iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 03 Δεκεμβρίου 2016
ΦΟΡΤΗΓΟ

Παράταση ζωής για τα φορτηγά δίχως ΑΒS


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Μέχρι το 2020 θα μπορούν να βρίσκονται στους ελληνικούς δρόμους τα φορτηγά παλιάς τεχνολογίας που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας πριν το 1999 και δε διαθέτουν σύστημα ABS, όπως προβλέπει απόφαση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Μετά την συγκεκριμένη ημερομηνία, τα εν λόγω οχήματα θα πρέπει να αποσυρθούν δεδομένου ότι δεν υπάρχει δυνατότητα να εφοδιαστούν εκ των υστέρων με ΑΒS.

Για τα νεότερα βαρέα οχήματα, που βγήκαν στους ελληνικούς δρόμους μετά το 1999 χωρίς να διαθέτουν το συγκεκριμένο σύστημα υπάρχει η δυνατότητα το ΑΒS να τοποθετηθεί μέσα στον επόμενο χρόνο, υπό την προϋπόθεση όμως ότι ως τον Μάρτιο θα περάσουν από τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ).

Τα παραπάνω προβλέπονται σε απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Παπαδόπουλος με την οποία ρυθμίζεται το θέμα της τοποθέτησης συστήματος αντιεμπλοκής (ABS) στα βαρέα οχήματα.

Ειδικότερα η απόφαση προβλέπει ότι:

* Υποχρέωση να τοποθετήσουν το σύστημα αυτό έχουν όλα τα οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1-1-1999 και μετά, ημερομηνία με την οποία θεσπίστηκε η υποχρέωση από την ΕΕ να τοποθετείται το σύστημα αυτό από τις κατασκευάστριες εταιρείες.

Η υποχρέωση για τοποθέτηση του συστήματος ABS θα ελέγχεται από τα ΚΤΕΟ από 1-4-2015, και κάθε φορά από την ημερομηνία αυτή που τα οχήματα θα περνούν από τεχνικό έλεγχο.

Παράλληλα δίνεται προθεσμία πέντε ετών για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από την παραπάνω προθεσμία να κυκλοφορήσουν χωρίς την υποχρέωση τοποθέτησης του συστήματος αυτού. Η υπουργική απόφαση προβλέπει ότι μετά την παραπάνω ημερομηνία τα οχήματα αυτά αποσύρονται από την κυκλοφορία.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο η απόφαση εκδόθηκε αφού λήφθηκαν υπόψη οι συνθήκες της αγοράς των αυτοκινήτων και η μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Επιλέχθηκε ως ημερομηνία υποχρέωσης τοποθέτησης ABS η 1-1-1999 δεδομένου ότι από την ημερομηνία αυτή θεσπίστηκε η αντίστοιχη υποχρέωση τοποθέτησης του συστήματος αυτού από την ΕΕ αφενός και αφετέρου επειδή απαλλάσσονται τα κυκλοφορούντα προ της παραπάνω ημερομηνίας αυτοκίνητα από την υποχρέωση αυτή, αφού σε κανένα κράτος της ΕΕ δεν προβλέπεται διαδικασία που να εξασφαλίζει την ασφαλή τοποθέτηση και λειτουργία του συστήματος αντιεμπλοκής με την εκ των υστέρων τοποθέτηση του.

Αντίθετα με την καταληκτική ημερομηνία απόσυρσης των αυτοκινήτων στην πενταετία, δίδεται επαρκής χρόνος οι μεταφορείς να αντικαταστήσουν τα αυτοκίνητά τους με άλλα νεώτερης τεχνολογίας σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος.

Στην απόφαση σημειώνεται ότι από 1/4/2015, ή από την ημερομηνία λήξης του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου εφόσον αυτή είναι μεταγενέστερη της 1/4/2015, θα απαγορεύεται η κυκλοφορία των οχημάτων κατηγοριών Μ2, Μ3, Ν2, Ν3, Ο3, Ο4 που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα μετά την 1/1/1999, τα οποία δεν φέρουν σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση.

Εφόσον ο περιοδικός τεχνικός έλεγχος πραγματοποιηθεί πριν τις 31/3/2015 και διαπιστωθεί ότι το όχημα δεν είναι εφοδιασμένο με σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση, θα χορηγείται ετήσια καταλληλότητα και στο χώρο των παρατηρήσεων του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου θα αναγράφεται η παρατήρηση «Το όχημα δεν φέρει σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση (ABS) και οφείλει να εφοδιαστεί με αυτό έως τον επόμενο περιοδικό τεχνικό έλεγχο».

Ως τον Αύγουστο η ισχύς των αδειών νομαρχιακών μεταφορών

Εν τω μεταξύ, την διατήρηση σε ισχύ των αδειών «νομαρχιακών μεταφορών» έως τον Αύγουστο προβλέπει άλλη απόφαση του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο.

Συγκεκριμένα με την απόφαση αυτή παρατείνεται η υποχρέωση των μεταφορέων που κατέχουν άδεια κυκλοφορίας με την ένδειξη «νομαρχιακές μεταφορές» να μετατρέψουν αυτές σε εθνικών ή διεθνών μεταφορών μέχρι 31-8-2015.

Η ρύθμιση αυτή, σύμφωνα με το ΥΠΟΜΕΔΙ, κρίθηκε αναγκαία λόγω των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μεταφορείς, οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα να εφοδιαστούν με άδεια οδικού μεταφορέα που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη συγκεκριμένη μετατροπή.

Πηγή: agronews.gr

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση