iphone app
android app
iphone app android app
Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2017
ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ

Παρέμβαση βουλευτών του ΚΚΕ για το αεροδρόμιο Χανίων


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Την άμεση χρηματοδότηση του αεροδρομίου Χανίων και των υπόλοιπων αεροδρομίων για την κάλυψη των λειτουργικών τους αναγκών, καθώς και την ακύρωση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης των 14 αεροδρομίων, ανάμεσα στα οποία είναι και αυτό των Χανίων, ζητούν μεταξύ άλλων με ερώτηση που κατέθεσαν προς τους υπουργούς Οικονομικών και Οικονομίας, Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού τρεις βουλευτές του ΚΚΕ, ανάμεσα στους οποίους ο βουλευτής Ηρακλείου Μανώλης Συντυχάκης.

Όπως αναφέρουν οι βουλευτές Διαμάντω Μανωλάκου, Σταύρος Τάσσος και Μανώλης Συντυχάκης στην ερώτησή τους, «η ελλιπής χρηματοδότηση των κρατικών αεροδρομίων που ακολουθούν οι κυβερνήσεις όλο το προηγούμενο διάστημα έχει οδηγήσει τον κρατικό αερολιμένα "Ι. Δασκαλογιάννης" των Χανίων σε οικονομική ασφυξία.

Μέσω του αεροδρομίου Χανίων διακινήθηκαν το 2014 πάνω από 2.500.000 επιβάτες, τα δε καθαρά έσοδα του ξεπέρασαν τα 12.000.000 ευρώ. Ωστόσο, την ίδια περίοδο η κρατική χρηματοδότηση για τα λειτουργικά έξοδα του αεροδρομίου ήταν μόλις 240.000 ευρώ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται .

Συγχρόνως, υπάρχει τεράστια έλλειψη προσωπικού σε κρίσιμες ειδικότητες τεχνικού τμήματος. Για παράδειγμα δεν υπάρχει μηχανικός καμίας ειδικότητας, και ως αποτέλεσμα ακόμα και για απλές επιδιορθώσεις να απαιτούνται διαγωνισμοί, που αυξάνουν τόσο το χρόνο επισκευής όσο και τις απαραίτητες δαπάνες.

Η λειψή χρηματοδότηση και οι σοβαρές ελλείψεις προσωπικού καθιστούν προβληματική τη λειτουργία του αεροδρομίου και μάλιστα στο ξεκίνημα της νέας τουριστικής περιόδου, όπου αναμένονται εκατομμύρια επιβάτες, και δημιουργούν μια σειρά από προβλήματα:

• Αδυναμία επισκευής βλαβών σε ουσιαστικά και κρίσιμα σημεία του αερολιμένα, όπως μεταφορικές ταινίες αποσκευών, αυτόματες πόρτες, βλάβες σε τουαλέτες, βλάβες σε ηλεκτρολογικά κ.τ.λ. που οδηγεί σε εκτόξευση του κόστους λειτουργίας και σε δραματική αύξηση του χρόνου που οι υποδομές είναι εκτός λειτουργίας.

• Εικόνα εγκατάλειψης του περιβάλλοντος χώρου στον οποίο κάθε χρόνο γινόταν συντήρηση. Κήπος εγκαταλελειμμένος με εστίες απορριμμάτων κ.λπ.

• Αδυναμία συντήρησης του υφιστάμενου κτηρίου και άλλων τακτικών λειτουργιών του αερολιμένα.

• Αδυναμία συντήρησης και υποστήριξης των χώρων υγιεινής του αεροδρομίου που συνιστά υγειονομική βόμβα.

• Αδυναμία συντήρησης του χώρου στάθμευσης και τροχοδρόμησης των αεροσκαφών, με πιθανά αρνητικά αποτελέσματα ακόμα και στην ασφάλεια των αεροδρομίων ή ακόμα και των πτήσεων.

• Αδυναμία υποστήριξης σε επαρκές ιατροφαρμακευτικό εξοπλισμό του ιατρείου, με σημαντικές πιθανές επιπτώσεις σε περίπτωση ιατρικής ανάγκης.

Η εν λόγω κατάσταση δεν είναι τυχαία, δεν είναι αποτέλεσμα λαθεμένων τεχνοκρατικών χειρισμών. Αντίθετα, πρόκειται για συνειδητή, μεθοδευμένη δράση με στόχο την προώθηση της ιδιωτικοποίησης και του εν λόγω αεροδρομίου, και εντάσσεται οργανικά στην πολιτική Ε.Ε.-άρχουσας τάξης για την απελευθέρωση των αερομεταφορών, που στοχεύει στην εξασφάλιση πεδίων κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων. Μέσα απ' την εικόνα εγκατάλειψης προετοιμάζεται η κοινή γνώμη ώστε να δικαιολογηθεί η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων στη συνέχεια. Συγχρόνως, η πολιτική υποχρηματοδότησης των αερολιμένων είναι επίσης απότοκο των εμπορευματοποιημένων αερομεταφορών. Η λειτουργία των αερομεταφορών με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, δηλαδή με γνώμονα το κέρδος, είναι άρρηκτα δεμένη με μεγάλο κόστος χρήσης των αεροδρομίων και των αερομεταφορών για τα λαϊκά στρώματα και με συνεχείς περικοπές στις δαπάνες λειτουργίας, σε αεροδρόμια και στις αερομεταφορές γενικότερα, με μια σειρά δραστικές αρνητικές συνέπειες, άσχετα με τη φύση του ιδιοκτήτη. Όσο οι αερομεταφορές αποτελούν εμπόρευμα, όσο αξιοποιούνται και σχεδιάζονται με γνώμονα την κερδοφορία των ομίλων, τα λαϊκά στρώματα θα βιώνουν συνεχείς αρνητικές συνέπειες.

Ερωτάται ο κ. υπουργός τι μέτρα θα λάβει ώστε:

• Να ακυρώσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των 14 αεροδρομίων ανάμεσα στα οποία είναι και αυτό των Χανίων.

• Να προχωρήσει στην άμεση χρηματοδότηση του αεροδρομίου Χανίων και των υπόλοιπων αεροδρομίων για την κάλυψη των λειτουργικών τους αναγκών με γνώμονα τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων.

• Να προχωρήσει στην άμεση πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού και την κάλυψη των κενών θέσεων για την εύρυθμη λειτουργία του αερολιμένα, με πλήρη και σταθερή εργασία.

• Να ανατρέψει την πολιτική εμπορευματοποιημένης λειτουργίας, την ευρωενωσιακή πολιτική απελευθέρωσης των αερομεταφορών που οδηγεί σε δραστικές αρνητικές συνέπειες για τα λαϊκά στρώματα».

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση