iphone app
android app
iphone app android app
Παρασκευή 02 Δεκεμβρίου 2016
Λάστιχα - Βουλκανιζατέρ

Άσπρη μέρα... για τα βουλκανιζατέρ


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Άσπρη μέρα είδαν στην Κρήτη και τα... βουλκανιζατέρ, όπου η κίνηση σημείωσε αύξηση τις τελευταίες μέρες, λόγω της σφοδρής κακοκαιρίας και των χιονοπτώσεων σε όλο το νησί. Το κύμα κακοκαιρίας οδήγησε αρκετούς οδηγούς στα βουλκανιζατέρ για την αντικατάσταση των φθαρμένων ελαστικών αλλά και άλλων εξαρτημάτων όπως υαλοκαθαριστήρων κ.λπ.

Τα ειδυλλιακά τοπία της Κρήτης που προσέλκυσαν αρκετό κόσμο τις μέρες της κακοκαιρίας αποτέλεσαν την κινητήριο δύναμη για τη συντήρηση αρκετών οχημάτων, με τους οδηγούς να αλλάζουν, μετά από αρκετά χρόνια, τα φθαρμένα λάστιχα, ελέγχοντας παράλληλα τα φρένα, ενώ άλλοι οδηγοί φρόντισαν να συντηρήσουν μετά από πολλά χρόνια και το καλοριφέρ, προκειμένου να μη βρεθούν στην... κατάψυξη, αλλά να μπορούν να ζεσταίνονται στη διάρκεια των μετακινήσεών τους και κυρίως στις μικρές αποδράσεις τους στα λευκά τοπία.

Έτσι, τα χιόνια και η παγωνιά θα μπορούσε κανείς να πει ότι έφεραν "ζεστό" χρήμα τόσο στα βουλκανιζατέρ όσο και στους μηχανικούς αυτοκινήτων που προέβησαν σε δεκάδες ελέγχους οχημάτων, ώστε τα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν με ασφάλεια στους δρόμους και κυρίως στις περιοχές όπου επικρατεί παγετός, προς αποφυγήν ατυχήματος.

Ταυτόχρονα όμως, οι ακινητοποιήσεις οχημάτων στα χιόνια αύξησαν τη ζήτηση και σε μπαταρίες, με τους ειδικούς να βρίσκονται επί ποδός. Πάντως, τα ασυντήρητα αυτοκίνητα ολοένα και αυξάνονται, με τους οδηγούς να πηγαίνουν, όπως συνηθίζεται, στο... «και πέντε» στα συνεργεία, ενώ όσοι αδυνατούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη για σοβαρά προβλήματα στα Ι.Χ. υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση ότι ενημερώθηκαν σχετικά από τους ειδικούς.

Μάλιστα, όπως παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης και της οικονομικής στενότητας που βιώνουν τα περισσότερα νοικοκυριά, αρκετοί οδηγοί διστάζουν ακόμη και να ρωτήσουν πόσο κοστίζει το σέρβις. Και αυτό, παρά το ότι σε πολλά συνεργεία και αντιπροσωπίες το κόστος έχει μειωθεί έως και 40%, ώστε να συμβαδίζει με τις οικονομικές δυνατότητες των οδηγών.

Οι ειδικοί προσπαθούν, έτσι, με κάθε τρόπο και όσο μπορούν να διευκολύνουν τους οδηγούς ασυντήρητων οχημάτων, ενώ παράλληλα προχωρούν και σε ειδικές προσφορές. «Τον τελευταίο καιρό και λόγω του χιονιά οι περισσότεροι αντικατέστησαν τα ελαστικά τους. Όσοι μπόρεσαν τουλάχιστον από οικονομικής πλευράς. Ωστόσο πολλοί είναι εκείνοι που κάνουν παζάρι στις τιμές.

Οι συγκυρίες έχουν κάνει τους πολίτες να μην μπορούν ούτε καν τον εαυτό τους να συντηρήσουν, πόσω μάλλον το αυτοκίνητό τους. Προσπαθούν να το έχουν σε καλή κατάσταση, αλλά οι περισσότεροι αδυνατούν να το κάνουν αυτό. Έτσι, όσον αφορά τα ελαστικά, για παράδειγμα, τα κρατούν για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.

Τα αλλάζουν μόνον όταν πλέον έχουν φθαρεί τελείως, ενώ θα έπρεπε να τα είχαν αντικαταστήσει πολύ νωρίτερα. Πρέπει πάντως να πούμε πως οι τιμές στα ελαστικά ήταν πάντα προσιτές, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πώς δεν αλλάζουμε λάστιχα κάθε μήνα αλλά περίπου κάθε 3 χρόνια», είπε ο πρόεδρος Επισκευαστών Ελαστικών Νομού Ηρακλείου Νίκος Μηλιαράκης. Ανέφερε παράλληλα πως «ο κόσμος έχει τρομοκρατηθεί και με το οδόστρωμα και με τα αυτοκίνητα, για αυτό και προσπαθεί όσο μπορεί να τα έχει σε καλή κατάσταση.

Όμως έρχονται αυτοκίνητα που εκτός τα ελαστικά έχουν και άλλες ζημιές, όπως τα ψαλίδια τους, τα αμορτισέρ κ.λπ., με τους καταναλωτές να αδυνατούν να τα αλλάξουν στην ώρα τους, λόγω κρίσης».


Πολλά προβλήματα από την κακοκαιρία: Χρυσές δουλειές και για τα συνεργεία

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών Αυτοκινήτων Νομού Ηρακλείου Μανόλης Στεφανάκης τόνισε: «Τις τελευταίες μέρες λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, ο κλάδος μας παρουσίασε μια αύξηση όσον αφορά στη ζήτηση. Και αυτό διότι ο κακός καιρός δημιουργεί πολλά προβλήματα στη λειτουργία των οχημάτων. Όπως στην μπαταρία τους, στη μίζα, στο καλοριφέρ και στους υαλοκαθαριστήρες. Ιδιαίτερα από μπαταρία έμειναν πάρα πολλά αυτοκίνητα, καθώς με τη διαφορά θερμοκρασίας καταστρέφεται και χρειάζεται άμεση αντικατάσταση».

Ο ίδιος αναφορικά με τα εκατοντάδες ασυντήρητα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους είπε ότι «αυτά υπάρχουν και θα υπάρχουν λόγω της οικονομικής δυσκολίας που αντιμετωπίζει ο κόσμος», σημειώνοντας πως «το όχημα είναι ένα απαραίτητο μέσο για να κάνουν οι περισσότεροι άνθρωποι τη δουλειά τους. Όμως οτιδήποτε χρειάζεται το αφήνουν για αργότερα, όταν προκύψει σοβαρό πρόβλημα, δηλαδή να μην μπορεί να κινηθεί. Τότε και μόνο τότε θα αναγκαστούν να έρθουν στο συνεργείο. Οι πιο πολλοί θα ρωτήσουν πόσο θα κοστίσει η δουλειά που χρειάζεται το όχημα και όταν θα δύνανται οικονομικά θα έρθουν να τη φτιάξουν», είπε ο κ. Στεφανάκης.  

Μαρία Αντωνογιαννάκη, Γεωργία Μακάκη

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση