iphone app
android app
iphone app android app
Πέμπτη 08 Δεκεμβρίου 2016
Κρεοπωλείο - κρέατα - αγορά

Χοιρινό και κοτόπουλο από το χασάπη της γειτονιάς


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Οι Κρητικοί προτιμούν να αγοράζουν κρέας από το χασάπη της γειτονιάς και όχι από μεγάλες κρεαταγορές ή σούπερ μάρκετ, ενώ τα δύο πρώτα σε προτίμηση και κατανάλωση κρέατα στο νησί είναι το χοιρινό και το κοτόπουλο.

Αυτά είναι μερικά από τα αποτελέσματα μεγάλης έρευνας με αντικείμενο τον κλάδο του κρέατος και τις συνήθειες των καταναλωτών στο νομό Ηρακλείου, που διεξήγαγε το Επιμελητήριο για λογαριασμό του Σωματείου Κρεοπωλών Νομού Ηρακλείου.

Σκοπός της έρευνας, η οποία διεξήχθη το χρονικό διάστημα από 13 Οκτωβρίου μέχρι 25 Νοεμβρίου 2014, ήταν η μελέτη και η συλλογή πληροφοριών για την καταναλωτική συμπεριφορά και την καταναλωτική συνείδηση των καταναλωτών σε ολόκληρο το νομό Ηρακλείου και κατ' επέκταση η ενημέρωση των κρεοπωλών, των εμπόρων και των παραγωγών γύρω από τις προτιμήσεις των πελατών τους σε επίπεδο νομού.

Κίνητρο για την πραγματοποίηση της έρευνας ήταν οι πιέσεις που δέχεται ο κλάδος του κρέατος τόσο λόγω συνθηκών ανταγωνισμού όσο και λόγω της κρίσης, με σκοπό να μπορεί να θωρακιστεί ο παραδοσιακός κρεοπώλης.

Η έρευνα έγινε με χρήση δομημένων ερωτηματολογίων κλειστού τύπου και τηλεφωνικές συνεντεύξεις αποκλειστικά από στελέχη του Επιμελητηρίου Ηρακλείου. Τα αποτελέσματα (σε επίπεδο νομού) ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και ενθαρρυντικά για τους παραδοσιακούς κρεοπώλες.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι παραδοσιακοί κρεοπώλες κρατούν τα ηνία της αγοράς κρέατος και είναι αυτοί που εμπιστεύονται περισσότερο οι καταναλωτές. Έτσι το 64% των καταναλωτών κάνει τις αγορές του σε παραδοσιακό κρεοπωλείο, ενώ ένα 15% ψωνίζει από κρεαταγορές και μεγάλες αλυσίδες κρέατος. Το υπόλοιπο ποσοστό προμηθεύεται κρέας είτε από super market (11%) είτε από παραγωγό-φίλο-συγγενή (10%).

Σε σχέση με την κρίση και τους καταναλωτές, το κυρίαρχο συμπέρασμα που προκύπτει από την ανάλυση των απαντήσεων είναι ότι, αν και η οικονομική κρίση συνεχίζει και επηρεάζει τις επιλογές τους, το κρέας εξακολουθεί και παραμένει ψηλά στις προτεραιότητες τους. Η κατανάλωση κρέατος είναι συνυφασμένη με την καθημερινή διαβίωση, και την κάλυψη ζωτικών αναγκών. Το 56% του δείγματος απάντησε ότι δεν έχει μειώσει σημαντικά την κατανάλωση κρέατος τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ το 55% καταναλώνει κρέας δύο με τρεις φορές την εβδομάδα.  

Το μεγαλύτερο μέρος αυτών (37,31%) αγοράζει κρέας με κριτήριο την ποιότητα, ενώ η τιμή, αν και εν μέσω κρίσης, είναι το δεύτερο σε σειρά κατάταξης κριτήριο (20,6%).

Επίσης το κρέας με τη μεγαλύτερη κατανάλωση είναι το χοιρινό (34,30%) και το κοτόπουλο (30,34%).

Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει η άποψη που έχουν οι καταναλωτές για τη σχέση του ντόπιου κρέατος με το εισαγόμενο, και την έννοια "κρέας ελληνικής προέλευσης". Έτσι, από την έρευνα αποτυπώνεται ξεκάθαρα ότι, ενώ οι καταναλωτές αναζητούν το ντόπιο κρέας, δεχόμενοι κιόλας πολλές φορές να το πληρώσουν ακριβότερα σε σχέση με το εισαγόμενο, δε γνωρίζουν, και δεν μπορούν να ξεχωρίσουν αν το φερόμενο ως ελληνικό είναι πράγματι ελληνικό.

Το 76% πιστεύει ότι το ελληνικό κρέας είναι ανώτερο από το εισαγόμενο, ενώ επίσης το 76% θα πλήρωνε ακριβότερα ένα ελληνικό κρέας. Αντίθετα μόνο το 45% ανέφερε ότι μπορεί να ξεχωρίσει πραγματικά το ντόπιο κρέας από το εισαγόμενο. Αυτό θα πρέπει να προβληματίσει τον κλάδο, δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλές εισαγωγές κρέατος ιδιαιτέρα βόειου, όπου η συντριπτική πλειοψηφία της κατανάλωσης στην Ελλάδα προέρχεται από εισαγωγές.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση