραγικής κατάστασης των τροχαίων και ειδικότερα για την μείωση των τροχαίων θανάτων-αναπηριών και την αλλαγή της οδικής μας συμπεριφοράς ο Σύλλογός μας:

Ο Σύλλογός μας Κατέθεσε  κατόπιν σχετικής ενώπιον της ειδικής μόνιμης επιτροπής της Βουλής των Ελλήνων υπόμνημα με  προτάσεις κατά Υπουργείο όπως περιγράφονται αναλυτικά στο  συνημμένο Παράρτημα, την πρόοδο και την εν γένει τύχη του οποίου δεν έχουμε μέχρι τώρα την τύχη να γνωρίζουμε.

Κύριε Υπουργέ,

διανύοντας ως γνωστόν την προκηρυχθείσα από τον Ο.Η.Ε. δεκαετία δράσεων 2012-2020 για την οδική ασφάλεια και προκειμένου επιτέλους να πετύχουμε στη χώρα μας μείωση των τροχαίων θανάτων και αναπηριών, σας παρακαλούμε όπως, μας επιτρέψετε να σας υποβάλλουμε την πρότασή μας για την επιτακτική, και επιβεβλημένη πλέον ανάγκη αλλαγής του υφισταμένου νομικού πλαισίου ώστε επιτέλους οι τροχαίοι θάνατοι να εξετάζονται και αντιμετωπίζονται ως εγκλήματα και με την έννοια αυτή να διερευνάται η περίπτωση αμέλειας ή ενδεχόμενου δόλου.

Δεν είναι δυνατόν όλοι οι τροχαίοι θάνατοι ανεξαρτήτως  της παραβατικότητας των δραστών και της αποκλειστικής ευθύνης των να χαρακτηρίζονται όλοι ως εξ' αμελείας.

Δεν είναι δυνατόν  υπαίτιος πολύνεκρου τροχαίου δυστυχήματος  (Εγνατίας οδού), οδηγός νταλίκας, να κυκλοφορεί ελεύθερος  και να οδηγεί κανονικά ως να μην συνέβη ποτέ τίποτα πληρώνοντας ένα μικρό χρηματικό ποσό. Σε αντίθεση με τα παραπάνω σε πολίτη που κακοποίησε δύο χήνες (Ηράκλειο Κρήτης) να επιβάλλεται πρόστιμο 60.000 ευρώ και να ασκείται ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος.

Ο Άρειος Πάγος με σχετικές εγκυκλίους του αντιμετώπισε αποτελεσματικά και ριζικά το σοβαρό πρόβλημα κακοποίησης - βασανισμού και θανάτωσης ζώων. Έτσι προφανώς μας έγινε γνωστό ότι η κακομεταχείριση - κακή διαβίωση και διατροφή και η θανάτωση των ζώων εντάσσεται πλέον στα εγκλήματα κακουργηματικού τύπου και για την πάταξη των δραστών προβλέπονται αυστηρές ποινές και πολύ υψηλά έως αβάστακτα χρηματικά πρόστιμα.

Το Σύνταγμα της Ελλάδος στο άρθρο 1.1 αναφέρει ότι ο σεβασμός και η προστασία της αξίας τους ανθρώπου είναι πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας. Το άρθρο 9 του Διεθνούς Συμφώνου Ν. Υόρκης Ν. 2462/1977 αναφέρει για το δικαίωμα στην ασφάλεια του προσώπου του.

Σχετικό Σύνταγμα και Διεθνές Σύμφωνο που να διασφαλίζει την αξία και προστασία των ζώων δεν γνωρίζουμε να υπάρχει, κατά συνέπεια ευχόμαστε όπως η πολιτεία αντιμετωπίσει πλέον το τροχαίο έγκλημα (θάνατο - αναπηρία) με την ιδία τουλάχιστον αυστηρότητα που αντιμετωπίζονται οι διαπράττοντες εγκλήματα εις βάρος των ζώων.

Επιτρέψτε μας, να σας υπενθυμίσουμε ότι στην Σουηδία, τη χώρα με τα λιγότερα τροχαία, εάν συλληφθεί οδηγός ποδηλάτου να έχει κάνει χρήση αλκοόλ, τότε η Αστυνομία προβαίνει αμέσως στην αφαίρεση της άδειας οδήγησης του αυτοκινήτου και τον παραπέμπει μετά από χρόνο που καθορίζει στην εκ νέου συμμετοχή του σε εξετάσεις για την απόκτηση νέας άδειας οδήγησης.

Σε αντίθεση με τα παραπάνω στη χώρα μας, οδηγός που έχει κάνει χρήση ναρκωτικών και λοιπών ουσιών, του καταλογίζουμε εάν συλληφθεί να οδηγεί παραβατική πράξη πταισματικού χαρακτήρα, και ως εκ τούτου έχει  το δικαίωμα να συνεχίζει ανεμπόδιστα να οδηγεί. Για όλα αυτά που συμβαίνουν στη χώρα μας, καθώς και για την επικίνδυνη κατάσταση του οδικού δικτύου έχει χαρακτηρισθεί η χώρα μας διεθνώς ως χώρα με ανασφαλές για τους χρήστες οδικό δίκτυο.

Παρακολουθώντας όλα τα τροχαία στη χώρα μας σας καταθέτουμε ότι, σε όλους σχεδόν τους παραβάτες και αποκλειστικά υπευθύνους τροχαίων θανατηφόρων, έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για παράβαση του άρθρου 302 του Π.Κ. ήτοι για ανθρωποκτονία από αμέλεια ανεξάρτητα από το βαθμό και το μέγεθος της παραβατικότητάς του,  με αποτέλεσμα ουδείς  δράστης οδηγός και αποκλειστικά υπεύθυνος τροχαίου θανατηφόρου να έχει εκτίσει ποινή φυλάκισης. Κτά την εκτίμησή μας, όσο βαρύτερη είναι η ποινή τόσο πιο μεγάλη είναι η αποτρεπτική τους δύναμη και ακόμα μεγαλύτερη είναι όταν υπάρχει η βεβαιότητα ότι ο παραβάτης θα συλληφθεί, δικαστεί και εκτίσει ποινή για το ΕΓΚΛΗΜΑ το οποίο διέπραξε.

Κύριε Υπουργέ, καλοπροαίρετα σας δηλώνουμε ότι θα είμαστε κοντά σας, με τις εμπειρίες μας, που απορρέουν από την επαφή μας με τις τραγικές συνέπειες των τροχαίων στις οικογένειες, ώστε να εξετάσετε εάν είναι δυνατόν από μηδενική βάση το τροχαίο έγκλημα. Σας ζητάμε να μας δεχθείτε προκειμένου να σας καταθέσουμε τις προτάσεις και προβληματισμούς μας, και να μεταφέρουμε το δικό σας μήνυμα και σκέψη για την Οδική Ασφάλεια.

Συνημμένα σας υποβάλλουμε προς ενημέρωσή σας, αντίτυπο του «Οδηγού Αντιμετώπισης Τροχαίων» που εκδώσαμε,  το οποίο θα αποτελεί πλέον βοήθημα σε κάθε πολίτη που θα εμπλακεί σε τροχαίο.

Μετά τιμής

Ο Πρόεδρος

Σταύρος Χ. Πολέντας

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΘΑΝΑΤΩΝ-ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ & ΠΡΟΒΛΗΜΑ-ΤΩΝ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Ενημερωτική Εκστρατεία

Κύριε Πρόεδρε

Κυρίες & Κύριοι Βουλευτές Μέλη της ειδικής μόνιμης επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων

Το να κληθεί ένας απλός πολίτης για να καταθέσει ενώπιόν σας απόψεις-προβληματισμούς και προτάσεις για τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις των Τροχαίων Θανάτων-Ατυχημάτων, θεωρώ ότι είναι υψίστη τιμή και χαρά.

Το πραγματικό και ουσιαστικό σας ενδιαφέρον για την αντιμετώπιση της σύγχρονης μάστιγας των Τροχαίων θανάτων-αναπηριών, προκύπτει και από την σημερινή  πρωτοβουλία και δράση σας.

Ζώντας εδώ και 8 χρόνια, όλες τις επιπτώσεις τροχαίων θανάτων και αναπηριών, με την άδειά σας, θα σας καταθέσω τα όσα βίωσα-αντιμετώπισα και γνώρισα έως τώρα, μέσα από το μαύρο πένθος, την θλίψη  και την δυστυχία, στα νεκροταφεία, στις εκκλησίες, στα νεκροτομεία, στις δικαστικές αίθουσες, στις αστυνομικές αρχές, ως πραγματικά γεγονότα ενός τροχαίου δυστυχήματος και με τις όποιες οικονομικές επιπτώσεις τους, στις οικογένειες των θανόντων-τραυματιών.

Παράλληλα διαπίστωσα την ύπαρξη στο βαθμό που αυτή παρέχεται, την υποτιθέμενη ψυχολογική στήριξη των οικογενειών από υπηρεσίες που υφίστανται προς  τούτο και από το Κράτος γενικότερα.

Μέσα σε 1 δευτερόλεπτο μια οικογένεια χάνει τα πάντα και καλείται πλέον να ζήσει, σε ένα συνεχές και βαρύ πένθος το οποίο ουδείς μπορεί να περιγράψει.

Ο Τροχαίος θάνατος, προκαλεί ψυχικά τραύματα διαλύει στην κυριολεξία την οικογένεια και επηρεάζει τις προσωπικές σχέσεις και την επαγγελματική σταδιοδρομία ενός ανθρώπου.

Η Οικογένεια έχει απέναντί της ένα κράτος οι μηχανισμοί του οποίου, όχι μόνο δεν απαλύνουν τον πόνο της, αλλά απεναντίας δημιουργούν περισσότερη θλίψη και απόγνωση και ενίοτε οργή για όσα δεν κάνει ή δεν προσπαθεί να κάνει διότι απλούστατα δεν χάθηκε δικός τους άνθρωπος.

Κατόπιν των παραπάνω και επειδή αντικείμενο και αποστολή της επιτροπής σας είναι η διερεύνηση των αιτιών Τροχαίων Θανάτων-Ατυχημάτων και η υποβολή προτάσεων στου αρμόδιους υπουργούς για την δημιουργία των προϋποθέσεων ασφαλέστερης μεταφοράς Προσώπων & Προϊόντων και γενικά της ανάγκης κινητικότητας, σας καταθέτουμε κατά Υπουργείο τα παρακάτω.

Οι Προτάσεις ανά υπουργείο κατηγοριοποιούνται σε υφισταμένη κατάσταση σε διαπιστώσεις και σε προτάσεις.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1°

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ

1. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΠΙ ΔΙΔΓΡΑΜΜΙΣΕΩΝ-ΣΗΜΑΝΣΕΩΝ

Α. Στο άρθρο 10 του Ν.2696/99 (Κ.Ο.Κ.) αναφέρεται με σαφήνεια ότι:

• Όποιος έχει την εξουσία επί του πράγματος, επί του οποίου διεξάγεται Δημόσια Κυκλοφορία, ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ να λαμβάνει κάθε μέτρο, ώστε από την Δημιουργία Κυκλοφορίας να μην δημιουργείται κίνδυνος η ζημία τρίτων προσώπων.

• Στην παράγραφο 2 του ως άνω άρθρου, αναφέρεται ότι η κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση των οδών, εκτελείται ΜΟΝΟ κατόπιν σχετικής μελέτης.

• Αρμόδιοι δε φορείς για την εκπόνηση η έγκριση μελετών εφαρμογής που αφορούν την κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση των οδών (πινακίδες, διαγραμμίσεις) και για την εγκατάσταση και συντήρηση της σήμανσης αυτής, είναι είτε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ, είτε οι υπηρεσίες της Περιφέρειας, είτε οι Οργανισμοί Τ.Α. που συντηρούν κατά περίπτωση το οδικό δίκτυο.

Β. Στο υπ' αριθμ 890 φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης, (Φ.Ε.Κ.) με ημερομηνία 21-8-75 και στην Α 60/2/159 Υπουργική Απόφαση "Περί σημάνσεων στο οδόστρωμα δια διαγραμμίσεων", αναφέρεται με σαφήνεια στο άρθρο 6, ότι "η χάραξις και η σχεδίασις των διαγραμμίσεων των οδών, εκτελείται βάσει προδιαγραφών του Υπουργείου Δημοσίων Έργων, αι οποίαι στηρίζονται εις τας διατάξεις του πρωτοκόλλου επί των  διαγραμμίσεων των οδών της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας (Γενεύη 1 Μαρτίου 1973).

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ

• Τουλάχιστον στο Ν. Χανίων και κατ' εκτίμηση στο σύνολο της Ελληνικής Επικράτειας, σύμφωνα και με σχετικό έγγραφο  Αρμόδιας Υπηρεσίας Περιφερειακής ενότητας Χανίων, ΟΥΔΕΜΙΑ μελέτη κάθετης και οριζόντιας σήμανσης και διαγράμμισης υπάρχει ως στοιχείο της συγκεκριμένης μελέτης - οδοποιίας που εφαρμόστηκε για την κατασκευή του έργου σε οποιαδήποτε επαρχιακού δρόμο του Νομού.

• Στα πλαίσια λοιπόν διαφόρων εργολαβιών που εκτελούνται κατά τμήματα και κατά διαστήματα τοποθετούνται κατά το δοκούν πινακίδες Σήμανσης, αναγγελίας κινδύνου, ρυθμιστικές κλπ. καθώς και χαράσσονται Διαγραμμίσεις επί των οδοστρωμάτων άνευ μελέτης και σχετικής προς τούτο εγκρίσεως.

• Η μη εφαρμογή της ανωτέρω Νομοθεσίας από τις κατά τόπους Αρχές και υπηρεσίες και η μέχρι τώρα διαπιστωμένη έλλειψη ενδιαφέροντος για την νόμιμη εκπόνηση και εφαρμογή μελέτης καθέτου και οριζόντιας σήμανσης και διαγράμμισης επί των οδών φέρει μεγάλη ευθύνη για τα αποτελέσματα των τροχαίων δυστυχημάτων και ατυχημάτων που προκαλούνται στην Ελληνική Επικράτεια.

• Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η απονομή Δικαιοσύνης στα Αστικά και ποινικά δικαστήρια που αφορούν παραβάσεις πινακίδων η διαγραμμίσεων και γενικά της ισχύουσας νομοθεσίας είναι δυνατόν και πρέπει να τίθεται σε αμφισβήτηση καθ' ότι η ύπαρξη πινακίδων και διαγραμμίσεων επί των οδών και οδοστρωμάτων δεν είναι σύμφωνα με την υπάρχουσα και σε ισχύ νομοθεσία και κατά συνέπεια είναι παράνομες.

ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ

• Η Έκδοση Εντολής κατά Περιφερειακές Ενότητες όπως ΑΜΕΣΑ να προβούν στη σύνταξη μελετών κάθετου και οριζόντιας σήμανσης ΟΛΩΝ των οδικών δικτύων και στην ΠΙΣΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ και υλοποίηση αυτών, δημοσιοποιώντας τες στο Διαδίκτυο, ώστε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ μετά από 40 χρόνια εκδόσεως του Νόμου και υπογραφής εκ μέρους της Ελλάδας της σχετικής συμφωνίας, να αρχίσει σταδιακά και με συγκεκριμένο αυστηρό χρονοδιάγραμμα η μελέτη, σχεδίαση, χάραξη διαγραμμίσεων και τοποθέτησης πινακίδων αναγγελίας κινδύνου ή ρυθμιστικές κατά άξονα ή περιοχή σε κάθε Νομό.

• Για υφιστάμενα οδικά δίκτυα το κόστος σύνταξης και υποβολής μελετών από το υπάρχον και υπηρετούν προσωπικό των αρμοδίων Υπηρεσιών δύναται να καλυφθεί χωρίς σημαντική επιβάρυνση του Δημοσίου, περιοριζόμενο στα έξοδα κίνησης των υπαλλήλων της αρμόδιας αρχής.

2. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΠΙ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΔΙΑΠΛΑΤΥΝΣΗ - ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ

Α. Σύμφωνα με έγγραφο Δ/νσης Τεχνικών Έργων Περιφερειακής Ενότητας προκύπτουν οι παρακάτω θλιβερές και απαράδεκτες τριτοκοσμικές καταστάσεις:

(1) Για το σύνολο σχεδόν των οδικών δικτύων, δεν υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες η κατασκευαστικά σχέδια που να προσδιορίζουν το προβλεπόμενο η το διαμορφωμένο ή υφιστάμενο πλάτος του οδικού μας δικτύου.

Τα υφιστάμενα σχέδια αναφέρονται σε χαράξεις-αποτυπώσεις και κατασκευές προ εποχής ΜΟΜΑ. (Συννημένη αναφορά προς τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Κον Ρακιντζή Νο 3)

(2). Στα Αρχεία Υπηρεσιών, υπάρχουν (όπου σώζονται) μόνο Κτηματολογικά διαγράμματα, τα οποία συντάχθηκαν για την αποζημίωση των παρόδιων ιδιοκτητών και από το οποίο δεν μπορεί να προσδιοριστεί το προβλεπόμενο η το διαμορφωμένο πλάτος του οδοστρώματος.

(3). Για τα έργα που έγιναν μετά το 1973, δεν υπάρχουν ούτε μελέτες, ούτε σχέδια σχετικά με τον σχεδιασμό των οδών ούτε πόσο πλάτος δύναται ΑΜΕΣΑ ως Απαλλοτριωμένα και πληρωμένα, να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση του Οδικού Δικτύου.

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ

• Η μη ύπαρξη ενδιαφέροντος είχε και έχει ως συνέπεια να μη γνωρίζουμε πού έχουμε απαλλοτριώσει και πληρώσει εκτάσεις χωρίς ποτέ να χρησιμοποιήσουμε εδαφικά τμήματα αυτών προς όφελος του κοινωνικού συνόλου που επί χρόνια έπρεπε και διακαιούτω να χρησιμοποιεί.

• Επικίνδυνες στροφές, επικίνδυνη στενότητα οδοστρωμάτων και άλλες προβληματικές και επικίνδυνες καταστάσεις επί οδικού δικτύου δεν έχουν αποκατασταθεί λόγω αδιαφορίας, έλλειψης ενδιαφέροντος και συντονισμού Ενεργειών Δημοσίων Υπηρεσιών, αν και έχουν απαλλοτριωθεί σχετικά προς τούτο, εκτάσεις.

• Σε δικογραφίες Τροχαίων Θανατηφόρων, όταν ζητήθηκε αντίγραφο υφιστάμενης κατάστασης σχετικά με το πλάτος του δρόμου, ελήφθη η απάντηση ως εκ των ανωτέρω συνάγεται ότι 'δεν γνωρίζουμε'.

Κατά συνέπεια ήταν αδύνατο να λογιστεί το πλάτος του οδοστρώματος, και του ερείσματος ώστε να προκύψει η  υπέρβαση του μέσου του οδοστρώματος και η απόδοση ευθυνών.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

• Επειδή η υπάρχουσα απαράδεκτη κατάσταση επί του υφισταμένου οδικού δικτύου, δεν μπορεί και δεν πρέπει να συνεχιστεί ούτε είναι τίμιο και παραδεκτό να πληροφορείται οικογένεια θύματος Τροχαίου Δυστυχήματος ότι ΟΥΔΕΙΣ γνωρίζει πόσα μέτρα έπρεπε να είχε πλάτος ο δρόμος και πόσα ΑΚΟΜΑ δεν έχουν χρησιμοποιηθεί από τα απαλλοτριωμένα εκεί που χάθηκε ο άνθρωπος τους, και επειδή η δικαιοσύνη δεν μπορεί να αποδοθεί στο Βαθμό του εφικτού, προτείνεται η άμεση συγκρότηση Συνεργείων Μηχανικών - Τοπογράφων των  Δ/νσεων Τεχνικών Υπηρεσιών και Κτηματικών Υπηρεσιών του Δημοσίου ώστε κατά Άξονα να χαρτογραφηθούν - αποτυπωθούν τα υφιστάμενα οδικά δίκτυα, καθώς και οι εκτάσεις που αν και έχουν απαλλοτριωθεί, ουδέποτε χρησιμοποιήθηκαν ώστε επιτέλους να μάθουμε πού μπορούμε πρέπει και υποχρεούμαστε να διανοίξουμε δρόμο.

•  Η παραπάνω πρόταση, θα συμβάλλει τα μέγιστα στην αποκατάσταση επικίνδυνων σημείων - τμημάτων του οδικού δικτύου και κατά συνέπεια, στην μείωση Τροχαίων Δυστυχημάτων.

3. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ  ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ  ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΛΟΓΩ  ΒΛΑΣΤΗΣΗΣ -ΥΠΑΡΞΗΣ ΔΕΝΔΡΩΝ

Σύμφωνα με την Υπάρχουσα Εθνική Νομοθεσία το Σύνταγμα της Ελλάδας και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στα πλαίσια του σεβασμού και της προστασίας της αξίας του ανθρώπου, αποτελεί πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις ασφαλούς κίνησης επί των οδικών δικτύων, προστατεύοντας την Ζωή των χρηστών των οδικών δικτύων.

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ

• Ύπαρξη δένδρων επί πεζοδρομίων και οδοστρωμάτων, αναγκάζει συχνά, οχήματα να μην κινούνται ως ο Κ.Ο.Κ ορίζει στο άκρο δεξιό του οδοστρώματος, άλλα έκτοτε επιχειρώντας ελιγμό προς το κέντρο του δρόμου για να αποφύγουν ζημία - φθορά του οχήματος τους από κλαδιά δέντρων, να εισέρχονται σε τμήμα του αντίθετου ρεύματος κυκλοφορίας με τραγικά ενίοτε αποτελέσματα.

• Λεωφορεία διώροφα ή μη, ή φορτηγά, έχοντας αρκετό ύψος για να αποφύγουν φθορές στο όχημά τους, κινούνται προς το μέσον της οδού και στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

Προσφάτως οδηγός Αστικού Λεωφορείου στην Αθήνα προκειμένου να αποφύγει φθορά επί του οχήματός του από δέντρο άνω των 3 μέτρων ύψους κινήθηκε στο αντίθετο ρεύμα με αποτέλεσμα να προκαλέσει τον Θάνατο γυναίκας οδηγού του αντίθετα κινούμενου ρεύματος.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

• Προτείνεται η έκδοση οδηγιών - κατευθύνσεων, από τις Τεχνικές Διευθύνσεις του  Υπουργείου προς τις περιφέρεις και τους Δήμους για τον άμεσο και συνεχώς επαναλαμβανόμενο καθαρισμό του οδικού δικτύου από δέντρα και φυτά, ώστε η κίνηση επί του οδοστρώματος να πραγματοποιείται με πλήρη ασφάλεια τόσο από πλευράς ορατότητας, όσο κι από πλευράς παρεμποδίσεως κίνησης οχημάτων στο άκρον δεξιό του οδοστρώματος.

• Προσφάτως λεωφορείο για να αποφύγει δένδρο ύψους 3 μέτρων που υφίστατο στο πεζοδρόμιο με τα κλαδιά του να φθάνουν στο οδόστρωμα, εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας συγκρούστηκε με αντιθέτως ερχόμενο αυτοκίνητο (Ι.Χ.) με αποτέλεσμα τον θάνατο της οδηγού του Ι.Χ. αυτοκινήτου.

4. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΡΓΩΝ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Κατά την κατασκευή οδικών δικτύων διαπιστώνονται κακοτεχνίες, αυθαίρετες κατασκευές χωρίς μελέτη, κατασκευαστικές επινοήσεις χωρίς άδεια και μελέτη, ανάποδες κλίσεις του οδοστρώματος και παράνομες κυκλοφοριακές συνδέσεις, με αποτέλεσμα να υπάρχουν κίνδυνοι σοβαρού ατυχήματος ή δυστυχήματος.

Η νέα οδός Ε 090 που συνδέει επί παραδείγματι την Κρήτη και που αναφέρεται ως "Βόρειος οδικός Άξονας"  (ΒΟΑΚ) (Καστέλλι Σητεία) χαρακτηρίστηκε με την υπ' αριθμό ΔΜΕΟ /ε /0670/19-6-2001 απόφαση Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε ως οδός ταχείας κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και τις τεχνικές οδηγίες το πλάτος οδοστρώματος που είναι τουλάχιστον 16 μέτρα προβλέπεται να έχει στο μέσον αυτής διαχωριστικό τμήμα εφ' όσον πληρείται ο κανονισμός του ελάχιστου πλάτους. (Σχετική αναφορά Νο 4 προς Υπουργό Μεταφορών Κον Χατζηδάκη)

Στο ως άνω οδικό δίκτυο επειδή το πλάτος του οδοστρώματος είναι κατά τι λιγότερο των 16 μέτρων, δεν υφίσταται στηθαίο, με αποτέλεσμα να έχουμε θρηνήσει πλειάδα νεκρών από μετωπικές και πλάγιο-μετωπικές συγκρούσεις, παρότι το υπάρχον οδόστρωμα ήτο δυνατόν να  επεκταθεί προς τα άκρα και συγκεκριμένα προς τα φρεάτια του οδοστρώματος προκειμένου με μικρή-ανέξοδη παρέμβαση να τοποθετηθεί το στηθαίο και να αποφύγουμε τροχαίους θανάτους και δυσφήμηση της χώρας στο εξωτερικό για το τουριστικό της προϊόν.

Οι υφιστάμενες στάσεις Λεωφορείων των ΚΤΕΛ Α.Ε. επί του Β.Ο.Α.Κ. (οδός ταχείας κυκλοφορίας) που ενώνει την Κρήτη είναι όλες παράνομες, δεν είναι εγκεκριμένες, και δεν έχουν προδιαγραφές των τύπων των εσοχών στάσεων όπως αυτές προβλέπονται από τα εγκεκριμένα σχέδια που συνοδεύουν την ΒΜ 2/0/3/17/25-2-78 εγκριτική απόφαση.

Έτσι και οι 44 υφιστάμενες στάσεις εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την ανθρώπινη ζωή και πρέπει για την εξασφάλιση της οδικής ασφάλειας με μέριμνα του Υπουργείου, να κατασκευαστούν ζώνες επιβράδυνσης και επιτάχυνσης της εσοχής-στάσεως, να τοποθετηθεί φωτισμός, να κατασκευαστούν τα απαραίτητα έργα για αποβίβαση και επιβίβαση των επιβατών και να σημανθούν καταλλήλως.

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ

• Δήμος της Κρήτης, τοποθέτησε στο άκρο του πεζοδρομίου προς το οδόστρωμα, τσιμεντένια σε σχήμα ρόμβου απαγορευτικές εκ τσιμέντου ρομβοειδείς κατασκευές για παρεμπόδιση σταθμεύσεων επί του πεζοδρομίου των αυτοκίνητων. Οι αυθαίρετες και χωρίς μελέτη και έγκριση κατασκευές και η παράνομη τοποθέτηση αυτών των εμποδίων, είχαν σαν αποτέλεσμα οδηγός μηχανής που απώλεσε την ισορροπία της μηχανής του, να χτυπήσει με το κεφάλι στις επικίνδυνες αυτές κατασκευές και να χάσει τη ζωή του (Ρέθυμνο).

• Σε σημείο του οδικού δικτύου, εργολάβος είχε κατασκευάσει παρανόμως κάθετα προς το οδόστρωμα τσιμεντένια κατασκευή, χωρίς μελέτη η τοποθέτηση πινακίδας αναγγελίας κίνδυνου με αποτέλεσμα να βρει φρικτό θάνατο ολόκληρη οικογένεια, όταν έπεσε επ' αυτού. (Ηράκλειο)

• Και στις 2 περιπτώσεις, δεν είχαν συνταχτεί πρωτόκολλα παράδοσης του έργου και ως εκ τούτου, ο έλεγχος για τους υπευθύνους, ήτο δύσκολος έως αδύνατος.

• Η Μη κατασκευή και ύπαρξη των προβλεπομένων στάσεων για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών, δημιουργεί σοβαρούς κινδύνους, στους επιβάτες των μέσων Μαζικής Μεταφοράς, καθότι σε πολλά σημεία καλούνται να διασχίσουν καθέτως το οδόστρωμα με ευθύνη τους, για να φθάσουν στο απέναντι τμήμα της οδού γεγονός που έχει στοιχίσει έως σήμερα ανθρώπινες ζωές. (Βρύσες Χανίων)

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

• Κανένα νέο έργο δεν θα παραδίδεται προς χρήση, αν δεν συνταχθούν τα πρωτόκολλα παράδοσης και παραλαβής των έργων και εάν δεν πληρούν κάθε προβλεπόμενο στοιχείο ασφαλείας.

• Ας δούμε τα πρωτόκολλα Ποιότητας και τα Προγράμματα Ποιότητας με τα οποία κατασκευάστηκαν οι Αττική οδός και Εγνατία οδός (ανάθεση παρακολούθησης ποιότητας σε διαπιστευμένο από το Εθνικό Συμβούλιο Διαπίστευσης φορέα) και ας εφαρμόσουμε το μοντέλο αυτό στην κατασκευή κάθε τμήματος οδικού δικτύου με τροποποίηση της σχετικής νομοθεσίας η οποία θα δεσμεύει για την εκταμίευση την υποβολή κατά στάδιο των αποτελεσμάτων ελέγχου και της προόδου των εργασιών κατασκευής και τήρησης της μελέτης. (Ας πάψει επιτέλους ο κάθε εργολάβος να παραδίδει όπου θέλει, ότι θέλει και σε όποιον θέλει την εκάστοτε κακοτεχνία του).

• Επειδή ο Β.Ο.Α.Κ. έχει χαρακτηριστεί πλέον ως δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, πρέπει να εφαρμοστούν ταχύτατα οι διατάξεις του άρθρου 21, παραγρ. 11 του Β.Δ. 465/70, σχετικά με τις κυκλοφοριακές συνδέσεις οι οποίες όπως είναι σήμερα, εγκυμονούν κινδύνους σοβαρών τροχαίων δυστυχημάτων.

Οι Διατάξεις του Ν 2963/2001 στο τμήμα που αφορούν στάσεις λεωφορείων επί δρόμων ταχείας κυκλοφορίας, πρέπει να εξεταστούν σοβαρά εκ ΝΕΟΥ, καθότι λόγω μη εφαρμογής τούτων και της μη πρόβλεψης και κατασκευής ασφαλών σημείων επιβίβασης και αποβίβασης τίθενται σε επικίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

Πρέπει λοιπόν να κατασκευαστούν με σχετικές απαλλοτριώσεις εγκεκριμένες στάσεις επί των εθνικών οδών-οδών ταχείας κυκλοφορίας με προδιαγραφές τύπων - εσοχών όπως αυτές προβλέπονται.

Ο Σύλλογός μας εν προκειμένω έχει υποβάλλει 2 αναφορές στους εισαγγελείς εφετών Κρήτης και στον Επιθεωρητή Δ. Διοίκησης Κον Ρακιντζή στις οποίες αναφέρει το πρόβλημα αυτό και ζητά επειγόντως την κατεδάφιση των υφισταμένων παράνομων στάσεων και την κατασκευή νέων ασφαλών στάσεων. (συννημένο Νο 1, Νο2)

5. Θέματα που αφορούν το Σύστημα Εξέτασης, την Ανανέωση Αδειών Οδήγησης οδηγών

1. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

- Σήμερα ένας νέος άνθρωπος στα 18 χρόνια και 1 ημέρα μπορεί να κάνει έναρξη της διαδικασίας έκδοσης άδειας οδήγησης.

Καταβάλει προς τούτο παράβολα ιατρών, υπόκειται σε εξετάσεις υγείας για καταλληλότητα, και ξεκινάει θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση».

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση