iphone app
android app
iphone app android app
Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017
Mετεωρολογικός σταθμός τύπου DAVIS

Μετεωρολογικός σταθμός στο Λύκειο Αλικιανού


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Ένας νέος μετεωρολογικός σταθμός εγκαταστάθηκε και ήδη τέθηκε σε λειτουργία στο Γενικό Λύκειο Αλικιανού με τη συγχρηματοδότηση από την Ε.Ε. μέσω προγράμματος που υλοποιείται από το σχολείο και από το Δήμο Πλατανιά.

Ο μετεωρολογικός σταθμός που εγκαταστάθηκε και λειτουργεί από τις 19 Απριλίου 2015 είναι τύπου DAVIS VANTAGE PRO PLUS και αγοράστηκε με τη συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του Προγράμματος ERASMUS+ δράση ΚΑ2.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…

Το Γενικό Λύκειο Αλικιανού, σύμφωνα με το πρόγραμμα ERASMUS+ με το γενικό τίτλο "Up to the future with science, languages, technology and key competences" στο οποίο συμμετέχει, ανέλαβε κατά την επίσκεψη των μαθητών των υπόλοιπων χωρών από τη Βουλγαρία, την Ιταλία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και τη Λιθουανία την επιμόρφωσή τους στο θέμα της αναγνώρισης και καταγραφής των μετεωρολογικών φαινομένων.

Ζήτησε λοιπόν και έλαβε χρηματοδότηση κατά 75% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την προμήθεια έξι συνολικά μετεωρολογικών σταθμών, ένα για κάθε μέλος. Ο Δήμος Πλατανιά, από την άλλη, μετά από σχετική προσωπική εισήγηση του δημάρχου κ. Μαλανδράκη, παρείχε το υπόλοιπο 25% της χρηματοδότησης, δημιουργώντας στην πραγματικότητα τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία ενός δικτύου παρακολούθησης και καταγραφής μετεωρολογικών φαινομένων από μαθητές και καθηγητές, σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Με αυτό τον τρόπο απέδειξε ότι δεν περιορίζεται μόνο στη γραφειοκρατική υποστήριξη ενός σχολείου που έχει έτσι κι αλλιώς έχει την ευθύνη του, αλλά στη δημιουργία δυναμικών προϋποθέσεων, ικανών να διαμορφώσουν συνθήκες πρωτοποριακές για ένα απομακρυσμένο και απομονωμένο δημόσιο σχολείο της περιφέρειας.

Ο μετεωρολογικός σταθμός που εγκαταστάθηκε έχει τη δυνατότητα να μετρήσει και να καταγράψει αυτόματα εσωτερική και εξωτερική θερμοκρασία, εσωτερική και εξωτερική υγρασία, ατμοσφαιρική πίεση καθώς και την τάση της μεταβολής της, ένταση και διεύθυνση ανέμου, ύψος βροχής, σημείο δρόσου, δείκτη δυσφορίας, καθώς και τις ανώτερες και κατώτερες τιμές αυτών των μεγεθών. Επίσης μπορεί να μετρά και να καταγράφει την ισχύ της ηλιακής ακτινοβολίας καθώς και το δείκτη υπεριώδους ακτινοβολίας. Είναι ενεργειακά αυτόνομος, αφού διαθέτει φωτοβολταϊκό πάνελ και μπορεί να μεταδίδει ασύρματα όλα τα δεδομένα σε ειδικό monitor που εγκαταστάθηκε στο σχολείο, μέσω του οποίου γίνεται η σύνδεση με το διαδίκτυο.

Μπορεί, μάλιστα, κάποιος να έχει άμεση πρόσβαση στα δεδομένα του από την ιστοσελίδα www.weatherlink.com/user/alikianos.

Σύντομα ο σταθμός αυτός θα συνδεθεί στο δίκτυο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (www.meteo.gr) και τα δεδομένα του θα μπορούν να παρακολουθούνται ακόμα πιο αναλυτικά από τη σελίδα www.metar.gr.

Οι καθηγητές του Λυκείου Αλικιανού βρίσκονται ήδη σε επαφή με όλα τα τμήματα μετεωρολογίας των εθνικών πανεπιστημιακών σχολών, προκειμένου το σχολείο να συμπεριληφθεί σε κάποιο ενδιαφέρον ερευνητικό και επιμορφωτικό πρόγραμμα.

Ήδη από τις πρώτες ώρες της ανακοίνωσης της εγκατάστασης μεγάλο ενδιαφέρον έχει δείξει η ομάδα Ατμοσφαιρικών Μοντέλων και Πρόγνωσης Καιρού του Πανεπιστημίου Αθηνών υπό τον καθηγητή κ. Κάλλο. Συγκεκριμένα υπάρχει ενδιαφέρον για συνεργασία για την αξιοποίηση των δεδομένων του σταθμού για εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς σκοπούς. Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και τον υπεύθυνο υλοποίησης του προγράμματος, μια πρώτη ιδέα θα μπορούσε να είναι, για παράδειγμα, η χρήση τους για την επαλήθευση, τη στατιστική ανάλυση και τη βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων των μοντέλων που η ομάδα αυτή χρησιμοποιεί για την περιοχή.

Επίσης ενδιαφέρον συνεργασίας υπάρχει από το ΤΕΙ Κρήτης, από το Πολυτεχνείο Κρήτης (από στελέχη του οποίου έγινε και μέρος της εγκατάστασης) ακόμα και από το τμήμα Μετεωρολογίας της 115 Πτέρυγας Μάχης.

«Η αλήθεια είναι ότι το Γενικό Λύκειο Αλικιανού μέσα από αυτή τη δράση έχει καταφέρει να βγει από την απομόνωση που του επιβάλει η γεωγραφική του θέση και να παίξει, με όλη τη σημασία της λέξης, πρωτοποριακό ρόλο στον τομέα της άτυπης, παράλληλης, εξωσχολικής εκπαιδευτικής διαδικασίας φεύγοντας μακριά από τη μίζερη καθημερινή γραφειοκρατική διεκπεραίωση ενός άχαρου και στείρου σχολικού προγράμματος», αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου και συνεχίζουν: «Δίνει στους μαθητές του τη δυνατότητα να έρθουν σε άμεση επαφή με ένα ενδιαφέρον επιστημονικό θέμα, που στην τελική ανάλυση έχει άμεση σημασία για όλη την κοινωνία όπως είναι οι μετεωρολογικές συνθήκες».

Οι καθηγητές του σχολείου και ο υπεύθυνος του προγράμματος επιθυμούν η δράση τους αυτή να αναδειχθεί στην τοπική και στην ευρύτερη κοινωνία, καθώς όπως λένε επηρεάζει όχι μόνο τους καθηγητές, τους μαθητές και τις οικογένειές τους αλλά και όλη την κοινωνία των Χανίων.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση