iphone app
android app
iphone app android app
Δευτέρα 05 Δεκεμβρίου 2016
πτώση airbus germanwings

Ο συγκυβερνήτης έριξε συνειδητά το Airbus της Germanwings


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Μια απίστευτη τροπή παίρνει το δράμα της μοιραίας πτήσης του Airbus της Germanwings που συνετρίβη την Τρίτη το πρωί στις Γαλλικές Άλπεις, κοντά στο χωριό Μπαρτσελονέτ, με 150 επιβαίνοντες.

Ανακοινώθηκε και επίσημα από το γενικό εισαγγελέα της Μασσαλίας ότι ο συγκυβερνήτης, για λόγους που δεν έχουν αναφερθεί, είναι εκείνος που έριξε το αεροσκάφος στο βουνό, φονεύοντας εκτός από τον εαυτό του και άλλα 149 άτομα που επέβαιναν στην πτήση.

Σύμφωνα με τον εισαγγελέα της Μασσαλίας, ο πιλότος (συγκυβερνήτης) απείχε συνειδητά και αρνήθηκε να ανοίξει την πόρτα της καμπίνας στον κυβερνήτη, τον οποίο είχε κλειδώσει εκτός πιλοτηρίου. «Ήταν αυτός που ενεργοποίησε το κουμπί καθόδου».

Σε εσκεμμένη ενέργεια αποδίδει ο εισαγγελέας της Μασσαλίας την συντριβή του Airbus A 320 της GermanWings, που προκάλεσε το θάνατο 150 ανθρώπων. Σύμφωνα με τον Μπρις Ρομπέν, που επικαλείται τα πρώτα ευρήματα από τον καταγραφέα φωνής του ενός «μαύρου κουτιού» ο συγκυβερνήτης, Αντρέας Λούμπιτζ, σκόπιμα ξεκίνησε καθοδική πορεία στο αεροσκάφος την ώρα, που ο κυβερνήτης βρισκόταν εκτός καμπίνας.

Τι είπε ο εισαγγελέας επιγραμματικά:

  • Έχουμε καταγραφή 30 λεπτών
  • Τα πρώτα λεπτά ανταλλάσσουν φυσιολογικές ατάκες
  • Μετά ο καπετάνιος ετοιμάζει την προσγείωση
  • Ο κυβερνήτης ζητάει από το συγκυβερνήτη να πάρει το τιμόνι
  • Η θέση του κυβερνήτη κάνει πίσω για να βγει
  • Η πόρτα ανοίγει, ίσως για να βγει
  • Από αυτή τη στιγμή ο συγκυβερνήτης είναι μόνος
  • Ο συγκυβερνήτης ετοιμάζεται για την προσγείωση
  • Ίσως συνειδητή πράξη η πτώση
  • Ακούμε τον κυβερνήτη να φωνάζει από την πόρτα
  • Καμιά απάντηση
  • Ακούμε θόρυβο αναπνοής στην καμπίνα
  • Μια αναπνοή ήσυχη και ήρεμη ως το τέλος
  • Τον ακούμε ως το τέλος
  • Άρα ο συγκυβερνήτης ήταν ζωντανός ως το τέλος
  • Ακούμε μηνύματα από το αεροδρόμιο Μασσαλίας, καμία απάντηση συγκυβερνήτη
  • Σε πολλά μηνύματα δεν απαντούσε
  • Ο πύργος ελέγχου του έδωσε προτεραιότητα για να προσγειωθεί
  • Καμία απάντηση από το συγκυβερνήτη
  • Ακούμε χτυπήματα για να σπάσει η πόρτα
  • Κανένα μήνυμα επείγοντος δεν έφυγε από το αεροπλάνο
  • Ερμηνεία για εμάς τους ερευνητές η πιο πιθανή, ότι συνειδητά έριξε το αεροπλάνο.

Στον 28χρονο Γερμανό Αντρέας Λούμπιτζ, συγκυβερνήτη του Airbus, στρέφονται οι υποψίες για τη συντριβή του αεροσκάφους στις γαλλικές Άλπεις. Ο εισαγγελέας της Μασσαλίας, σε δηλώσεις του υποστήριξε ότι από την ανάλυση των μέχρι τώρα στοιχείων προκύπτει ότι εσκεμμένα επέλεξε να καταστρέψει το αεροπλάνο. Αστυνομικές δυνάμεις έχουν ήδη φτάσει έξω από το σπίτι του στο Μονταμπάουρ της Γερμανίας, που βρίσκεται περίπου 60 μίλια βορειοδυτικά της Φρανκφούρτης.

Δεν ήταν τρομοκράτης

  • Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι ο συγκυβερνήτης που οδηγούσε και συνέτριψε το αεροπλάνο ήταν τρομοκράτης, δεν ήταν σε καμία λίστα τρομοκρατών.
  • Είναι Γερμανός ο συγκυβερνήτης, δεν είναι γνωστός σε μας, περιμένει την επίσημη απάντηση από τις υπηρεσίες του Βερολίνου.

Η Ανγκελα Μέρκελ έδωσε εντολή να επισπευσθούν όλες οι διαδικασίες.


Γερμανοί οι πιλότοι

Εντωμεταξύ, ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός ότι επί τρεις ημέρες δεν είχαν δοθεί στη δημοσιότητα τα ονόματα των πιλότων, ούτε έχει γίνει αναφερθεί στην καταγωγή τους. Τα μόνα γνωστά στοιχεία για αυτούς μέχρι σήμερα ήταν ότι ο κυβερνήτης ήταν εξαιρετικά έμπειρος, με πάνω από 6.000 ώρες πτήσης και τουλάχιστον 10 χρόνια στη Lufthansa και την Germanwings, και ότι ο συγκυβερνήτης είχε προσληφθεί στην τελευταία το 2013 και ότι είχε στο ενεργητικό του μόνο 630 ώρες πτήσης.

Ωστόσο, το μεσημέρι η Bild αποκάλυψε τόσο την καταγωγή τους, όσο και τα αρχικά τους. Σύμφωνα, λοιπόν, με τη γερμανική εφημερίδα, ο κυβερνήτης του αεροσκάφους είναι πατέρας δύο παιδιών και ονομάζεται Patrick S., ενώ ο συγκυβερνήτης ζούσε με τους γονείς του στην ανατολική Γερμανία, και συγκεκριμένα στην περιοχή Montabaur της Ρηνανίας, και ονομάζεται Andreas L. Επίσης, σύμφωνα με την εφημερίδα, ο συγκυβερνήτης διατηρούσε σπίτι και στο Ντίσελντορφ.

Μπορεί ο πιλότος να κλειδωθεί έξω από το πιλοτήριο;

Έμπειροι πιλότοι, μιλώντας στην Daily Mail, τονίζουν ότι υπό κανονικές συνθήκες το πλήρωμα έχει έναν κωδικό πρόσβασης έκτακτης ανάγκης τον οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει για να μπει στο πιλοτήριο σε περίπτωση που η πόρτα είναι κλειδωμένη.

Την είσοδό τους, με τη χρήση του κωδικού, μπορεί να μπλοκάρει μόνο κάποιος από το εσωτερικό του πιλοτηρίου, αν εκ προθέσεως απενεργοποιήσει αυτή τη δυνατότητα.

Και αυτό το δεδομένο συνηγορεί υπέρ του σεναρίου της αυτοκτονίας, αλλά κατά τη Daily Mail δίνει πόντους και στο σενάριο της τρομοκρατικής επίθεσης.


Συνέντευξη της εταιρείας

Συνέντευξη τύπου για την αεροπορική τραγωδία στις Αλπεις, στη σκιά των τρομακτικών και άκρως σοκαριστικών αποκαλύψεων που έγιναν σήμερα, παραχώρησαν οι επικεφαλής της Lufthansa και της Germanwings.

Οι επικεφαλής των δύο εταιρειών στην αρχή της συνέντευξης τύπου που παραχώρησαν δήλωσαν σοκαρισμένοι από τις σημερινές πληροφορίες που ήρθαν στο φως. «Δεν πιστεύαμε ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να γίνουν χειρότερα», τόνισαν χαρακτηριστικά.

Mερικά από τα πιο σημαντικά σημεία της συνέντευξής τους είναι τα εξής:

  • Από τις επιθέσεις της 11η Σεπτεμβρίου έχει αλλάξει η διαδικασία πρόσβασης για λόγους ασφαλείας. Οι πόρτες έχουν ενισχυθεί με ατσάλι και η πρόσβαση δεν είναι δυνατή αν δεν ανοίξει με τον κωδικό. Οταν κάποιος φεύγει επιστρέφοντας μπορεί να χτυπήσει το κουδούνι, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει κάμερα που δείχνει ποιος χτυπάει έτσι ώστε ο πιλότος που είναι στο πιλοτήριο να επιτρέψει ή όχι την πρόσβαση. Επειδή μπορεί κάποιος πιλότος να χάσει τις αισθήσεις του υπάρχει ειδική πρόβλεψη να μπορεί να ανοίξει η πόρτα μόνη της εκτός αν κάποιος επιχειρεί να κλειδώσει μόνος του την πόρτα.
  • Δεν θέλουμε να κάνουμε εικασίες. Προφανώς η πόρτα δεν θα μπορούσε να παραβιαστεί. Ολοι ξέρουν τον κώδικα. Ο συγκυβερνήτης προφανώς εμπόδισε την πρόσβαση.
  • Ο καθένας που διακόπτει την εκπαίδευση με την επιστροφή του πρέπει να αποδείξει μέσω εξετάσεων ότι διατηρεί τις ικανότητές του.
  • Μετά το τέλος της εκπαίδευσης του Λούμπιτζ έγιναν περιοδικοί έλεγχοι, ψυχολογικές δοκιμασίες, αξιολογήσεις και εξετάσεις για την ικανότητα να ηγηθεί ενός αεροσκάφους. Αυτά γίνονται  για αν είμαστε σίγουροι ότι σε περίπτωση αδιαθεσίας πχ μπορεί να πιλοτάρει το αεροσκάφος.
  • Είχε διακόψει την εκπαίδευσή του για μερικούς μήνες για άγνωστους λόγους, ωστόσο αυτό είναι κάτι που συνηθίζεται.
  • Το αεροπλάνο αποτελεί το ασφαλέστερο μέσο ταξιδιού. Κάθε μέρα εκατοντάδες χιλιάδες αεροπλάνα απογειώνονται και προσγειώνονται. Το ζήτημα της ασφάλειας συνεχίζει να είναι στο επίκεντρο των ανησυχιών μας.
  • Από αυτά που μας έχει πει το υπουργείο εσωτερικών δεν υπάρχει στοιχείο που να συνδέει το συγκεκριμένο άτομο με τρομοκρατία.
  • Δεν υπάρχει πιθανότητα να μπήκε στο πιλοτήριο άλλο άτομο. Αυτό δεν προβλέπεται στην Ευρώπη. Υπάρχουν εταιρείες που το επιτρέπουν, εμείς δεν το κάνουμε αυτό.
  • Οπως σας είπα έχουμε ένα πολύ σύγχρονο και πολύ υψηλού επιπέδου πρόγραμμα επιλογής κυβερνητών.
  • Δεν ακολουθούμε τον κανόνα που θέλει στο πιλοτήριο να υπάρχουν πάντα δυο πιλότοι ανά πάσα στιγμή, όπως στις ΗΠΑ μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου.
  • «Αυτό που συνέβη είναι ένα τραγικό, μεμονωμένο γεγονός. Προσπαθούμε να λύσουμε το αίνιγμα», συμπλήρωσε.
  • Ηταν κατάλληλος να πετά  χωρίς περιορισμούς. Σε μια εταιρεία σαν τη δική μας που είμαστε υπερήφανοι για τα κριτήρια ασφαλείας, το σοκ είναι μεγαλύτερο από ότι για το ευρύ κοινό.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση