iphone app
android app
iphone app android app
Κυριακή 04 Δεκεμβρίου 2016
Εμμανουέλα Χατζάκη, καθηγήτρια Κινέζικων

Πρώην μαθήτρια του Πειραματικού διδάσκει Κινέζικα


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Σε άλλη μια πρωτοπορία προχώρησε φέτος το Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Ηρακλείου, παρέχοντας στους μαθητές του αλλά και σε παιδιά άλλων σχολείων που θα ήθελαν να τα παρακολουθήσουν μαθήματα Κινεζικών. Το μάθημα γίνεται εθελοντικά εκτός του κανονικού ωραρίου του σχολείου, για μια ολόκληρη ώρα κάθε Τετάρτη 2-3 το μεσημέρι, εθελοντικά, από την καθηγήτρια Εμμανουέλα Χατζάκη, πρώην μαθήτρια του Πειραματικού, στα πλαίσια των ομίλων που έχουν δημιουργηθεί στο σχολείο, παρέχοντας στα παιδιά έξτρα γνώση σε διάφορους τομείς.

«Την περασμένη άνοιξη σε κάποια αντίστοιχα πειραματικά σχολεία στην Αθήνα, όπως και σε κάποια πρότυπα σχολεία, υπήρξε μια πρωτοβουλία από την κινέζικη κυβέρνηση, οπότε και άρχισε η διδασκαλία Κινεζικών σαν δοκιμαστικό πρόγραμμα. Το πρόγραμμα πήγε καλά στην Αθήνα και φέτος το Σεπτέμβριο το συνέχισαν. Στην Κρήτη όμως δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο. Και επειδή είμαι και εγώ πρώην μαθήτρια του Πειραματικού Σχολείου, αλλά και γνώστης του αντικειμένου, θεώρησα πως τα παιδιά τόσο στο Πειραματικό στην Αθήνα όσο και στο Ηράκλειο δικαιούνται την ίδια ευκαιρία - αν μη τι άλλο, να έχουν το δικαίωμα της επιλογής. Αν θέλουν δηλαδή να μάθουν Κινέζικα. Μοιράστηκα λοιπόν με το διευθυντή του σχολείου τη σκέψη μου αυτή, ο οποίος ήταν πολύ θετικός και με στήριξε στο όλο εγχείρημα», είπε η καθηγήτρια Κινεζικών κ. Χατζάκη όσον αφορά το πώς ξεκίνησαν τα μαθήματα Κινεζικών στο Πειραματικό.

Επισημαίνοντας μάλιστα πως από την πρώτη στιγμή η ανταπόκριση των παιδιών ήταν μεγαλύτερη από την αναμενόμενη, η κ. Χατζάκη είπε πως «στην παρουσίαση βγήκα μπροστά και άρχισα να μιλάω στα Κινέζικα. Ήταν κάτι που ιντρίγκαρε τα παιδιά. Με αποτέλεσμα στις δηλώσεις συμμετοχής να συγκεντρώνονται πάνω από 60 άτομα εκδηλώνοντας ενδιαφέρον να παρακολουθήσουν το μάθημα. Έτσι, βγήκαμε πρώτοι σαν όμιλος. Όμως έπρεπε να σχηματιστεί τμήμα των 15-20 παιδιών για να μπορέσει να γίνει σωστό μάθημα», πρόσθεσε η κ. Χατζάκη, η οποία έχει αποφοιτήσει από το Πανεπιστήμιο του Πεκίνου. Έχει το ανώτερο πτυχίο γλωσσομάθειας Κινεζικών και αυτό γιατί, όπως μας είπε, «ήθελα να μάθω μια ξεχωριστή και ιδιαίτερη γλώσσα και μου προέκυψαν τα Κινεζικά. Με κέρδισαν παρά το ότι μιλάω επίσης Ρώσικα και Αραβικά».

Η διδασκαλία γίνεται με ειδικά βιβλία στα Ελληνικά, τα οποία έχει γράψει η ίδια η κ. Εμμανουέλα Χατζάκη, μαζί με μια συνάδελφό της. Έχουν αποδοθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι ευανάγνωστα. Κοστίζουν περίπου 50 ευρώ και είναι το μόνο έξοδο που απαιτείται από τα παιδιά που θέλουν να παρακολουθήσουν το μάθημα. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι το μάθημα, επειδή βρεθήκαμε την ώρα της διδασκαλίας μέσα στην αίθουσα για τις ανάγκες του ρεπορτάζ, γίνεται με τόσο παραστατικό και ζωντανό τρόπο, που πραγματικά κερδίζει το ενδιαφέρον των παιδιών, τα οποία με τη σειρά τους, όπως λένε, βρίσκουν τη γλώσσα ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και πιο εύκολη από ό,τι φαίνεται. Για αυτό και, όπως δηλώνουν, θα συνεχίσουν τα μαθήματα.


Τι λένε οι μαθητές: «Μοναδική ευκαιρία»

«Επέλεξα τα Κινέζικα γιατί θεώρησα ότι η ευκαιρία που μας δινόταν από το Πειραματικό Λύκειο ήταν μοναδική και δε θα μας προσφερόταν ξανά. Οπότε και σκέφτηκα, αφού μπορώ να μάθω μια γλώσσα πιο περίεργη γιατί να μην το κάνω. Το πιο δύσκολο είναι να θυμάσαι τα ιδεογράμματα. Η γραμματική δεν είναι δύσκολη, αφού δεν έχει ρήματα και τα ουσιαστικά δεν κλείνονται», είπε η μαθήτρια Βαγγελιώ Μανουσάκη.

«Το να μάθω Κινεζικά ήταν μέρος της λίστας των πραγμάτων που θέλω να κάνω στη ζωή μου. Μου δόθηκε η ευκαιρία εδώ και την άρπαξα. Αν εξαιρέσουμε τα ιδεογράμματα, όλα τα άλλα είναι εύκολα. Είναι ωραία και περίεργη γλώσσα. Θα τα συνεχίσω», τόνισε η μαθήτρια Σουζάνα Γκαγκαουδάκη. «Ήταν μια αυθόρμητη απόφαση. Από πολύ μικρός μου άρεσε ο τρόπος γραφής των Κινεζικών. Είχα μια περιέργεια να μάθω τη γλώσσα. Είναι κάτι πολύ διαφορετικό και ξένο από το ελληνικό αλφάβητο. Είναι σύνθετα αλλά όχι σαν τα Ελληνικά, όπου η γραμματική είναι εκτενής.

Στα Κινέζικα χρησιμοποιείται ένας ρηματικός τύπος για ένα ρήμα. Δεν υπάρχουν χρόνοι. Θα συνεχίσω τα μαθήματα», είπε ο μαθητής Φοίβος Καβάσαλης. «Επειδή υπάρχει και η ρήση "Τι είναι αυτά που μου λες, Κινέζικα;" η γλώσσα μού είχε κινήσει το ενδιαφέρον. Έτσι, δεν άφησα την ευκαιρία να πάει χαμένη. Είναι δύσκολα μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Δεν είναι σαν τη δική μας γλώσσα, που μαθαίνεις τα γράμματα και συνθέτεις λέξεις. Όμως είναι πιο απλά. Δεν έχουν τόσο πολλές λέξεις. Είναι μια γλώσσα του μέλλοντος», ανέφερε ο μαθητής Γιώργος Παντελάκης.

Μαρία Αντωνογιαννάκη

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση