iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2016
Ματαλλιωτάκης με Σχοιναράκη

Δέκα ερωτήματα για το δρόμο Μεσαράς ζητούν απάντηση


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Δέκα ερωτήματα σχετικά με την κατασκευή του δρόμου Ηρακλείου-Μεσαράς, Κάθετου Οδικού Άξονα του νομού Ηρακλείου, καταθέτει σε ερώτησή του προς τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη ο περιφερειακός σύμβουλος Ηρακλείου Γιώργος Ματαλλιωτάκης.

Ο κ. Ματαλλιωτάκης, που είναι και μηχανικός, εστιάζει κυρίως σε τεχνικά και λειτουργικά θέματα της κατασκευής του δρόμου. Στην ερώτηση που κατέθεσε, η οποία σύμφωνα με τον ίδιο αποτελεί αποτέλεσμα διεξοδικών συζητήσεων που είχε τόσο με τους δημάρχους των περιοχών (στη φωτογραφία επάνω με το δήμαρχο κ. Σχοιναράκη και κάτω με τον κ. Αρμουτάκη) από τους οποίους διέρχεται ο κάθετος οδικός άξονας όσο και με κατοίκους της Μεσαράς, αναφέρεται στις μεγάλες καθυστερήσεις εκτέλεσης του έργου, στην ωρίμανση μελετών, στις συνδέσεις αστικών περιοχών με τον κάθετο οδικό αυτό άξονα και στην εκπλήρωση περιβαλλοντικών όρων.

Ακολουθεί ολόκληρη η ερώτηση προς τον περιφερειάρχη με θέμα "Κάθετος οδικός άξονας του νομού Ηρακλείου, δρόμος Ηρακλείου-Μεσαράς - Συνδέσεις αστικών περιοχών της ενδοχώρας με τον οδικό αυτό άξονα - Περιβαλλοντικές μελέτες - Δημοπρατήσεις τμημάτων του δρόμου:

«Κύριε περιφερειάρχη,

Χρόνια τώρα οι Ηρακλειώτες προσπαθούν να αποκτήσουν τον κάθετο οδικό άξονα, το δρόμο Ηρακλείου-Μεσαράς, που θα συνδέσει το Βορρά με το Νότο του νομού Ηρακλείου και αποτελεί διαχρονικό πάγιο αίτημα των κατοίκων της ενδοχώρας καθώς θα συμβάλει αποφασιστικά στην περαιτέρω οικονομική, κοινωνική και τουριστική ανάπτυξη των περιοχών αλλά και της Κρήτης.

Μέχρι τώρα έχουν γίνει κάποια βήματα για την κατασκευή αυτού του μεγαλόπνοου έργου της Κρήτης, αλλά ως καταγόμενος από την περιοχή της Μεσαράς έχω διαπιστώσει διάφορα θέματα, που αφορούν σε καθυστερήσεις εκτέλεσης του έργου, στην ωρίμανση μελετών, στις συνδέσεις αστικών περιοχών με τον κάθετο οδικό άξονα και στην εκπλήρωση περιβαλλοντικών όρων.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν από την κατασκευή του έργου είναι πολλά:

Α. Η μελέτη παράκαμψης των Μοιρών είναι ώριμη από το 2009 και περιλαμβάνει 4,5 χλμ. Γιατί δεν προχωράει το έργο, ενώ αντίστοιχη μελέτη της Βιάννου, από την ίδια περίοδο, έχει προχωρήσει και εκτελείται το έργο;

Β. Είναι γνωστό ότι το τμήμα αυτού του δρόμου περνά μέσα από αναδασμό προκαλώντας σημαντικές μεταβολές στο περιβάλλον της περιοχής και καταστρέφοντας ταυτόχρονα μεγάλες εκτάσεις καλλιεργήσιμης γης.

Στη μελέτη λαμβάνονται υπόψη από τους μελετητές οι σοβαρές περιβαλλοντικές συνέπειες των εργασιών στην καρδιά του κάμπου της Μεσαράς και τηρούνται αυστηρά οι απαιτούμενοι περιβαλλοντικοί όροι;

Γ. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η μελέτη παράκαμψης του Τυμπακίου; Έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να έρθει σε ώριμο στάδιο και να ξεκινήσει το έργο;

Δ. Υπάρχει μελέτη σύνδεσης του Κάθετου Οδικού Άξονα με τις αστικές περιοχές του δήμου Φαιστού "Βορίζια-Ζαρός-Παναγιά-Μορόνι";

Τι είδους έργα περιλαμβάνει η μελέτη και σε ποιες περιοχές;

Ε. Πώς θα συνδεθούν οι περιοχές Μούλια-Μεγάλη Βρύση και Δούλι-Λαράνι και άλλα χωριά του δήμου Γόρτυνας καθώς και χωριά του πρώην δήμου Κόφινα με τον καινούργιο δρόμο; Προβλέπεται νέα χάραξη και κατασκευή κόμβων;

ΣΤ. Υπάρχει σχετική μελέτη για τη σύνδεση της περιοχής του Ασημίου και των γύρω χωριών του δήμου Γόρτυνας με το δρόμο αυτό;

Ποιοι δρόμοι του δήμου Γόρτυνας από τους ήδη υπάρχοντες κρίνετε ότι πρέπει να βελτιωθούν ώστε να διευκολύνουν την πρόσβαση στον καινούργιο δρόμο, αλλά και να βοηθήσουν τη διέλευση των κατοίκων κατά την εκτέλεση των εργασιών του κάθετου οδικού άξονα;

Ζ. Με βάση τη χάραξη του δρόμου και τους κόμβους που περιλαμβάνει μήπως προκύπτει πρόβλημα σύνδεσης για τη Γέργερη;

Η. Γιατί δε δίδεται σε χρήση κυκλοφορίας το τμήμα του δρόμου από Καστέλι Μεσαράς προς Ηράκλειο αφού το τμήμα μήκους 8χλμ. μέχρι τη γέφυρα Απομαρμά έχει ολοκληρωθεί;

Παράλληλα έχουν γίνει όλες οι τεχνικές εργασίες έως τον Πανασό. Γιατί δεν μπαίνει σε κυκλοφορία ο δρόμος αυτός; Για πόσο χρονικό διάστημα θα είναι αδρανής;

Θ. Είναι γνωστό ότι βρίσκεται σε φάση δημοπράτησης το τμήμα του δρόμου από την Αγία Βαρβάρα μέχρι Απομαρμά.

Για αυτό το τμήμα έχουν εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ 57 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει τούνελ, γέφυρες κ.ά. ώστε να συνδεθεί ο δρόμος μέχρι το Καστέλι Μεσαράς.

Ποια λύση έχει βρεθεί ώστε να μην αποκλειστούν οι κάτοικοι του Πανασού για όσο καιρό θα εκτελούνται οι εργασίες κατασκευής του δρόμου και ταυτόχρονα να μην αποκλειστεί η περιοχή Πανασός-Γέργερη-Νύβριτος-Ζαρός και Βορίζια;

Έχει ενταχθεί στο υπό δημοπράτηση έργο η παράκαμψη του Ζαρού κυρίως για τη διέλευση των μεγάλων φορτηγών οχημάτων και των λεωφορείων;

Ι. Υπάρχει κάποιος στην Περιφέρεια Κρήτης εκτός του περιφερειάρχη και του αντιπεριφερειάρχη Ηρακλείου που παρακολουθεί την πορεία του έργου, τις δυσκολίες που προκύπτουν κατά την υλοποίηση του και αναλαμβάνει να ξεπερνά τα εμπόδια στις διάφορες εμπλεκόμενες υπηρεσίες;

Ο ερωτών

Γιώργος Ματαλλιωτάκης, περιφερειακός σύμβουλος Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου».

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση