iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2016
διακοπή καπνισμα τσιγάρο

Πώς να κόψετε το τσιγάρο χωρίς να παχύνετε


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Το να κόψετε το κάπνισμα είναι το μεγαλύτερο δώρο που μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας και στους γύρω σας.

Ας το ξεκαθαρίσουμε μια και καλή: δεν σας παχαίνει το γεγονός ότι κόψατε το τσιγάρο! Οι στατιστικές μελέτες μέχρι τώρα έχουν δείξει ότι το 80% των καπνιστών που αποφάσισαν να κόψουν το κάπνισμα δεν παίρνουν περισσότερα από 3 κιλά ενώ ένας στους έξι καπνιστές χάνει βάρος!

Γιατί παχαίνετε;

Οι αιτίες ποικίλουν, αλλά οι πιο σημαντικές είναι οι εξής:

* Αυξάνεται το αίσθημα πείνας όταν κόβετε το κάπνισμα επειδή δεν τροφοδοτείτε με νικοτίνη τον οργανισμό σας. Η νικοτίνη καταστέλλει την όρεξη επηρεάζοντας συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με το αίσθημα της πείνας. Το αίσθημα αυτό μειώνεται και έρχεται σε φυσιολογικά επίπεδα μετά από λίγες ημέρες

* Αυξάνετε την πρόσληψη παχυντικών σνακ και αλκοόλ. Αυτό συμβαίνει επειδή από το κάπνισμα αντλείς ευχαρίστηση. Διακόπτοντας αυτή την ευχαρίστηση την αναζητάς αλλού. Επίσης, η κίνηση του καπνίσματος έχει πολλές ομοιότητες με την κίνηση της πρόσληψης τροφής. Έτσι, αντί να επιλέξετε το τσιγάρο επιλέγετε τροφές λιπαρές και γλυκές, με πολλούς υδατάνθρακες που έχουν ηρεμιστική δράση και κατευνάζουν τη νευρικότητα που σας δημιουργεί η στέρηση.

* Μετά τη διακοπή του καπνίσματος βελτιώνεται η αίσθηση της γεύσης. Έτσι η τροφή, εκτός του ότι αντικαθιστά το κάπνισμα, γίνεται ακόμη πιο απολαυστική και την αναζητάτε συνεχώς.

* Μειώνονται οι ημερήσιες καύσεις, καθώς κάθε τσιγάρο, λόγω της νικοτίνης που περιέχει, προκαλεί μικρή αύξηση των καύσεων. Μετά τη διακοπή του καπνίσματος ο οργανισμός καίει ελαφρώς λιγότερες θερμίδες.

Πώς να κόψετε το κάπνισμα χωρίς να παχύνετε

1 Μπείτε σε πρόγραμμα άσκησης

Η γυμναστική μπορεί να επιβραδύνει σημαντικά τον χρόνο που θα καπνίσει κανείς το πρώτο του τσιγάρο την ημέρα, όπως δείχνει μελέτη της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΣΕΦΑΑ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Επίσης, η διακοπή του καπνίσματος μειώνει το μεταβολισμό. Για να αντισταθμίσετε αυτή την πτώση του μεταβολισμού ξεκινήστε να ασκείστε. Η άσκηση θα αυξήσει το μεταβολισμό ενώ μετά από μία εβδομάδα χωρίς τσιγάρο θα δείτε διαφορά στην αντοχή σας. Τριάντα λεπτά αερόβιας άσκησης για 4 φορές την εβδομάδα είναι ό,τι χρειάζεστε!

2 Προετοιματείστε διατροφικά

Προτού κόψετε το τσιγάρο ξεκινήστε να τρώτε ισορροπημένα και υγιεινά. Μειώστε τις μερίδες σας και ακολουθήστε ένα διατροφικό πρόγραμμα που δεν θα σας στερεί τίποτα. Έπειτα κάντε την επιθυμία σας για σνακ και τσιμπολόγημα σύμμαχό σας. Έχετε πρόχειρα υγιεινά σνακ στη τσάντα σας ή το συρτάρι του γραφείου σας, όπως ανάλατα αμύγδαλα, μπάρες δημητριακών, αποξηραμένα φρούτα ή κάποιο φρούτο εποχής και νερό. Όποτε σας πιάνουν λιγούρες θα έχετε πρόσβαση σε υγιεινά σνακ που δεν θα σας φορτώσουν με θερμίδες.

3 Δοκιμάστε τον βελονισμό

Έρευνες δείχνουν ότι μειώνει κατά 67% την επιθυμία για τσιγάρο. Οι βελόνες τοποθετούνται σε σημεία βελονισμού στο σώμα ή το πτερύγιο του αυτιού απελευθερώνοντας στον οργανισμό ουσίες που έχουν χαλαρωτική δράση και μειώνουν τα συμπτώματα που προκαλούνται από τη στέρηση της νικοτίνης. Οι συνεδρίες επαναλαμβάνονται καθημερινά τις πρώτες ημέρες και μέρα παρά ημέρα την επόμενη εβδομάδα. Κάθε συνεδρία διαρκεί 30 λεπτά.

Αλλάξτε τη συμπεριφορά σας

Αν καπνίζατε μέχρι τώρα επειδή σας βοηθούσε να χαλαρώσετε όταν νιώθατε άγχος, ανακαλύψτε εναλλακτικούς τρόπους χαλάρωσης όπως κάνοντας ασκήσεις αναπνοής ή yoga, ή ο,τιδήποτε άλλο σας χαλαρώνει. Αν καπνίζατε επειδή νιώθατε πλήξη ή μοναξιά, βρείτε μια ενδιαφέρουσα ασχολία που θα γεμίζει το χρόνο σας. Αν καπνίζατε μετά το φαγητό για να ολοκληρώσετε την απόλαυση ενός καλού γεύματος, φάτε κάτι υγιεινό και μετά πηγαίνετε μία βόλτα. Αντικαθιστώντας αυτές τις συμπεριφορές θα καταφέρετε να κόψετε την κακή συνήθεια του καπνίσματος. Και θα είστε περήφανοι γι' αυτό.

Το μυστικό

Κόψτε το κάπνισμα μαχαίρι. Είναι η μέθοδος επιλογής για να έχετε αποτέλεσμα. Πάντα θα έχετε προφάσεις για να κάνετε ένα τσιγάρο: μία κακή είδηση, μια προαγωγή που δεν πήρατε, ένα σκασμένο λάστιχο Δευτέρα πρωί, μία συνάντηση με φίλους. Μόλις κόψετε το κάπνισμα, το σύνδρομο στέρησης θα τελειώσει σε δύο εβδομάδες. Μόλις περάσουν αυτές οι δύο βδομάδες, δεν θα θέλετε να καπνίσετε.

Πηγή: omorfamystika.gr

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση