iphone app
android app
iphone app android app
Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016
ΔΗΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟ  ΔΗΜΟΤΟΛΟΓΙΟ

Τους λείπει χώρος και προσωπικό


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Πιο λειτουργικός, αλλά ωστόσο δε λείπουν τα προβλήματα... Έτσι κρίνεται από τους υπαλλήλους αλλά και τους πολίτες ο νέος χώρος στην πλατεία Δασκαλογιάννη, όπου από το Νοέμβριο του 2012 μεταφέρθηκε το Δημοτολόγιο Ηρακλείου.

Σίγουρα από λειτουργικής άποψης ο χώρος είναι πολύ καλύτερος σε σχέση με το παλιό κτήριο της Εθνικής Αντιστάσεως, που σχεδόν όλοι είχαμε επισκεφτεί παλιότερα. Όμως και τώρα παρατηρείται έλλειψη χώρου και για τους δημότες και για το υπαλληλικό προσωπικό. Και να σκεφτεί κανείς ότι τα αρχικά σχέδια προέβλεπαν στον ίδιο χώρο να συστεγάζονταν μαζί Δημοτολόγιο και Ληξιαρχείο.

Οι πολίτες αναγκάζονται να στριμώχνονται όρθιοι στις ουρές που καθημερινά σχηματίζονται, την ώρα που οι 12 μόλις υπάλληλοι που έχουν απομείνει στις θέσεις τους και καλούνται να εξυπηρετήσουν τους εκατοντάδες δημότες κρίνονται λίγοι για το μεγάλο φόρτο εργασίας.

«Ο όγκος εργασίας μας αυτήν τη στιγμή είναι πολύ περισσότερος, διότι προστέθηκαν τα Δημοτολόγια Τεμένους, Γοργολαϊνίου, Παλιανής και Αλικαρνασσού, με συνέπεια να καλύπτουμε τις ανάγκες όλου του δήμου Ηρακλείου. Το μεγάλο πρόβλημά μας, όμως, εντοπίζεται στην έλλειψη προσωπικού. Το 2011 ήμασταν 21 άτομα. Και τώρα είμαστε 12. Και από αυτά τα 12 αναμένεται στο άμεσο μέλλον δυο άτομα να συνταξιοδοτηθούν. Αυτή την έλλειψη την ξέρουν οι Αρχές. Δυστυχώς, όμως, δεν έχει γίνει καμία ενέργεια πρόσληψης υπαλλήλων, ενώ αναγκαίο για να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε και να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο είναι να τοποθετηθούν τουλάχιστον 2 υπάλληλοι.

Την ίδια στιγμή, αν θελήσουμε να αναζητήσουμε κάτι στο αρχείο που βρίσκεται στο υπόγειο, πρέπει να διανύσουμε μια απόσταση 200 μέτρων/ Θα έπρεπε να υπήρχε μια εσωτερική σκάλα και να είχαμε άμεση πρόσβαση σε αυτό. Όπως ήταν στο κτήριο της Εθνικής Αντιστάσεως», μας λέει ο υπεύθυνος του Τμήματος Δημοτολογίου Γιώργος Γιαμαλάκης, αναφέροντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η υπηρεσία και οι οποίες στέκονται εμπόδιο στην ομαλή λειτουργία και την πιο γρήγορη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Οι πολίτες που απευθύνονται στο Δημοτολόγιο Ηρακλείου ζητούν συνήθως πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, πλησιέστερων συγγενών και άνοιγμα οικογενειακής μερίδας λόγω γάμου, διαζυγίου κ.λπ. Δυστυχώς, όπως μας είπε ο κ. Γιαμαλάκης, τα διαζύγια, σύμφωνα με τα στοιχεία, πρωταγωνιστούν. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι ο Δήμος Ηρακλείου ήταν ο πρώτος μεγάλος καλλικρατικός δήμος με 600.000 εγγραφές που μπήκε στο Εθνικό Δημοτολόγιο τον Ιούλιο του 2012. Αυτήν τη στιγμή υπάρχει on line σύνδεση με αυτό προκειμένου να καταχωρίζονται απευθείας τα στοιχεία στα κεντρικά αρχεία. Όμως, τι κι αν το σύστημα λειτουργεί εδώ και αρκετό καιρό, ακόμα παρουσιάζονται καθυστερήσεις, όταν το δίκτυο υπερφορτώνεται, οπότε και για να καταχωρισθεί μια υπόθεση μπορεί να χρειαστεί να περάσουν από 15 λεπτά έως και μισή ώρα (μερικές φορές και περισσότερο). Πράγμα που, όπως είναι φυσικό, δημιουργεί θέμα κωλυσιεργίας.

Την ημέρα που επισκεφτήκαμε την υπηρεσία για να κάνουμε το ρεπορτάζ μας έως τη 1:20 είχαν εκδοθεί 268 πιστοποιητικά μέσα μόλις σε λίγες ώρες. Πράγμα που φανερώνει τη μεγάλη επισκεψιμότητα που καταγράφεται καθημερινά στην υπηρεσία.

Την ίδια ώρα, το Δημοτολόγιο, όπως ανέφερε ο κ. Γιαμαλάκης, είναι επιπλέον το Τμήμα εκείνο που ασχολείται εξ ολοκλήρου όλο το χρόνο στέλνοντας αναθεωρήσεις των εκλογικών καταλόγων στο υπουργείο Εσωτερικών. Σε αυτά τα στοιχεία υπάρχουν οι μεταβολές-διαγραφές λόγω θανάτων, οι μεταδημοτεύσεις, αλλά και τα στοιχεία αλλαγής εκλογικών διαμερισμάτων. Επίσης, την περίοδο των εκλογών, εκτός του ότι την παραμονή και την ημέρα της εκλογικής διαδικασίας η υπηρεσία είναι ανοικτή, ασχολείται περίπου ένα μήνα πριν και με τις εκδόσεις των δικαιολογητικών των υποψηφίων των συνδυασμών, με το βάρος, για τους υπαλλήλους, όπως καταλαβαίνει κανείς, να είναι μεγάλο.


«ΜΕ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ»Περισσότερος κόσμος, λιγότεροι υπάλληλοι

«Η υπηρεσία λειτουργεί με το φιλότιμο. Νιώθουμε ότι έχουμε αφεθεί στην τύχη μας. Από τη διοίκηση δεν έχουμε βοήθεια. Υπάρχουν συνεχείς αποχωρήσεις υπαλλήλων, χωρίς την αντίστοιχη επάνδρωση του τμήματος με νέους υπαλλήλους. Παράλληλα καθημερινά καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τις τεράστιες ελλείψεις υλικών. Το κτήριο δεν είναι σωστά χωροθετημένο έτσι ώστε να εξυπηρετούνται οι πολίτες με τον ανάλογο και σωστό τρόπο. Είναι πολύ μικρός και περιορισμένος ο χώρος τόσο σε επίπεδο αρχείου όσο και επίσκεψης. Υπό αυτές τις συνθήκες κάνουμε ό,τι μπορούμε και σαν υπάλληλοι και σαν υπηρεσία», τόνισε ο υπάλληλος Δημοτολογίου Ηρακλείου Αντώνης Καντηφεδάκης.

«Έχει αυξηθεί πολύ ο κόσμος που μας επισκέπτεται και ειδικά εκείνοι που κάνουν δήλωση πολιτογράφησης για να την καταθέσουν στην Περιφέρεια, ζητώντας να πάρουν την ελληνική ιθαγένεια. Πάντως, η μετακίνησή μας στο κέντρο του Ηρακλείου φάνηκε και είναι πιο χρήσιμη στους πολίτες» είπε η υπάλληλος Αντωνία Τζηράκη. Παράλληλα όμως, αρκετά αυξημένες φέτος σε σχέση με πέρυσι εμφανίζονται οι εκδόσεις πιστοποιητικών πλησιέστερων συγγενών (χρήση στα ασφαλιστικά ταμεία για συντάξεις, μεταβιβάσεις κ.λπ.) ,όπως και οι μεταδημοτεύσεις, με όλο και πιο πολλούς δημότες, ως αποδεικνύεται, να προσδοκούν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, μετακομίζοντας στο χωριό ή και κάπου αλλού...

Της Μαρίας Αντωνογιαννάκη

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση