iphone app
android app
iphone app android app
Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 2017
Βράβευση μαθητών-εκπαιδευτικών 6ου Γυμνασίου Ηρακλείου

Μαθητές και εκπαιδευτικοί βραβεύτηκαν από τον υπ. Παιδείας


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 6ου Γυμνασίου Ηρακλείου βραβεύτηκαν από το υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη συμμετοχή τους στο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Κύπρος 1974-2014, 40 χρόνια. Δεν ξεχνώ, διεκδικώ, δημιουργώ".

Η απονομή των βραβείων στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των οποίων τα έργα διακρίθηκαν στο Πρόγραμμα "Κύπρος 1974-2014, 40 χρόνια. Δεν ξεχνώ, διεκδικώ, δημιουργώ" έγινε την περασμένη Τετάρτη 13-05-2015, παρουσία μελών της πολιτικής και πνευματικής ηγεσίας της Ελλάδας και της Κύπρου, στο υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Η εκδήλωση της βράβευσης ξεκίνησε στις 12 το μεσημέρι με τον υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και θρησκευμάτων να κηρύττει την έναρξη της τελετής βράβευσης. Ο κ. Αριστείδης Μπαλτάς αναφέρθηκε στο Πανελλήνιο Πρόγραμμα "Κύπρος 1974-2014, 40 χρόνια. Δεν ξεχνώ, διεκδικώ, δημιουργώ" υπογραμμίζοντας την εύστοχη επιλογή των ρημάτων (δεν ξεχνώ, δημιουργώ, διεκδικώ) και τη μεταξύ τους αλληλουχία αφού η μνήμη αποτελεί μορφή τέχνης αλλά και διεκδίκησης.

Ακολούθως, το λόγο πήρε ο πρέσβης της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Αθήνα και πρώην υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου κ. Κυριάκος Κενεβέζος, ο οποίος αποκάλυψε ότι το πιο πάνω σύνθημα υπήρξε δική του επιλογή ως στόχος εκπαιδευτικός κατά τη θητεία του ως υπουργού παιδείας και Πολιτισμού πριν από δύο χρόνια. Όπως σημείωσε ο ίδιος, δεν μπορούσε να φανταστεί τότε ότι θα μετουσιωνόταν σε μνήμη, αναπόληση, δημιουργία. «Η μνήμη είναι στοιχείο αναγκαίο για την επόμενη μέρα. Θυμόμαστε για να ανατρέψουμε την κατοχή των 40 χρόνων. Η δημιουργία στοχεύει στην ανατροπή». Στη συνέχεια εξήγησε με λόγια απλά - προκειμένου να καταλάβουν τα παιδιά δημοτικών σχολείων που είχαν διακριθεί στη ζωγραφική ή στη συγγραφή παραμυθιών - τι είναι η «κατοχή». Μίλησε για εισβολείς, για στρατιώτες, για απαγόρευση επιστροφής στις πατρογονικές εστίες. Κλείνοντας, αναφέρθηκε στον κοινό αγώνα του ελλαδικού και κυπριακού ελληνισμού - τα τελευταία 40 χρόνια - για την ανατροπή αυτής της κατάστασης.

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο διοργανωτής του πανελλήνιου διαγωνισμού, κ. Ιωάννης Πούλιος, υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Σερρών, ο οποίος αναφέρθηκε με ιδιαίτερη έμφαση «στην αναγκαιότητα που γέννησε αυτό το πρόγραμμα», να εκπαιδεύσουμε, δηλαδή, τους μαθητές που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν  αυτό το εθνικό πρόβλημα. Κλείνοντας την ομιλία του τόνισε: «Είμαι και αισθάνομαι Κύπριος, όπως όλοι μας και πονάω, όπως όλοι μας που η πατρίδα μας εκεί είναι διχοτομημένη».

Μέσα σε κλίμα ιδιαίτερης χαράς και συγκινησιακής φόρτισης ακολούθησαν οι βραβεύσεις ανά κατηγορία: λογοτεχνικά έργα, παραμύθια, τραγούδια, ταινίες, αφίσες, έντυπα, animation. Στο διαγωνισμό πήραν μέρος 420 σχολεία από την Ελλάδα, την Κύπρο, την ομογένεια (Μανσφιλντ, Κογκό….), 20.000 μαθητές, 3.000 δημιουργίες.

Στην τελετή απονομής των βραβείων πήραν μέρος και οι εκπαιδευτικοί του 6ου Γυμνασίου Ηρακλείου (Άννα Σφακιανάκη και Ελευθερία Τζωρτζάκη) προκειμένου να παραλάβουν τα βραβεία των μαθητών του Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων "Δημιουργική γραφή και έκφραση" (Κ. Μπερταχά, Ε. Μπέη, Ε. Μακρή, Ε. Δρυγιανάκη), τα δικά τους βραβεία (2ο βραβείο στην κατηγορία "Ποιήματα" και 2ο στα "Διηγήματα") καθώς και το βραβείο της κ. Μαρίας Φίλη (4ο βραβείο στην κατηγορία "Ποιήματα" με αγγλικό στίχο).

Οι κ. Σφακιανάκη και Τζωρτζάκη θεωρούν πολύ σημαντική στιγμή στην εκπαιδευτική τους πορεία τη βράβευσή τους στο χώρο του υπουργείου Παιδείας και εξηγούν τους λόγους της συμμετοχής στους στο Πανελλήνιο Πρόγραμμα: «Δημιουργήσαμε λογοτεχνικά κείμενα (ποιήματα και διηγήματα) για να αναδείξουμε το εθνικό-πολιτικό πρόβλημα της εισβολής του 1974. Περιηγηθήκαμε στα σοκάκια της μνήμης  και ανασύραμε παλαιικές μνήμες και εγκλωβισμένες θύμησες. Νιώσαμε τη θλίψη για την απώλεια να σταλάζει στην ψυχή μας. Αναρωτηθήκαμε αν μπορούν οι αγάπες οι παλιές να σμίξουν στα άγια μονοπάτια (Κερύνεια, Αμμόχωστος) και αν τα πέτρινα σύμβολα (Λευκωσία) μπορούν να μεταμορφωθούν σε περιστέρια της ειρήνης. Τέλος, δηλώσαμε την επιθυμία μας να έρθει η κάθαρση με την απομάκρυνση στρατευμάτων, των συμβόλων κατοχής, του συρματοπλέγματος για να έχουν οι ξεριζωμένοι το δικαίωμα να ζουν στη γη των προγόνων τους, στις γειτονιές των παιδικών τους χρόνων σε κλίμα ελευθερίας, ομόνοιας, δικαιοσύνης.

Ως μόνη ρεαλιστική και βιώσιμη λύση προκρίναμε την εδραίωση της ειρήνης σε μια πατρίδα ενωμένη και ελεύθερη.

Ευχαριστούμε τους διοργανωτές του διαγωνισμού για το ταξίδι που μας χάρισαν στο χρόνο και την Ιστορία. Τους ευχαριστούμε για όλα αυτά τα συναισθήματα που ξύπνησαν στην ψυχή μας μέσα από τις μνημονικές ανακλήσεις της κομματιασμένης ιστορικής μοίρας αλλά και για τη συγκίνηση που νιώσαμε κατά τη βράβευσή μας στο υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων».

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση