iphone app
android app
iphone app android app
Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2017
ΦΟΡΜΟΥΛΑ ΕΝΑ

Οι αλλαγές που προορίζονται για την F1



Όταν προ ημερών ο Fernando Alonso βρέθηκε στη Mc Laren με την οποία ο Ayrton Senna κατέκτησε το πρώτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 1988, έμεινε άφωνος, λέγοντας πως θα προτιμούσε να αγωνιζόταν σε εκείνη την εποχή.

"Τα μονοθέσια ήταν πιο επιθετικά, με μεγάλα λάστιχα, μεγάλους κινητήρες και λίγους περιορισμούς στη εφευρετικότητα των μηχανικών. Τώρα τα πάντα είναι πολύ πιο αυστηρά: Δεν υπάρχουν δοκιμές αλλά μόνο προσομοιώσεις, οπότε παλιότερα είχες περισσότερο χρόνο για να το απολαύσεις. Προφανώς τα συστήματα που έχουμε τώρα είναι πολύ πιο περίπλοκα σε σύγκριση με το παλιό αυτοκίνητο, εξαιτίας της τεχνολογίας. Όλα, τότε, ήταν χειροκίνητα. Δεν υπήρχε υποβοήθηση στο τιμόνι, είχες τρία πεντάλ και λεβιέ ταχυτήτων. Είναι σαν να συγκρίνεις έναν υπολογιστή της δεκαετίας του '80 με ένα σημερινό. Έχει αλλάξει πολύ", εξήγησε εκστασιασμένος από τη μοναδική εμπειρία ο Ισπανός δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

Το F1 Strategy Group που απαρτίζεται από τον πρόεδρο της FIA, Jean Todt, τον ισχυρό άνδρα του σπορ, Bernie Ecclestone και έξι ομάδες (McLaren, Mercedes, Ferrari, Force India, Red Bull, Williams), συνεδρίασε την Πέμπτη στο Biggin Hill και ανακοίνωσε μια σειρά από προτάσεις/αποφάσεις που ως στόχο έχουν να κάνουν το προϊόν (F1) πιο θελκτικό προς τέρψιν φυσικά του φιλοθεάμονος κοινού.

Και πως θα γίνει αυτό;

Ας δούμε αναλυτικά τις προτάσεις/αποφάσεις του F1 Strategy Group…


Για το 2016

- Κάθε ομάδα θα είναι ελεύθερη να επιλέγει τις δυο γόμες για στεγνό -από τις τέσσερις διαθέσιμες- που θα χρησιμοποιήσει κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού 3ημέρου. Με τους ισχύοντες κανονισμούς, η Pirelli είναι αυτή που επιλέγει τις δύο γόμες που θα διαθέσει στις ομάδες σε κάθε Grand Prix.


Για το 2017

- Τα μονοθέσια θα είναι ταχύτερα 5 με 6 δευτερόλεπτα στο γύρο. Αυτό θα επιτευχθεί με τη μείωση του βάρους, με αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς που αφορούν στην αεροδυναμική, με τη χρήση φαρδύτερων ελαστικών.

- Θα επιστρέψει ο ανεφοδιασμός κατά τη διάρκεια των αγώνων, κάτι που είχε απαγορευθεί στα τέλη του 2009. Ωστόσο, θα διατηρηθεί ο περιορισμός στα καύσιμα που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι ομάδες στον αγώνα, ο οποίος σήμερα είναι στα 100 κιλά.

- Αύξηση του μέγιστου ορίου στροφών των κινητήριων μονάδων καθώς επίσης και αύξηση του θορύβου που παράγουν.

- Πιο επιθετική εμφάνιση των μονοθεσίων.

Σε ό,τι αφορά στις κινητήριες μονάδες, δεν θα υπάρξουν αλλαγές καθώς “…αποφασίστηκε ότι η σταθερότητα στους κανονισμούς πρέπει να υπερισχύσει, λαμβάνοντας υπόψη τις επενδύσεις των κατασκευαστών που εμπλέκονται στο σπορ αλλά και το ενδεχόμενο προσέγγισης νέων συμμετοχών”.

Σημειώστε, τέλος, ότι απορρίφθηκε η πρόταση που είχε γίνει να επιτραπεί η χρησιμοποίηση και 5ου κινητήρα ανά πιλότο στο φετινό Πρωτάθλημα, όπερ και σημαίνει ότι κάθε οδηγός είναι υποχρεωμένος να “βγάλει” τη σεζόν με τέσσερις μονάδες, όπως αρχικά είχε αποφασιστεί.

Για να πάρουν σάρκα και οστά οι παραπάνω προτάσεις, να γίνουν δηλαδή κανονισμοί, θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν από την F1 Commission και το World Motor Sport Council της FIA.

Πηγή: Sport24.gr

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση