iphone app
android app
iphone app android app
Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017
ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΒΟΥΛΗ

Παρέμβαση Αυγενάκη για τον οδικό άξονα Πατρών – Πύργου


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Για αδράνεια και αστοχίες στη διακυβέρνηση της χώρας κάνει λόγο η ανακοίνωση που εξέδωσε ο βουλευτής Ηρακλείου Λευτέρης Αυγενάκης, τομεάρχης Υποδομών ΝΔ σχετικά με το ζήτημα κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος.

Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

"Η Κυβέρνηση συνεχίζει να καλύπτει την αδράνεια και τις αστοχίες στη διακυβέρνηση της χώρας προσπαθώντας να βρει άλλοθι σε δήθεν λάθη της προηγούμενης κυβέρνησης.

 Ο Οδικός Άξονας Πατρών - Πύργου έχει συμπεριληφθεί στα προς συγχρηματοδότηση έργα του εγκεκριμένου Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020 (Απόφαση C (2014)10160/18-12-2014)) από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η ολοκλήρωση των διαδικασιών για τη συγχρηματοδότηση του έργου περιλαμβάνει τη σχετική υποβολή του φακέλου Μεγάλου Έργου από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου στις αρμόδιες αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την έκδοση της σχετικής Απόφασης. Το στάδιο αυτό δεν ολοκληρώθηκε από την  προηγούμενη κυβέρνηση, καθώς το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα εγκρίθηκε στις 18 Δεκεμβρίου 2014.

Η ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας ως λύση στα όποια προβλήματα, είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη καθώς θέτει σε αμφισβήτηση την κατασκευή ενός αναπτυξιακού έργου για την περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, αφού προκαλεί μετακύληση όλων των χρονοδιαγραμμάτων κατά 12 με 18 μήνες, καθιστώντας επισφαλή και τη διαθεσιμότητα και δέσμευση των κονδυλίων της ΕΕ.

Επιπλέον, ο κατακερματισμός του έργου σε τμήματα - σε 5, 6 ή 8, όταν το συνολικό του μήκος είναι 75 χιλιόμετρα - δεν αποτελεί διασφάλιση βέλτιστης οικονομικής και κατασκευαστικής λύσης όπως διατείνεται ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ.

Αντίθετα, αυξάνει ραγδαία το κόστος από την ανάγκη εγκατάστασης περισσότερων εργοταξίων, τη δέσμευση εξοπλισμού και εξειδικευμένων μηχανημάτων δομικών έργων για μικρά τμήματα περιορίζοντας αντίστοιχα και τις επιλογές ως προς τη χρήση του κατάλληλου εξοπλισμού, κ.λ.π.. Παράλληλα δημιουργεί αμφιβολίες για την ποιότητα της τελικής κατασκευής, καθώς κοινά προβλήματα θα αντιμετωπιστούν με διαφορετικό τρόπο ανά τμήμα στο στάδιο της κατασκευής, με αποτέλεσμα την ανομοιομορφία στο οδικό περιβάλλον.

Ερωτηματικά όμως δημιουργούνται και ως προς την προσδοκία για συμμετοχή περισσότερων εργοληπτικών εταιρειών στη διαγωνιστική διαδικασία και στην κατασκευή του έργου. Είναι σαφές πως οι εργοληπτικές εταιρείες θα αξιολογήσουν αντίστοιχα τη δυνατότητά τους για προετοιμασία και συμμετοχή σε πολλαπλούς διαγωνισμούς «μικρού» τεχνικού και οικονομικού αντικειμένου".

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση