iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2017
Δανέλλης Σπύρος - Βουλή

Δανέλλης: "Απογοητευτικό δείγμα γραφής το ν/σ για Παιδεία"


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας "Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση" τοποθετούμενος ο βουλευτής Ηρακλείου με το Ποτάμι κ. Σπύρος Δανέλλης μεταξύ άλλων ανέφερε:

«Φέρτε μας το δικό σας αριστερό όραμα για την Παιδεία, αντί να των αποσπασματικών προτάσεων αντιμεταρρύθμισης που μας επιστρέφουν στο ποπουλίστικο όραμα της δεκαετίας του '80.

Δημιουργήστε ευκαιρίες για να μπορέσουν να διακριθούν τα ταλαντούχα παιδιά, ανεξάρτητα από καταγωγή, κοινωνική θέση και οικονομική κατάσταση.

Δημιουργήστε ίσες ευκαιρίες προς τα πάνω για το καλύτερο.

Όχι εξομοίωση στην ισοπέδωση.

Όχι στον εθνικό αυτισμό.

Αντί να αποδομείτε το θεσμό των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, ιδρύστε νέα σε κάθε λαϊκή γειτονιά.

Όπου ανοίγει ένα θα κλείνει μια οργάνωση χούλιγκαν ή ακροδεξιών.

Οι καλές παραδόσεις της Αριστεράς συνέδεαν πάντα την κοινωνική προκοπή με τη μάθηση, την ποιότητα της γνώσης.

Φωτισμένοι ηγέτες, όπως ο Γρηγόρης Φαράκος, ωθούσαν την ανήσυχη νεολαία προς τα εμπρός, με το "πρώτοι στα μαθήματα, πρώτοι στον αγώνα", όταν η παρακμιακή αυτοαποκαλούμενη αριστερά διεκδικούσε την ελάσσονα προσπάθεια, το "δημοκρατικό" πέντε, που εσείς κάνετε 9,5.

Αν τα κριτήριά σας είναι ταξικά δείξτε ανάλογη σπουδή για την αντιμετώπιση της ανοιχτής πληγής της παραπαιδείας».

Σχετικά με την εκλογή των διευθυντών των σχολείων, ανέφερε:

«Καλός διευθυντής δεν είναι κατ' ανάγκη ο δημοφιλέστερος. Πού είδατε να εκλέγουν οι υφιστάμενοι των προϊστάμενό τους και το σύστημα να λειτουργεί; Αλάνθαστη συνταγή της παρακμής και της αποτυχίας αποτελεί η αναξιοκρατία».

Υποστηρίζοντας την τροπολογία σχετικά με την ανέγερση τεμένους στην Αττική ανέφερε πως σχετικός νόμος ισχύει από το 1934. «Από τότε διαρκής υποκρισία και αφόρητος λαϊκισμός εμπόδιζε την κατασκευή του», είπε.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της παρέμβασης του κ. Δανέλλη:

«Το τρίπτυχο "κατάργηση Πρότυπων-Πειραματικών, κατάργηση αξιολόγησης, εκλογή διευθυντών από τους συλλόγους διδασκόντων" είναι ένα απογοητευτικό πρώτο δείγμα γραφής της κυβέρνησής σας, για όλους εμάς που πιστεύουμε πως η έξοδος από την κρίση, και την οικονομική αλλά και την αξιακή, εξαρτάται από την παιδεία.

Το υπουργείο σας έχει κομβικής σημασίας ρόλο στην ανάταξη της οικονομίας, σε βάθος χρόνου.

Η οικονομική και κοινωνική κατάρρευση, η διεύρυνση των ανισοτήτων εντός και εκτός χώρας, απαιτούν όσο ποτέ τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών στα παιδιά μας για το καλύτερο.

Με γνώσεις και ικανότητες που θα τους επιτρέπουν να είναι πολίτες, επιστήμονες, επιχειρηματίες τεχνίτες του κόσμου.

Αντιμεταρρυθμίζετε με μεγάλη σπουδή.

Κάντε λίγη υπομονή και φέρτε μας μια συγκροτημένη πρόταση για την παιδεία και το εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο θα τη στηρίξει.

Το όραμά σας.

Όχι το ποπουλίστικο όραμα της δεκαετίας του '80.

Οι αλλαγές στην κοινωνία και στην οικονομία περνούν από την παιδεία.

Ο κόσμος άλλαξε.

Σήμερα είμαστε όλοι μέλη μιας παγκόσμιας κοινωνίας γνώσης και πληροφορίας.

Το Μάη του '68 οι νέοι απαιτούσαν "φαντασία στην εξουσία".

Η "πρώτη φορά αριστερά", όμως, δείχνει πλήρη έλλειψη φαντασίας, οραματιζόμενη με τόσο στείρο τρόπο, τη νεκρανάσταση του χθες.

Κρίμα…

Τα ταλαντούχα παιδιά πρέπει να μπορέσουν να διακριθούν, ανεξάρτητα από καταγωγή, κοινωνική θέση και οικονομική κατάσταση. Ίσες ευκαιρίες προς τα πάνω λοιπόν, για το καλύτερο. Όχι εξομοίωση στην ισοπέδωση. Όχι στον εθνικό αυτισμό που εισηγείσθε, αρνούμενοι την παγκόσμια συζήτηση για τις γνώσεις κλειδιά, για την παιδεία του μέλλοντος, που εισηγείται ο Εντγκάρ Μορέν. Αρνούμενοι και τις θεωρητικές επεξεργασίες της ίδιας της αριστεράς σε θέματα παιδείας.

Αντί να αποδομείτε το θεσμό των Προτύπων-Πειραματικών Σχολείων, ιδρύστε νέα σε κάθε λαϊκή γειτονιά.

Όπου θα ανοίγει ένα, θα κλείνει μία οργάνωση χούλιγκαν ή ακροδεξιών.

Την ώρα που απαιτείται, όσο ποτέ άλλοτε, το ελληνικό σχολείο να τραβήξει μπροστά, εσείς οι ίδιοι ακυρώνετε τις εστίες αριστείας.

Λύση δεν αποτελεί το να καταργήσουμε τα λίγα, υφιστάμενα πρότυπα σχολεία, αλλά να "μπολιάσουμε" τις λαϊκές, υποβαθμισμένες συνοικίες με ακόμη περισσότερα τέτοια σχολεία.

Οι καλές παραδόσεις της Αριστεράς συνέδεαν πάντα την κοινωνική προκοπή με τη μάθηση, την ποιότητα της γνώσης. Ενώ η παρακμιακή, αυτοπροσδιοριζόμενη ως Αριστερά, διεκδικούσε την ελάσσονα προσπάθεια - το "δημοκρατικό" πέντε, τώρα το κάνουμε 9,5.

Φωτισμένοι ηγέτες, οργανικοί διανοούμενοι, όπως ο αξέχαστος Γρηγόρης Φαράκος, ωθούσαν την ανήσυχη νεολαία προς τα μπρος, με το "πρώτοι στα μαθήματα, πρώτοι στον αγώνα". Μόνο σκοτεινοί εγκέφαλοι μπορούν να συνδέουν την ισονομία με την προς τα κάτω ισοπέδωση.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Δε μιλώ μόνο με βάση την ιδεολογία και τα πιστεύω μου για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία και την εκπαίδευση συνολικότερα, αλλά και με βάση τα βιώματά μου και την προσωπική μου αντίληψη.

Η μεγάλη μου κόρη πηγαίνει σε ένα πολύ καλό δημόσιο γυμνάσιο. Και η μικρή μπήκε με εξετάσεις στο Πειραματικό.

Ανάμεσα σε δυο καλά σχολεία, η δουλειά που βγαίνει με ποιοτικά και ποσοτικά μετρήσιμα κριτήρια στο Πειραματικό, δε συγκρίνεται με το καλό δημόσιο.

Προφανώς, και υπάρχουν θέματα που ζητούν βελτίωση, στο πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Αυτά να τα διορθώσουμε. Όχι όμως να τα κατεδαφίσουμε.

Ας δώσουμε τη δυνατότητα σε κάθε σχολική κοινότητα των πρότυπων πειραματικών σχολείων να επιλέγει τον τύπο σχολείου (πρότυπο ή πειραματικό), που επιθυμεί να ακολουθήσει.

Ας απελευθερώσουμε τους καθηγητές των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων από το καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας, αφού υπηρετούν, μόνοι αυτοί, στο δημόσιο τομέα, χωρίς να διαθέτουν οργανική θέση.

Η πρόβλεψη του να δίνονται σε αυτούς, οργανικές θέσεις στην Περιφέρεια, είναι τιμωρητική για τους ήδη υπηρετούντες και αποτρεπτική για έμπειρους και ικανούς καθηγητές, με οργανική θέση σε άλλα σχολεία, που επιθυμούν να υπηρετήσουν σε ένα Πρότυπο ή Πειραματικό.

Κι αν τα κριτήριά σας είναι ταξικά δείξτε ανάλογη σπουδή για την αντιμετώπιση της ανοικτής πληγής της παραπαιδείας.

Σχετικά με την εκλογή των διευθυντών στην Α'θμια και τη Β'θμια Εκπαίδευση, τώρα…

Πού είδατε να εκλέγουν οι υφιστάμενοι τον προϊστάμενό τους, και το σύστημα να λειτουργεί;

Ο διευθυντής πρέπει να είναι υπεράνω. Να έχει γνώσεις και διοικητικές ικανότητες και φυσικά κύρος που απορρέει από αυτές και μόνο. Μακριά από εξαρτήσεις και δουλείες.

Καλός διευθυντής δεν είναι κατ' ανάγκη ο δημοφιλέστερος. Δείτε γύρω σας στο δημόσιο αλλά και στον ιδιωτικό τομέα…

Όπου τα διευθυντικά στελέχη επιλέγονται με κριτήριο τα υψηλά προσόντα τους, κατόπιν αξιολόγησης, και όχι μετά από κρίση των συναδέλφων του, εξαιτίας των χατιριών που θα τους έκαναν, το σύστημα πηγαίνει ρολόι.

Αντί να ενισχύσετε τις ασφαλιστικές δικλείδες αντικειμενικότητας στην κρίση διευθυντών, η ανιστόρητη αλλεργία που έχετε, στην όποια αξιολόγηση, σας οδηγεί στη διακινδύνευση επιλογής ανίκανων διευθυντών και στον καταστροφικό κατακερματισμό της ομόνοιας και σύμπνοιας του συλλόγου διδασκόντων.

Ενώ οι αριστεροί συνδικαλιστές της πρότερης εποχής φώναζαν διαρκώς για προσόντα, το μπόλιασμα με τον παλαιοπασοκικό συνδικαλισμό θέτει - φευ! - άλλες προτεραιότητες.

Είδαμε, εξάλλου, τα κριτήριά σας στην επιλογή των απογοητευτικά μειωμένων προσόντων νέων περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης.

Αλάνθαστη συνταγή της παρακμής και της αποτυχίας αποτελεί η αναξιοκρατία.

Κύριε υπουργέ,

Η ιστορική συγκυρία επιβάλλει να μάς δώσετε το στίγμα σας. Τον προορισμό και τη διαδρομή του δικούς σας σκάφους που λέγεται δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Φέρτε μας τις προτάσεις σας για το Σχολείο. Να τις συζητήσουμε. Και, πάνω από όλα επιδιώξτε τη συναίνεση.

Γιατί η παιδεία διαχρονικά και παγκόσμια, αποτελεί το πεδίο συνάντησης των εθνικών προσπαθειών για την οικοδόμηση ενός καλύτερου αύριο.

Τέλος, θα ήθελα να αναφέρω ότι το Ποτάμι θα υπερψηφίσει την τροπολογία 131_19 που αφορά θεραπεία σφάλματος στο διάγραμμα που συνοδεύει το Ν. 3512/2006 περί ανέγερσης τεμένους.

Το θέμα δεν προσφέρεται για φτηνό πολιτικό εντυπωσιασμό. Στην Ελλάδα υπάρχει νόμος για την ανέγερση τεμένους από το 1934.

Είναι ο νόμος 6244 της 17/25.08.1934 "περί παραχωρήσεως γηπέδου εν τω δασυλλίω Συγγρού Κουπονίων διά την ανέγερσιν αιγυπτιακού τεμένους και ινστιτούτου".

Από τότε πολλοί νόμοι, υπουργικές αποφάσεις και σχέδια εγκρίθηκαν αλλά ακόμα οι μουσουλμάνοι καλύπτουν τις λατρευτικές τους ανάγκες στα περισσότερα από 100 άτυπα τζαμιά που λειτουργούν στην Αθήνα, δημιουργώντας προβλήματα στην καθημερινότητα τόσο των ίδιων των μουσουλμάνων όσο και των περιοίκων.

Γι' αυτό λέμε ναι στην τροπολογία για το τέμενος, δίχως μεγαλοστομίες και λαϊκισμούς.

Γιατί πιστεύουμε ότι το ζήτημα της έκφρασης της θρησκευτικότητας δεν πρέπει να αποτελεί αντικείμενο πολιτικών παιχνιδιών.

Υπήρχε ένα λάθος στο τοπογραφικό διάγραμμα. Με την προτεινόμενη τροπολογία αυτό διορθώνεται κι εμείς συμφωνούμε».

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση